Vartin puistotreeni

Nyt olisi luvassa n. vartin puistotreeni! Kesä ja ulkona treenaaminen, ne vaan kuuluvat yhteen ja kivat ilmat oikein houkuttaa ulos liikkumaan! Nyt kun jalkani on edelleen vihoitellut niin oon alkanut kehittelemään edes jotain liikuntaa ja tehnyt jokusia ulkotreenejä. Viime viikon Satakunnan viikko -lehden Kesälehdessä oli mun blogista juttua ja samalla pääsin kaavailemaan lehteen kesäisen puistotreenin. Nyt en jaa tuota treeniä, mutta kuva koko jutusta on postauksen lopussa. Nyt tulee hieman erilainen vartin puistotreeni, jonka itse toteutin ns. urheilupuistossa, mutta tämän saa tehtyä myös vaikkapa leikkipuistossa. Tuon kesälehden treenin voi taas tehdä missä vain, mistä löytyy esim. penkki taikka vähän korkeampi terassin reuna.

vartin puistotreeni

Vartin puistotreeni

Aloitetaanpas sitten vartin puistotreeni! Tein jokaista liikettä 10-15 toistoa jaliikkeet putkeen ilman taukoja.Kierroksen jälkeen pieni tauko ja kolme kierrosta tein tällä tavoin. Myönnettäköön heti alkun, että kaksiekaaliikettä on vain kuvattuna,jalkakipujeni takia jätin ne treenistä pois, mutta laitetaan ne tähän koska nämä saavat treenikierroksen liikkeelle vauhdikkaasti ja syke nouseee!

1. Penkille nousu vuorojaloin
2. Tasajalkahyppy esteen yli

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

3. Etunojapunnerrus penkkiä vasten, mitä vähemmänkulmaa sitä raskaampi
4. Dipit penkin reunalta, mitä suorempana jalat sitäraskaampi

vartin puistotreenivartin puistotreeni

5. Soutuselälle, leveä ote ja soutu rinta kohti tankoa avaamalla kyynärpäät sivulle
6. Hauissoutu, kapeavastaote
Lähtöasento kummassakin on takakenossa kädet suorina ja tuohon selkäliikeeseen saa mukavasti tehoja ottamalla enemmän kulmaa.

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

7. Bulgarialainen askelkyykky, takajalka penkin päällä ja kyykky suorana kohti maata
8. Vatsarutistus/istumaannousu vinolla tai tasaisella penkillä

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

Joka liikeessä on tärkeää pitää keksivartalo hallittuna. Alkuun voi lämpätä lenkkeilemällä vaikka siihen puistoon ja vähän voi tehdä esim. käsien pyörittelyjä ja kyykkäilyjä ennen treenikierroksille lähtemistä.

Vaertin pustotreeni tai ehkä 20 minuutin… Mulla meni vartti tähän treeniin ilman noita kahta ekaa liikettä. Hengästytti ja sain lihaksiinkin tuntuman, treeni teki tehtävänsä!
Puistotreenailu on kivaa! Vai mitä sanotte?

vartin puistotreeni

Tässä sitten lupaamani lehtijuttu vielä kuvina!
Outin blogielmää ja kesäinen puistotreeni!

Ensi viikolla palataan taas treenivinkeillä, sitä ennen….

Lue myös edellinen postaukseni!

Raskauden jälkeinennälkä ja sen laantuminen

Seuraa IG:ssä

@outikarita

 

Ulkotreenikausi startattu, viime viikon treenit

Kiva näin sateisina päivinä fiilistellä ulkotreenejä, tänäänkin kun on satanut räntää, heh. Viime kesänä kuitenkin hullaannuin ihan täysillä ulkotreeneihin ja siis sekä aerobisiin että lihaskuntotreeneihin. Ainahan oon lenkkeillyt ja kesäisin rullaluistellut, mutta viime kesänä aloin tekemään porras- ja mäkitreenejä, erilaisia hiittejä ja ihaskuntotreenejä ulkona. Kotiterdellekin ilmaantui TRX nauhojen tyyppiset halpisversiot. Viime viikonloppuna nuo halpisversio treeninauhat taas laitettiin killumaan terassille ja ulkotreenit sai alkaa! Ai että, kun tuntui tosi hyvältä, fiilis oli ihan superhyvä treenata ulkona ja varsinkin kun oli tosi kiva ilma! Nyt odottelen taas ulkotreeneihin kutsuvia ilmoja ja suunnitteilla on taas porrastreenitkin. Ihanaa tämä kevät ja lisääntyvä lämpö ja aurinkoiset kelit!

Alla muutamia kuvia ulkotreenipäivältä ja kuvien jälkeen koko viime viikon treenipäiväkirja!

MA

Kiinteät kurvit -jumpan ohjaus ja samalla itse sain hyvän koko kropan lihaskuntotreenin sekä aerobista treeniä.

TI

Tiistaina kävin fyssärillä, jossa pureuduttiin mun notkoselkään, alaselkä kipuihin ja issiasvaivaan, tehtiin muutamia pilatesharjoitteita.

KE

Kahden jumppatunnin ohjaus, joista ensimmäinen piukat pakarat jumppa eli alakroppaan painottuva tunti. Vartin hengähdystauon jälkeen pumppitunti. Eli koko korppa sai tehokasta treeniä ja jalat supertehokasta 😀

TO

Treenitön päivä

PE

Illalla ilta-aurinko houkutteli lyhyelle, n. puolentunnin sauvakävelylenkille, tämän lisäksi tein tiistaina opittuja pilatesliikeitä muutamat.

LA

Kolmen liikkeen kotitreeni; tuettu hauiskääntö, Ranskalainen punnerrus (ojentajille) ja Arnold press (olkapäille)

SU

Vaalipäivän äänestyslenkki kestoltaan n. 45 min-1h. Myöhemmin päivällä vielä ulkotreeni, jossa keskityin selkään, rintaan ja takaolkapäihin.

————–

ONKO MUITA ULKOTREENEIHIN HULLAANTUNEITA?