VKO 16 ja saisko lisää aktiivisuustasoja, ruoka- ja liikuntakooste

Viime viikolla olikin sitten aktiivisuus huipussaan. Mulla on tosiaan asetettuna taso 3, eli korkein taso tuohon aktiivisuusrannekkeeseen. Viime viikon aktiivisuusprosentti oli 115 % ja vain yhtenä päivänä jäi alle sadan. Kohtuu aktiivisiapäiviä siis ollut. Uutta liikuntaakin viikko sisälsi. Korkkasin rullaluistelukauden vaikka tietoli vielä vähän liian hiekkaisia ja soraisia. sitten kävinzumbassa ja en kuollutkaan vaikkasitä epäilin, heh. Vaunulenkkejä tehty niin mahdottomasti ja uutena juttuna, oon välillä aamusmoothien jälkeen käynyt tekemässä ihan lyhyen vartin kiepsauksen ja siten nukuttanut pojan aamupäikyille. Mutta tsekataas taas tarkemmin tuo viime viikko!

(Aktiivisuutta mittaan Polarin aktiivisuusrannekkeella ja siinä korkein kolmostaso asetettu tavoitteeksi. En varsinaisesti tavoittele sen saavuttamista, mutta hauskahan sitäkin on seurata kuinka ihan tavallinen vauva-arki sitä aktiivisuutta tuo ja kyllä se myös toimii pienenä persiille potkijana. Kulutuksessa ei ole huomioitu imetystä, joka muuten saattaa kuluttaa täysimetyksellä 400-600 kcal  ja hiilihydraatit ovat tärkeässä osassa imettävän ruokavaliota.)

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 124 %, aktiivinen aika 8 h 23 min
Askeleet 14 821
Kulutus 2633 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana superriisistä, tonnikalasta, paprikasta, lehtikaalista ja raejuustostatehty sötkötys sekä saldea
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja kauraleipää juustolla
Jädeä ja suklaista marjatökkäyskakkua
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu myslillä ja teetä

Päivän liikkumiset

Vaunulenkki 1h, 4,58km, 350kcal
Pilates 1h, 167 kcal

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 112 %, aktiivinen aika 6 h 49 min
Ranneke 1 h pois käytöstä
Askeleet 17 638
Kulutus 2522 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana superriisistä, tonnikalasta, paprikasta, lehtikaalista ja raejuustostatehty sötkötys
Välipalana luonnonjugua myslillä, caramel cappuchinoja3 palaa raakasuklaata
Päivällisenä jauhelihakeittoa ja siemennäkkäriä
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja kasviksilla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu ja teetä

Päivän liikkumiset

Aamureippailu vaunuillen 1,29 km, 18 min, 111kcal
Vaunulenkki 1h, 341 kcal
Kotijumppa vauvan kanssa 18 min, 74kcal

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 143 %, aktiivinen aika 9 h 7 min
Askeleet 19 183
Kulutus 2772 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja smoothie
Vaunulenkki eväänä bailiksen jälkeen vanilla cowboy smoothie vähän tuunattuna
Lounaana jauhelihakeittoa ja siemennäkkkäriä
Ystävän luona suolaista piirasta ja vesimeloonia
Välipalana kauraleipää kinkulla ja juustolla
Sphagettia ja tomaattistatonnikala-oliivikastiketta, parmesania
Iltapalana luonnonjugua banaanibonnella ja granolalla, kauraleipää kinkulla, juustolla, munalla ja kasviksilla

Päivän liikkumiset

Bailamama Lukan kanssa 45 min, 203 kcal
Vaunulenkki 52 min 4,23 km, 345kcal

TORSTAI

Päivän aktiivisuus 113 %, aktiivinen aika 6 h 57 min
Ranneke 1 h pois käytöstä
Askeleet 15 214
Kulutus 2565 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana ystävän tekemään kinkkukiusausta, saldea ja raejuustoa
Kahviteltiin unelmatortulla ja vaniljakastikkeella
Välipalana aamun smoothie jääkaapista ja granolaa sekaan
Päivällisenä Sphagettia ja tomaattistatonnikala-oliivikastiketta, parmesania
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla, munalla ja paprikalla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu

