Tammikuun ensimmäisen viikon ruoka- ja treenipäiväkirja

Nyt kun omat pienet ”tavoitteet” ruokailujen ja treenien suhteen on asetettu, niin ajattelin tänne blogiinkin ainakin nyt alkuvuoden ajan jakaa sekä ruoka- että treenipäiväkirjani. Kirjoittelin noista mun ruoka- ja treenisuunnitelmista postauksessa ”Ruoka ja liikunta vuonna 2017”. Kaikkea en pysty enkä muista aina kuvailla, joten vaikka kuvakollaasi on jokaisen päivän syömisistä, niin tekstistä voi löytyä lisää syöminkejäni ja jokaista teekupposta nyt ei ainakaan löydy tekstistäkään. Kun ruokia aikansa kuvailee, siitä tulee tapa ja loppuviikkoaika kohden huomasin kun aina paremmin kuvailla. Tarkat määrät ja ainesosat puuttuu ainakin tällä kertaa koosteessa. Päivätöissä päiväkodilla tuli oltua normaalisti ma-to. Pienet joulunajanherkkuilu vieroitusoireet ilmeisesti aiheutti rusinoiden mussutusta jonkin verran 😀

sdr

MA

ma

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macajauheella, teetä. Välipalana riisikakkua munalla ja klementtiini, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja.

Pumppitunninohjaus, treeniä koko kropalle siis.

Treenin jälkeen palkkarina heraa. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä.

Tuli myös syötyä x määrä rusinoita

TI

ti

Aamupala kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Lounaana kana-kasvis-riisihässäkkää. Välipalana smoothie. Päivällisenä kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Iltapalana riisikakkuja pinaatilla ja paistetuilla kanamunilla + veriappelsiini ja teetä. Tuli jälleen syötyä x määrä rusinoita

KE

ke

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, banaanilla ja macalla, teetä. Välipalana kaurajugurttia johon sekoitettu mansikka-valkosuklaan makuista heraa, banaanilla, vadelmilla ja pinjansiemenillä. Lounaana kalkkunanakkikeittoa ja maissikakkuja. Välipalana smoothie. Päivällisenä kesäkurpitsapastaa jauheliha-tomaattikastikkeella.

Armybic tunnin ohjaus illalla ja samalla kovasykkeinen koko kropan treeni tuli itsekin saatua.

Iltapalana riisikakkuja tonnikala-tomaatti-pinaattihöystöllä, veriappelsiinin puolikas ja teetä.

TO

to

Aamupalana kaurapuuroa marjoilla ja macalla, teetä. Välipalana riisikakkuja kanamunaa ja klementtiini, teetä. Lounaana tonnikalasalaatti. Välipalana smoothie. Päivällisen kesäkurpitsapastaa tomaatti-jauhelihakastikkeella. Iltapalana kauraleipää pinaattilettuja ja kanamunalla, veriappelsiini ja teetä.

PE

pe

Kaurapuuroa banaani-karviaissoseella ja teetä. Lounaaksi pinaatti-tomaattimunakasta ja kauraleipää.

Välipalana smoothie ja tee lenkin jälkeen.

Päivällisen Kanankoipi italialaisittain ja pinaattirisottoa. Kummipojan synttäreillä teetä, pikkusuolaista ja kakkua. Kotona vielä pari isoa fudgepalaa. Iltapalana banaani-prodevohveleita.

LA

la

Aamupalana kaurapuuroa banaani-karviaissoseella. Lounaana pinaattirisoton jämät aurinkokuivatulla tomaatilla ja oliiveilla, banaani-prodevohveleita marjoilla. Välipalana smoothie. Päivällisenä pulled pork ranskalaisilla ja tomaatilla. Pari-kolme enkelisuklaata. Iltapalana pulled pork tacovene.

SU

su

Aamupalana kaurapuuroa banaanilla, punaherukoilla ja macalla, teetä. Lounaana tonnikalasalaattia ja klementtiini.

Puolen tunnin lenkki ja puolen tunnin kotitreeni koko kropalle.

Välipalana treenin jälkeen smoothie. Päivällisenä valkosipuli-chililohta ja uunikasviksia. Iltapalana pinaattivalkuaisia ja maissikakkuja, veriappelsiini ja teetä.

