VKO 7 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja, lisää aktiivisuutta!

Viime viikolle tavoite oli lisätä kasviksia ruokavalioon ja siinä on tullut hyvin petrattua. Nyt olisi tavoite saada vähän vielä aktiivisuutta nostettua, lisää kehonhuoltoa ja pientä lihaskuntojumppaa kotona.Venyttelyä, kehon availua, rullailua putkirullalla ja vaikkapa joskus joka joogatreeni kotosalla tekisi hyvää! Kotijumppaakin voisi harrastaa ainakin sen kerran viikossa kotosalla.  Ehkä pian alan taas käymään uimassakin, katsotaan… Bailamama2Baby -tunnit vauvan kanssa oli nyt hetken tauolla, mutta palaa taas viikon 8 koosteessa mukaan kuvioihin!

Nyt otin toiveesta mukaan tähän isommin tuota aktiivisuusseurantaa. Mulla siis käytössä tuo Polar A370 aktiivisuusranneke ja aktiivisuustaso asetettu korkeimmalle tasolle, taso kolmelle. Merkkailen tähän aktiivisuusprosentin lisäksi aktiivisen ajantunneissa, päivän askeleet ja kalorit (kaloreissahan ei ole huomioitu imetyksen lisäämää kulutusta). Liikunnoista myös tarkemmat infot. Kellonajat jäi nyt tällä kertaa pois, mutta se ei ehkä ole niin relevanttia (?).

MAANANTAI

Aktiivisuus 88%, aktiivinen aika 9 h 20 min.
Askeleet 11396
Kulutus 2530

Syömiset
Aamusmoothie
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaaksi tonnikala subi
Välipalana ehrmannproteiinivanukas ja veriappelsiini
Päivällisenä Chili-katkarapupataa ja riisinuudeleita, tomaattia
Jälkkärinä itse tehty laskiaispulla
Iltapalana hapankorppuja kinkulla ja juustolla, kalinkajugurtti, veriappelsiini ja teetä

Liikunnat
Pilates 1h, kulutus 73 kcal

TIISTAI

Aktiivisuus 103 %, aktiivinen aika 7 h 35min
Askeleet 14974
Kulutus 2519 kcal

Syömiset
Aamusmoothie
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana Chorizo-kinkkupyttipannua kasviksilla, raejuustoa, kurkkua ja ananasta
Välipalana luonnonjugua banaanibonnella ja myslillä, hapankorppuja kinkulla ja juustolla
Päivällisenä Kana-kasviswokkia ja villiriisiä
Iltapalana vaniljarahka, oisko ollut profeel (?), veriappelsiini ja teetä

Liikunnat
Vaunulenkki 1h, 4,25km ja kulutus 364 kcal

KESKIVIIKKO

Aktiivisuusranneke ollut poissa käytöstä illalla 6 h, joten jätetään tän päivän osalta aktiivisuustiedot pois

Syömiset
Aamusmoothie
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana tonnikalasalaatti siemenillä ja balsamicolla, hapankorppuja juustolla
Ystävänpäivädinneri Rossossa;
alkusalaatti, jättirapuleipää, kana-vuohenjuustopizzaa, cappuchino
Iltapalanarahkaa, ananasmurskaa ja chiasiemeniä

Liikunnat
Vaunulenkki 40 min, 2,55 km, kulutus 209kcal

TORSTAI

Aktiivisuus 58%, aktiivinen aika 5 h 12min
Askeleet 11440
Kulutus 2176 kcal
Selvästi vähemmän kotipuuhailua…

Syömiset
Aamusmoothie
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana Kana-kasviswokkia ja villiriisiä
Välipalana Ehrmann proteiinivanukas
Päivällisenäkana-kasviswokkia ja risiiä, kauraleipää juustolla
Illallavähän kinuskijädeä ja cappuchino
Iltaplana rahkaa ananasmurskalla ja chiasiemenillä

Liikunnat
Vaunulenkki 1h 15min, 4,64 km, kulutus 337 kcal

PERJANTAI

Aktiivisuus 138 %, aktiivinen aika 8h3min
Askeleet 19570
Kulutus 2713 kcal

Syömiset
Aamusmoothie
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Välipala/lounas vaunulenkillä; tehojuoma ja kanareissaria
Välipalana hapankorppuja juustolla jakinkulla, veriappelsiini, kalinkajugurtti
PäivällisenäChorizo-kinkkupyttäriä ja paistettu kanamuna
Illallakinuskijädeä
Iltapalanasmoothie ja hapankorppuja juustolla ja kinkulla

