VKO 22 – tavallinen ruokapäiväkirja

Edellisviikolta jäi ruokapäiväkirja tekemättä ja liikunatpäiväkirjoista ei nyt kauheasti voi puhua. Oon jonkun verran tehnyt lihaskuntotreeniä, mutta jotenkin sitä vain ei toimeennu siihenkään kovin usein kun liikkuminen on nyt niin rajoittunut tuon mun ärsyttävän jalkavamman takia. Lihaskuntotreeniä tulee tehtyä ihan muutaman liikken juttuina välillä pojan kanssa touhutessa, niin niihin en ole edes laittanut aktiivisuusrannekkeeta treeniä päälle enkä mitenkään muista niitä. Yksi varsinainen treeni tuli viime viikolla tehtyä, siihen linkki lopussa. Muuten on tosiaan tehty välillä 1-2 jotain liikettä kun on tässä touhuillut poitsun kanssa.

Mun jalka on siis kipuillut nyt jo kolme viikkoa, eikä siedä kauheasti rasitusta. Nyt siihen on alkanut löytyä apua, mutta kehonhuolto ja lepo tähänkin näyttävät nyt vastauksina olevan. Jalka on siis kipeä eniten jalkapohjasta ja se alkaa kipuilemaan esim. kävelystä. Vaivaa on kuitenkin muuallakin ja esim. jalkapohjien lihaskalvot olleet kierät ja sitten käytin pitkän tauon jälkeen pitkään korkeita kiilakorkoja ja tämä vaiva pamahti päälle. Toisaalta ongelmaa selässä ja jaloissa on ollut, joten kiilakorot vaan provosoitsivat luultavasti vaivojani. Nyt on vahva usko, että vaiva alkaa olemaan vihdoin laantumaan päin, mutta pirun sitkeässä on ja kyllä, tästä on käyty lääkärissäkin. Jäsenkorjaajalle tänään sanoin, että jalka kun saadaan kuntoon niin seuraavaks täytyykin korjata pää, kun se hajoo tähän treenittömyyteen 😀

Nyt tulee siis vain ja ainoastaan ruokapäiväkirja viime viikolta

MAANANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana salaattia ja kaalipataa
Välipalana smoothie
Hups, aikataulut meni sekaisin niin jäi kotiruuat syömättä ja turvauduttiin mättöön 😛
Iltapalaakin jotain kyllä söin, mutta ei kuvaa…

TIISTAI

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla, tuoremehua ja teetä
Lounaana cafe Steinerissa salaatti kanalla, vuohenjuustolla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja viinirypäleillä
Päivällisenä punajuuri-fetapastaa
Iltapalana (Lukan) kasvispannaria, ruisleipää kinkulla ja munalla

KESKIVIIKKO

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla ja banaanilla, tuoremehua ja teetä
Lounaskulhossa superriisiä, tonikalaa, avokadoa, tomaattia, ananasta ja kurkkua
Välipalana real-leipää kinkulla, juustolla ja paprikalla
Päivällisenä punajuuri-fetapastaa
Iltapala ??? jotain…

TORSTAI

Aamupalana ruishiutalepuuroa mustaherukoilla ja banaanilla, tuoremehua ja teetä
Lounaspiknikillä mm. kuvan croissant tonnikalatäyteellä ym. ja kuvan ulkopuolelta mm. patonkia ja suklaata
Lapsiksen synttäreilläs moothievälipalan lisäksi mansikkakermakakkua
Päivälliseksi kana-kasvisvartaita ja ananasta grillistä sekä siemennäkkäriä
Iltapalana real -leipää kinkulla, juustolla ja kurkulla

PERJANTAI

Aamupalana tattaripuuroa voilla ja musteherukoilla, teetä
Lounasta Ruokissa, en muista mitä kaikkea lauatasella oli, mutta munakoisopaistos oli ihan jättihyvää!
Välipalana real -leipää kinkulla, juustolla ja paprikalla, latte
Päivällisenä kana-kasvisvartaita ja siemennäkkäriä
Iltapalanarahka-jugurtti ananasmurskalla ja granolalla

LAUANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mansikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kanawrappia
Välipalana smoothie
Jädeä dumle ja fazerinapalloilla
Päivällisenä rapu-valkosipulivartaita ja salaattia, jossa grillistä halloumia,kesäkurpitsaa ja ananasta
Iltapalana real -leipää kinkulla, juustolla, kurkulla ja paprikalla

SUNNUNTAI

Aamupalana kaurapuuroa mansikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kanawrappia
Fastin proteiinipirtelö välipalana
Karkkia
Itsetehtyjä siipiä dipillä
Iltapalana ruisleipää kinkilla, juustolla, munalla ja kasviksilla

Sunnuntain puistotreeni omassa postauksessa!