———————–

Tällä viikolla oonkin ollut skarpimpi kuvien ottamisessa 😉 Kooste siis tulossa myös tammikuun tokasta viikosta, jolloin päästy jo rusinoidenkin mussutuksesta vissiin eroon 😀

Olisiko kiva jos ruokapäiväkirja olisi tarkempi kellonaika- ja ainesosiltaan. Mitään kalorin ja gramman tarkkaa en lupaa 😀

Tsekkaa muuten myös mun smoothiepostaus
Smoothie viikon jokaiselle päivälle

Viikonlopun ruokapäiväkirja

Mä oon aika rento syöjä, mutta arkena tulee vaan automaattisestikin herkuteltua vähemmän. Arkena on enemmän menoja, työt ym. jotka rytmittää päiviä ja osaltaan myös syömisiä. Viikonloppuisin on enemmän vapaata ja aikaa, niin sille herkuttelullekin ja jotenkin sitä mieltää ne herkut vapaaseen 😉 Mulle se toimii ja tuntuu hyvältä, että pääsääntöisesti viikonloppuna herkkuja ja ehkä jotain spesiaalimpaa ruokaakin, sekä muutoinkin ikäänkuin rennompi ote.

dav

LAUANTAI

Lauantai oli hyvin typillinen rytmitykseltään. Usein syödään lauantaina vähän myöhäisempi illallinen ja usein se on jotain spesiaalimpaa ruokaa, ei niin arkista. Lauantaisin on kiva käydä kahvilassa yhdessä Rikun kanssa, kahvi oli tällä kertaa vaan vähän överi. En tiennyt kanelicappuchinon ssisältävän kermavaahtoa… Riku oli myös kätkenyt meidän parisuhdejoulukalenteriin lapun, jossa luoki ”Jälkiruokaa?” ja minä vastasin ”Kyllä” melkein jo arvaten mitä olisi luvassa. Illan päätteeksi oli kyllä melko täysi olo, mutta ei sentään ähkyä.

dav
Aamupalana sitruuna-viherdrinksu ja kaurapuuroa marjoilla, macalla, chiasiemenillä ja baanibonnella sekä jätti mukillinen teetä!
dav
Lounaaksi Riksa teki meille munakasta pekonilla, tomaatilla, pinaatilla ja juustolla. Lasissa cola zeroa.
dav
Välipalana kauraleipää kinkulla ja juustolla. Smoothie jäisestä banaanista, pinaatista, lorauksesta tyrnimehua ja appelsiinimehua.
dav
Herkkukahvi, jonka olisin ottanut ilman kermavaahtoa jos olisin tiennyt…. Mistä lähtien cappuchino on sisältänyt kermavaahtoa? Noh, tämä kanelicappuchino sisälsi.
dav
Leffaeväitä Eput-elokuvaan, joka oli muuten hyvä!
dav
Dinnerinä Kreikkalaisia paahtotaskuja ja yksi spesiaaliolut puoliksi Riksan kanssa.
dav
Ja se luvattu jälkiruoka, Arnoldsia ja glögiä…

Kreikkalaisten paahtotaskujen reseptin löydät Valiolta

SUNNUNTAI

Flunssa jonka luulin jo selättäneeni iski ostaain takavasemmata salakavalasti takaisin ja meni enemmän huilaten tämä päivä. Aamulla jaksoin vielä panostaa ja halusin jotain muuta kuin kaurapuuroa. Aamupala meni sen verran myöhäiseksi ihan vaan notkumisen takia, että päätin syödä vähän normaalia tuhdimmin, lounas kun tulisi jäämään välistä. Syömiset jäi normaalia vähemmälle, mutta niin jäi päivän aktiivisuustasokin. Päivä meni paljolti huilaillessa. Extravitskuja syöty purkista ja lisäksi extrapaljon tyrniä ja pinaattia!

dav
Aamupalana sitruuna-viherdrinksu, mannapuuroa puolukoilla, kauraleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ym. Teetä ja appelsiini-tyrnimehua.
dav
Välillä vähän finrexiniä
dav
Kreikkalaisten paahtotaskujen aineksia oli vielä sunnuntaillekin ja cola zeron kanssa.
dav
Välipalana teetä, pari palaa tummaa suklaata ja smoothie jäisestä banaanista, puolukoista, pinaatista, tyrnimehusta sekä appelsiinimehusta, macasta ja öljystä.
dav
Iltapalaksi riisikakkuja kinkulla, juustolla, kanamunalla ym. Rikulta nappasin yhden pekoniviipaleen. Glögiä ja appelsiini-tyrnimehua.

Tää ooli kenties hyvin tyypillinen viikonloppu vaikkakin ruuat vaihtelee kyllä. En tosiaan kovin tiukkaa linjaa arkisinkaan pidä. En halua stressata liikaa, kyllä keho kertoo saako se riitävästi vai liikaa ravintoa, on sitä tässä vuosien varrella aika hyvin opittu kuuntelemaan 😉

Ensi viikolla voisin pitää hieman arjen ruokapäiväkirjaa.. Gluteenia ja lehmänmaitoa olen tosiaan rajoittanut, mutta viikonloppuisin en ole niidenkään suhteen niin tarkka. Kuitenkin tuo vähentäminen on tuonut mulle niin paljon positiivisia vaikutuksia, että jonkin verran haluan näitä rajoittaa varsinkin arjessa.

Tsekkaa myös postaukset:

Sokeri, gluteeni, maito – nyt riitti!

Viikon ruokapäiväkirja