250 kyykkyä

Täällä ruvetaan olemaan taas elävien kirjoissa nyt myös liikunnan ja treenien osalta, JES!

outikarita

Vihdoin tuntuu, että flunssa on selätetty! Allergiavaivat on riesana, mutta niihinkin sain eilen uudet tropit, jotka heti tuntuvat toimivan todella hyvin ja happikin kulkee taas paremmin! Lääkkeet hieman väsyttävät, mutta muuten puhkun liikunnan iloa ja energiaa, jopa kaivattua lihaskipua saatu tällä viikolla tuntea 😀

dav

Etu- ja sisäreidet olivat itseasiassa ottaneet vähän osumaa tiistain pumppitunnista, jossa itsekin pitkästä aikaa vedin kunnolla mukana. Tälle päivälle oli ajatuksena salilla käydä vetäisemässä jalkatreeni ja niin kävinkin ennen töitä vetämässä kevyesti jalkapumppailua. Tosin treenissä jätin etureisien eristävät liikkeet välistä, osittain koska tuli kiire ja osittain, koska etureidet tuntuivat jo ihan tarpeeksi, pohjeprässi jäi välistä kiireen takia 😀

jalkatreeniMaaliskuussa kyykätään

Maaliskuussa starttasin Moriviren kyykkyhaasteen, mutta montaa päivää en ehtinyt kyykkailemään kun flunssapöpöt tulivat riesaksi, joku kunnon viirus pääsi kehoon. Kyykkyhaaste sitten jäi…. Sadan kyykyn kohdilla vielä kuvailin kyykkyvideotakin blogiin ja se on nähtävissä postauksessa ”Miksi Muutos100 ja 100 kyykkyä”. Eilen tajusin, että nyt elellään maaliskuun viimeisiä päiviä ja mä oon jo tervehtynyt tosiaan. Päätinpä maaliskuun vikan päivän kunniaksi vetää haasteen viimeisen päivän kyykkysetin, 250 kyykkyä.

motivire

Päätin tehdä kyykyt sitten pitkin päivää 50 kyykyn seteissä. Jalkatreenissäkin tuli tehtyä sumokyykkyjä, mutta näitä en laskenut kyykkymäärään mukaan. Heti aamusta vedin 50 kyykkyä, treenin lämmittelynä toisen setin. Työpäivän päätteeksi kolmas setti ja päivällisen jälkeen neljäs. Illalle ennen nukkumaan menoa olisi sitten yks 50 kyykyn setti jäljellä. Kyykyt vedetty just siinä lookissa, mikä sillä hetkellä ollut päällä, aina ei siis tarvita treenibettereitä päälle 😉 Haasteessa oli ohjeenakin, että kyykyt voi jakaa päivän ajalle ja näin pahasta flunssasta vasta parantuneena, lihakset jo valmiiksi hieman kipeinä ja kaiken huipuksi jalkatreenipäivänä näin paarhaksi ratkaisuksi tämän kyykkyjen jakamisen 😀

kyykkyhaaste

Oonks mä nyt sitten vetänyt kyykkyhaasteen läpi, oonhan? 😀

Tommoset sairastamiset ikävästi häiritsee tällaisia haasteita, mutta tuossa ylempänä nyt on kalenterikuvaa, mitkä haasteen päivittäiset kyykkymäärät on ja tuohonhan kuukauden kyykkyprojektiin voi koska tahansa tarttua 😉

Pääsiäisen ruokapäiväkirja, katkesiko herkuton?

Mitäs tuli pääsiäisenä syötyä?
Maistuiko herkut?

hdr

Mähän tein ennen pääsiäistä päätöksen että 4 viikon herkuton haasteeseen tulee poikkeama, pääsiäispoikkeama. Kuitenkin päätin rajata herkuttelut sunnuntaihin ja maanantaihin. Onnistuinko? No onnistuin eikä tuntunut pahalta, totaalikielto olisi tuntunut pahalta ja toisaalta repsahdus olisi ottanut päähän. Perjantaina itseasiassa join myös lasin punaviiniä (alkoholi on myös kiellettynä herkuton haasteen ajan), syötiin hyvä pihviateria ja kyllä siinä pihvin kanssa punaviini on vaan niin perfect! 😉

PE

ruokapäiväkirja1

Kaurapuuroa aamulla marjoilla, pellavarouheella ja macalla sekä jättimuki teetä. Lounaana kanaa, riisiä ja kasviksia. Välipalana riisikakkuja ja pakko oli vetää vielä toinen setti kun dinneri meni niin myöhäselle. Dinnerinä vedettiin sitten kunnon pihviateria lasillisella punkkua. Iltapalana kevyt smoothiekulho.

LA

davruokapäiväkirja2Kaurapuuroa samalla setillä kun  perrjantaina aamulla. Lounaskin samaa kana-kasvis-riisihässäkkää. Smoothievälipalaa tien päällä. Illalla grillailtiin kana-kasvisvartaita ja tomskua yrttiperunoiden kanssa. Iltapalana prodelettua.

SU

hdr

davRuokapäiväkirja3Aamupalana riisijuomaan tehtyä riisipuuroa kanelilla ja mehukeitolla. Lounaana yksi kana-kasvisvarras edellispäivältä, alkuruokatestausta ja mämmiä kermalla. Appivanhemmat tuli dinnerille ja tarjottiin alkuun foccacia leipää häränlihalla, oliivijuustolla, mustaherukalla ja mintunlehdellä. Pääruokana lammas-chorizopataa ja valkosipuliperunapyreetä sekä fetasalaattia. Jälkkärinä pashaa. Vähän viiniä myös. Iltapalana parit riisikakut kalkkunalla ja vähän pashaa.

Ohje tuohon pataan löytyy vuoden takaisesta postauksesta täältä!
Ja pashan ohje täältä!

MA

Ruokapäiväkirja4Aamupalana kaurapuuroa tutulla setillä. Treenin jälkeen palkkaria ja banskua. Lounaana edellispäiväistä pataa ja valkosipuliperunapyreetä sekä fetasalaattia. Jälkkärinä mämmiä kermalla. Päivälliseksi illemmalla bataattia ja jauheliha-kasvispaistosta. Iltapalana vielä pashaa.

VÄHÄN MUUTAKIN HERKKUA

dav

Tätä herkkukippaa tyhjennettiin Riksan kanssa kahteen pekkaan sunnuntaina ja maanantaina, tyhjäksi myös saatiin 😉

HERKUTON JATKUU

dav

Nyt herkuton haaste jatkuu ihan normaalisti ja tätä haastetta on vielä kaksi viikko jäljellä, puolessa välissä siis ollaan. Sokerikoukkukaan ei jäänyt päälle, ei ole suurempia sokerihimoja tänään ollut, joten herkuttelut oli helppo jättää taas arjen alettua pois. Muutoin tää herkuttomuus ei oo tuntunut yhtään pahalta, tuo pääsiäinen vaan tuntui, joten päädyin ottamaan rennommin ja hyvä niin! Kirjoitin ennen pääsiäistä tämän asian tiimoilta postauksenkin ”Poikkeama herkuttomaan”.

Näillä mentiin pääsiäinen?
Mitäs te olette herkutelleet pääsiäisenä?
Vai ootteko lainkaan herkutelleet mitään ylimääräisiä herkkuja?
Hyvä ruokahan nyt aina on herkkua 😉