Testasin mifua, mifuinen pastaresepti!

Tuli taannoin testanneeksi mifua ruuanlaitossa ja siitä syntyikin maittava mifuinen pastaresepti nopeasti. Eihän se oikein mun mielestä eronnut raejuustosta ja mun mielestä kumpi vaan olis tuohon lopulta sopinut. Mifuahan on ollut jo kaupoissa tovin, mutta mä oon usein kaikelle uudelle hitaasti lämpenevä, alkuun olikin että mikä ihmeen mifu? Nyt voisin joskus toistamiseenkin ostaa ja tehdä ruokaa tai vaikka piirakkaan käyttää. Tää resepti sisältää nyt paljon ”valmista”, yleensä tykkään itse maustella, mutta nyt on sekä mifu että tomaattikastike valikoituneet valmiiksi maustettuina.

mifuinen pastaresepti

Mifuinen pastaresepti

Ainekset:

1 pkt pinaattituorepastaa
1 prk välimeren tomaatti mifua
1 prk Barilla basilikapastakastiketta (tai tomaattimurskaa)
1/2 kesäkurpitsa
1 -2 dl hienonnettua lehtikaalta (löytyy pakastealtaasta myös näppärästi)
1 kourallinen tuorettabasilikaa
oliiviöljyä
suolaa

Vedä juustohöylällä puolikas kesäkurpitsa ohuiksi suikaleiksi keskustaana asti. Pilko keskusta pieniksi kuutioiksi.
Kuullota kesäkurpitsa pannulla pienessä tilkassa oliivioöljyä.
Keitä tuorepastaa suolalla maustetussa vedessä 2 minuuttia, ei haittaa jos jää vähän raa´aksi, koska pasta saa vielä muhia kastikkeessa. Valuta pastasta vedet pois.
Lisää pannulle kesäkurpitsan sekaan pasta, mifu, kastike, hienonnettu lehtikaali ja silputtu basilika.
Anna muhia vielä muutama minuutti pannulla.

mifuinen pastamifuinen pasta

Onko siellä tullut testattua mifua?

Ruokapäiväkirja ihan tavalliselta torstailta

Ruokapäiväkirja yleensä kiinnostaa ja niitä kun jossain kohtaa tein ihan viikkokohtaisesti niin aina oli kiinnostuneita. Eilen kuvailin kaikki syöminkini ja ajattelin pitkästä aikaa jakaa ruokapäiväkirjan tännekin. Ensi viikolla olisi tarkoitus saada sitten vielä omaa postausta tarkemmin raskausajan ruokavaliosta. Tämä siis on vain yksi päivä monien joukossa, viikkokohtaisesta saisi varmastikin kattavamman kuvan eli ei kannata turhan tarkkaan syynätä ”mitä puuttuu” tai ”mikä on huonosti” 😉

Eilinen oli aivan tavallinen torstai. Olin töissä 8-16 ja töistä suoraan suunta neuvolan perhevalmmennukseen 16-18 (jouduin hilppaisemaan töistä vähän aiemmin). Katsotaas mitä sitten päivn aikana tuli syötyä!

AAMUPALA

Aamuisin noustuani ensin juon c-vitamiini poretabletista, viherjauheesta ja tietty vedestä tehdyn drinksun. Ja kyllä olen viherjauhetta käyttänyt koko raskauden ajan pienissä määrin. Pienissä määrin jodin määrä ei varmastikaan ylity 😉

Varsinaisena aamupalana klo 7 veteen tehty kaurapuuro, jossa myös voita. Päälle mustikoita, vadelmia, banaanibonnea ja chiasiemeniä. Lasillinen veriappelsiinituoremehua.


ruokapäiväkirja

VÄLIPALA

Töissä pieni välipala n. klo 9.30. Ei pysty ihan olemaan aamupalasta lounaaseen, joten pieni välipala tässä työvuorossa aamulla on just hyvä. Nyt syötiin ruisleipä kalkkunalla, juustolla ja tomaatilla.

ruokapäiväkirja

LOUNAS

Lounasaikaan ei oikein töissä voi päättää, se on siinä 11 maissa. Lounaana oli tällä kertaa tuommoista kanavuoka, jossa oli kanan lisäksi bataattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia, halloumia ja tomaattimurskaa. Outin hässäkkä ruokaa siis.

ruokapäiväkirja

VÄLIPALA

Iltapäivän välipalana etenkin töissä on kätevä smoothie, koska sen voi vetäistä siinä töiden lomassa. Klo 15 hörppäsin smoothien, jossa oli banaani, mustikoita, puolukoita, suklaaheraa, öljyä ja kauramaitoa.

ruokapäiväkirja

PÄIVÄLLINEN

Tällä kertaa päivälliselle oli aikaa vasta illemmalla perhevalmennuksen jälkeen ja mieli teki helppoa ja nopeaa subia siitä neuvolan vierestä. Kello tais olla jo seitsemän kun pääsin kotona (15cm) tonnikalasubini äärelle ja nam, oli hyvää!

ruokapäiväkirja

ILTAPALA

Luonnonjugurttiin oon jäänyt ihan koukkuun. Nyt sekaan meni ihan banaanibonnea, mutta tuoreet marjat olis ihan bueno. Päälle vielä mysliä, johon oon kans nyt ihastunut. Mysli on elovenan vadelma-tummasuklaamysliä. Kupillinen ns. yöteetä on myös ihana iltaisin.

ruokapäiväkirja

Sellainen ruokapäiväkirja ja päivä syöminkien osalta oli tällä kertaa. Vettä kuluu päivän aikana paljon ja muutamat ravintolisätkin päivään kuuluu. Aamuisin monivitamiini, omega, sinkku ja probiootti, iltaisin magnesiumlisä. Vaikka muutama pidempi tauko oli päivän aikana niin ainakin sopivalta tuntui päivän energiamäärät. Kroppaa kuunnellen paljolti muutenkin syön 😉

Seuraa myös instagramissa, siellä oli juuri yksi päivä meitin kokkiohjelmakin storyn puolella 😉

@outikarita

Ja tsekkaa myös postaus

Raskaus ja painonnousu – faktaa ja entäs oma painonnousuni?