Viikko 9 – aktiivinen jumppaviikko hyvine ruokineen

Viime viikolla tuli vietettyä paljon aikaa jumppasalin puolella, kolme omaa ohjausta + kaksi tuurausta. Jumpattua tuli siis ihan urakalla 🙂

Tässä joku kerta sain kommenttia koosteeseen, että kalaa ja pähkinöitä jäätiin kaipaamaan. Pyrin siihen, että kalaa tulisi viikottain ja muutakin kuin tonnikalaa. Oon vaan kalaronkeli ja se muu kala on lähes poikkeuksetta lohta, joka sinäänsä ei ole lainkaan huono vaihtoehto. Joskus saattaa tulla kalattomiakin viikkoja, mutta nyt oon saanut pidettyä aikas hyvinkalaruuat matkassa mukana. Pähkinöitä sen sijaan ei tuu jatkossakaan näkymään, koska olen niille allerginen, mutta onneksi noita hyviä rasvanlähteitä on muitakin 🙂 Siemeniä tuleekin syötyä aikas paljon. On ollut jo pitkään ajatus toteuttaa mun rasvanlähteistä postaus, edelleen se muhii tuolla takaraivossa 😉

MA

Työpäivä 8.45-16.45

Klo 7.45 aamupalana kaurapuuora, mustikoita, banaani bonnea, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 11.30 lounaana salaatti, jossa mm. lehtikaalivalkuaisia, katkarapuja, ananasta, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia ja oliiviöljyä sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, vaniljaheraa, kaurahiutaleita, kauramaitoa, ananasta, tyrniä, macaa ja öljyä.

Klo 17 päivällisenä ”jauhelihahässäkkä”, jossa bataattia, jauhelihaa, kesäkurpitsaa, oliiviöljyä, halloumia, tomaattimurskaa, chiliä ja valkosipulia

18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus (koko kroppa)
19.45 palkkari

Klo 21 iltapalana kauraleipää. lehtikaalivalkuaisia, tomaattia ja persiljaa. Veriappelsiini ja teetä.

TI

Työpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, banaanibonnea, mustikkaa, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 9.30 välipalana kauraleipää, kalkkunaa ja kurkkua

Klo 12 lounaana tonnikalasalaattia, jossa myös oliiivia, aurinkokuivattua tomaattia ja siemeniä sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, kaurahiutaleita, ananasta, tyrniä, varsiselleri, viherjauhetta, vaniljaheraa, sitruunaa ja vettä.

Klo 18 päivällisenä ”jauhelihahässäkkää” (sama kuin maanantaina)

Klo 19.30-20.30 Core, kehonhuolto ja venyttelytunnin ohjaus. Hyvää vatsalihastreeniä ja kehonhuoltoa.

Klo 21 iltapalana banaanijädeä, jossa jäinen banaani, punaherukoita, suklaaheraa, raakakaakaota,kaurajugurttia ja öljyä.

KE

Työpäivä 6.30-13.05

Klo 6.30 aamupalana töissäsmoothie, jossa banania, mustikkaa, vadelmaa, vaniljaheraa, raakakaaota, öljyä, mcaa, kaurahiutaleita ja kauramaitoa. Teetä myös termonukissa ja aamulla jo kotona juotu c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 9.45 välipalana kaurajugurttia, marjoja, banaanibonnea, maissikakkua, kanamuna ja persiljaa.

Klo 13.30 lounaana kanasalaatti Cefa Solossa, jälkkärinä cappuchino

Klo 17 valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa ja tomaattia

Klo 18.15-19.15 piukat pakarat jumppatunnin ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus
Palkkaria + banaania

Klo 21.15 iltapalana riisikakkuja, kalkkunaa, juustoa ja tomaattia. Veriappelsiini ja teetä.

TO

Töissä 8.45-16.45

Klo 8 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, banaanibonnea, chiasiemeniä ja macaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 11.30 lounaana kanasalaattia, jossa myös fetaa ja aurinkokuivattua tomaattia sekä siemennäkkäri.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, sitruunaa, ananasta, tyrniä, selleriä,viherjauhetta, macaa, öljyä ja vettä

Klo 17.30 päivällisenä valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa lehtikaalisilpulla, tomaattia.

Ystävän luona banaanikakkua ja vaniljajädeä

Klo 21 iltapalana banskujädeä, jossa jäinen banaani, puolukkaa, öljyä, heraa ja kauramaitoa

PE

Töissä 8-16

Klo 7 aamupalana kaurapuuroa, pellavarouhetta, kuivbattuja luumuja ja masikkakeittoa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe.

