Viikko 8 – Rehellinen laskiaispulla, ruoat ja jumpat

Viikolla 8 täällä vietettiin Hiihtolomaviikko ja itsekin lomailin alkuviikosta. Vaikka lomapäivinä söin aika myöhäiseen, niin heräilin kyllä jo aiemmin, käytin vain ensiksi aikaani sängyssä lueskeluun. Siinä lomallani innostuin salaattilounaista. Salaatin lisäksi maittoi pulla, kunnon täysmaitoon, voihin ja vehnäjauhoihin leivottu laskiaispulla kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Kun kerran vuodessa tulee tehtyä pullaa niin tehdään se sitten kunnolla, eks vaan? 😀

MA

Lomapäivä

Klo 10 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 12.30 Kanaceasar salaatti Cafe Elbassa ja teetä

Klo 15 smoothie, jossa banaania, selleriä, puolukkaa, pinaattia, vaniljaheraa, ananasta, inkivääriä ja öljyä

Klo 17.30 Katkarapu-riisinuudeliwok (riisinuudeleita, katkarapuja, kesäkurpitsaa, aurinkokuivattua tomaattia, fetaa, chiliä, valkosipulia, inkivääriä)

Klo 18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus, jumppaa koko kropalle
Klo 20 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, kalkkunaa, kurkkua ja tyrniglögiä (tyrniä, vettä, hunajaa, inkivääriä ja kanelia)

TI

Lomapäivä

Klo 9.30 aamupalana kaurapuuroa, vaniljaheraa, mustikoita, vadelmia, macaa, chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 13.30 kanasalaatti Cafe Solossa ja jälkkäriksi Cafe Mocha

Klo 16.45 tonnikalapastaa maissipastaan tehtynä (maissipasta, tonnikala, lehtikaali, tomaattimurska) ja jälkkäriksi rusinoita

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana protskujädeä (jäinen banaani, tyrniä, puolukkaa, inkivääriä, kauramaitoa, heraa, öljyä), veriappelsiini ja teetä.

KE

Töissä 9-16.30

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 11.40 lounaana kanasalaattia + siemennäkkäri (kanaa, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia)

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaani, mansikoita, punaherukoita, kaurahiutaleita, kauramaitoa, heraa ja öljyä

Klo 17 päivälliseksi tonnikalapastaa maissipastasta ja rusinoita (sama kuin tiistaina)

Klo 18.15-19.15 piukat pakarat jumpan ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunnin ohjausKlo 20.45 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana riisikakkuja, tonnikalaa, tomaattia, persiljaa. Veriappelsiini ja teetä.

TO

Töissä 7.30-15.15

Klo 6.45 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 9.00 välipalana maissikakkuja, tonnikalaa ja tomaattia, teetä

Klo 12 lounaana kanaa, kasviksia, riisiä ja öljyä

Klo 15 välipalasmoothie, jossa banskua, punaherukoita, ananasta, inkivääriä, vaniljaheraa, kauramaitoa

Klo 17 kasvissosekeitto, jossa perunaa, porkkanaa, selleriä, sipulia, valkosipulia, chiliä, punaisia linssejä ja vuohenjuustoa. Keiton lisäksi siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapala riisikakkuja eri päälisillä, veriappelsiinia ja teetä

PE

Töissä 8-16

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa, banskua, mustikoita, macaa, chiasimeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 10 välipalana maissikakkuja ja kanamuna

Klo 11.30 lounaana kanaa, kasviksia, riisä, öljyä.

Klo 14.30 välipalana smoothie, jossa banaania, mansikkaa, tyrniä, kaurahiutaleita, kauramaitoa, vaniljaheraa, macaa ja öljyä)

Klo 17 päivällisenä kasvissosekeitto ja siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana riisikakkuja kalkkunalla, juustolla ja kurkulla. Veriappelsiini, suklaata ja teetä.

LA

Heräilin jo joskus puol seiska, mutta lueskelin taas ja rentoilin

Klo 8.45 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, vadelmia, macaa ja chiasiemeniä. Smoothie, jossa jäinen banaani, tyrniä, veriappelsiinia, inkivääriä, vaniljaheraa ja vettä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä.

