VKO 8 ruoka- ja liikuntapäiväkirja, uusia tuulia ja kahvikoukkua

Viime viikko toi uusia tuulia kun pitkästä aikaa eksyin kuntosalin puolelle. Pikkuhiljaa tässä siis liikuntarepertuaari kasvaa. Viime viikolla alkoi mun osalta taas pienen tauon jälkeen Bailamama2Baby -tunnit, jotka on siis äidin ja vauvan yhteisiä liikuntahetkiä tanssien ja treenaillen lihaskuntoa, tasapainoa yms. Viime viikko oli liikunnoiltaan ja syömisiltään oikein hyvä ja kiva viikko, kummankin osalta monipuolinen ja rento, just niinku pitääkin!

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 109 %, Aktiivinen aika 7h 18min
Askeleet 9518
Kulutus 2489 kcal

Päiväunet otettu!

Päivän ruuat

Aamusmoothie
Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja banaanibonnella, teetä ja tuoremehua
Lounassalaatti, vähän sitä sun tätä…
Päivällisenä kinkkupastaa aurinkokuivatuilla tomaateilla ja tuorejuustolla, kasviksia
Välipalana banaani ja Ehrmannin proteiinishotti
Iltapalana kauraleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla, veriappelsiini ja teetä

Päivän liikunnat

Aamupäivällä Bailamama 2 Baby Lukan kanssa, 45 min ja kulutus 286 kcal
Illalla Äidin oma Pilates 1h, kulutus 131 kcal

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 98 %, Aktiivinen aika 6h 6min
HUOM aktiivisuusranneke ollut illallalähes kolme tuntia pois käytöstä,joten todellisuus yli 100%
Askeleet 14511
Kulutus 2383 kcal

Päivähuilailuja otettu kahteenkin otteeseen

Päivän ruuat

Aamusmoothie
Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja banaanibonnella, teetä ja tuoremehua
Lounaana kaupan tomaatti-vuohenjuustokeitto siemenillä ja raejuustolla, siemennäkkäriä
Välipalana luonnonjugua myslillä ja banaanibonnella
Päivällisenä kinkkupastaa aurinkokuivatuilla tomaateilla ja tuorejuustolla höystettynä, kasviksia
Iltapalana Skyr rahka (en tykkää, liian makeutusaineen makuista), hapankorppua kinkulla ja juustolla sekä veriappelsiini ja teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1h, 4,29 km ja kulutus 375kcal
Lisäksi pitkät venyttelyt

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 73%, aktiivinen aika 6h 19 min
Askeleet 14856
Kulutus 2286 kcal

Päiväunet otettu

Päivän ruuat

Aamusmoothie
Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kana-kasviswokkia ja villiriisiä
Välipalana kauraleipää juustolla ja kurkulla, vaniljacappuchinoa ja veriappelsiini
Päivällisenä kinkkupastaa aurinkokuivatuilla tomaateilla ja tuorejuustolla höystettynä sekä kasviksia
Välipalana proteiinipatukka
Iltapalana rahkaa ananaksella ja chiasiemenillä, hapankorppuja kinkulla ja juustolla sekäteetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1h, 4,29 km

TORSTAI

Päivän aktiivisuus 74%, Aktiivinen aika 7h 42 min
Askeleet 9214
Kulutus 2389 kcal

Päivän ruuat

Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Välipalana Valio proteiinipirtelö (on muuten hyvää!!!) ja banaani
Lounaana kana-kasviswokkia ja villiriisiä
Välipalana pieni proteiinipatukka, kalinkajugurtti ja caramel cappuchino
Päivällisenä punajuuri-aurakeittoa
Iltapalana ProFeel vaniljarahka mansikoilla, hapankorppuja kinkulla ja juustolla, veriappelsiini ja teetä

Päivän liikunnat

Kuntosalilla koko kropan treeni 45 min, kulutus 230 kcal
Illalla venyttelyä

PERJANTAI

Aktiivisuusranneke ollut poissakäytöstä yli 5h!
Aktiivisuutta kuitenkin 54% ja 6h 7min
Askeleita 7225
Kulutus 2126 kcal

Päivän ruuat

Aamusmoothie
Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Välipalana Ehrmannin proteiinishotti (nää on muuten hyviä!)
Kuvaamaton spiced pumpkinlatte picnicistä…
Lounaana tonnikala subia
Päivällisenä Punajuuri-aurakeittoa
Illalla kylässä minipizza ja pulla
Iltapalana kreikkalainen mustikkajugu (nää on hyviä!), kauraleipääkinkulla ja juustolla ja teetä

