Viikko 4 – Ruoka- ja treenipäiväkirja

Ruoka- ja treenipäiväkirjaa jälleen pukkaa… Oon miettinyt, että kun tää aina menee tänne loppuviikkoon ja vie kuvien suhteen ihan hitokseen paljon aikaa, että mitä jos mä vähän alkaisin säästää aikaa näiden koosteiden teossa enkä tekiskään noita kuvakollaaseja, vaan laittaisin vaan yhden tai kahden kuvan / päivä näihin koosteisiin. Miltä kuulostaisi? Kkaipaisitteko te kuitenkin koko päivän syömiset kuvina? Toisaalta  niitä on kiva katsella ja ne havainnollistaa päivän syömisiä hyvin. Monet ruuat kun kuitenkin toistuu niin ei tarvis välttis olla kuvaa joka päivältä kaikesta? Nyt siis mielipiteitä jatkoa varten, kiitos! 😀

dav

Tässä postauksessa siis vielä kuvakollaasit, mutta ensi viikolle vakavasti harkinnassa toisen tyyppinen kokeilu… Kannattaa jälleen muistaa, ettei näissä kuvakollaaseissa ihan kaikki näy, tekstissä sitten perammin 😉

MA

ma

Työpäivä 7-15

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.15 välipalana maissikakkuja pinaattivalkuaisilla, klementtiini ja teetä
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.00 välipalana smoothie; kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.15 päivällisenä tomaattinen lohikeitto ja siemennäkkäriä
Klo 18.30-19.45 jumppaohjaus, kiinteät kurvit eli koko kropan treeniä
Klo 19.45 palkkari + banaani
Klo 21.00 iltapalana kaurajugurttia, protskujauhetta, vadelmia, pinjansiemeniä ja veriappelsiini

TI

tiTyöpäivä klo 8.45-16.45

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa vadelmilla, muistikoilla, macalla ja chiasiemenillä, teetä.
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.30 välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.00 päivällisenä tomaattinen lohikeitto ja siemennäkkäriä
Klo 17.30-20 Party Lite töitä
Klo 21 Riisikakkuja, juustoa, kalkkunaa, munaa, kurkkua, paprikaa. Veriappelsiini ja teetä.

KE

keTyöpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.40 Välipalana maissikakkuja ja kanamunaa, klementtiini ja teetä
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.30 välipalana smoothie välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 16.30 päivällisenä tomaattista lohikeittoa, jossa enää ehkä kaksi lohipalaa 😛 ja siemennäkkäriä

Ilta Party Lite koulutuksessa ja vähäkalaisesta keitosta jäi nälkä, niimpä ABC:llä, jossa koulutus oli, niin…
Klo 20.15 hesen kebaplautanen, ei häävi ollut…

TO

toTöissä 7-13.15

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.15 välipalana kaurajugurttia heralla, punaherukoita, mustikoita ja pinjansiemeniä, mandariini ja teetä
Klo 11.30 lounaanan maissipastaan tehtyä jauheliha-makaroonilaatikkoa, jossa myös porkkanaa raastettuna ja ketsupilla

Välipala ???? ei muistikuvaa eikä kuvia…
Klo 17.00 tonnikalapastaa maissipastasta, pinaattia, fetaa, oliiveja ja tomaattimurskaa

Klo 17.30-20 Party Lite töitä
Klo 21.00 suurinpiirtein iltapalaksi jotain taas mistä ei minkäänlaista mielikuvaa 😀

PE

peTöissä 9.15-17.15

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 11.30 tonnikalapastaa maissipastasta, pinaattia, fetaa, oliiveja ja tomaattimurskaa
Klo 15.30 välipalana smoothie smoothie välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.30 lyhyt kotitreeni jaloille ja vatsalle

Klo 18.00 maissipastaan tehtyä jauheliha-makaroonilaatikkoa, jossa myös porkkanaa raastettuna ja ketsupilla, salaattia ja paprikaa

Klo 19.00 n. puolen tunnin lenkki kyläilemään

Klo 19.30-21.30 tee-iltaa viettämässä ja syöminkinä tacosipsejä jiilihalla ja juustolla, tummaa suklaata. Kuvan kääretortut meni paikalle vilahtaneiden lasten ja teinien suihin 😀
Klo 22 iltapalana riisikakkuja tonnikala-pinaatti-paprikatäytteellä

LA

laVapaapäivä!
Iltareissu Tampereelle ja se näkyy ruokapäiväkirjassa…

Klo 9.30 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä, teetä.
Klo 10.45-11.45 lenkillä
Klo 13.00 lounaana gluteenitona piirakkaa, jossa mm. pinaattia, paprikaa, kanntarellia, juustoa, pinjansiemeniä. Frozen suklaa-protskusmoothie (kauaramaito, jäinen banaani, ananasta, heraa, kaakaojauhetta)

Klo 15.00 vaniljacappuchino
Klo ?? joskus illalla kuuden ja kahdeksan välimaastossa tortilloja ja tacoja Tampereella + vähän suklaata
Klo 00.00 about kotona pari riisikakkua tonnikala-pinaatti-paprikatäytteellä

SU

su

Klo 10.00 aamupalana kauramaitoon tehtyä kaurapuuroa, raakakaakaojauhetta, vadelmaa, macaa ja chiasiemeniä. Jättimukillinen teetä.
Klo 13.00 lounaana gluteenitona piirakkaa, jossa mm. pinaattia, paprikaa, kanntarellia, juustoa, pinjansiemeniä. Marjainen frozen protskusmoothie (kauaramaito, jäinen banaani, mansikka, punaherukka, heraa)

Klo 14.30-15.30 salitreenillä yläkroppaa
Klo 15.30 palkkari + banaani

Klo 17.00 uunilohta chilillä ja valkosipulilla, uunikasviksia
Klo 20.30 iltapalana riisikakkuja kalkkunalla, pinaatilla, munalla. Veriappelsiini ja teetä

PST. tuosta piirakasta on tulossa reseptiä!!!

dav

Lupa kommentoida!
Kivasti onkin näihin ruoka- ja treenipäiväkirjoihin tullut kommentteja. Mukava saada keskustelua aikaiseksi ja aina on parempi kysellä kuin itsekseen ihmetellä.

