3 liikkeen keinutreeni

Miten olisi keinutreeni? Onko leikkipuistoilijoita?

Me ollaan alettu välillä käymään jossain leikkipuistossakin vähän ainakin keinumassa pojan kanssa. Yhdellä kertaa tässä puistoillessa mietein millaisen treenin voisi keinun kanssa tehdä ja tällainen nopeantehokkas 3 liikeen keinutreeni tuli pähkäiltyä päässä. Aina sen treenin ei myöskään tarvi olla niin vakavaa, joten pilkettä myös silmäkulmaan!

1. Liike askelkyykyllä poltetta jaloille
(vie keinulaudan päällä olevaa jalkaa taaksepäin, katso ettei etummaisen jalan polvi lähde eteenpäin yli varpaiden, vaan kyykkää alas!)
2. Liike soutua selälle ja haboille
(älä vedä hartioita korviin ja pidä keskivartalo piukkana)
3. Liike vatsalle töitä ja keskivartalolle hallintaa 
(tiukkaa kropan hallintaa ja jännitystä vatsalle hakien)
4. liike vauhtia hop! 😀
(saa myös hymyillä!)

keinutreeni

keinutreeni

keinutreeni

Saa täydentää muillakin keinuliikkeillä, jos tulee mieleen jotain niin jätäppä kommenttikenttään 🙂

Tsekkaa myös 

Vartin puistotreeni

Ja seuraa Instassa

@outikarita

 

Vartin puistotreeni

Nyt olisi luvassa n. vartin puistotreeni! Kesä ja ulkona treenaaminen, ne vaan kuuluvat yhteen ja kivat ilmat oikein houkuttaa ulos liikkumaan! Nyt kun jalkani on edelleen vihoitellut niin oon alkanut kehittelemään edes jotain liikuntaa ja tehnyt jokusia ulkotreenejä. Viime viikon Satakunnan viikko -lehden Kesälehdessä oli mun blogista juttua ja samalla pääsin kaavailemaan lehteen kesäisen puistotreenin. Nyt en jaa tuota treeniä, mutta kuva koko jutusta on postauksen lopussa. Nyt tulee hieman erilainen vartin puistotreeni, jonka itse toteutin ns. urheilupuistossa, mutta tämän saa tehtyä myös vaikkapa leikkipuistossa. Tuon kesälehden treenin voi taas tehdä missä vain, mistä löytyy esim. penkki taikka vähän korkeampi terassin reuna.

vartin puistotreeni

Vartin puistotreeni

Aloitetaanpas sitten vartin puistotreeni! Tein jokaista liikettä 10-15 toistoa jaliikkeet putkeen ilman taukoja.Kierroksen jälkeen pieni tauko ja kolme kierrosta tein tällä tavoin. Myönnettäköön heti alkun, että kaksiekaaliikettä on vain kuvattuna,jalkakipujeni takia jätin ne treenistä pois, mutta laitetaan ne tähän koska nämä saavat treenikierroksen liikkeelle vauhdikkaasti ja syke nouseee!

1. Penkille nousu vuorojaloin
2. Tasajalkahyppy esteen yli

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

3. Etunojapunnerrus penkkiä vasten, mitä vähemmänkulmaa sitä raskaampi
4. Dipit penkin reunalta, mitä suorempana jalat sitäraskaampi

vartin puistotreenivartin puistotreeni

5. Soutuselälle, leveä ote ja soutu rinta kohti tankoa avaamalla kyynärpäät sivulle
6. Hauissoutu, kapeavastaote
Lähtöasento kummassakin on takakenossa kädet suorina ja tuohon selkäliikeeseen saa mukavasti tehoja ottamalla enemmän kulmaa.

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

7. Bulgarialainen askelkyykky, takajalka penkin päällä ja kyykky suorana kohti maata
8. Vatsarutistus/istumaannousu vinolla tai tasaisella penkillä

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

Joka liikeessä on tärkeää pitää keksivartalo hallittuna. Alkuun voi lämpätä lenkkeilemällä vaikka siihen puistoon ja vähän voi tehdä esim. käsien pyörittelyjä ja kyykkäilyjä ennen treenikierroksille lähtemistä.

Vaertin pustotreeni tai ehkä 20 minuutin… Mulla meni vartti tähän treeniin ilman noita kahta ekaa liikettä. Hengästytti ja sain lihaksiinkin tuntuman, treeni teki tehtävänsä!
Puistotreenailu on kivaa! Vai mitä sanotte?

vartin puistotreeni

Tässä sitten lupaamani lehtijuttu vielä kuvina!
Outin blogielmää ja kesäinen puistotreeni!

Ensi viikolla palataan taas treenivinkeillä, sitä ennen….

Lue myös edellinen postaukseni!

Raskauden jälkeinennälkä ja sen laantuminen

Seuraa IG:ssä

@outikarita