VKO 6 herkkujen täyteinen ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Viime viikko oli kyllä aikas herkkurikas viikko. Runebergintorttu ja laskiaispulla kuuluvat kerran vuodessa herkkuihin ja ne nyt sattuvat osumaan samaan viikkoon. Laskiaispullat tulee itseleivottua niin niitäsaattaa mennä usemapikin. Rikun nimipäivät oli myös ja vaikkei nimparit mikään kummoinen juhla ole niin kysyin haluaako jotain herkkuja ja ensin miekkonen ei halunnut ja aattelin että teen meille vaan hyvän ylläri iltapalan. Rikulla kuitenkin muuttui mieli ja herkuteltiin sitten nimppareiden kunniaks Arnoldsin munkeilla. Munkkia oli myös tarjolla kun käytiin Rikun veljeä onnittelemassa, joten aikas herkukas viikko oli. Sentään perjantain marraskuisten brunssi oli semiterveellinen, heh. Kasviksiin oon yrittänyt panostaa enemmän, jos ei muuta niin edes tomaatti nopsaan ruuan kylkeen. Edelleen ruokaväleihin vaikuttaa tää vauva-arki sanellen paljolti tuota rytmiä ja ruokamääriin vaikuttaa vauva-arjen aktiivisuus ja imetys.

Nyt lisäilin tähän myös aktiivisuusseurannat ja mulla on tosiaan aktiivisuusrannekkeesta asetettu korkein aktiivisuustaso tavoitteeksi, ihan vain sen takia että se melko helposti täyttyy vauva-arjessa, varsinkin vaunulenkkipäivinä. Tästä kyllä yllätyin itsekin, mutta onhan tää aikas aktiivista menoa. Viikonloppuisin jää pienemmälle kun jateaan enemmän tietty Rikun kanssa päivän puuhia, mutta hyvä se on kevyempiäkin päiviä pitää ja palautella. Kirjoittelinkin oman postauksen kotiäidin päivien aktiivisuudesta, laitan tän postauksen lopuun linkkiä!

MA

Aktiivisuus 123%

Klo 9.30 smoothie
Klo 10.30 kaurapuuroa, mustikoita, gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 12.45 lohipastaa

Klo 13.20-14.20 vaunulenkki

Klo 14.30 kalinkajugurtti, riisikakkuja kinkulla ja juustolla,veriappelsiini
Klo 16.30 lohikeitti

Klo 17.15-18.15 Pilatestunti

Klo 19.10 rusinarasia ja tehojuoma
Klo 21.30 Rashkaa, ananasmurskaa ja chiasiemeniä, runebergin torttu ja teetä

TI

Aktiivisuus 112%

Klo 8.50 smoothie
Klo 9.45 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 12 rusinarasia ja tehojuoma

Klo 12.35 – 14.45 Vaunulenkki

Klo 14.15 pyttipannua, kanamunaa ja kasviksia
Klo 17.30 lohikeittoa ja kaurakleipää juustolla

Klo 18.25 -18.50 tanssia vauvan kanssa

Klo 19.30 luonnonjugurttia, banaanibonena ja mysliä
Klo 21.55 proteiini-suklaavanukas, hapankorppuja juustolla ja kinkulla, teetä

KE

Aktiivisuus 105%

Klo 8.30 smoothie
Klo 9 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 11.30 vihreä kasvissosekeitto siemenillä ja hapankorppuja juustolla

Klo 12.45-13.35 vaunulenkki

Klo 15.40 Cafe Solossa paahtopaistipatonkia ja vaniljalatte
Klo 18.15 Appelsiinikanaa, villiriisiä ja kasviksia
Klo 18.30 Arnoldsin kinuskimunkki
Klo 21.50  Tomaatti-mozzarellaleipiä ja pieni proteiinipatukka

TO

Aktiivisuus 119%

Klo 8.45 smoothie
Klo 9.30 kaurapuuroa, mustikoita,gefilus tehojuoma ja chiasiemeniä, tuoremehu ja teetä
Klo 11.50 rusinarasia ja tehojuoma

Klo 12.15-13.30 vaunulenkki

Klo 14.10 tonnikala-mozzarellasalaatti ja hapankorppuja juustolla
Klo 16.30 appelsiinikanaa, villiriisiä ja kasviksia
Klo 19.40 proteiini-suklaavanukas
Klo 21.25 tomaatti-mozzarellaleipiä ja pieni proteiinipatukka

