Vartin puistotreeni

Nyt olisi luvassa n. vartin puistotreeni! Kesä ja ulkona treenaaminen, ne vaan kuuluvat yhteen ja kivat ilmat oikein houkuttaa ulos liikkumaan! Nyt kun jalkani on edelleen vihoitellut niin oon alkanut kehittelemään edes jotain liikuntaa ja tehnyt jokusia ulkotreenejä. Viime viikon Satakunnan viikko -lehden Kesälehdessä oli mun blogista juttua ja samalla pääsin kaavailemaan lehteen kesäisen puistotreenin. Nyt en jaa tuota treeniä, mutta kuva koko jutusta on postauksen lopussa. Nyt tulee hieman erilainen vartin puistotreeni, jonka itse toteutin ns. urheilupuistossa, mutta tämän saa tehtyä myös vaikkapa leikkipuistossa. Tuon kesälehden treenin voi taas tehdä missä vain, mistä löytyy esim. penkki taikka vähän korkeampi terassin reuna.

vartin puistotreeni

Vartin puistotreeni

Aloitetaanpas sitten vartin puistotreeni! Tein jokaista liikettä 10-15 toistoa jaliikkeet putkeen ilman taukoja.Kierroksen jälkeen pieni tauko ja kolme kierrosta tein tällä tavoin. Myönnettäköön heti alkun, että kaksiekaaliikettä on vain kuvattuna,jalkakipujeni takia jätin ne treenistä pois, mutta laitetaan ne tähän koska nämä saavat treenikierroksen liikkeelle vauhdikkaasti ja syke nouseee!

1. Penkille nousu vuorojaloin
2. Tasajalkahyppy esteen yli

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

3. Etunojapunnerrus penkkiä vasten, mitä vähemmänkulmaa sitä raskaampi
4. Dipit penkin reunalta, mitä suorempana jalat sitäraskaampi

vartin puistotreenivartin puistotreeni

5. Soutuselälle, leveä ote ja soutu rinta kohti tankoa avaamalla kyynärpäät sivulle
6. Hauissoutu, kapeavastaote
Lähtöasento kummassakin on takakenossa kädet suorina ja tuohon selkäliikeeseen saa mukavasti tehoja ottamalla enemmän kulmaa.

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

7. Bulgarialainen askelkyykky, takajalka penkin päällä ja kyykky suorana kohti maata
8. Vatsarutistus/istumaannousu vinolla tai tasaisella penkillä

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

Joka liikeessä on tärkeää pitää keksivartalo hallittuna. Alkuun voi lämpätä lenkkeilemällä vaikka siihen puistoon ja vähän voi tehdä esim. käsien pyörittelyjä ja kyykkäilyjä ennen treenikierroksille lähtemistä.

Vaertin pustotreeni tai ehkä 20 minuutin… Mulla meni vartti tähän treeniin ilman noita kahta ekaa liikettä. Hengästytti ja sain lihaksiinkin tuntuman, treeni teki tehtävänsä!
Puistotreenailu on kivaa! Vai mitä sanotte?

vartin puistotreeni

Tässä sitten lupaamani lehtijuttu vielä kuvina!
Outin blogielmää ja kesäinen puistotreeni!

Ensi viikolla palataan taas treenivinkeillä, sitä ennen….

Lue myös edellinen postaukseni!

Raskauden jälkeinennälkä ja sen laantuminen

Seuraa IG:ssä

@outikarita

 

VKO 20 – Treenittömän viikon ruokapäiväkirja

Viime viikosta tuli treenitln, koska jalkani on mystisesti kipeytynyt. Sunnuntaina tuli vedettyä yläkropan terassitreeni, mutta muuten ei treeneistä ole kerrottavaa. Nyt siis lähinnä ruokspäiväkirja. Merkkaan myös päivän aktiivisuudet, mitä aktiivisuusranneke mitannut. Aktiivisuustavoitetasoa en lähtenyt muuttelemaan eli tasona ollut korkein kolmonen ja prosentit sen tason mukaisesti liikkuneet hyvin alhaalla viime viikon. Ruokapäiväkirjasta on tullut jotain napsittua ohikin kun on Lukan pöperöitä ja jämiä mutustanut sivussa 😀

 

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 35 %, aktiivinen aika 6 h 51 min
Askeleet 7270
Kulutus 2153 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä
Lounaana kanaa, superriisiä ja salaattia
Välipalana luonnonjugua ja granolaa, cappuchinoa ja Lukan apinaevästä (banskua ja kaurahiutaleita)
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja ruisleipää
Vesimelonia, oikeastaan varmaan viikon jokaisena päivänä tullut napsittua…
Iltapalana ruisleipää kinkulla, metukalla ja juustolla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 40 %, aktiivinen aika 6 h 47 min
Askeleet 7142
Kulutus 2169 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä
Lounaana kanasalaattia ja ruisleipää juustolla
Pala mansikkakakkua
Päivällisenä jauhelihakleittoa ja ruisleipää juustolla
Iltapalana ruisleipää metukalla ja juustolla, smoothie granolalla

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 19 %, aktiivinen aika 4 h 13 min
Askeleet 3992
Kulutus 1911 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
”Lounaana” rahkaa ananasmurskalla ja granolalla, ruisleipää metukalla, juustolla ja kurkulla
Välipalasmoothie
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja ruisleipää kurkulla
Iltapalana ruisleipää kinkulla, metukalla ja juustolla, luonnonjuguavesimeloonilla ja granolalla

TORSTAI

Päivän aktiivisuus 47 %, aktiivinen aika 6 h 46 min
Askeleet 6844
Kulutus 2235 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kanasaldea ja patonkia ym.
Jälkkärinä limejuustokakkua
Välipalasmoothie
Päiovällisenä grillista kanaa, maissia, kesäkurpitsaa ja halloumia
Iltapalana ruisleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ja kasviksilla

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 45 %, aktiivinen aika 7 h 14 min
Askeleet 8865
Kulutus 2205 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana Cafe Steinerissa kana-vuohenjuustosalaattia
Päivällisenä grillistä kanaa, maissia, ananasta, halloumia ja kesäkurpitsaa
Iltapalana  ruisleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ja kasviksilla

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 26 %, aktiivinen aika 5 h 33 min
Askeleet 5631
Kulutus 2021 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Parturissa jääteetä ja herkuttelua
Myöhäinen lounas perunamunakasta ja salaattia
Karkkia!
Illallisena tortilloja flank steakilla ym.

SUNNUNTAI

Päivän aktiivisuus 50 %, aktiivinen aika 6 h 54 min
Askeleet 9521
Kulutus 2213 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana perunamunakasta ja salaattia
Cafe Steinerilla cappuchinoa ja suklaakakkua
Päivällisenä tortilloja
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla, kreikkalaista mustikka-vaniljajugua

Viikon liikunnat

Sunnuntain terassitreeni yläkropalle, n. 15 min

Tästä viikosta tulossa aikaslaillamyös treenitön, jalka oikuttelee ja itse epäilen nyt ns. luupiikkiä ja ensi viikolla suunta lääkärille jos ei ala helppaamaan. Inhottavaa, kun ei pääse liikkumaan ja treenaamaan. Jotain treeniä pystyy nyt tekemään, mutta esim. kävely on ihan mahdotonta…. Jos nyt vertaa viime viikon aktiivisuuksiin, niin aika iso muutos ihan pääkopallekin….

VKO 19 arkea ja juhlaa, ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Tsekkaa myös

Mites se vauva-arjen päivärytmi

Toukokuun kesäillassa roseeta ja treffejä

Kesä yllätti ulkoilijat!

IG

@outikarita