Täyden kympin ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Oli pakko leikitellä otsikolla, tuntuu niin tylsältä kirjoitaa aina vko x ruoka- ja liikuntapäiväkirja ja koska viime viikko oli vko 10 niin siihen viittaan nyt täyden kympin viikolla. Tosin oon kyllä muutenkin viikkoon hyvin tyytyväinen, sekä ruuan että liikunnan osalta viikko oli monipuolinen ja rento. Täydellisyyttä näissä mun päiväkirjoissa ei suinkaan haeta ja mitä se täydellisyyskään sitten on. Mulle siihen täydelliseen ruoka- ja liikuntapäiväkirjaan kuuluu rentous, hauskuus, herkut ja lepo yhtälailla kuin kasvikset, marjat, rasvat, proteiinit, hiilarit ja treenit. Tällainen pohdinta tähän alkuun, mutta nyt siihen viime viikkoon!

Pst. Muistutuksena, että aktiivisuuseuranta tulee mun Polarin aktiivisuusrannekkeen tiedoista, joissa on asetettuna korkein eli kolmostaso. Kulutuksessa ei ole huomioitu imetystä.

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 107 %, aktiivinen aika 7 h 23min
Askeleet 10 217
Kulutus 2499 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana ruismarjapuuro punaherukoista maidolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana Kokkikartanon tomaatti-vuohenjuustokeitto raejuustolla ja siemenillä, hapankorppuja juustolla
Välipalaherkkuna tummaa suklaata ja teetä
Päivällisenäsesam-tahinikanaa, turkkilaistajugua chilillä kastikkeena, villiriisiä, porkkanaa rakuunalla maustettuna
Välipalana kreikkalainen mustikka-vaniljajugurtti myslillä
Iltapalana raejuustoa ja ananasmurskaa raakalakritsijauheella, hapankorppujakinkulla, juustolla ja munalla, teetä

Päivän liikunnat

Bailamama2Baby Lukan kanssa, 45 min, 216 kcal
Pilates 1h, 119kcal

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 78 %, aktiivinen aika 6 h
Askeleet 12 064
Kulutus 2302 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Ruismarjapuuro mustaherukoistamaidolla, tuoremehua ja teetä
Lounaana kinkkupastaa aurinkokuivatuilla tomaateilla ja tuorejuustolla sekä tomaattia
Välipalana hapankorppuja kinkulla ja juustola, tummaa suklaata javaniljacappuchino
Päivällisenä sesam-tahinikanaa, turkkilaisat jugua chilillä kastikkeena, villiriisiä ja rakuunaporkkanoita
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja paprikalla,kalinkajugurtti ja teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 50 min, 3,69 km, 311 kcal

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 100% %, aktiivinen aika 6 h 33 min
Askeleet 11 891
Kulutus 2463 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Ruismarjapuuromustaherukoista maidolla, tuoremehua ja teetä
Välipalana Valion appelsiinikaakao proteiinipirtelö
Lounaana Kinkku-chorizopyttäriä lehtikaalisilpulla ja tomaattia
Välipalana kreikkalainen vanilja-mustikkajugu myslillä ja teetä
Päivällisenä broilerinnakkikeittoa ja kauraleipää juustolla
Iltapalana valion proteiinivanukasta ja masnikoita, hapankorppuja kinkulla ja juustolla sekä teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1 h, 4,27 km, 348 kcal
Kotitreeni tanssia ja lihaskuntoa lukan kanssa, 20 min, 112 kcal

TORSTAI

Aktiivisuusranneke ollut 3 h pois käytöstä
Päivän aktiivisuus 65 %, aktiivinen aika 7 h 48 min
Askeleet 10 478
Kulutus 2306 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Ruismarjapuuro mustaherukoista maidolla, teetä ja tuoremehua
Lounaanan Acshanin salaattibuffa
Päivällisenä broilerinnakikeittoa jakauraleipää juustolla
Välipalana banaani ja Ehrmannin proteiinishotti
Iltapalana smoothieta ja kauraleipää kinkulla ja juustolla sekä teetä

Päivän liikunnat

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 101 %, aktiivinen aika 8 h 27 min
Askeleet 9862
Kulutus 2540 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Kauraleipää kinkulla, juustolla ja tomaatilla, kreikkalainen vanilja-mustikkajugu, teetä ja tuoremehua
Välipalana ennen treeniä tehojuoma
Lounaana broilerinnakkikeittoa ja kauraleipää juustolla
Välipalana valion proteiinivanukasta, luonnonjugua ja banaanibonnea
Päivällisenä/Illallisena tonnikalasubia
Iltapalana raejuustoa ja ananasmurskaa raakalakritsijauheella sekä teetä

Päivän liikunnat

Salitreeni (selkä, rinta, jalat, olkapäät) 45 min, 245 kcal

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 38 %, aktiivinen aika 6 h 11 min
Askeleet 7923
Kulutus 2167 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Päivällisenä The Merry Monkin karitsanlih open burgeri
Jälkkärinä samassa paikassa tyrni-marenkiherkkua jacappuchinoa
Leffassa poppareita ja suklaa-lakukuulia
Iltapalana kauraleipää kinkulla ja juustolla, rivi lontoonraesuklaata ja teetä

Niin ja tuota sulaata oli syöty jo aiemmin päivällä 😀

Päivän liikunnat 

SUNNUNTAI

Aktiivisuuranneke ollut poissa käytöstä1,5 h
Päivän aktiivisuus 71 %, aktiivinen aika 7 h 8 min
Askeleet 4882
Kulutus 2308 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla
Lounaana pasta carbonaraa, josta ei kuvaa
Välipalana valion appelsiini-kaakao proteiinipirtelö
Päivällisenä Kreikkalaista moussakaa (tsekkaa resepti linkistä)
Iltapalana kauraleipää kinkulla ja juustolla, kreikkalainen mustikka-vaniljajugu, veriappelsiini ja Panadol Hot juoma

