VKO 5 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Ynnätääs taas koosteeksi viime viikon syömiset ja liikkumiset. 

Sain viimeksi paljon palautetta siitä, että on kiva jos nämä koosteet palailevat blogiini ja että näistä saa ideoita ja motivaatiota. Kiva juttu! Sain myös kommenttihuomion kasvisten vähyydestä, mikä on kyllä totta. Kasvikset ruuan lisukkeena on asia mihin voitaisi tässä taloudessa nyt panostaa enemmän. Tämä panostus ei näy vielä tässä koosteessa, mutta katsotaan jos vaikka 6 viikon koosteessa jo näkyisi. Sotken kyllä moneen ruokaan sekaan jotain kasvista, syön välillä salaattilounaita ja sosekeitot on lähinnä pelkkää kasvista. Hedelmiä ja marjoja tulee kyllä syötyä sentään paljon ja niistäkin saa niitä hyviä kuituja ja ravinteita.

Näissä mun koosteissa pitää muistaa se, että olen pienen 3 kuisen pojan äiti ja imetän. Tämä näkyy niin syömisen määrissä kuin myös siinä kuinka harvoin ehdin syömään tai kuinka usein on nälkä, päivästä riippuen jompikumpi näistä saattaa näkyä ateriarytmeissä. Nyt on taas saatu hyvin pidettyä huolta siitä että jääkaapista/pakkasesta löytyisi lounasta ja välipaloja helposti otettavaksi, vatsinkin arkisin kun oon kaksin pojan kanssa päivät. Tässä viikossa näkyy, että viikonlopussa on vähän syömisten aikataulutukset ja välit menneet metikköön ja puhuttiinkin, että täytyy skarpata myö sen suhteen että viikonloppuisinkin olisi tuo lounas! Alkuviikossa näkyy myös, että kun ei syö tarpeeksi ja rytmitys menee metikköön, niin tulee yöllä nälkä… Liikuntaan toki vaikuttaa myös paljon niin vauva-arki, kuten myös se, että synnytyksestä on vasta se 3 kuukautta ja tässä kohtaa maltti on valttia. Bailamama tunnit vauvan kanssa on nyt alkukuusta tauolla, mutta jatkuvat taas tässä helmikuun aikana. Arki on kuitenkin hyvin aktiivista ja siitä tulossakin omaa postausta. Näin imettäessä nälkä on edelleen lähes jatkuvaa ja hiilarien saanti on hirmu tärkeää, niistä keho ottaa imetykseen kuluvan energian ja imetys kuluttaa paljon.

 

Maanantai

9.30 banaani-mustikkasmoothie
10.40 kaurapuuro mustikoilla ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
13.30 lounaana kana-fetapatonki ja vaniljacappuchino Cafe Steinerissa
16.45 Fastin proteiinipirtelö ja banaani

17.15-18.15 Äidin oma Pilates

19.15 vasta ruoka, koska ennen Pilatesta en ehtinyt…. Stroganov, perunoita ja tomaattia
20.00 pikkurasia rusinoita
Klo 22.15 hapankorppua kinkulla, juustolla ja munalla, kalinkajugurtti, veriappelsiini ja teetä

Tiistai

Klo 04.00 oli nälkä ja valvottuani jo tunnin hain tehojuoman jääkaapista
Klo 9.30 banaani-mustikkasmoothie
Klo 10.10 kaurapuuro mustikoilla ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Klo 12 pakkasesta lohipastaa, jossa myös kesäkurpitsaa ja tomaattia

Klo 13.15-14.15 vaunulenkki

Klo 14.51 välipalana raejuustoa, viinirypäleitä ja ananasta sekä glögiä
Klo 17 Stroganovia perunoilla ja tomaatilla
Klo 18 Vieraiden tuoma lihapasteija ja pakkasesta itse tehty suklaamuffinssi teen kera
Klo 21.50 Ehrmannin proteiini-suklaavanukas,hapankorppuja kinkulla ja juustolla, pikkurasia rusinoita ja teetä

Keskiviikko

Klo 8.30 banaani-mustikkasmoothie
Klo 10.00 kaurapuuroa mustikoilla, vadelmilla ja kanelilla, tuoremehua ja teetä
Klo 12.30 Stroganovia perunoilla ja tomaatilla

