VKO 30 liikunnat ja parhaat palat

Viime viikolla loukkasin jo valmiiksi kipeän jalkani vähän pahemmin. Sen jälkeen tulikin tavoitteeksi mahdollisimman vähän askelia ja hetkellisesti nyt liikuntana ainoastaan kehonhuoltoa, kunnes saadaan tilanne rauhoittumaan. Tuosta jalan jutusta voit lukeaalla olevasta linkistä.

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle

Vaikka sitä kuinka yrittää minimoida askeleet niin, kyllä niitä silti yllättävän paljon tulee, kuten huomata voi. Viikonloppu tuli pääosin huilailtua, perjantaikin sen jälkeen kun olin jalkani loukannut. Viikon liikunnat sitten jäi oikeastaan alkuviikkoon, joka kyllä liikuntojen osalta alkoi lupaavasti, mutta tyssäsi sitten. Ensi viikolla onkin pitkästä aikaa tulossa koko viikon kattava ruokapäiväkirja! Nyt mennään vielä näillä viikon ja päivien parhailla paloilla.

MAANANTAI

Aktiivinen aika 6 h 51 min
Askeleet 7101
Kulutus 2216

Kotitreeni 15 min, 39 kcal

Aloitetaan salaatilla nää viikon parhaat, sillä niitä kuluu edelleen, lähes joka päivä salaattilounas!

TIISTAI

Aktiivinen aika 7 h 25 min
Askeleet 8933
Kulutus 2351

Melonta n. 1,5 h, mutta ekalla pätkällä oli unohtunut laittaa kello mittaamaan aktiviteettia. Melonta oli kyllä ihan superkivaa ja tässä ei jalkakaan rasittunut!

Pyöräily Luka kyydissä 25 min, 142kcal

Melonta eväät pysähdyspaikalla

KESKIVIIKKO

Aktiivinen aika 4 h 35 min
Askeleet 5011
Kulutus 1949

Lounaana tonnikalapiirakka, tehty jääkaapin jämistä ja hyvää tuli!
Illalla herkuteltiin proseccojäätelöllä kälyjen kanssa, nam!

TORSTAI

Aktiivinen aika 5 h 48 min
Askeleet 6246
Kulutus 2068

Kotitreeni 30 min, 96 kcal

Possupihviä grillistä ja paistettuja perunoita, sieniä ja sipulia.Silloin kun ei jaksa tehdä salaattia niin nopeena ratkaisuna tomaatti toimii aina!

PERJANTAI

Aamupäivällä loukattu jalka pahemmin!

Aktiivinen aika 4 h 40 min
Askeleet 4074
Kulutus 2059

Joskus muutakin aamuapalaa kuin puuroa…

LAUANTAI

Aktiivinen aika 4 h 8 min
Askeleet 3718
Kulutus 1975

Mediterrian pasta, niin kuin mä toiveen kerran Rikulle esitin

SUNNUNTAI

Aktiivinen aika 4 h
Askeleet 3651
Kulutus 1929

Paistettua lohta chilillä, valkospulilla, seesaminsiemenillä ja herkut lisukkeet!

Jäikö joku ruoka mietityttämään reseptiikaltaan?

Suurin osa tehty omasta päästä, mutta voidaan yrittää muistella suurpiirteistä reseptiä ainakin 😀

Tsekkaa myös

Pizzaleipä – paljon kyselty resepti

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle?

IG

@outikarita

Viikko 9 – aktiivinen jumppaviikko hyvine ruokineen

Viime viikolla tuli vietettyä paljon aikaa jumppasalin puolella, kolme omaa ohjausta + kaksi tuurausta. Jumpattua tuli siis ihan urakalla 🙂

Tässä joku kerta sain kommenttia koosteeseen, että kalaa ja pähkinöitä jäätiin kaipaamaan. Pyrin siihen, että kalaa tulisi viikottain ja muutakin kuin tonnikalaa. Oon vaan kalaronkeli ja se muu kala on lähes poikkeuksetta lohta, joka sinäänsä ei ole lainkaan huono vaihtoehto. Joskus saattaa tulla kalattomiakin viikkoja, mutta nyt oon saanut pidettyä aikas hyvinkalaruuat matkassa mukana. Pähkinöitä sen sijaan ei tuu jatkossakaan näkymään, koska olen niille allerginen, mutta onneksi noita hyviä rasvanlähteitä on muitakin 🙂 Siemeniä tuleekin syötyä aikas paljon. On ollut jo pitkään ajatus toteuttaa mun rasvanlähteistä postaus, edelleen se muhii tuolla takaraivossa 😉

MA

Työpäivä 8.45-16.45

Klo 7.45 aamupalana kaurapuuora, mustikoita, banaani bonnea, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 11.30 lounaana salaatti, jossa mm. lehtikaalivalkuaisia, katkarapuja, ananasta, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia ja oliiviöljyä sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, vaniljaheraa, kaurahiutaleita, kauramaitoa, ananasta, tyrniä, macaa ja öljyä.

