VKO 33 liikunnat ja maukkaimmat palat

Viime viikosta pikkukoostetta siis. Nyt kun oon liikuntaa vähentänyt ja kehonhuoltoa ja jalan lepoa lisännyt, niin suunta on ollut jalan suhteen parempaanpäin. Nyt kuitenkin olen ottanut opikseni ja kun suunta on parempaan päin, en ala lisäämään sitä jalan rasitusta vaan jatkan tällä samalla linjalla jottei takapakkeja tulisi ja jalka saataisi ihan loppuun asti kuntoon! Tälläkin viikolla pelkäsin, että rasittuuko jalka viikonlopun menoista liikaa, mutta ei ole ottanut nokkiinsa. Mietinnässä on, josko tuota pyöräilyä uskaltaisi alkaa ottamaan taas enemmän takaisin viikkoihin lenkkien korvaajaksi. Nyt senkin suhteen himmailtu, kun vaiva on kuitenkin vähän laajempi, oireilu pahimpana jalkapohjassa ja sen rasitus on pahin, mutta ongelmana koko lihasketju. Myös uimista olen miettinyt, että josko kävisi testaamassa. Riku jää pian isyysvapaille kun mulla alkaa vuosilomat, niin olisi paremmin aikaa. Askeleita kyllä vaan tulee päiviin, vaikka pyrkii paljon jalkaa lepuuttamaan ja minimoimaan askeeleet, nyt Rikun ollessa töissä niitä tulee selvästi enemmän. Tokikaan nuo askeleet ei ole ihan ultimaattinen totuus kun mittari on ranteessa.

Jotain uutta liikuntaa oli viime viikossakin, vaikkakin sekin keskittyi kehonhuoltoon, nimittäin yin & yang jooga. Kehonhuoltoa on joka päivä harrastettu ja niinpä muu liikunta jää senkin takia välillä välistä, että kun on löytyy päivästä se väli itsekseen tehdä jotain liikuntaa, niin se on sitten se kehonhuoltoa, ja joskus ne välit ja mahdollisuudet tehdä itsekeen jotain tulee käytettyä muihin itselle tärkeisiin ja hyvää oloa tuoviin juttuihin. Harmi nyt kun tuo lenkkeily ja tanssi on pannassa, sitä kun on niin hyvä tehdä pojan kanssa. Joitain yksittäisiä liikkeitä tulee tehtyä pojan kanssa touhutessa esim. vatsalle tai punnertaen, mutta niitä en nyt tähän ole merkkaillut kun en niistä kirjaa pidä 😀 Muttat ässä myös hyvä vinkki, jos tuntuu ettei treenilleole aikaa, niin tekee vaikka vaan 10 vatsarutistusta taikyykkäystä tai punnerruksia setin touhujen ja leikkien lomassa, niin mä teen tällä hetkellä, mutta ei niistä kirjaa jaksa pitää. Koosteisiin siis kirjattu aina sellaiset pidemmät treenit 😉

Tämmöisiä alkupohdintoja nyt tähän koosteeseen…

MAANANTAI

Aktiivinen aika 5 h 13 min
Askeleet 5257
Kulutus 2051 kcal (+imetys)

Yin & Yang jooga

Maanantaina lounassalaattia kotona

TIISTAI

Aktiivinen aika 7 h 39 min
Seuranta pois 2 h
Askeleet 6751
Kulutus 2446 kcal (+imetys)

Tiistaina lounassalaattia Cafe Solossa

KESKIVIIKKO

Aktiivinen aika 8 h 35 min
Askeleet 11 104
Kulutus 2415 kcal (+imetys)

Pyöräilyä hyötyliikuntana kyläilemään ja kotiin Luka kyydissä,
yht. 30 min, 200 kcal

Marraskuisten treffit meillä

TORSTAI

Aktiivinen aika 6 h 3 min
Askeleet 5496
Kulutus 2079 kcal (+imetys)

Kotitreeniä koko kropalle 30 min

Burgeripäivä

PERJANTAI

Matkustuspäivä autolla
Aktiivinen aika 6 h 29 min
Askeleet 4538
Kulutus 2196 kcal (+imetys)

Toinen burgeripäivä reissun päällä, Mierolan Silta Cafe Hattulassa

LAUANTAI

Polari oli käytöstä pois lähes 9 h, kun oltiin häissä….