Klo 13.15-14.15vaunulenkki

Klo 14.45 hapankorppua juustolla ja kinkulla, kalinkajugurtti ja glögiä
Klo 17.45 makaroonilaatikkoa, suolakurkkuja ja raejuustoa
Klo 21.45 hapankorppua kinkulla juustolla, rahkaa ananasmurskalla ja chiasiemenillä
Klo 22.30 jäi vielä nälkä… pikkurasia rusnoitaja Fastin proteiinipatukka

Torstai

Klo 8.55 Banaani-mustikkasmoothie
Klo 10.15 kaurapuuroa mustikoilla, vadelmilla ja kanelilla, tuoremehua ja teetä
Klo 13.15 Picnicistä haettua salaatti kanalla, vuohenjuustolla ja ananaksella sekä patonkia. Smoothie oli paha ja jäi juomatta…
Klo 16.50 Kasvissosekeittoa siemenillä ja yrttivoipatonkia
Klo 19.10 Fastin pieni proteiinipatukka ja pikkurasia rusinoita
Klo 21.30 hapankorppuja kinkulla ja juustolla, Ehrmannin suklaavanukas, veriappelsiini ja teetä

Perjantai

Klo 8.15 Banaani-mustikkasmoothie
Klo 9.05 kaurapuuro mustikoilla ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Klo 11.45 Pancho Villassa pekonihamppariateria

Klo 13-14 vaunulenkki

Klo 16.30 Fastin proteiinipatukka ja pikkurasia rusinoita
Klo 19 Kasvissosekeittoa ja yrttivoipatonkia
Klo 22 Kauraleipää paahdettuna kinkullaja juustolla, kalinkajugurtti, veriappelsiini ja teetä

Lauantai

Klo 9.30 kaurapuuro mustikoilla ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Klo 13 parturissa tehojuoma, caramel cappuchino ja 2 omarkarkkia
Klo 16.10 Petra´s cafessa kana-auraleipä ja fazerinalatte

Klo 19.30-20 kotijumppaa

Klo 20.15 Naudan ulkofileepihviä, kermakastiketta ja uunijuureksia (peruna, porkkana, lanttu, punajuuri)
Klo 22.10 Ehrmannin proteiinisuklaavanukas ja teen kanssa pala magnum vadelmasuklaata, josta jäi osa syömättä.

Sunnuntai

Klo 9.30 Mannapuuroa mustikoilla ja banaanibonnella, gefilus tehojuoma, tuoremehua ja teetä
Klo 12 Smoothie, jossa mansikkaa, puolukkaa, ananasta, heraa, öljyä ja luonnonjugua

Klo 12.25-13.30 vaunulenkki

Klo 14 tonnikala-raejuustosalaatti, hapankorppuja ja pikkurasia rusinoita
Klo 17 Ehrmannin proteiinisuklaavanukas
Klo 18 kylässä teen kanssa joku keksi
Klo 19.30 lohikeittoa ja paahdettua kauraleipää juustolla
Klo 21.50 rahkaa ananasmurskallaja chiasiemenillä, loppupala Magnum suklaata mitä oli lauantailta jäänyt

 


Joinakin päivinä olisi tosiaan voinut rytmitykset olla parempia, mutta näin se vauva-arki joskus näyttäytyy ruokavaliossa. Tietteks nyt kun näitä kuvia katson niin kasvisten määrä lisukkeina ja osana ruokaa onkin ollut viime viikollakin jo parempi, mutta vielä voi vähän petratakin. Nyt taas elellään jo uutta viikkoa ja arkeen uutta innostusta tuo mun uusi aktiivisuusranneke ja tosiaan arjen aktiivisuudesta onkin tulossa omaa postausta! Jatkossa näihin koosteisiinkin voisi lisätä noita aktiivisuustasoja…?

Saitko mitään uusia ideoita?
Huomasithan resepti linkin stroganov ja lohikeittoresepteihin 😉

Tsekkaa myös VKO 4 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Instagramissa @outikarita

Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “VKO 5 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja”

  1. Stroganov-ohje kokeilussa huomiseksi. 🙂
    Mä käytän nykyään vallan makkarakastikkeen pohjana tuota Valion kermaista ruskeaakastiketta. Nopeaa!

    • Se olikin hyvä tuote, ekaa kertaa käutettiin 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 20
Tykkää jutusta