Päivän liikunnat

Ei tullut tehtyä mitääne rillistä treeniä tai lenkkiä

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 93 %, Aktiivinen aika 9h 16min
Askeleet 15406
Kulutus 2524 kcal

Päivän ruuat

Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounaanapunajuuri-aurakeittoa
Välipalana omilla me&i -kutsuilla kinkkupiirakkaa, minpatonkeja, irish cream mokkapaloja, doriskeksejä
Illallisen chilistä uunilohta valkosipuliranskankermalla, röstejä ja höyrytettyjä kasviksia
Iltatee ja fazerin lontoonrae suklaata

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 45 min, 2,8 km, kulutus 267 kcal

SUNNUNTAI

Päivän aktiivisuus 72 %, Aktiivinen aika 6h 43 min
Askeleet 12820
Kulutus 2334 kcal

Päivän ruuat

Aamupalalla kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kinkku-chorizopyttäriä kasviksilla
Välipalanateetäja suklaata
Toinen välipala proteiinipatukka
Päivällisenä uunilohta valkosipuli ranskankermalla, röstejä ja kasviksia
Saunajuomana Ehrmannin proteiinishotti (heikotti vähän saunan  jälkeen jatääoli nopea apu)
Iltapalana ProFeelin vaniljarahkaamansikoilla, kinkkupiirakkaa, irishcream mokkapala ja teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 50min, 3,54 km, kulutus 287 kcal

Muistutuksena jakertauksena kerron, että aktiivisuustaso on tuossa mun mittarissa asettettu korkeimmalle kolmostasolle ja aikas hyviä aktiivisuusmääriä sillä tasolla näin vauva-arjessa saakin 😉

Viikko oli huonohko öiltään ja jäin herkkukahvikoukkuun, mikä näkyy ruokapäiväkirjassa aikas selkeästi. Ns. taviskahviahan en juo. Alkuviikon päivinä sohva kutsui päiväunille useampaan otteeseen, loppuviikkoa kohden alkoi vähän ”tottua” meidän hulinaöihin, 4 kuukauden hulinat kenties siis Lukalla menossa, muttakyllä vähän sumein päin menty enemmän taivähemmän koko viikko….

Viime viikolla oli  Äidin oma Pilates-kurssin viimeinen kerta, mutta pian alkaa jatkokurssi ja alkaapa myösNordic Fit Maman verkkokurssit, joihin mahdollisuus osallistua ihan jokaisen kotoa käsin 😉

Nordic Fit Mamalla on kaksi verkkokurssia synnytyksen jälkeiseen aikaan, joihin mulla on tarjota alla olevien linkkien kautta ilmoittautuessa mukavat hinnat.

Kuntouta keskivartalo 69€ (ovh.99€), alkaa 19.3

”Kurssin opeilla saat tuntuman vatsa- ja lantionpohjanlihaksiin ja aktivoit ja energisoit koko kehoa. Kurssilla opit, mitä liikkeitä voit turvallisesti tehdä ja harjoittelu etenee progressiivisesti. Rakennamme vahvan tuen ja perustan keskivartaloon, joka toimii myös pohjana haastavamman liikunnan ja treeniliikkeiden tekemiselle turvallisesti jatkossa. Kurssin tavoitteena on lempeästi palauttaa voimaa ja tukea keskivartaloosi raskauden ja synnytyksen jälkeen.”

Treeni, ravinto ja hyvinvointi – Äitikurssi jatko 69e (ovh.89€)

”Valmennuksen harjoituksilla rakennamme vahvan pohjan kovallekin treenille, jos se on tavoitteesi tulevaisuudessa. Rakennamme lisäksi vahvan pohjan terveille elämäntavoille, jotka toimivat terveytesi perustana koko loppuelämäsi ajan. Kurssin tavoite on se, että tunnet itsesi vahvaksi ja voimakkaaksi ja jaksat hyvinvoivana ja iloisena lapsiarjessa.

Tällä kurssilla tulemme yhdessä ottamaan askelia kohti vahvempaa kehoa, terveellisempiä ruokailutottumuksia ja elämäniloa, mahtavaa, että olet päättänyt lähteä mukaan! Tämä kurssi toimii luonnollisena jatkona Kuntouta keskivartalo -äitikurssille, mutta toki voit osallistua tälle kurssille, vaikka et Kuntouta keskivartalo -kurssia olisi käynytkään, jos koet, että keskivartalosi on kunnossa ja tunnet voivasi tehdä jo hieman kokonaisvaltaisempaa, haastavampaa treeniä ja olet valmis tekemään pieniä muutoksia jokapäiväisiin elämäntapoihisi.”

