VKO 22 – tavallinen ruokapäiväkirja

Edellisviikolta jäi ruokapäiväkirja tekemättä ja liikunatpäiväkirjoista ei nyt kauheasti voi puhua. Oon jonkun verran tehnyt lihaskuntotreeniä, mutta jotenkin sitä vain ei toimeennu siihenkään kovin usein kun liikkuminen on nyt niin rajoittunut tuon mun ärsyttävän jalkavamman takia. Lihaskuntotreeniä tulee tehtyä ihan muutaman liikken juttuina välillä pojan kanssa touhutessa, niin niihin en ole edes laittanut aktiivisuusrannekkeeta treeniä päälle enkä mitenkään muista niitä. Yksi varsinainen treeni tuli viime viikolla tehtyä, siihen linkki lopussa. Muuten on tosiaan tehty välillä 1-2 jotain liikettä kun on tässä touhuillut poitsun kanssa.

Mun jalka on siis kipuillut nyt jo kolme viikkoa, eikä siedä kauheasti rasitusta. Nyt siihen on alkanut löytyä apua, mutta kehonhuolto ja lepo tähänkin näyttävät nyt vastauksina olevan. Jalka on siis kipeä eniten jalkapohjasta ja se alkaa kipuilemaan esim. kävelystä. Vaivaa on kuitenkin muuallakin ja esim. jalkapohjien lihaskalvot olleet kierät ja sitten käytin pitkän tauon jälkeen pitkään korkeita kiilakorkoja ja tämä vaiva pamahti päälle. Toisaalta ongelmaa selässä ja jaloissa on ollut, joten kiilakorot vaan provosoitsivat luultavasti vaivojani. Nyt on vahva usko, että vaiva alkaa olemaan vihdoin laantumaan päin, mutta pirun sitkeässä on ja kyllä, tästä on käyty lääkärissäkin. Jäsenkorjaajalle tänään sanoin, että jalka kun saadaan kuntoon niin seuraavaks täytyykin korjata pää, kun se hajoo tähän treenittömyyteen 😀

Nyt tulee siis vain ja ainoastaan ruokapäiväkirja viime viikolta

MAANANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana salaattia ja kaalipataa
Välipalana smoothie
Hups, aikataulut meni sekaisin niin jäi kotiruuat syömättä ja turvauduttiin mättöön 😛
Iltapalaakin jotain kyllä söin, mutta ei kuvaa…

TIISTAI

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla, tuoremehua ja teetä
Lounaana cafe Steinerissa salaatti kanalla, vuohenjuustolla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja viinirypäleillä
Päivällisenä punajuuri-fetapastaa
Iltapalana (Lukan) kasvispannaria, ruisleipää kinkulla ja munalla

KESKIVIIKKO

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla ja banaanilla, tuoremehua ja teetä
Lounaskulhossa superriisiä, tonikalaa, avokadoa, tomaattia, ananasta ja kurkkua
Välipalana real-leipää kinkulla, juustolla ja paprikalla
Päivällisenä punajuuri-fetapastaa
Iltapala ??? jotain…

TORSTAI

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla ja banaanilla, tuoremehua ja teetä
Lounaspiknikillä mm. kuvan croissant tonnikalatäyteellä ym. ja kuvan ulkopuolelta mm. patonkia ja suklaata
Lapsiksen synttäreilläs moothievälipalan lisäksi mansikkakermakakkua
Päivälliseksi kana-kasvisvartaita ja ananasta grillistä sekä siemennäkkäriä
Iltapalana real -leipää kinkulla, juustolla ja kurkulla

PERJANTAI

Aamupalana tattaripuuroa voilla ja musteherukoilla, teetä
Lounasta Ruokissa, en muista mitä kaikkea lauatasella oli, mutta munakoisopaistos oli ihan jättihyvää!
Välipalana real -leipää kinkulla, juustolla ja paprikalla, latte
Päivällisenä kana-kasvisvartaita ja siemennäkkäriä
Iltapalanarahka-jugurtti ananasmurskalla ja granolalla

LAUANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mansikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kanawrappia
Välipalana smoothie
Jädeä dumle ja fazerinapalloilla
Päivällisenä rapu-valkosipulivartaita ja salaattia, jossa grillistä halloumia,kesäkurpitsaa ja ananasta
Iltapalana real -leipää kinkulla, juustolla, kurkulla ja paprikalla

SUNNUNTAI

Aamupalana kaurapuuroa mansikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kanawrappia
Fastin proteiinipirtelö välipalana
Karkkia
Itsetehtyjä siipiä dipillä
Iltapalana ruisleipää kinkilla, juustolla, munalla ja kasviksilla

Sunnuntain puistotreeni omassa postauksessa!

