Kreetan vs. kotiviikon aktiivisuudet

Kreetan matka hujahti tosi nopeaan ja nyt on jo viikko oltu kotonakin.

Kreetalla aktiivisuutta kertyikin aikas mukavasti, käveltyä tulikin aikas paljon ja myös uitua! Vähän hirvitti, mitä jalka tuumaisi kävelystä. Ennen matkaa jalan kipuilut (lue Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle) alkoi olla oikein hyvällä mallilla. Ei tuo jalka täysin kuntoon ole tullut. Siinä on sellainen pieni tunto kävellessä, mitä ei pitäisi olla sekä kankeutta etenkin aamuisin on jalkapöydissä ja se lähtee tuolta alaselästä. Kuitenkaan jalka ei kipeytynyt Kreetan kävelyistä lisää kuin yhtenä päivänä ja yön levolla se kuitenkin jäi tuohon yhteen päivään. Kreetalla mukana oli yövenytyssukka ja msm-geeli. Venyteltyä ja hierottua tuli jalkaa tuollakin. Voitte ehkä kuvitella, että olin todella iloinen, ettei jalka menoa rajoittanut tuolla.

Alla eri päivien aktiivisuudet reissun ajalta. Vaikka mun aktiivisuusranneke muistaakseni kestää ihan vettä, niin en jotenkaan osannut sen kanssa mennä veteen vaan epäuskoisena sen ehjänä pysymisestä, otin aina pois uidessa. Uimassa tuli käytyä varmaan joka päivä, joten ne olisi vielä lisänneet aktiivisuutta, sillä uin lähes joka kerta ihan allasta päästä päähänkin useamman kerran ja temmellsin vedessä poitsun kanssa tai meren aalloissa hyppiminen oli välillä aika riehakastakin 😀 Tavoitetaso on edelleen ollut kolmostasolla, joten prosentit viittaa sen saavuttamiseen. Reissun tarkoituis ei ollut kuitenkaan olla mahdollisimman aktiivinen, mutta hauskahan sekin on katsoa, miten reissu on vaikuttanut. Kuitenkin enemmän rentoilua ollut kuin kotosalla, mutta silti aktiivisuuttakin aikas paljon. Reissussa vaan on enemmän aikaa kun kotiaskareet ei ole läsnä.

Pe – Matkustuspäivä, askeleet 5902, aktiivinen aika 6h 34 min, kulutus 2329 kcal, aktiivisuus 59%

La – Lomakohteessa oleilua ja paikkoihin tutustumista, askeleet 11 615, aktiivinen aika 7h 22min, kulutus 2475 kcal, aktiivisuus 103%

Su – Mm. altaassapolskimista, askeleet 10 609, aktiivinen aika 7h 6min, kulutus 2260 kcal, aktiivisuus 52%

Ma – Aamu-uinti altaalla, retki Haniaan ja illalla vielä polskimista, askeleet 9042, aktiivinen aika 5h 46min, kulutus 2300 kcal, aktiivisuus 83%

Ti – Meressä uimista, askeleet 8570, aktiivinen aika 5h 7min, kulutus 2251 kcal, aktiivisuus 82%

Ke – Meressä n. 30 min aalloissa hyppimistä,  Hania reissu ja altaalla uimassa illalla, askeleet 15 175, aktiivinen aika 8h 9min, kulutus 2458 kcal, aktiivisuus 88%

To – Uimista altaalla je rentoilua, askeleet 7783, aktiivinen aika 5h 12min, kulutus 2070 kcal, aktiivisuus 47%

Pe – Matkustuspäivä, askeleet 6508, aktiivinen aika 6h 55min, kulutus 2310 kcal, aktiivisuus 63%

Jos näihin lisäis nuo kaikki polskimiset niin useampi päivä olisikin tuolla satasen toisella puolella.

