Viikko 5 – Ruoka- ja treenipäiväkirja

Tällä kertaa ajattelin säästää hieman omaa aikaani ja vaivaani, mennä vähän helpomman kautta kuvien suhteen. Nyt kokeillaan ainakin tää yksi kooste hieman eri tyyliin ja nyt ei ole luvassa kollaaseja joka päivälle vaan muutamia kuvia jokaisesta päivästä ja niitä usein toistuvia ja jo vähintään kerran näkyneitä aterioita jätetty pois. Aamupuuro on kyllä joka päivältä, koska aamupuuro kuvasta on tykätty 😀

Viime postaukseen sain kommenttia kyllä, että kollaaseista on tykätty ja kyllähän ne havainnollistavat paremmin, joten ehkä palaan niihin takaisinkin. Nyt kuitenkin mennään näin ja kommenttia saa tyylistä jättää ja toki muutoinkin taas koosteesta. Kiva kun olette olleetkin aktiivisia kommenttien suhteen 🙂

MA

Työpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikkaa, punaherukkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana maissikakkuja, 1 kanamuna ja teetä

Klo 12.10 lounaana villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.40 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, herajauhetta, banaani, punaherukoita, rypsiöljyä ja macaa

Klo 17 Päivällisenä chili-valkosipulilohta, uunikasviksia ja tomaatti

Klo 18.30-19.45 jumppaohjaus, kiinteät kurvit, koko kropan aerobinen ja lihaskunnollinen tunti

Klo 19.45 palkkari

Klo 20.45 iltapalana gluteeniton karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, verigreippi, kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, teetä

TI

Työpäivä 6.20-14.20 ja illalla Party Lite töitä 17.30-20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia. mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.15 välipalana karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, teetä

Klo 12.00 lounaana sama setti kuin maanantaina, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.30 välipalana  banskujädeä, jäinen banaani, vadelmia, punaherukoita, herajauhetta, lakritsijauhetta (mauste, ei mitään karkkijauhetta!), kauramaito

Klo 17 Päivällisenä pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 21.30 NÄLKÄ!!! Iltapalana kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, riisikakkuja kalkkunalla ja munalla

KE

Töissä 8.45-16.45

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 11.30 lounanaana edelleen samaa settiä, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 15.30 välipalana smoothie, jossa kauramaito, kauralese, mansikkaa, punaherukkaa, herajauhetta, macaa ja rypsiöljyä

Klo 17 Päivällisenä sama kuin tiistaina, pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 18.15-19.15 jumppaohjaus, piukat pakarat, alakroppaan painootuva lihaskuntotunti + aerobista treeniä
Klo 19.15 puolikas banaani
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus, koko kropan lihaskuntotunti

Klo 20.30 palkkari + puolikas banaani

Klo 21.30 iltapalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, veriappelsiini ja teetä

TO

Töissä 8-16

Klo 7 aamupalana kaurapuuro mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, teetä

Klo 12.15 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, mansikoita, punaherukoita, macaa, rypsiöljyä, vadelma-jugurtti heraa

Klo 17.30 päivällisenä pekonilinssikeittoa, kuten ti ja ke sekä maissikakkuja

Klo 19.30 Fastin pieni lakun makuinen protskupatukka

Klo 21 kauraleipää kalkkunalla, tomaatilla ja kurkulla, veriappelsiini

PE

Töissä 6.20-12.20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 10 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, mandariini

Klo 11.40 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 parturissa vanilja.cappuchino, 2 x marianne karkki, Fastin nix proteiinipatukka

Klo 18.30 päivällisenä salaattia Steinerilta haettuna, lohta, vuohenjuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, viinirypäleitä, moniviljapatonkia

Klo 19.40-20.20 kotitreeninä olkapäät, kädet ja vatsa

Klo 20.30 palkkari

Klo 21.30 banskujädeä, jossa jäistä banaania, punaherukoita, kauramaitoa, suklaaheraa, rypsiöljyä. Sarpin runebergin torttu, josta nyhdin mantelin paloja pois 😛 (pienesti allerginen)

LA

Varsinainen välipalojen päivä! Mut haettiin seiskalta aamusti auton kyytiin ja kohti Tamperetta, jossa päivä Winter war:ssa eli Crossfit kisojen katsomossa. Illalla kasin jälkeen joskus kotona… Kisoista juttua postauksessa Crossfitin maailmassa