Päivän liikkumiset

Vaunulenkki ystävän luo 3,71 km, 46min, 292 kcal
Vaunulenkki kotiin 3,71 km, 45 min, 275
Menomatkalla oli enemmän ylämäkeä 😀

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 100 %, aktiivinen aika 9 h 4 min
Ranneke 1,5 h pois käytöstä
Askeleet 15 850
Kulutus 2572 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana tonnikalasalaattia, patonkiaja foccaciaa
Välipalana luonnonjugua ja granolaa
Päivällisenä tomaatti-vuohenjuustokeittoa raejuustolla ja siemenillä, siemennäkkäriä juustolla
Iltapalana rahkaa ananasmurskalla ja granolalla, teetä

Päivän liikkumiset

Aamureippailu vaunuilla 20 min, 1,28 km, 121 kcal
Vaunulenkki 44 min, 3,37 km, 212 kcal

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 86 %, aktiivinen aika 7 h 47 min
Askeleet 11 979
Kulutus 2470 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana paistettua kanaa ja uuni kasviksia/juureksia, raejuustoa ja kurkkua
Classic valkosuklaa-salmiakkijäde, NAM!!!!
Välipalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja kasviksilla
Illallisena grillattua possua, pekoni-aurasieniä, saldea ja leipää

Päivän liikkumiset

Aamureippailu vaunuilla 15 min, 1km, 97 kcal
Kotitreeni kehonpainolla lenkin perään 12 min, 49 kcal
Illalla rullaluistelulenkki 19 min, 2,95 km, 138 kcal

SUNNUNTAI

Päivän aktiivisuus 131 %, aktiivinen aika 6 h 51 min
Aktiivisuusseuranta pois käytöstä 1,5 h
Askeleet 16 184
Kulutus 2592 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, mehukeitolla ja chiasiemenillä, tuoremehua ja teetä
Lounaana paistettua kanaa ja uuni kasviksia/juureksia, raejuustoa ja kurkkua
Classic  lakritsi core jäde
Välipalana kauraleipää kinkulla, juustolla japaprikalla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu
Päivällisenä grilliluu, pekoni-aurasieni ja saldea
Välipala zumban jälkeen bansku + fastin proteiinipirtelö
Iltapalana luonnonjugua granolalla ja banskulettu marjoilla ja banaanibonnella

Päivän liikkumiset

Vaunulenkki 45 min, 3,63 km, 273 kcal
Zumba 55min, 391 kcal

Viikon parhaat ja Viikon vinkit!

Tsekkaa kuvatekstit

Ihan paras raakasuklaa!
VanillaCowboy smoothie Jungle Juice Bar:sta vähän tuunattuna
Yks ihan suosikkijädeistä, Classicin salmiakki-valkosuklaa
Superriisi, uusi tuttavuus ja toimii!
Tää vaan oli hyvää, simppeliä ja hyvää!
Grillaus, tarviiko muuta sanoa!?

Tsekkaa myös!

Toivepostauksena suklainen marjatökkäyskakku

Ruokavalioni muutokset vuosien saatossa

IG

@outikarita

VKO 15 – liikunnan iloa ja hyvää ruokaa vinkkeineen

Vko 15 oli täynnä liikunnan iloa ja hyvää ruokaa. Pääsin taas Pilateksen ja Bailamaman pariin takaisin. Viime viikolla nämä riittikin treeneiksi vaunulenkkien ohella ja pakarat kyllä ovat kiitelleet. Viime viikolla olikin aivan huippukelit vaunulenkkeilyyn! Liikunna ohella kehoa on huollettu jäsenkorjaajalla ja jo oli aikakin! Niin ja kehoa on taas myös ravittu hyvällä ruualla ja vähän mätölläkin. Mun eri ”ruokavalioista2 ajan saatossa on muuten tulossa pikapuoliin postausta, joten pysykääpä kuulolla sen suhteen 😉

(Aktiivisuutta mittaan Polarin aktiivisuusrannekkeella ja siinä korkein kolmostaso asetettu tavoitteeksi. En varsinaisesti tavoittele sen saavuttamista, mutta hauskahan sitäkin on seurata kuinka ihan tavallinen vauva-arki sitä aktiivisuutta tuo ja kyllä se myös toimii pienenä persiille potkijana. Kulutuksessa ei ole huomioitu imetystä, joka muuten saattaa kuluttaa täysimetyksellä 400-600 kcal  ja hiilihydraatit ovat tärkeässä osassa imettävän ruokavaliota.)