Söin kyllä lontoonraesuklaatakin, myönnettäkööt vaikkei kuvattuna ole 😛

Flunssa iski

Flunssa tosiaan iski sunnuntaina, joten saas nähdä millainen tulee nyt sitten viikosta 11

Tsekkaa myös ilmoittautumiset Nordic Fit Maman verkkokursseille postauksesta

Nyt sullakin on mahdollisuus vahvaan keskivartaloon

Seuraa instagramissa: @outikarita

Outi Karita

7 vastausta artikkeliin “Täyden kympin ruoka- ja liikuntapäiväkirja”

  1. täydenkympin ruokapväkirjaa tuskin onkaan ja olisiko se edes tervettä pistin merkille kasvisten vähäisen määrän syö hyvin marjoja ja hedelmiä mutta leivän päälle Voisiko laittaa esim kurkkua ainakin tiistai perjantai ja sunnuntai tuntuivat kasvisten määrältä vähäiseltä aika paljon näytti olevan nakkeja kinkkua ja leikkelettä Tykkäätkö syödä kalaa sitä oli vain kerran Subin muodossa aktiivisuus on kiitettävä Laskeeko tuo Polar myös esim pyöräilyn ja uinnin Oletko kokeillut ihailtavaa oli ruispuuro ja ikuinen fitness klassikko ananas raejuusto yhdistelmä tuli vanhat ajat mieleen

    • Heippa!
      Totta, että leivänpäälisiin voisi lisätä kasvista, se on ollut tarkoituskin kyllä, mutta toteutus on ontunut.
      Ruuissa monissa on kasvista mukana, kuten tuossa nakkikeitossakin. Pyrin, että ruualla olisi aina kasviksia.
      Pakko muuten mainita että broilerinnakit on 80% broilerinlihaa.
      Kalaa olisi hyvä lisätä, tosin olen kalaronkeli ja itselläni onkin ajatus et jos nyt edes 1-2 kertaa viikossa.

      Tuo mun Polar (a370) huomioi sykkeen kautta kaiken aktiivisuuden, mittaa siis ranteesta sykkeen 🙂

  2. Mielenkiintoista seurata sun aktiivisuutta, arkea..
    Millaiset mitat sulla on? (jos haluat kertoa), lähinnä mietin tuota kalori kulutusta ja aktivuustasoa.. Itse myös imettävä äiti, liikun varsin aktiivisesti, mutta olen sen verran ”pienikokoinen”, suomeksi sanottuna lyhyt, ettei kulutus päätä huimaa. Toki imetyksen vaikutuksen mm. näläntunteena huomaa hyvin.. Energiantarve on siis sellainen selvästi suurempi kuin ei-imettäessä.

    • Kiva kuulla 🙂
      Pituutta on 160, että pitkä en ole minäkään. Tuo aktiivisuusmittari huomioi pituuden, painon ja sykkeen.
      Äkkiseltään en muista kuinka paljon, mutta imetyshän kuluttaa jonnin verran ja pääasiassa hiilarivarastoja, joten hiilarit on imettäessä kyllä tärkeitä 🙂

  3. Nämä ruokapäiväkirjat on ihan tosi kivoja, kiitos! Raikasta lukea, kuinka joku syö ”normaalia ruokaa”, johon kuuluu suklaata ja kinkkupastaa, kun kaikki blogit ovat nykyään täynnä pelkkää spiruliinapirtelöä ja kerran vuoteen sallittuna herkkuna sentin siivu raakakakkua. Pienen vauvan (ja varsinkin mahdollisten isompien sisarustensa) kanssa
    aikaa ei ihan oikeasti ole paneutua ruokavalioon ja makrojen laskemiseen, kun hoidettavana lapsen/lasten lisäksi vielä tietysti kotihommat. Ja mikäli vauvaa ei ole siunattu hyvillä unenlahjoilla, ei päiväuniaikaa voi käyttää hyväksi.

    Meillä taitaa olla aika samanlaiset mutt, pituuden ja kuvien perusteella.
    Olen verrannut omaa syömistäni näihin sinun päiväkirjoihin, ja poikkeuksena lienee vain pienempi proteiininsaanti. Voisiko siinä olla syy näillä jämähtäneille raskauskiloilleni?
    Vauva tuli juuri 6kk, mutta edellisistä raskauksista poiketen tällä kertaa paino ei tunnu lähtevän millään alaspäin, vaan on jämähtänyt kotiutumispainoon.

    Energistä kevättä, Outi!

    • Kiitos! 🙂
      Ei sitä makroja tarvikaan laskea, kun syö perusterveellisesti ja monipuolisesti niin on hyvällä tiellä sen ruokavalionkin suhteen. Nykyään monet jo ihan liikaa miettivät sitä ruokavaliota.

      Mullakin on kyllä jämähtänyt paino, vähänlähti vielä synnäriltä kotiuduttua, mutta about kk synnytyksen jälkeen paino on ja pysyy samassa lukemassa. Syy saattaalöytyä myös prolaktiinihormonista, joka voi toisilla pitää imettäessä kiloista kiinni.
      Tietty proteiinikin on tärkeää ja pitää nälkää loitolla.

      energistä ja aurinkoista kevättä myös sinne 🙂

  4. Ihan mahtava päiväkirja !!!!
    Niin normi ruokailua 😋
    Pitäs varmaan ostaa ranneke… Ei mitää hajua paljon itse kulutan päivän aikana. Tulee varmasti syötyä liian vähän.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 20
Tykkää jutusta