Vartin puistotreeni

Tsekkaa myös

Raskauden jälkeinen nälkä ja sen laantuminen

Lukan suuri vauvanruokapostaus

IG

@outikarita

VKO 20 – Treenittömän viikon ruokapäiväkirja

Viime viikosta tuli treenitln, koska jalkani on mystisesti kipeytynyt. Sunnuntaina tuli vedettyä yläkropan terassitreeni, mutta muuten ei treeneistä ole kerrottavaa. Nyt siis lähinnä ruokspäiväkirja. Merkkaan myös päivän aktiivisuudet, mitä aktiivisuusranneke mitannut. Aktiivisuustavoitetasoa en lähtenyt muuttelemaan eli tasona ollut korkein kolmonen ja prosentit sen tason mukaisesti liikkuneet hyvin alhaalla viime viikon. Ruokapäiväkirjasta on tullut jotain napsittua ohikin kun on Lukan pöperöitä ja jämiä mutustanut sivussa 😀

 

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 35 %, aktiivinen aika 6 h 51 min
Askeleet 7270
Kulutus 2153 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä
Lounaana kanaa, superriisiä ja salaattia
Välipalana luonnonjugua ja granolaa, cappuchinoa ja Lukan apinaevästä (banskua ja kaurahiutaleita)
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja ruisleipää
Vesimelonia, oikeastaan varmaan viikon jokaisena päivänä tullut napsittua…
Iltapalana ruisleipää kinkulla, metukalla ja juustolla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 40 %, aktiivinen aika 6 h 47 min
Askeleet 7142
Kulutus 2169 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä
Lounaana kanasalaattia ja ruisleipää juustolla
Pala mansikkakakkua
Päivällisenä jauhelihakleittoa ja ruisleipää juustolla
Iltapalana ruisleipää metukalla ja juustolla, smoothie granolalla

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 19 %, aktiivinen aika 4 h 13 min
Askeleet 3992
Kulutus 1911 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
”Lounaana” rahkaa ananasmurskalla ja granolalla, ruisleipää metukalla, juustolla ja kurkulla
Välipalasmoothie
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja ruisleipää kurkulla
Iltapalana ruisleipää kinkulla, metukalla ja juustolla, luonnonjuguavesimeloonilla ja granolalla

TORSTAI

Päivän aktiivisuus 47 %, aktiivinen aika 6 h 46 min
Askeleet 6844
Kulutus 2235 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kanasaldea ja patonkia ym.
Jälkkärinä limejuustokakkua
Välipalasmoothie
Päiovällisenä grillista kanaa, maissia, kesäkurpitsaa ja halloumia
Iltapalana ruisleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ja kasviksilla

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 45 %, aktiivinen aika 7 h 14 min
Askeleet 8865
Kulutus 2205 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana Cafe Steinerissa kana-vuohenjuustosalaattia
Päivällisenä grillistä kanaa, maissia, ananasta, halloumia ja kesäkurpitsaa
Iltapalana  ruisleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ja kasviksilla

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 26 %, aktiivinen aika 5 h 33 min
Askeleet 5631
Kulutus 2021 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Parturissa jääteetä ja herkuttelua
Myöhäinen lounas perunamunakasta ja salaattia
Karkkia!
Illallisena tortilloja flank steakilla ym.

SUNNUNTAI

Päivän aktiivisuus 50 %, aktiivinen aika 6 h 54 min
Askeleet 9521
Kulutus 2213 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenilläja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana perunamunakasta ja salaattia
Cafe Steinerilla cappuchinoa ja suklaakakkua
Päivällisenä tortilloja
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla, kreikkalaista mustikka-vaniljajugua

Viikon liikunnat

Sunnuntain terassitreeni yläkropalle, n. 15 min

Tästä viikosta tulossa aikaslaillamyös treenitön, jalka oikuttelee ja itse epäilen nyt ns. luupiikkiä ja ensi viikolla suunta lääkärille jos ei ala helppaamaan. Inhottavaa, kun ei pääse liikkumaan ja treenaamaan. Jotain treeniä pystyy nyt tekemään, mutta esim. kävely on ihan mahdotonta…. Jos nyt vertaa viime viikon aktiivisuuksiin, niin aika iso muutos ihan pääkopallekin….

VKO 19 arkea ja juhlaa, ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Tsekkaa myös

Mites se vauva-arjen päivärytmi

Toukokuun kesäillassa roseeta ja treffejä

Kesä yllätti ulkoilijat!

IG

@outikarita