Heinä- ja elokuun vaihteen ruokapäiväkirja

Unohdetaan nyt viime viikolta nuo aktiivisuudet, kun keskityin lähinnä huilaamaan jalkaani ja huoltamaan kehoani. Lisäksi poika sairastui ja valvottiin öitä ja pidettiin pienestä huolta, ei siinä paljoa treenailtu. Loppuviikosta joitain toistoja tein kyllä yläkropalle, mutta pääasiassa viime viikko keskittyi noihin edellä mainittuihin asioihin.

Viime viikolta tuli kuitenkin kuvattua sapuskat niin, että saadaan pitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa isommin. Nyt menty hieman vähemmillä syömisillä kun liikuntakin ollut vähäistä. Hampurilaisten täyteinen viikko kyllä oli, kun innostuttiin itse pihvejä grillailemaan. Itse tehdyt burgerit ei tunnu kyllä yhtään niin raskailta kuin jotkut mättöburgerit grilliltä tms. vaikka näihinkin varmasti kaloreita uppoaa, mutta on raikkaampia ja pihvit tuoreita niin… Riku kun on ollut lomalla, niin se on tykännyt oikein panostaa ruokaan ja kokkaillut paljon, kyllä mun on kelvannut! Luvattoman paljon oli kyllä viikossa jauhelihaa, yleensä ei ihan näin suppea katsaus ole viikossa tuon protskun suhteen ruuassa, mutta en nyt ala ruokapäiväkirjaa kaunistelemaankaan blogia varten. Todella paljon myös pastaa tullut syötyä, mutta sanoinkin, että syödään nyt pastaähkyt, kun aattelin syksyllä vähennellä gluteenia ruokavaliosta, mutta palataan tähän toiste. Toisaalta on sitä pottua syötykin kesällä paljon, että nyt tuli ainakin vaihtelua sille 😀

MAANANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustaherukoilla ja mehukeitolla +  tuoremehua lasillinen
Lounaana mansikka-vuohenjuustosalaattia Momentossa
Päivällisenä kotigrillistä kanaa, maissia ja kesäkurpitsaa sekä kylkeen tomaattia
Iltapalana raejuustoa ja ananasmurskaa, riisikakkuja kinkulla, juustolla ja munalla

TIISTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustaherukoilla ja mehukeitolla +  tuoremehua lasillinen
Lounaana kotona kana-fetasalaattia
Päivällisenä pastaa ja lihapullakastiketta, NAM!
Kahvittelumuffinssit ja suklaat ja suklaatakului enemmän kuin tuo kuvan 2 palaa, heh
Iltapalana riisikakkuja kinkulla ja juustolla

KESKIVIIKKO

Yöstäosa valvottu niin bansku ennen kuin tehtiin vuoronvaihto ja menin nukkumaan…
Myöhäisenä aamupalana smoothie, jossa ainakin banskua, mustaherukkaa ja rahkaa
Lounaana pastaa ja lihapullakastiketta
Päivällisenä hampparia
Jälkkärinä vaniljajädeä kinuskikastikkeella
Iltapalana riisikakkuja kinkulla ja juustolla

TORSTAI

Yölla taas valvottu ja syöty banaania
Aamupalana Aamupalana kaurapuuroa punaherukoilla ja mehukeitolla +  tuoremehua lasillinen
Lounaana pastan vähäiset jämät
Päivällisenä hampparia
Iltapalana rahkaa, anansmurskaa ja granolaa

PERJANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustaherukoilla ja mehukeitolla +  tuoremehua lasillinen
Lounaana tonnikalasalaattia, jossa myös mm. raejuustoa ja avokadoa
Kylässä täytyettyä paprikaa
Illallisena hampparia

LAUANTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustaherukoilla ja mehukeitolla
Asuntomessuilla Spice Ice:n pyörremyrsky
Päivällisenä Nepalilaista, annoksessa kanaa, lammasta ja rapuja
Iltapalana lämpimät tonnikalaleivät

SUNNUNTAI

Aamupalana kaurapuuroa mustaherukoilla ja mehukeitolla +  tuoremehua lasillinen
Hansamarkkinoilla syötiin possua ja perunasalaattia
Päivällisenä pastaa jauhelihakastikkeella
Iltapalana lämpimät tonnikalaleivät

Parhaat palat vielä…

No viime viikko meni näin ja mitä sitä kaunistelemaan ja selittelemään enempiä. Oli kuitenkin maukas viikko! Joskus syödään enemmän lihää, yleensä vähemmän. Josksu syödään vähemmän salaattia, kesällä yleensä enemmmän. Ja joskus havahdutaan, että näitä smoothieita voisi tehdä taas useammin!

Lue myös

Kantakalvontulehdus – Olisko aika sille pakkolevolle?

IG

@outikarita

Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Heinä- ja elokuun vaihteen ruokapäiväkirja”

  1. Toi on hyvä, että syö vähän vähemmän kun kulutuskin vähäisempää. Itsellä pistää silmään kasvisten vähäisyys, periaattessa joka aterialla pitäisi olla ja monipuolisesti, hiilaria vähemmän ja tilalle vihanneksia, yrttejä, salaatteja, juureksia.
    Kirjoita ihmeessä postausta aikeistasi muuttaa ruokavaliota!

    • Hiilaria on mun makuun ja tarpeisiin ihan sopivasti, mutta kasviksia olisi kyllä saanyt lisätä moneenpäivään!
      Ja postausta tulossa tuosta ruokavalion muuttamisesta syksyn myötä 🙂

  2. Mä tykkään seurailla näitä ja poimia uusia ideoita, kun tuntuu, että meillä syödään tällä hetkellä ” taas tätä samaa” ja ” en tykkää tästä”.😥

    Olen jotenkin käsittänyt että näillä tämän hetkisillä ruokapäiväkirjoilla ei haeta mitään ihannetta tai ” oikeaa tapaa syödä”. Viitaten näihin kommentteihin kun jotain on aina liikaa tai liian vähän. Rento ote, nauttiminen ruuasta 👍.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 16
Tykkää jutusta