Huomio!
Nyt oli kasvikset jäänyt vähille ja lounaana pakon saattelemana turvauduttu R-kioskin antimiin…

Liikunnat
Vaunulenkki 1, n. 30 min, aktiivisuusmiittarista unohtui laittaa päälle erillinen treeniseuranta
Vanulenkki 2, 1h18min, 5,8km, 549 kcal

LAUANTAI

Reissupäivä Turun suunnalle
Aktiivisuus 46 %, aktiivinen aika 7h 40min
Askeleet 10080
Kulutus 2318 kcal

Syömiset
Kaurapuuro mustikoilla, banaanibonnella ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Välipalana Ehrmann proteiinivanukas ja banaani
Lounaana Hanko Sushissa sushia, kuvan syömiset puokkiin miehen kanssa
Illallisena kavereiden kanssa grillailua ja en ihan joka lautassettiä kuvannut, muttaknaa, naudanlihaa, chorizoa,kasviksia, juustoja…
Herkuttelua, puolikasmunkki, pullapitkoa pala, raakasuklaata ja karkkia, jota kuvassa ei näy

SUNNUNTAI

Reissupäivä kotiin ja pieni väsymys…
Aktiivisuus 36 %, aktiivinen aika 5 h 15 min
Askeleet 6842
Kulutus 2091kcal

Syömiset
Aamupalana ruisleipää ja kauraleipää kinkulla, juustolla ja kasviksilla, kreikkalainen mansikkajugurtti
Ruokana Pizzaa Myllyn Classic pizzassa, salamia, fetaa, paprikaaja sipulia
Matkaeväänä iso (keskikokoinen) vanilijalatte Coffee housesta
Välipalana raejuusto-jugurtti-banaanibonne-ananassötkötys
Iltaplana kauraleipää kinkulla ja juustolla, kalinkajugurtti ja teetä

VIIKON HUOMIOT!

Hedelmien ja marjojen osuus näyttää vähäisemmältä, mutta toisaalta smoothieissa kumpiakin tulee. Kasviksia voisi lisätä tietty myös leivän päälisiin.
Kotiaskareiden määrä näkyy aktiivisuudessa, samoin reissupäivät.
Kotijumppailua ja kehonhuoltoa tosiaan jatkossa lisää!

 LUE MYÖS!

Mitä tapahtui kun vähensin herkkuja?

Seuraa instagramissa: @outikarita

VKO 6 herkkujen täyteinen ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Viime viikko oli kyllä aikas herkkurikas viikko. Runebergintorttu ja laskiaispulla kuuluvat kerran vuodessa herkkuihin ja ne nyt sattuvat osumaan samaan viikkoon. Laskiaispullat tulee itseleivottua niin niitäsaattaa mennä usemapikin. Rikun nimipäivät oli myös ja vaikkei nimparit mikään kummoinen juhla ole niin kysyin haluaako jotain herkkuja ja ensin miekkonen ei halunnut ja aattelin että teen meille vaan hyvän ylläri iltapalan. Rikulla kuitenkin muuttui mieli ja herkuteltiin sitten nimppareiden kunniaks Arnoldsin munkeilla. Munkkia oli myös tarjolla kun käytiin Rikun veljeä onnittelemassa, joten aikas herkukas viikko oli. Sentään perjantain marraskuisten brunssi oli semiterveellinen, heh. Kasviksiin oon yrittänyt panostaa enemmän, jos ei muuta niin edes tomaatti nopsaan ruuan kylkeen. Edelleen ruokaväleihin vaikuttaa tää vauva-arki sanellen paljolti tuota rytmiä ja ruokamääriin vaikuttaa vauva-arjen aktiivisuus ja imetys.

Nyt lisäilin tähän myös aktiivisuusseurannat ja mulla on tosiaan aktiivisuusrannekkeesta asetettu korkein aktiivisuustaso tavoitteeksi, ihan vain sen takia että se melko helposti täyttyy vauva-arjessa, varsinkin vaunulenkkipäivinä. Tästä kyllä yllätyin itsekin, mutta onhan tää aikas aktiivista menoa. Viikonloppuisin jää pienemmälle kun jateaan enemmän tietty Rikun kanssa päivän puuhia, mutta hyvä se on kevyempiäkin päiviä pitää ja palautella. Kirjoittelinkin oman postauksen kotiäidin päivien aktiivisuudesta, laitan tän postauksen lopuun linkkiä!