Painakaahan myös sydäntä jos haluatte jatkoa näille koosteille 😉

Ensi viikolle tulossa vielä hieman tarkemmin sisältöjä aterioista 😉
Kuvien suhteen jättäkää kommenttia, 1-2 ateriakuvaa/päivä vai ehdottomasti kaikkien aterioiden kuvakollaasi?

Tammikuun ensimmäisen viikon ruoka- ja treenipäiväkirja

Nyt kun omat pienet ”tavoitteet” ruokailujen ja treenien suhteen on asetettu, niin ajattelin tänne blogiinkin ainakin nyt alkuvuoden ajan jakaa sekä ruoka- että treenipäiväkirjani. Kirjoittelin noista mun ruoka- ja treenisuunnitelmista postauksessa ”Ruoka ja liikunta vuonna 2017”. Kaikkea en pysty enkä muista aina kuvailla, joten vaikka kuvakollaasi on jokaisen päivän syömisistä, niin tekstistä voi löytyä lisää syöminkejäni ja jokaista teekupposta nyt ei ainakaan löydy tekstistäkään. Kun ruokia aikansa kuvailee, siitä tulee tapa ja loppuviikkoaika kohden huomasin kun aina paremmin kuvailla. Tarkat määrät ja ainesosat puuttuu ainakin tällä kertaa koosteessa. Päivätöissä päiväkodilla tuli oltua normaalisti ma-to. Pienet joulunajanherkkuilu vieroitusoireet ilmeisesti aiheutti rusinoiden mussutusta jonkin verran 😀

sdr

MA

ma

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macajauheella, teetä. Välipalana riisikakkua munalla ja klementtiini, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja.

Pumppitunninohjaus, treeniä koko kropalle siis.

Treenin jälkeen palkkarina heraa. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä.

Tuli myös syötyä x määrä rusinoita

TI

ti

Aamupala kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä. Tuli jälleen syötyä x määrä rusinoita

KE

ke

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, banaanilla ja macalla, teetä. Välipalana kaurajugurttia johon sekoitettu mansikka-valkosuklaan makuista heraa, banaanilla, vadelmilla ja pinjansiemenillä. Lounaana kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Välipalana smoothie. Päivällisenä kesäkurpitsapastaa jauheliha-tomaattikastikkeella.

Armybic tunnin ohjaus illalla ja samalla kovasykkeinen koko kropan treeni tuli itsekin saatua.

Iltapalana riisikakkuja tonnikala-tomaatti-pinaattihöystöllä, veriappelsiinin puolikas ja teetä.

TO

to

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Välipalana riisikakkuja kanamunaa ja klementtiini, teetä. Lounaana tonnikalasalaatti. Välipalana smoothie. Päivällisen kesäkurpitsapastaa tomaatti-jauhelihakastikkeella. Iltapalana kauraleipää pinaattilettuja ja kanamunalla, veriappelsiini ja teetä.

PE

pe

Kaurapuuroa banaani-karviaissoseella ja teetä. Lounaaksi pinaatti-tomaattimunakasta ja kauraleipää.

Välipalana smoothie ja tee lenkin jälkeen.

Päivällisen Kanankoipi italialaisittain ja pinaattirisottoa. Kummipojan synttäreillä teetä, pikkusuolaista ja kakkua. Kotona vielä pari isoa fudgepalaa. Iltapalana banaani-prodevohveleita.

LA

la

Aamupalana kaurapuuroa banaani-karviaissoseella. Lounaana pinaattirisoton jämät aurinkokuivatulla tomaatilla ja oliiveilla, banaani-prodevohveleita marjoilla. Välipalana smoothie. Päivällisenä pulled pork ranskalaisilla ja tomaatilla. Pari-kolme enkelisuklaata. Iltapalana pulled pork tacovene.

SU

su

Aamupalana kaurapuuroa banaanilla, punaherukoilla ja macalla, teetä. Lounaana tonnikalasalaattia ja klementtiini.

Puolen tunnin lenkki ja puolen tunnin kotitreeni koko kropalle.

Välipalana treenin jälkeen smoothie. Päivällisenä valkosipuli-chililohta ja uunikasviksia. Iltapalana pinaattivalkuaisia ja maissikakkuja, veriappelsiini ja teetä.

———————–

Tällä viikolla oonkin ollut skarpimpi kuvien ottamisessa 😉 Kooste siis tulossa myös tammikuun tokasta viikosta, jolloin päästy jo rusinoidenkin mussutuksesta vissiin eroon 😀

Olisiko kiva jos ruokapäiväkirja olisi tarkempi kellonaika- ja ainesosiltaan. Mitään kalorin ja gramman tarkkaa en lupaa 😀

Tsekkaa muuten myös mun smoothiepostaus
Smoothie viikon jokaiselle päivälle