Klo 10.00 välipalana kauraleipää kalkkunalla ja kurkulla

Klo 12 lounaana parmesankanasalaattia aurinkokuivatulla tomaatilla sekä siemennäkkäriä.

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaania, selleriä, ananasta, sitruunaa, tyrniä, vaniljaheraa, vettä, macaaja öljyä

Klo 18 päivällineä sama setti kuin torstaina eli valkosipuli-sitruunakanaa, qvinoaa lehtikaalisilpulla, tomaattia.

Klo 21 iltapalanabanskulettua, vadelmia, mustikoita ja banaanibonnea
(1 banaani, 1 kanamuna, 2 valkuaista, chiasiemeniä)

LA

Vapaapäivä ja heräillyt n. klo 6.30 aamuvirkkuna

Klo 8.30 aamupalana kaurapuuroa, pellavarouhetta, kuivattuja luumuja, mansikkakeittoa. Kanamunaa. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe sekä tyrni-ja tuoremehua lasillinen.

Klo 10.15-11.15 lenkillä

Klo 12.15 välipalana kauraleipää, salaattia, kalkkunaa, kurkku ja tomaattia sekä tuoremehua.

Klo 14.15 kauppareisulla buffetjäde

Klo 17.00 kirjolohipastaa, reseptikin blogissa

Leffailemassa karkkia

Klo21.30 bansku/protksujädeä, mutta en muista mitä tällä kertaa laitoin sekaisin. Veriappelsiini ja teetä.

SU

Vapaapäivänä aamuvirkkuillut n. klo7.30

Klo 9.00 aamupalana riisimaitoon tehtyä riisipuuroa hillolla. Tee ja c-vitamiiniporetabletti + viherjauhe sekä tyrni-ja tuoremehua lasillinen.

Klo 11.20 smoothie, jossa banaania, mustikkaa, heraa, kauramaitoa, macaa ja öljyä

Klo 12-13 piukat pakarat jumppatunnin ohjaus
palkkari + banaani

Klo 15 kirjolohipastaa

Klo 18 ”riisifrutti” aamuisesta riisipuurosta hillolla, maissikakkuja ja kalkkunaa

Kehonhuoltoa, putkirullailua, venyttelyä ja piikkimattoa

Klo 20.45 iltapalana kauraleipää salaatilla, munalla, tomaatilla ja kalkkunalla. Veriappelsiini ja teetä.

Tällainen viikko oli viime viikko 🙂
Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?

Viikko 8 – Rehellinen laskiaispulla, ruoat ja jumpat

Viikolla 8 täällä vietettiin Hiihtolomaviikko ja itsekin lomailin alkuviikosta. Vaikka lomapäivinä söin aika myöhäiseen, niin heräilin kyllä jo aiemmin, käytin vain ensiksi aikaani sängyssä lueskeluun. Siinä lomallani innostuin salaattilounaista. Salaatin lisäksi maittoi pulla, kunnon täysmaitoon, voihin ja vehnäjauhoihin leivottu laskiaispulla kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Kun kerran vuodessa tulee tehtyä pullaa niin tehdään se sitten kunnolla, eks vaan? 😀

MA

Lomapäivä

Klo 10 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 12.30 Kanaceasar salaatti Cafe Elbassa ja teetä

Klo 15 smoothie, jossa banaania, selleriä, puolukkaa, pinaattia, vaniljaheraa, ananasta, inkivääriä ja öljyä

Klo 17.30 Katkarapu-riisinuudeliwok (riisinuudeleita, katkarapuja, kesäkurpitsaa, aurinkokuivattua tomaattia, fetaa, chiliä, valkosipulia, inkivääriä)

Klo 18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus, jumppaa koko kropalle
Klo 20 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, kalkkunaa, kurkkua ja tyrniglögiä (tyrniä, vettä, hunajaa, inkivääriä ja kanelia)

TI

Lomapäivä

Klo 9.30 aamupalana kaurapuuroa, vaniljaheraa, mustikoita, vadelmia, macaa, chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 13.30 kanasalaatti Cafe Solossa ja jälkkäriksi Cafe Mocha

Klo 16.45 tonnikalapastaa maissipastaan tehtynä (maissipasta, tonnikala, lehtikaali, tomaattimurska) ja jälkkäriksi rusinoita

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana protskujädeä (jäinen banaani, tyrniä, puolukkaa, inkivääriä, kauramaitoa, heraa, öljyä), veriappelsiini ja teetä.