Kotiviikon osalta otan nyt tämän kokonaisen viikon käsittelyyn, vaikka tämä viikon viimeinen päivähän on vasta alkupuolella. Reissussa askelia tuli, mutta kun se ei ollut sellaista yhtämittaista kävelyä vaan enemmänkin kävelyä pitkin päivää kun suurimmaksi osaksi liikuttiin kävellen paikkojen välillä, paisti Haniaan. Jalka siis kestää paremmin jo tuollaista pientä kävelyä hyötyliikunnan muodossa. Ei kuitenkaan entiseen tapaan, että kävelenpä tästä viitisen kilometriä keskustaan… Tällä hetkellä liikutaan se mitä jaksetaan ja mitä ehditään, liikunta myös tuo energiaa ja lisää hyvinvointia, joten näitä lisääviin liikuntamuotoihin ajatus! Ensi viikkoon taas hieman enemmän lihaskuntoa 🙂

Ma
Bussilla keskustaan ja Lapsikselle, mutta sieltä käppäilyä keskustan toiselle puolelle ja bussilla kotiin…
Askeleet 10 903, aktiivinen aika 6h 50min, kulutus 2255 kcal, aktiivisuus 61%

Ti
Äitien kehonhuoltoa vetämässä ja samalla itsekin kunnon kehonhuoltotuokion saaneena
Askeleet 9841, aktiivinen aika 9h 6min, kulutus 2301 kcal, aktiivisuus 61%

Ke
Kotipäivä
Askeleet 6970, aktiivinen aika 6h 19min, kulutus 2198 kcal, aktiivisuus 52%

To
Pyöräilyä postille ja kotiin Luka lisäpainona osan matkaa, mutta tehtiin stoppi mammalassa, jossa oli sen aikaa, että kävin postipaketin viemässä itsekseni. Pyöräilyä yht. n. 45 min
Askeleet 8823, aktiivinen aika 6h 45min, kulutus 2482 kcal, aktiivisuus 100%

Pe
Bussilla keskustaan ja sieltä kävellen Lapsikselle, jonkajälkeen kävelyä keskustan läpi ja kaupoilla käymistä, illalla leikkipuistoilua
Kulutusta lisäsi pieni tunteiden purkuhetki väsymyksestä, johon reagoitsin melko fyysisesti ja sykkeet oli korkealla, ihmeen paljon tällainen kyllä kuluttaa, mutta kyllä tuon kulutuksen tunsikin… Pakko mainita tähän selitykseksi korkealla kulutukselle. Tästä kerroin instastoorissa ja pian tuloissa asiaan liittyen tekstiä blogiinkin, joten hold your horses!
Askeleet 12 827, aktiivinen aika 10h 37min, kulutus 3125 kcal, aktiivisuus 204%

La
Uimassa oltiin koko perhe, polskimista pojan kanssa ja itsekseni kävin pienen matkan uimassa. Emmein aktiivisuusrannekkeen kanssa ja pukkariinhan se jäi 😛
Askeleet 7150, aktiivinen aika 6h 4min, kulutus 2226 kcal, aktiivisuus 61%

Su
Päivähän on vasta nuori ja tänään tarkoitus mennä pitkästä aikaa ohjatulle ryhmäliikuntatunnille!
En ole vaan vielä täysin varma milletunnille suuntaan, kun Move It:llä on ilmaiset tunnit tänään ja mietin,e ttä jalkani kanssa joko Body Balance tai Body Pump voisi toimia….
Let´s se, mitä päivä tuo tullessaan, teille se selviää seuraamalla mun instastooria 😉

@outikarita

Pst. Vielä kaksi postausta tulossa Kreetalta, syömisistä ja sitten on eräs toinen aihe, josta vielä salamyhkäisyyttä ilmassa, joten stay tuned!