Klo 6.30 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 8.30 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, punaherukoita, suklaaheraa, macaa ja rypsiöljyä

Klo 10.30 välipalana Fastin protskujuoma ja mandariini

Klo 12.30 (?) lounasbuffet

Klo 16.00 Fastin max protskupatukka

Pitkin päivää raakasuklaa kuorrutettuja inkiväärinpaloja, niin hyviä, että koko pussi tyhjeni päivässä 😛

Klo 21 iltapalana lämpimät voileivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa ja veriappelsiini sekä teetä

SU

Heräsin tosi myöhään kurkku kipeänä ja pienesti flunssaisena, koko päivän oli vähän vetämätön olo… Suunniteltu salitreeni sai jäädä väliin 🙁

Klo 11 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, vadelmilla, macalla ja chiasiemenillä. Finrexin ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 13.15 smoothie, jossa kaurajugurttia, vaniljaheraa, ananasta, tyrniä ja banaani sekä mandariini

Klo 15.45 päivällisenä karitsan jauhelihasta tehdyt pihvit, joissa myös fetaa, uunivihanneksia ja tzatzikia

Klo 17.30 Rikun vanhemmat tuli kahville ja tarjolla mun tekemää Runebergin kakkua (ilman mantelia)

Klo 21 iltapalana lämpimät leivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa. Veriappelsiini ja finrexiniä

Viime viikko oli musta oiekin hyvä, ainoana harmian tuo sunnuntaina iskenyt flunssa, joka on kiusannut mua sitten jo viikon. Ensi koosteessa tää flunssa näkyykin aika vahvasti ja voin snaoa, että kropassa ja pääkopassa tuntuu vaikkei olekaan kuin pikkuflunssa…

Kommenttikenttä auki ja muistelkaa painella yläosan sydäntäkin, jos postaukset on mieleen 🙂
Niin ja kertokaa, tykkäsittekö enemmän aiemmista koko päivän kuvakollaaseista vai voisko nää isot kuvat korvata kollaasit?

Vuoden ensimmäinen flunssa

Ärsyttävä pikkuflunssa, toivottavasti ei äidy pahemmaksi eikä jää junnaamaan pikkupirulaisenakaan kroppaani. Eihän se ole koskaan hyvä hetki sairastaa, eikä kivaa missään nimessä.

Olen sairastellu paljon vähemmän mitä aikaisempina vuosina sen jälkeen kun aloin vähentämään gluteenia ja maitoa ruokavaliostani, en tiedä kumpi vaikuttaa enemmän, mutta selvästi näiden vähentämisen jälkeen on vastustuskykyni kohentunut. (En siis edelleenkään ole kummankaan suhteen ehdoton ja noudata nollatoleranssia!) Toki sieltä joskus pääsee läpi joku pirulainen ja olenhan töissä melko pöpöalttiissa paikassa, päiväkodissa.

Flunssan iskiessä se joko äityy mulla heti pahaksi (nykyään harvemmin) tai jää pidemmäksi aikaa pikkuriesaksi, joka ei tahdo kokonaan parantua sitten millään. Tietty haasteen tuo liikunta, omat treenit voi jättää väliin, mutta entäs omat jumppaohjaukset… Niin, se lepo olisi tärkeää. Onneksi tänään mulle oli jo muutoinkin sovittu tuuraaja, joten seuraavat ohjaukset olisivat vasta keskiviikkona. Troppaillaan ja annetaan kropalle mahdollisimman paljon lepoa nyt ainakin ennen keskiviikkoa ja toivotaan että flunssa helpottaa!

Nyt on Panadol hottia kiskottu välillä ja troppailtu muutoinkin. Tietyt vitskut ja lisäravinteet nyt on muutoinkin kokoajan käytössä mitä flunssan tainnuttamiseen voisi suositella, kuten c- ja d-vitamiini sekä sinkki. Pakuria käytän muutoinkin aamu- ja iltateessä, nyt sitten lisäksi otettu vielä Echinatipat taistoon mukaan! Raakasuklaa on myös hyvä lääke, eiks vaan? Ainakin hyvää kun dippailee kuumaan juomaan 😉

Onkos siellä pysytty terveenä?