MA

Aktiivisuus 123%

Klo 9.30 smoothie
Klo 10.30 kaurapuuroa, mustikoita, gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 12.45 lohipastaa

Klo 13.20-14.20 vaunulenkki

Klo 14.30 kalinkajugurtti, riisikakkuja kinkulla ja juustolla,veriappelsiini
Klo 16.30 lohikeitti

Klo 17.15-18.15 Pilatestunti

Klo 19.10 rusinarasia ja tehojuoma
Klo 21.30 Rashkaa, ananasmurskaa ja chiasiemeniä, runebergin torttu ja teetä

TI

Aktiivisuus 112%

Klo 8.50 smoothie
Klo 9.45 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 12 rusinarasia ja tehojuoma

Klo 12.35 – 14.45 Vaunulenkki

Klo 14.15 pyttipannua, kanamunaa ja kasviksia
Klo 17.30 lohikeittoa ja kaurakleipää juustolla

Klo 18.25 -18.50 tanssia vauvan kanssa

Klo 19.30 luonnonjugurttia, banaanibonena ja mysliä
Klo 21.55 proteiini-suklaavanukas, hapankorppuja juustolla ja kinkulla, teetä

KE

Aktiivisuus 105%

Klo 8.30 smoothie
Klo 9 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 11.30 vihreä kasvissosekeitto siemenillä ja hapankorppuja juustolla

Klo 12.45-13.35 vaunulenkki

Klo 15.40 Cafe Solossa paahtopaistipatonkia ja vaniljalatte
Klo 18.15 Appelsiinikanaa, villiriisiä ja kasviksia
Klo 18.30 Arnoldsin kinuskimunkki
Klo 21.50  Tomaatti-mozzarellaleipiä ja pieni proteiinipatukka

TO

Aktiivisuus 119%

Klo 8.45 smoothie
Klo 9.30 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 11.50 rusinarasia ja tehojuoma

Klo 12.15-13.30 vaunulenkki

Klo 14.10 tonnikala-mozzarellasalaatti ja hapankorppuja juustolla
Klo 16.30 appelsiinikanaa, villiriisiä ja kasviksia
Klo 19.40 proteiini-suklaavanukas
Klo 21.25 tomaatti-mozzarellaleipiä ja pieni proteiinipatukka

PE

Aktiivisuus 163%

Klo 8.00 smoothie ja aamiaismuffini
Klo 12.45 aikas kova NÄLKÄ! ja brunssinaika, alkoholitonta kuoharia, sämpylää, crosanttia, fetasalaattia,smoothieshottia, tuoremehua, smoothiekakkua….
Klo 14.20 tehojuoma

Klo 14.30-15.45 vaunulenkki

Klo 16.40 tonnikala-raejuusto-tomaattivälipala ja aamiaismuffini
Klo 18.15 pinaattikeitto, kanamunaa, hapankorppuja juustolla
Klo 22 kauraleipääkinkulla jajuustolla, smoothiekakkua

LA

Aktiivisuus 34 %

Klo 9.50 helmipuuroa mustikoilla ja banaanibonnella, gefilus tehojuoma, tuoremehua ja teetä
Klo 12.50 pinaattikeittoamunalla, kauraleipää juustolla
Klo 14.50 tehojuoma
Klo 15.45 berliininmunkki ja pari karkkia
Klo 17.40 pullan puolikas
Klo 19.20 chili-katkarapupataa riisinuudeleilla, tomaattia ja kauraleipää
Klo 21.45 kauraleipää kinkulla, juustolla ja munalla, smoothiekakkua

SU

Aktiivisuus 83 %

Klo 10.30 riisipuuroa kanelilla ja maidolla, raejuustoa,, tuoremehua ja teetä
Klo 12.45 proteiini-suklaavanukas

Klo 12.50-13.50 vaunulenkki

Klo 14.30 tomaatti-kinkku-raejuustomunakas ja laskiasispulla
Klo 17 laskiaspulla ja moccachino
Klo 19 chili-katkarapupata riisinuudeleilla ja tomaattia
Klo 22 rahkaa ananasmurskalla, banaanibonnella ja chiasiemeniä, hapankorppuja juustolla

Tsekkaa reseptit

Aamiaismuffinit

Lohikeitto
Appelsiinikana
Chili-katkarapupata

Tsekkaa myös postaukset

Kotiäidin päivien aktiivisuus

Seuraa instagramissa

@outikarita