KE

Töissä 9-16.30

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 11.40 lounaana kanasalaattia + siemennäkkäri (kanaa, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia)

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaani, mansikoita, punaherukoita, kaurahiutaleita, kauramaitoa, heraa ja öljyä

Klo 17 päivälliseksi tonnikalapastaa maissipastasta ja rusinoita (sama kuin tiistaina)

Klo 18.15-19.15 piukat pakarat jumpan ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunnin ohjausKlo 20.45 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana riisikakkuja, tonnikalaa, tomaattia, persiljaa. Veriappelsiini ja teetä.

TO

Töissä 7.30-15.15

Klo 6.45 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 9.00 välipalana maissikakkuja, tonnikalaa ja tomaattia, teetä

Klo 12 lounaana kanaa, kasviksia, riisiä ja öljyä

Klo 15 välipalasmoothie, jossa banskua, punaherukoita, ananasta, inkivääriä, vaniljaheraa, kauramaitoa

Klo 17 kasvissosekeitto, jossa perunaa, porkkanaa, selleriä, sipulia, valkosipulia, chiliä, punaisia linssejä ja vuohenjuustoa. Keiton lisäksi siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapala riisikakkuja eri päälisillä, veriappelsiinia ja teetä

PE

Töissä 8-16

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa, banskua, mustikoita, macaa, chiasimeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 10 välipalana maissikakkuja ja kanamuna

Klo 11.30 lounaana kanaa, kasviksia, riisä, öljyä.

Klo 14.30 välipalana smoothie, jossa banaania, mansikkaa, tyrniä, kaurahiutaleita, kauramaitoa, vaniljaheraa, macaa ja öljyä)

Klo 17 päivällisenä kasvissosekeitto ja siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana riisikakkuja kalkkunalla, juustolla ja kurkulla. Veriappelsiini, suklaata ja teetä.

LA

Heräilin jo joskus puol seiska, mutta lueskelin taas ja rentoilin

Klo 8.45 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, vadelmia, macaa ja chiasiemeniä. Smoothie, jossa jäinen banaani, tyrniä, veriappelsiinia, inkivääriä, vaniljaheraa ja vettä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä.

Klo 12 Kanavuohenjuustofoccacia + cappuchino

Klo 16 kauraleipää, salaattia, juustoa, kalkkunaa ja kurkkua

Klo 20 dinneri, paistettua lohta, uunipunajuurta fetalla ja valkosipulilla, salaattia, valkkarilasillinen

Suklaata…

Klo 21.30 veriappelsiini ja teetä

SU

Heräilin taas jo seiskan aikaan, ehkä puol kasi…?

Klo 9.30 aamupalana riisipuuroa, boysenmarjahilloa, kauraleipää, kalkkunaa, kanamunaa ja tomaattia. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä. Raakaa pullataikinaa 😛

Klo 12 smoothie, jossa banaania, vaniljaheraa, kaurahiutaleita, kauramaitoa, ananasta, tyrniä, macaa ja öljyä. Yksi uunituore pulla.

12.30-14 laskiaisriehaa, luistelua ja pulkkailua

 

Klo 14.30 laskiaispullaa kermavaahdolla ja mansikkahillolla, kaakaota.

Klo 17.30 paistettua lohta, uunipunajuuria fetalla ja valkosipulilla, salaattia. Jälkkäriksi vielä laskiaispulla kaikilla herkuilla 😉

Illalla kehonhuoltotreeniä

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, lehtikaalivalkuaisia, veriappelsiini ja teetä

Viikonloppuaamujen aamupalat vähän tuhdimpia, mutta hieman eri ruokarytmikin viikonlopuissa. Liikunta jäi vielä viime viikollakin vähäiselle vaikkakin loppuviikkoa kohden jo flunssailutkin alkoi olla päihitettyjä. Kuitenkin arki-illat hurahti ohjauksissa, joista kertyi liikuntaa itellekin ja sitten hoideltiin kuitenkin vielä itseä suolahuoneella. Sunnuntaina tuli myös vedettyä viikon kehonhuoltotreeni/-tuokio. Parempi se on ottaa varovaisesti 🙂

Nyt maaliskuussa oonkin startannut Motiviren kyykkyhaasteen, jossa 31.3. tehdään hasteen viimeiset kyykyt ja niitä on sitten luvassa 250. Onko joku muu kyykkäilyissä mukana? Vielä voi varmasti haasteeseen tarttua ja aloittaa sitten vaikka vähän isommista määristä 😉 Haasteen löytää mm. facesta!

dav