 ♥

Lue myös postaukset

Ihan kuin ekaa kertaa salilla

Nyt sullakin on mahdollisuus vahvaan keskivartaloon

Äidin oma Pilates ja sen tuomat edut synnytyksen jälkeen

Instagramissa:

@outikarita

Outi Karita

10 vastausta artikkeliin “VKO 8 ruoka- ja liikuntapäiväkirja, uusia tuulia ja kahvikoukkua”

  1. Kyllä kahvi on elämän pieni ilo (saunaoluen lisäksi). Suodatinkahvi on parasta, kun keitin on puhdas ja se kahvi keitetään kylmästä vedestä. 😊

  2. Uskallatko syödä siemeniä kun imetät? Itseä tekisi kovasti mieli siemennäkkäriä ja chia siemeniä tuorepuuroon, mutta en ole thl /evira suosituksia uskaltanut olla noudattamatta.

    • ”Öljysiemeniä sellaisenaan, rouheena tai liotettuna ei käytetä raskauden eikä imetyksen aikana esimerkiksi ummetuksen hoitoon. Pienet määrät öljysiemeniä esi- merkiksi leivissä eivät ole haitaksi.”
      Normaali käyttösuositus taas on max 2 rkl päivässä.
      Nämä tuolta Eviran taulukosta.
      Pienissä määrin uskallan siis käyttää 🙂

    • eks se menny jotenkin että chia siemenet pitää aina liottaa ensin ja pellavan siemenet tulee syödä rouhittuna muttei ikinä ostaa kaupasta valmiiksi rouhittuna. pilaantuu nopeesti. pitäs ite rouhia aina ennen syömistä. näin olen kuullut. ja kohtuus kaikessa varmaan yhteensä se 2rkl/ vrk on hyvä raja. osaako joku sanoa paremmin?

    • Niin tuo raja on Eviran listalla ja 2 rkl on kyllä aika paljon tai itsellä ei ainakaan tule täyteen tuo määrä.
      Chiasiemeniä ei kannata suoraan lusikalla pistää siuhun, monet liottaa, mutta en mäe pahana syödä näin puuron seassa kuin minä, jolloin siemeniä ei mene yhtenä könttinä suolistoon…
      Pellavarouhe tosiaan härskiintyy rasvansa takia, en muista missä ajassa, tämän takia jotkut säilyttävät rouheen jääkaapissa.

  3. Voitko laittaa kana-kasviswokin ja villiriisin reseptin?

    Kerrotko millaisia öitä on nyt ollut? Monelta nukahtaa, kauan nukkuu yms?

    Tee postaus joskus sun lempi imetysvaatteista?

    • Hei!
      Ja anteeksi, että tähän on jäänyt vastaamatta, jostämä mun vastau nyt enää tavoittaa.
      Wokin reseptin voisin ens kerralla sitä kokatessa laittaa blogiinkin, tulossa siis tässä lähiaikoina 🙂
      Nukkumisista teinkin tässä taannoin postauksen, löytyy tuolta maaliskuun kohdalta postauksista 🙂

  4. Minäkin kiinnitin huomiota chian siemeniin. En itse ole käyttänyt mitään siemeniä koskaan niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että käytätkö niitä maun vuoksi vai jonkin terveysvaikutuksen vuoksi?

    Itse ymmärtäisin tuon thl:n suosituksen niin, ettei esim. jotain valmisleipää tarvitse jättää syömättä siksi, että sen päällä on siemeniä, mutta en ehkä itse muuten lisäisi ruokaan, kun pakko ei ole. Nämä on toki valintoja, joita jokainen tekee itse ja nuohan ovat vain suosituksia.

    Syötkö muuten ollenkaan ruisleipää? Kiinnitin vain huomiota, kun usein sinulla on esim. hapankorppuja. Itse kun syön leipää varmasti aivan liikaakin. 😀

    Nämä ruoka- ja liikuntapäiväkirjat on kyllä mielenkiintoisia, joten kiitos niistä. 🙂

    • Chiasiemenistä puuron seassa on tullut tapa ja hyvien rasvojen takia niitä käytän, välillä käyttänyt pellavarouhetta, mutta nyt pitkään chiasiemeniä. Itse näen tuon siementen käyttämisen kohtuurajoissa ihan ookoona. 🙂

      Syön ruisleipääkin, mutta nyt on ollut tällainen hapankorppukausi synnytyksestä asti 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 19
Tykkää jutusta