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 64 %, aktiivinen aika 8 h 27 min
Askeleet 12 267
Kulutus 2376 kcal

Päivän syömiset

Joka aamuinen viherdrinksu ja smoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana Whopper -ateria Burger King:ssä
Päivällisenä lihakeittoa ja ruisleipää
Välipalana ProFeel rahka
Iltapalana ruisleipää, jossa välissä juustoa, kinkkua, kanamunaa ja kasviksia, teetä

Päivän liikunnat

Pilates 1h, 140 kcal

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 94 %, aktiivinen aika 7 h 29 min
Askeleet 12 026
Kulutus 2451 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana tonnikalapastaa, jossa mukana mm.lehtikaalisilppua ja aurinkokuivattua tomaattia
Päivällisenä lihakeittoa ja kauraleipää
Välipalana profeel vaniljarahka
Iltapalana kauraleipää metukalla, munalla, kurkulla ja persiljalla, luonnonjugua ja mehukeittoa, teetä

Päivän liikunnat 

Vaunulenkki 50 min, 355 km, 238kcal

KESKIVIIKKO

Aktiivisuusranneke pois käytöstä 2h 45min!
Päivän aktiivisuus 105% %, aktiivinen aika 7 h 2 min
Askeleet 13 673
Kulutus 2469 kcal

Päivän syömiset

Joka aamuinen viherdrinksu ja smoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana salaattia, jossa mm. kanamunaa, fetaa, oliiveja, salaattia, kurkkua, paprikaa, persiljaa…. ja siemennäkkäriä
Välipalana rahkaa banaanilla ja mansikoilla
Päivällisenä lihakeittoa ja kauraleipää
Iltapalana kreikkalainen mustikka-vaniljajugu ja kauraleipää kinkulla/metukalla ja kurkulla, teetä

Päivän liikunnat

Bailamama2Baby eli Lukan kanssa bailista, 1h
Vaunulenkki 45 min, 2,43 km, 191 kcal

TORSTAI

Päivän aktiivisuus 84 %, aktiivinen aika 8 h 4 min
Askeleet 13 057
Kulutus 2450 kcal

Päivän syömiset

Joka aamuinen viherdrinksu ja smoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
”Lounaana” tonnikala-auraleipä ja jäälatte
Välipalana isoVanilla Cowboy smoothie (hieman tuunattuna) Jungle Juice Bar:sta
Päivällisenäkylmäsavulohipastaa ja tomaattia
Iltapalana kauraleipää juustolla, kinkulla ja paprikalla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu ja teetä

Päivän liikunnat

Hyötyliikuntaa kävelymatkoissa, muuten kehonhuoltopäivä jäsenkorjaajalla!

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 147 %, aktiivinen aika 9 h 27 min
Askeleet 17 705
Kulutus 2823 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana Pancho Villan chevresalaatti kanalla
Välipalana edellispäivänä hyväksi todettuiso Vanilla Cowboy smoothie
Päivällisenä kylmäsavulohipastaa, fetaa ja tomaattia
Iltapalana kuvastajo syödyt kauraleivät päälisineen ja luonnonjugua granolalla, teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1h, 4 km, 376 kcal

LAUANTAI

Aktiivisuusranneke ollut poissa käytöstä 5h!
Mutta muuna aikana tullutta dataa…
Päivän aktiivisuus 49 %, aktiivinen aika 5 h 58 min
Askeleet 10 372
Kulutus 2110 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kana-kasviswokkia ja villiriisiä
Ekat ulkojädet, fazerina ja rommirusinapallolla
Välipalana kauraleipää juustolla, kinkulla ja paprikalla, caramelcappuchino
Päivällisenä kevään ekana grillailuna ribsejä, valkosipulifoccaciaa ja saldea
Iltapalana luonnonjugua granolalla, lauraleipää kinkulla ja kurkulla, teetä