Vartin puistotreeni

Tsekkaa myös

Raskauden jälkeinen nälkä ja sen laantuminen

Lukan suuri vauvanruokapostaus

IG

@outikarita

Vartin puistotreeni

Nyt olisi luvassa n. vartin puistotreeni! Kesä ja ulkona treenaaminen, ne vaan kuuluvat yhteen ja kivat ilmat oikein houkuttaa ulos liikkumaan! Nyt kun jalkani on edelleen vihoitellut niin oon alkanut kehittelemään edes jotain liikuntaa ja tehnyt jokusia ulkotreenejä. Viime viikon Satakunnan viikko -lehden Kesälehdessä oli mun blogista juttua ja samalla pääsin kaavailemaan lehteen kesäisen puistotreenin. Nyt en jaa tuota treeniä, mutta kuva koko jutusta on postauksen lopussa. Nyt tulee hieman erilainen vartin puistotreeni, jonka itse toteutin ns. urheilupuistossa, mutta tämän saa tehtyä myös vaikkapa leikkipuistossa. Tuon kesälehden treenin voi taas tehdä missä vain, mistä löytyy esim. penkki taikka vähän korkeampi terassin reuna.

vartin puistotreeni

Vartin puistotreeni

Aloitetaanpas sitten vartin puistotreeni! Tein jokaista liikettä 10-15 toistoa jaliikkeet putkeen ilman taukoja.Kierroksen jälkeen pieni tauko ja kolme kierrosta tein tällä tavoin. Myönnettäköön heti alkun, että kaksiekaaliikettä on vain kuvattuna,jalkakipujeni takia jätin ne treenistä pois, mutta laitetaan ne tähän koska nämä saavat treenikierroksen liikkeelle vauhdikkaasti ja syke nouseee!

1. Penkille nousu vuorojaloin
2. Tasajalkahyppy esteen yli

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

3. Etunojapunnerrus penkkiä vasten, mitä vähemmänkulmaa sitä raskaampi
4. Dipit penkin reunalta, mitä suorempana jalat sitäraskaampi

vartin puistotreenivartin puistotreeni

5. Soutuselälle, leveä ote ja soutu rinta kohti tankoa avaamalla kyynärpäät sivulle
6. Hauissoutu, kapeavastaote
Lähtöasento kummassakin on takakenossa kädet suorina ja tuohon selkäliikeeseen saa mukavasti tehoja ottamalla enemmän kulmaa.

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

7. Bulgarialainen askelkyykky, takajalka penkin päällä ja kyykky suorana kohti maata
8. Vatsarutistus/istumaannousu vinolla tai tasaisella penkillä

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

vartin puistotreeni

Joka liikeessä on tärkeää pitää keksivartalo hallittuna. Alkuun voi lämpätä lenkkeilemällä vaikka siihen puistoon ja vähän voi tehdä esim. käsien pyörittelyjä ja kyykkäilyjä ennen treenikierroksille lähtemistä.

Vaertin pustotreeni tai ehkä 20 minuutin… Mulla meni vartti tähän treeniin ilman noita kahta ekaa liikettä. Hengästytti ja sain lihaksiinkin tuntuman, treeni teki tehtävänsä!
Puistotreenailu on kivaa! Vai mitä sanotte?

vartin puistotreeni

Tässä sitten lupaamani lehtijuttu vielä kuvina!
Outin blogielmää ja kesäinen puistotreeni!

Ensi viikolla palataan taas treenivinkeillä, sitä ennen….

Lue myös edellinen postaukseni!

Raskauden jälkeinennälkä ja sen laantuminen

Seuraa IG:ssä

@outikarita