Todella maittavaa ruokaa häissä ja pihviä suoraan grillistä millä kypsyydellä itse halusi, ihan 5/5!

SUNNUNTAI

Matkustuspäivä autolla kotiin, myös visiitti Porvossa ja siellä pientä käppäilyä
Aktiivinen aika 7 h 53 min
Askeleet 9886
Kulutus 2349 kcal (+imetys)

Porvoossa pizzalla!

Että kippis vaan, sellainen viikko oli viime viikko!

Lue myös!

Heinä- ja elokuun vaihteen ruokapäiväkirja (koko viikon tarkempi ruokapäiväkirja)

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle

9 kuukautta synnytyksestä, pitäskö tehdä jo jotain?

Kuulumisia viikonlopusta arkeen

IG

@outikarita

VKO 30 liikunnat ja parhaat palat

Viime viikolla loukkasin jo valmiiksi kipeän jalkani vähän pahemmin. Sen jälkeen tulikin tavoitteeksi mahdollisimman vähän askelia ja hetkellisesti nyt liikuntana ainoastaan kehonhuoltoa, kunnes saadaan tilanne rauhoittumaan. Tuosta jalan jutusta voit lukeaalla olevasta linkistä.

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle

Vaikka sitä kuinka yrittää minimoida askeleet niin, kyllä niitä silti yllättävän paljon tulee, kuten huomata voi. Viikonloppu tuli pääosin huilailtua, perjantaikin sen jälkeen kun olin jalkani loukannut. Viikon liikunnat sitten jäi oikeastaan alkuviikkoon, joka kyllä liikuntojen osalta alkoi lupaavasti, mutta tyssäsi sitten. Ensi viikolla onkin pitkästä aikaa tulossa koko viikon kattava ruokapäiväkirja! Nyt mennään vielä näillä viikon ja päivien parhailla paloilla.

MAANANTAI

Aktiivinen aika 6 h 51 min
Askeleet 7101
Kulutus 2216

Kotitreeni 15 min, 39 kcal

Aloitetaan salaatilla nää viikon parhaat, sillä niitä kuluu edelleen, lähes joka päivä salaattilounas!

TIISTAI

Aktiivinen aika 7 h 25 min
Askeleet 8933
Kulutus 2351

Melonta n. 1,5 h, mutta ekalla pätkällä oli unohtunut laittaa kello mittaamaan aktiviteettia. Melonta oli kyllä ihan superkivaa ja tässä ei jalkakaan rasittunut!

Pyöräily Luka kyydissä 25 min, 142kcal

Melonta eväät pysähdyspaikalla

KESKIVIIKKO

Aktiivinen aika 4 h 35 min
Askeleet 5011
Kulutus 1949

Lounaana tonnikalapiirakka, tehty jääkaapin jämistä ja hyvää tuli!
Illalla herkuteltiin proseccojäätelöllä kälyjen kanssa, nam!

TORSTAI

Aktiivinen aika 5 h 48 min
Askeleet 6246
Kulutus 2068

Kotitreeni 30 min, 96 kcal

Possupihviä grillistä ja paistettuja perunoita, sieniä ja sipulia.Silloin kun ei jaksa tehdä salaattia niin nopeena ratkaisuna tomaatti toimii aina!

PERJANTAI

Aamupäivällä loukattu jalka pahemmin!

Aktiivinen aika 4 h 40 min
Askeleet 4074
Kulutus 2059

Joskus muutakin aamuapalaa kuin puuroa…

LAUANTAI

Aktiivinen aika 4 h 8 min
Askeleet 3718
Kulutus 1975

Mediterrian pasta, niin kuin mä toiveen kerran Rikulle esitin

SUNNUNTAI

Aktiivinen aika 4 h
Askeleet 3651
Kulutus 1929

Paistettua lohta chilillä, valkospulilla, seesaminsiemenillä ja herkut lisukkeet!

Jäikö joku ruoka mietityttämään reseptiikaltaan?

Suurin osa tehty omasta päästä, mutta voidaan yrittää muistella suurpiirteistä reseptiä ainakin 😀

Tsekkaa myös

Pizzaleipä – paljon kyselty resepti

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle?

IG

@outikarita