Tammikuun ensimmäisen viikon ruoka- ja treenipäiväkirja

Nyt kun omat pienet ”tavoitteet” ruokailujen ja treenien suhteen on asetettu, niin ajattelin tänne blogiinkin ainakin nyt alkuvuoden ajan jakaa sekä ruoka- että treenipäiväkirjani. Kirjoittelin noista mun ruoka- ja treenisuunnitelmista postauksessa ”Ruoka ja liikunta vuonna 2017”. Kaikkea en pysty enkä muista aina kuvailla, joten vaikka kuvakollaasi on jokaisen päivän syömisistä, niin tekstistä voi löytyä lisää syöminkejäni ja jokaista teekupposta nyt ei ainakaan löydy tekstistäkään. Kun ruokia aikansa kuvailee, siitä tulee tapa ja loppuviikkoaika kohden huomasin kun aina paremmin kuvailla. Tarkat määrät ja ainesosat puuttuu ainakin tällä kertaa koosteessa. Päivätöissä päiväkodilla tuli oltua normaalisti ma-to. Pienet joulunajanherkkuilu vieroitusoireet ilmeisesti aiheutti rusinoiden mussutusta jonkin verran 😀

sdr

MA

ma

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macajauheella, teetä. Välipalana riisikakkua munalla ja klementtiini, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja.

Pumppitunninohjaus, treeniä koko kropalle siis.

Treenin jälkeen palkkarina heraa. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä.

Tuli myös syötyä x määrä rusinoita

TI

ti

Aamupala kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä. Tuli jälleen syötyä x määrä rusinoita

KE

ke

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, banaanilla ja macalla, teetä. Välipalana kaurajugurttia johon sekoitettu mansikka-valkosuklaan makuista heraa, banaanilla, vadelmilla ja pinjansiemenillä. Lounaana kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Välipalana smoothie. Päivällisenä kesäkurpitsapastaa jauheliha-tomaattikastikkeella.

Armybic tunnin ohjaus illalla ja samalla kovasykkeinen koko kropan treeni tuli itsekin saatua.

Iltapalana riisikakkuja tonnikala-tomaatti-pinaattihöystöllä, veriappelsiinin puolikas ja teetä.

TO

to

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Välipalana riisikakkuja kanamunaa ja klementtiini, teetä. Lounaana tonnikalasalaatti. Välipalana smoothie. Päivällisen kesäkurpitsapastaa tomaatti-jauhelihakastikkeella. Iltapalana kauraleipää pinaattilettuja ja kanamunalla, veriappelsiini ja teetä.

PE

pe

Kaurapuuroa banaani-karviaissoseella ja teetä. Lounaaksi pinaatti-tomaattimunakasta ja kauraleipää.

Välipalana smoothie ja tee lenkin jälkeen.

Päivällisen Kanankoipi italialaisittain ja pinaattirisottoa. Kummipojan synttäreillä teetä, pikkusuolaista ja kakkua. Kotona vielä pari isoa fudgepalaa. Iltapalana banaani-prodevohveleita.

LA

la

Aamupalana kaurapuuroa banaani-karviaissoseella. Lounaana pinaattirisoton jämät aurinkokuivatulla tomaatilla ja oliiveilla, banaani-prodevohveleita marjoilla. Välipalana smoothie. Päivällisenä pulled pork ranskalaisilla ja tomaatilla. Pari-kolme enkelisuklaata. Iltapalana pulled pork tacovene.

SU

su

Aamupalana kaurapuuroa banaanilla, punaherukoilla ja macalla, teetä. Lounaana tonnikalasalaattia ja klementtiini.

Puolen tunnin lenkki ja puolen tunnin kotitreeni koko kropalle.

Välipalana treenin jälkeen smoothie. Päivällisenä valkosipuli-chililohta ja uunikasviksia. Iltapalana pinaattivalkuaisia ja maissikakkuja, veriappelsiini ja teetä.

———————–

Tällä viikolla oonkin ollut skarpimpi kuvien ottamisessa 😉 Kooste siis tulossa myös tammikuun tokasta viikosta, jolloin päästy jo rusinoidenkin mussutuksesta vissiin eroon 😀

Olisiko kiva jos ruokapäiväkirja olisi tarkempi kellonaika- ja ainesosiltaan. Mitään kalorin ja gramman tarkkaa en lupaa 😀

Tsekkaa muuten myös mun smoothiepostaus
Smoothie viikon jokaiselle päivälle

Treenipäiväkirja käyttöön

Mulla on vuosikaudet kulkenut salikassissa treenipäiväkirja. Viime merkintä siinä kuitenkin oli kesäkuulta. Kesällä aloin treenailemaan salitreenit fiilispohjalta, tein paljon kuntopiiri- ja crossfittailun wod tyyppistä treenailua. Tein milloin mitäkin ja enemmän pihatreenejä. Salilla käynti oli hyvinkin hiljaista ja se teki hyvää. Tykkään edelleen salitreenailusta, mutta tän hetken juttu ei ole enää se viiteen jaettu treeniohjelma, jota tehdään neljän viikon sykleissä (kovaviikko, pumppiviikko, raskainviikko, kevytviikko). Treenailen edelleen fiilispohjalta enkä minkään tietyn ohjelman perusteella. Syksyn hiipiessä sali houkuttaa taas enemmän ja ajattelinkin, että treenivihon sivujakin voisi taas alkaa täyttämään. Onhan niitä treenejen kulkua ja kehitystä kiva seurailla. Muutoinkin on tällä hetkellä suosikkiliikkeitä, jotka paljolti treeneissä toistuvat.

dav

MA

Työmatkat taittui pyörällä, yht. 10 km.
Illalla pakaratunninohjaus.

TI

Kävin vetämässä porrastreeniä Harjavallassa. Lyhyt käppäily ensi alkuun, jonka jälkeen n. 100 porrasta pitkät portaat 3 kertaa hieman tyyliä vaihdellen.

porrastreeniKE

Työmatkat pyörällä, n. 10 km yhteensä.
Illalla pumppitunninohjaus.

TO

Treenitön päivä.

PE

Treenitön päivä.

LA

Raisiossa ystiksen kanssa tehtiin lenkki, ehkä n. tunnin mittainen.

SU

Salitreeni selälle, rinnalle, olkapäille ja vatsalle. Treenin perään 15 min sotkemista krossarilla.
Illalla uudella fillarilla 10 km lenkki kaupasta kotiin 🙂

davOnks teillä treenipäiväkirjaa käytössä tai jotain muuta tapaa seurata liikkumisianne ja treenejänne?

Viikon parhaat treenit vedettiin portaissa ja salilla.
Onni on just nyt uusi fillari!
HIH!

dav