Klo 12 Kanavuohenjuustofoccacia + cappuchino

Klo 16 kauraleipää, salaattia, juustoa, kalkkunaa ja kurkkua

Klo 20 dinneri, paistettua lohta, uunipunajuurta fetalla ja valkosipulilla, salaattia, valkkarilasillinen

Suklaata…

Klo 21.30 veriappelsiini ja teetä

SU

Heräilin taas jo seiskan aikaan, ehkä puol kasi…?

Klo 9.30 aamupalana riisipuuroa, boysenmarjahilloa, kauraleipää, kalkkunaa, kanamunaa ja tomaattia. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä. Raakaa pullataikinaa 😛

Klo 12 smoothie, jossa banaania, vaniljaheraa, kaurahiutaleita, kauramaitoa, ananasta, tyrniä, macaa ja öljyä. Yksi uunituore pulla.

12.30-14 laskiaisriehaa, luistelua ja pulkkailua

 

Klo 14.30 laskiaispullaa kermavaahdolla ja mansikkahillolla, kaakaota.

Klo 17.30 paistettua lohta, uunipunajuuria fetalla ja valkosipulilla, salaattia. Jälkkäriksi vielä laskiaispulla kaikilla herkuilla 😉

Illalla kehonhuoltotreeniä

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, lehtikaalivalkuaisia, veriappelsiini ja teetä

Viikonloppuaamujen aamupalat vähän tuhdimpia, mutta hieman eri ruokarytmikin viikonlopuissa. Liikunta jäi vielä viime viikollakin vähäiselle vaikkakin loppuviikkoa kohden jo flunssailutkin alkoi olla päihitettyjä. Kuitenkin arki-illat hurahti ohjauksissa, joista kertyi liikuntaa itellekin ja sitten hoideltiin kuitenkin vielä itseä suolahuoneella. Sunnuntaina tuli myös vedettyä viikon kehonhuoltotreeni/-tuokio. Parempi se on ottaa varovaisesti 🙂

Nyt maaliskuussa oonkin startannut Motiviren kyykkyhaasteen, jossa 31.3. tehdään hasteen viimeiset kyykyt ja niitä on sitten luvassa 250. Onko joku muu kyykkäilyissä mukana? Vielä voi varmasti haasteeseen tarttua ja aloittaa sitten vaikka vähän isommista määristä 😉 Haasteen löytää mm. facesta!

dav

Viikko 5 – Ruoka- ja treenipäiväkirja

Tällä kertaa ajattelin säästää hieman omaa aikaani ja vaivaani, mennä vähän helpomman kautta kuvien suhteen. Nyt kokeillaan ainakin tää yksi kooste hieman eri tyyliin ja nyt ei ole luvassa kollaaseja joka päivälle vaan muutamia kuvia jokaisesta päivästä ja niitä usein toistuvia ja jo vähintään kerran näkyneitä aterioita jätetty pois. Aamupuuro on kyllä joka päivältä, koska aamupuuro kuvasta on tykätty 😀

Viime postaukseen sain kommenttia kyllä, että kollaaseista on tykätty ja kyllähän ne havainnollistavat paremmin, joten ehkä palaan niihin takaisinkin. Nyt kuitenkin mennään näin ja kommenttia saa tyylistä jättää ja toki muutoinkin taas koosteesta. Kiva kun olette olleetkin aktiivisia kommenttien suhteen 🙂

MA

Työpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikkaa, punaherukkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana maissikakkuja, 1 kanamuna ja teetä

Klo 12.10 lounaana villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.40 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, herajauhetta, banaani, punaherukoita, rypsiöljyä ja macaa

Klo 17 Päivällisenä chili-valkosipulilohta, uunikasviksia ja tomaatti

Klo 18.30-19.45 jumppaohjaus, kiinteät kurvit, koko kropan aerobinen ja lihaskunnollinen tunti

Klo 19.45 palkkari

Klo 20.45 iltapalana gluteeniton karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, verigreippi, kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, teetä

TI

Työpäivä 6.20-14.20 ja illalla Party Lite töitä 17.30-20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia. mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.15 välipalana karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, teetä

Klo 12.00 lounaana sama setti kuin maanantaina, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.30 välipalana  banskujädeä, jäinen banaani, vadelmia, punaherukoita, herajauhetta, lakritsijauhetta (mauste, ei mitään karkkijauhetta!), kauramaito