Klo 17 päivällisenä ”jauhelihahässäkkä”, jossa bataattia, jauhelihaa, kesäkurpitsaa, oliiviöljyä, halloumia, tomaattimurskaa, chiliä ja valkosipulia

18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus (koko kroppa)
19.45 palkkari

Klo 21 iltapalana kauraleipää. lehtikaalivalkuaisia, tomaattia ja persiljaa. Veriappelsiini ja teetä.

TI

Työpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, banaanibonnea, mustikkaa, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 9.30 välipalana kauraleipää, kalkkunaa ja kurkkua

Klo 12 lounaana tonnikalasalaattia, jossa myös oliiivia, aurinkokuivattua tomaattia ja siemeniä sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, kaurahiutaleita, ananasta, tyrniä, varsiselleri, viherjauhetta, vaniljaheraa, sitruunaa ja vettä.

Klo 18 päivällisenä ”jauhelihahässäkkää” (sama kuin maanantaina)

Klo 19.30-20.30 Core, kehonhuolto ja venyttelytunnin ohjaus. Hyvää vatsalihastreeniä ja kehonhuoltoa.

Klo 21 iltapalana banaanijädeä, jossa jäinen banaani, punaherukoita, suklaaheraa, raakakaakaota,kaurajugurttia ja öljyä.

KE

Työpäivä 6.30-13.05

Klo 6.30 aamupalana töissäsmoothie, jossa banania, mustikkaa, vadelmaa, vaniljaheraa, raakakaaota, öljyä, mcaa, kaurahiutaleita ja kauramaitoa. Teetä myös termonukissa ja aamulla jo kotona juotu c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 9.45 välipalana kaurajugurttia, marjoja, banaanibonnea, maissikakkua, kanamuna ja persiljaa.

Klo 13.30 lounaana kanasalaatti Cefa Solossa, jälkkärinä cappuchino

Klo 17 valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa ja tomaattia

Klo 18.15-19.15 piukat pakarat jumppatunnin ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus
Palkkaria + banaania

Klo 21.15 iltapalana riisikakkuja, kalkkunaa, juustoa ja tomaattia. Veriappelsiini ja teetä.

TO

Töissä 8.45-16.45

Klo 8 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, banaanibonnea, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 11.30 lounaana kanasalaattia, jossa myös fetaa ja aurinkokuivattua tomaattia sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, sitruunaa, ananasta, tyrniä, selleriä,viherjauhetta, macaa, öljyä ja vettä

Klo 17.30 päivällisenä valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa lehtikaalisilpulla, tomaattia.

Ystävän luona banaanikakkua ja vaniljajädeä

Klo 21 iltapalana banskujädeä, jossa jäinen banaani, puolukkaa, öljyä, heraa ja kauramaitoa

PE

Töissä 8-16

Klo 7 aamupalana kaurapuuroa, pellavarouhetta, kuivbattuja luumuja ja masikkakeittoa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 10.00 välipalana kauraleipää kalkkunalla ja kurkulla

Klo 12 lounaana parmesankanasalaattia aurinkokuivatulla tomaatilla sekä siemennäkkäriä.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, selleriä, ananasta, sitruunaa, tyrniä, vaniljaheraa, vettä, macaaja öljyä

Klo 18 päivällineä sama setti kuin torstaina eli valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa lehtikaalisilpulla, tomaattia.

Klo 21 iltapalanabanskulettua, vadelmia, mustikoita ja banaanibonnea
(1 banaani, 1 kanamuna, 2 valkuaista, chiasiemeniä)

LA

Vapaapäivä ja heräillyt n. klo 6.30 aamuvirkkuna

Klo 8.30 aamupalana kaurapuuroa, pellavarouhetta, kuivattuja luumuja, mansikkakeittoa. Kanamunaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe sekä tyrni-ja tuoremehua lasillinen.

Klo 10.15-11.15 lenkillä

Klo 12.15 välipalana kauraleipää, salaattia, kalkkunaa, kurkku ja tomaattia sekä tuoremehua.

Klo 14.15 kauppareisulla buffetjäde

Klo 17.00 kirjolohipastaa, reseptikin blogissa

Leffailemassa karkkia

Klo21.30 bansku/protksujädeä, mutta en muista mitä tällä kertaa laitoin sekaisin. Veriappelsiini ja teetä.

SU

Vapaapäivänä aamuvirkkuillut n. klo7.30

Klo 9.00 aamupalana riisimaitoon tehtyä riisipuuroa hillolla. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe sekä tyrni-ja tuoremehua lasillinen.

Klo 11.20 smoothie, jossa banaania, mustikkaa, heraa, kauramaitoa, macaa ja öljyä

Klo 12-13 piukat pakarat jumppatunnin ohjaus
palkkari + banaani

Klo 15 kirjolohipastaa

Klo 18 ”riisifrutti” aamuisesta riisipuurosta hillolla, maissikakkuja ja kalkkunaa

Kehonhuoltoa, putkirullailua, venyttelyä ja piikkimattoa

Klo 20.45 iltapalana kauraleipää salaatilla, munalla, tomaatilla ja kalkkunalla. Veriappelsiini ja teetä.

Tällainen viikko oli viime viikko 🙂
Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?