Pääsiäisen äiti-vauvakotijumpalla huhtikuu alkuun!

Siitä tietää kyllä olevansa parantunut taudeista kun sekä mieli että kroppa janoaa treenien pariin takaisin! Vaunulenkeillä on saanut vähentää vaatetta kevätauringon ihanasti jo lämmittäessä ja treeni-ideat pulppuaa päässä. Minkälaisen kotitreenin voisin tehdä, menisinkö salille joku päivä, vitsit kun tekis mieli jumppaankin ja sinne uimahallille! Alkaisinkos tekemään lenkin perään ainakin välillä muutamat lihaskuntoliikkeet kotiin päästyäni? Tällaisia ajatuksia mun päässä nyt pyörinyt kun flunssat ja vatsataudit alkaa olemaan takanapäin. Maaliskuu meni aika paljoltikin sairastellessa, mutta toivottavasti huhtikuu on sitten taas parempi kuukausi terveyden suhteen!

Nyt pääsiäisenä oon innostunut vähän kotijumppailemaan ja tässä yksi kotitreeni Lukan kanssa tehtynä. Osa liikkeistä on ihan kehonpainoliikkeitä ja osassa sitten mukana tuollainen 7 kiloinen lisäpaino. Pieniä välikommentteja tuolla liikeidenesittelyiden välissä treenistä 😉

Lämmittely ja treeni

Lämmittelynä kahden biisin verran tanssimista pojan kanssa, koko kroppa ihan kunnolla liikkelle!

Tein liikesarjojen liikkeistä jokaisesta x määrän toistoja putkeen.
Pieni hengähdys ja toisen kerran vielä kierrätin samat liikkeet.
Ja sitten pienen hengähdyksen jälkeen uuteen liikesarjaan.

1 liikesarja

Leveästä haarasta kyykky + ylös noustessa punnerrus ylös
Selänojennus
Kylkitaivutukset

HUOM!
Keskivartalo piukkana kokoajan!
Selänojennuksissa suora selkä!
Kylkitaivutuksissa vinot vatsat töihin!
Välillä tein myös selänojennuksia pyöräytten ympyrän yläkropallani niin että lähdin viemään alaspäin esim. oikeaslta puolelta ja vasemman kautta ojennus ylös….

2 liikesarja

Hauisheilautus kummallekin puolelle

Tässä liikkeesä kädet töihin!
Jalat voi tehdä painonsiirrolla liikettä samalla kun heijataan vauvaa ja pistetään kädet töihin!

3 liikesarja

Vatsakkaisen kädenjajalan ylös vienti
Punnerrus

HUOM!
Keskivartalon hallinta!
Synnytyksen jälkeen voi pelkkä käden eteen nosto riittää, vasta sitten käsi ja jalka yhdessä kun kehonhallinta antaa myöden!
Punnerrukset myös vielä kevennettynä synnytyksen jälkeen,
mutta itse alan kyllä pikkuhiljaa siirtymään ensin polvet lattiassapunnerrusten kautta etunojapunnerruksiin.

4 liikesarja

Lattiakyykky lantionpohjantreenillä

Polvi-istunnasta nousu polviseisontaan jänittääen samalla lantionpohjaja pakarat
Lantionpohja hissinä ylös

5 Liikesarja

Lantionpohjatreeniä, ojentajapunnerruksia ja lantionnostoja

Vauvapolvien päällä ja lantionpohjan jännitystreenejä, jännitetään lantionpohja sisäänhengityksellä ja ulos puhaltaessa puhallus vauvan kasvoihin ja rentoutetaan lantionpohja.
Jalkojenojennuksia suoraksi, leikkiävauvalle ja pientä treeniä myös sinne takareisille
Ojentajapunnerruksia
Lantionnostoja

Ojentajapunnerruksissa vauva suorille käsille ja käsien lasku kylkiin

Lopuksi

Lopuksi tietty vähän venyttelyä!

Lukan kanssa on kiva jumppailla, hän viihtyy hyvin kun tanssitaan tai tehdään liikkeitä missä hän on mukana, mutta esim. punnerruksissa niin ei aina kiinnosta kasvoihin puhaltelut vaan aletaan kierimään ja kääntyilemään 😀

Tuleeko muiden kotitreenailtua yksin tai lapsen kanssa?

Tsekkaa myös:

Äiti-vauvajumppa kotona

VKO 12 Ylä- ja alamäkiä, liikunta- ja ruokapäiväkirja

Instagram:

@outikarita

Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “Pääsiäisen äiti-vauvakotijumpalla huhtikuu alkuun!”

  1. Voi miten ihanasti Luka viihtyy jumpassa! 😍 Me jouduttiin lopettamaan vauvasirkus kun Aura oli 5kk vanha. Hän lähti silloin konttaamaan eikä syliin saanut enää millään 😕. Mutta oli kyllä nautintoa sitä ennen tuo yhdessä jumppaaminen! Nykyään kotona kun jumppaan Aura jumppaa vieressä omilla liikkeillään 😄

    • Kyllä hän viihtyy ainakin niissä liikkeissämissäitseonmukana, mutta kuten punnerruksista näkyy niin ei siinä äidin puhallettavana jakseta aina pysyä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 11
Tykkää jutusta