Lue myös

Viimeisen lomapäivän rentous

Aktiivinen perhepäivä Kreetalla

Äidin ja pojan Kreetanmatkan stailit

OK Treenit, nyt mennään hyvinvointi edellä

Avasin facebookkiin OK Treenit -hyvinvointisivuston. En tiedä tarkkaan mitä tuleman pitää, ajatuksia, ideoita ja haaveita asian suhteen on paljon. Mä tiedän, että mä haluan liikuttaa ihmisiä ja tukea ihmisten hyvinvointia, tällaisia palveluja mä haluaisin tarjota. Tää kaikki alkaa nyt äideistä, mutta tarkoitus on vielä tähän syksyyn kehittää muutakin. Treeniä kaikille! Hyvinvointia kaikille! Sivuilla ei ainoastaan mainosteta tulevia tapahtumia vaan jaetaan hyvinvointiin liittyviä ajatuksia, kirjoituksia, inspiraatiota yms.

OK Treenit on hyvinvointisivusto. Täältä näkee missä ja milloin liikutan ihmisiä.
Haluan jakaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja palvelut alkavat laajeta pikkuhiljaa.
Nyt mennään hyvinvointi edellä ja positiivisella otteella!

OK Treenit

Tämän kaiken alkuunpano juuri nyt sai alkupotkauksen siitä, kun mua pyydettiin Naisten Hyvinvointikeskus Olennaiseen ohjaamaan äideille tarkoitettuja kehonhuoltotunteja. Tää oli tarjous mistä en voinut kieltäytyä! Tää on sitä mitä haluankin tehdä ja olin todella otettu siitä, että mua sinne pyydettiin. Nyt on ensimmäisten tuntien ilmoittautumiset pistetty tulille, että jos asut täälläpäin niin tuu ihmeessä kokeilemaan ja ihastumaan näihin tunteihin.

OK Treenit

Äiti, odottaja tai synnyttänyt, kaipaisiko kehosi huoltoa ja pysähtymistä? Mikäli vastaus on kyllä, niin tää on hei just sulle! Huolletaan kehoa yhdessä ja lempeästi. Mikä parasta, voit ottaa vauvan mukaan tai tulla yksin! Keskitytään avaamaan kehoa, hakemaan lempeää liikettä, syvää tukea ja rentoutusta.

Elokuussa yksittäinen tunti 28.8. klo 11. Hinta 10 € ja early bird hinta 20-21.8. aikana ilmoittautuvilta 8 €.

Syyskuussa kurssimuotoisena äiti-vauvakehonhuoltoa ajalla 18.9.-23.10. 6 kertaa yhteensä tiistaisin klo 11. Hinta 55€ ja early bird hinta elokuun aikana ilmoittautuville 50€.

Lähde siis kokeilemaan ensin yksittäiselle tunnille, rentoudu ja ihastu! Paikkoja on rajoitetusti, joten älä aikaile!

Varaa paikkasi laittamalla sähköpostia [email protected]
Tunnit ohjaa Naisten Hyvinvointikeskus Olennaisessa Outi ja lisätietoa OK Treenit fb sivustolla

Mä aloitin 2 vuotta sitten PT koulutus putken Trainer Lab:lla, mutta se keskeytyi Liikunnaohjauksen Basic kurssin jälkeen, kun lapsettomuushoidot alkoivat. Nyt elättelen toiveita, että jossain vaiheessa voisin jatkaa noita koulutuksia. Kouluttautua Hyvinvointivalmentajaksi ja kenties myös PT:ksi. Onhan mulla myös jo useamman vuoden ajalta kokemusta ryhmäliikunnan ohjauksesta sekä paljon olen pyrkinyt itseopiskelemaan aihetta.

Luon itse itselleni tietä ja tartun mahdollisuuksiin.
Katsotaan mitä tästä kaikesta kehittyy ja millaisia mahdollisuuksia matkan varrella tarjoutuu.
Nyt oon ainakin innoissani tästä alusta!

OK Treenit

Tsekkaa!

OK Treenit

Äiti-vauva kehonhuolto

Naisten Hyvivointikeskus Olennainen