Päivän liikunnat

Kävelyä tuli jonkun verran, mutta eipä tullut pidettyä ranneketta päälle, kun käppäiltiin Puuvillalta Kirjurinluodolle ja siellä pieni lenksu, mutta tämä kertoo ehkäpä vain Porin tunteville jotain…

SUNNUNTAI

Päivän aktiivisuus 57 %, aktiivinen aika 7 h 52 min
Askeleet 7976
Kulutus 2278 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, tuoremehua ja teetä
Lounaanakana-kasviswokkia riisinuudeleilla
Kahvittelua omilla Nosh-kutsuilla
Päivällisenä pitakebap
Iltapalana minipatonkeja päivän kutsuilta ja luonnonjugua granolalla

Päivän liikunnat

Viikon vinkit & Viikon parhaat!

Nämä siemennäkkärit, hieman kalliita, mutta ihan älyttömän hyviä!!!
Ja tuo Granola, uus tuttavuus mulle! Mun allergioihin sopivia myslejä ja granoloita on harvassa, mutta tää oli ihan bueno löytö kaikinpuolin!

Lehtikaalisilppu, niin helppo tapa lisätä vihreää ruokaan!
Ohut kauraherkku, niin hyvää kauraleipää ja on oikeesti aikas ohuita siivuja, joten tavallaan nää vähentää leivän syöntiä määrällisesti 😀

Kevään ekat ulkojädet, no NAM! Ja mun ihan ehdoton #alltimefavorite rommirusina ja sen kaveriksi fazerina, jota jokasen suklaan ystävän kannattaa testata!

Jungle Juice Bar on nyt jo hetken aikaa löytynyt Poristakin, mutta vielä ei ole montaa kertaa tullut käytyä. Smoothiet usein vaatii vähän tuunaamista mun allergioiden takia, mut nyt löyty ihan tosi herkku yksilö. Vanilla Cowboy hieman tuunattuna, jolloin siitä tuli seuraavanlainen; ananas, banaani, maustamaton jugurtti, vanilja, guarana, hunaja, appelsiini, jäitä ja heraa.

Lounastreffit yhden mammakaverin kanssa ja jostain keskustelusta oli mulle jäänyt nakuttamaan Burger King, niin sinne sitten päädyttiin

Kotona ihan saldea ja tästä tuli kyllä hyvä kombo! Tosin ois vaatinut enempi hiilaria, koska hetken päästä oli ihan kauhea hiilarinälkä 😛

Cafe Solo ei petä koskaan! Sieltä saa ihan parhaat (herkku)kahvit!

Mmmm… Kylmäsavulohipasta, ihan ite vaan suunnittelin ja pastaan sekoittui siis pannulla tehtynä sörsseli, jossa kylmäsavulohta, sipulia ja creme bonjourin tilli-sitruuna cuisine purkki. Tää oli ihan tosi hyvää ja nopeaa tehdä!

Vähän ottivat must ylihintaa kun halusin lisätä chevresalaattiin kanaa, mut en kadu 😀

Mä niin tykkään ribseistä, joita saa oikein kaluta ja nää kevään ekat grillailut. Voi nam, kun ribsit maistui näin hyvältä! Ja tuo City Marketin foccacia ihan liian hyvää!

Sunnuntain päivällinen löytyi Erkan kebapista ja nyt oli sellainen pita kebap, josta mä tykkään eli tän pysty syömään ihan käsissä pitäen ja täytettä oli just hyvissä määrin. En ees jaksanut ihan kaikkea.

Haluutteko tän reseptin?
Tää oli älyttömän herkullista ”tökkäyskakkua” ja Kotivinkistä löysin reseptin. Jos haluutte niin voin jakaa tän suklaanystävien reseptin kyllä 🙂

Että tämmöinen viikko ja auringonpaistettakin piisasi!

Lue myös postaukset

Eka kertaa tänä keväänä…

Vauvan värikkäät lelut, sisältäen alekoodin

IG

@outikarita