PE

Aktiivisuus 163%

Klo 8.00 smoothie ja aamiaismuffini
Klo 12.45 aikas kova NÄLKÄ! ja brunssinaika, alkoholitonta kuoharia, sämpylää, crosanttia, fetasalaattia,smoothieshottia, tuoremehua, smoothiekakkua….
Klo 14.20 tehojuoma

Klo 14.30-15.45 vaunulenkki

Klo 16.40 tonnikala-raejuusto-tomaattivälipala ja aamiaismuffini
Klo 18.15 pinaattikeitto, kanamunaa, hapankorppuja juustolla
Klo 22 kauraleipääkinkulla jajuustolla, smoothiekakkua

LA

Aktiivisuus 34 %

Klo 9.50 helmipuuroa mustikoilla ja banaanibonnella, gefilus tehojuoma, tuoremehua ja teetä
Klo 12.50 pinaattikeittoamunalla, kauraleipää juustolla
Klo 14.50 tehojuoma
Klo 15.45 berliininmunkki ja pari karkkia
Klo 17.40 pullan puolikas
Klo 19.20 chili-katkarapupataa riisinuudeleilla, tomaattia ja kauraleipää
Klo 21.45 kauraleipää kinkulla, juustolla ja munalla, smoothiekakkua

SU

Aktiivisuus 83 %

Klo 10.30 riisipuuroa kanelilla ja maidolla, raejuustoa,, tuoremehua ja teetä
Klo 12.45 proteiini-suklaavanukas

Klo 12.50-13.50 vaunulenkki

Klo 14.30 tomaatti-kinkku-raejuustomunakas ja laskiasispulla
Klo 17 laskiaspulla ja moccachino
Klo 19 chili-katkarapupata riisinuudeleilla ja tomaattia
Klo 22 rahkaa ananasmurskalla, banaanibonnella ja chiasiemeniä, hapankorppuja juustolla

Tsekkaa reseptit

Aamiaismuffinit

Lohikeitto
Appelsiinikana
Chili-katkarapupata

Tsekkaa myös postaukset

Kotiäidin päivien aktiivisuus

Seuraa instagramissa

@outikarita

Outi Karita

5 vastausta artikkeliin “VKO 6 herkkujen täyteinen ruoka- ja liikuntapäiväkirja”

  1. Mulla iskee silmään noi lisäainepommit eli protskuvanukkaat ja juomat. Onko tää niiden suhteen ollu joku spessuviikko vai onko ne osana normaalia ruokavaliota? Nimittäin ainakin omasta mielestäni ne vesittää aika hyvin sellasta puhtaan ruokavalion ideaa 😀 Itse olen aktiiviliikkuja, enkä silti koe tarvitsevani tollasia proteiinilisiä.

    • Kieltämättä viime viikkoon noita kuului paljon. En itsekään ole ollut niiden kannattaja siinä mielessä että mielummin puhtaammin, mutta tällä hetkellä ne on helpppoja ja käteviä välipaloja vauva-arjessa silloin kun ei ole aikaa/mahdollisuutta tehdä välipalaa, oikeasti monesti iso pelastus kun on nälkä eikä vauvan tarpeilta enempiä ehdi kuin ottaa kaapista käteen 🙂

  2. Ois mielenkiintoista jos aina avaisit vähän enemmän tota aktiivisuutta, että mitä se prosentti pitää sisällään- paljonko aktiivista aikaa, askelia, ehkä kalorit jne. Nuo kun itsessään ei hirveästi kerro paljoakaan, eri tasoilla riittää eri verran aktiivisuutta että tulee täyteen, riippuu miten kerännyt täyteen, esim. itsellä tulee 100% täyteen tunnin juoksulenkillä, loppupäivän voisin siis vaikka maata ja aktiivisuusprosentti olisi 100%, kun taas jos ei kävisi lenkillä täytyisi 100% tehdä aika paljon arkiaktiivisuutta

  3. Äh, alkoi tehdä mieli noita proteiinivanukkaita! Näitä on kiva lukea, ja tykkään sun blogista, kiitos! Muistan kun luin jotain sun postauksia kun olin viimeisilläni raskaana, aika samoihin aikoihin kuin sä. Meidän tyttö syntyi marraskuun alussa 🙂 Sun postauksista tuli hyvä mieli ja sain ideoita sairaalakassin pakkaamiseen. Tälläistä höpinää tähän väliin, mutta kommentteja tulee liian harvoin kirjoitettua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 13
Tykkää jutusta