Klo 17 Päivällisenä pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 21.30 NÄLKÄ!!! Iltapalana kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, riisikakkuja kalkkunalla ja munalla

KE

Töissä 8.45-16.45

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 11.30 lounanaana edelleen samaa settiä, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 15.30 välipalana smoothie, jossa kauramaito, kauralese, mansikkaa, punaherukkaa, herajauhetta, macaa ja rypsiöljyä

Klo 17 Päivällisenä sama kuin tiistaina, pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 18.15-19.15 jumppaohjaus, piukat pakarat, alakroppaan painootuva lihaskuntotunti + aerobista treeniä
Klo 19.15 puolikas banaani
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus, koko kropan lihaskuntotunti

Klo 20.30 palkkari + puolikas banaani

Klo 21.30 iltapalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, veriappelsiini ja teetä

TO

Töissä 8-16

Klo 7 aamupalana kaurapuuro mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, teetä

Klo 12.15 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, mansikoita, punaherukoita, macaa, rypsiöljyä, vadelma-jugurtti heraa

Klo 17.30 päivällisenä pekonilinssikeittoa, kuten ti ja ke sekä maissikakkuja

Klo 19.30 Fastin pieni lakun makuinen protskupatukka

Klo 21 kauraleipää kalkkunalla, tomaatilla ja kurkulla, veriappelsiini

PE

Töissä 6.20-12.20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 10 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, mandariini

Klo 11.40 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 parturissa vanilja.cappuchino, 2 x marianne karkki, Fastin nix proteiinipatukka

Klo 18.30 päivällisenä salaattia Steinerilta haettuna, lohta, vuohenjuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, viinirypäleitä, moniviljapatonkia

Klo 19.40-20.20 kotitreeninä olkapäät, kädet ja vatsa

Klo 20.30 palkkari

Klo 21.30 banskujädeä, jossa jäistä banaania, punaherukoita, kauramaitoa, suklaaheraa, rypsiöljyä. Sarpin runebergin torttu, josta nyhdin mantelin paloja pois 😛 (pienesti allerginen)

LA

Varsinainen välipalojen päivä! Mut haettiin seiskalta aamusti auton kyytiin ja kohti Tamperetta, jossa päivä Winter war:ssa eli Crossfit kisojen katsomossa. Illalla kasin jälkeen joskus kotona… Kisoista juttua postauksessa Crossfitin maailmassa

Klo 6.30 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 8.30 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, punaherukoita, suklaaheraa, macaa ja rypsiöljyä

Klo 10.30 välipalana Fastin protskujuoma ja mandariini

Klo 12.30 (?) lounasbuffet

Klo 16.00 Fastin max protskupatukka

Pitkin päivää raakasuklaa kuorrutettuja inkiväärinpaloja, niin hyviä, että koko pussi tyhjeni päivässä 😛

Klo 21 iltapalana lämpimät voileivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa ja veriappelsiini sekä teetä

SU

Heräsin tosi myöhään kurkku kipeänä ja pienesti flunssaisena, koko päivän oli vähän vetämätön olo… Suunniteltu salitreeni sai jäädä väliin 🙁

Klo 11 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, vadelmilla, macalla ja chiasiemenillä. Finrexin ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 13.15 smoothie, jossa kaurajugurttia, vaniljaheraa, ananasta, tyrniä ja banaani sekä mandariini

Klo 15.45 päivällisenä karitsan jauhelihasta tehdyt pihvit, joissa myös fetaa, uunivihanneksia ja tzatzikia

Klo 17.30 Rikun vanhemmat tuli kahville ja tarjolla mun tekemää Runebergin kakkua (ilman mantelia)

Klo 21 iltapalana lämpimät leivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa. Veriappelsiini ja finrexiniä

Viime viikko oli musta oiekin hyvä, ainoana harmian tuo sunnuntaina iskenyt flunssa, joka on kiusannut mua sitten jo viikon. Ensi koosteessa tää flunssa näkyykin aika vahvasti ja voin snaoa, että kropassa ja pääkopassa tuntuu vaikkei olekaan kuin pikkuflunssa…

Kommenttikenttä auki ja muistelkaa painella yläosan sydäntäkin, jos postaukset on mieleen 🙂
Niin ja kertokaa, tykkäsittekö enemmän aiemmista koko päivän kuvakollaaseista vai voisko nää isot kuvat korvata kollaasit?