Helpot välipalat

Helpot välipalat on kiireisessä arjessa suositeltavia. En mä nyt tiedä onko meillä kiireinen arki, mutta ei sitä ihan aina kerkeä keskittymään vauvan kanssa ruuan ja välipalojen laittoon. Siksi onkin hyvä varata jääkaappiin ja hoitolaukkuun mukaan helppoja ja nopeita välipaloja. Oon myös pyrkinyt siihen, että lounasta on aina lämmitystä vaille valmiina. Multa on toivottu välipalapostausta ja mä aattelin nyt jakaa tähän viimeaikaisia välipalojani. Kiva jos myös te jaatte komenttiboxiin omat suosikkivälipalanne 🙂

Helpot välipalat

Hedelmät on aina hyviä välipaloja, banaani sujahtaa usein hoitolaukkuunkin mukaan hätävaraksi. Itsellä vain allergiat rajoittaa todella paljon hedelmien osalta, mitä voin syödä. Rusinat toimivat myös pieneen herkkunälkään ja pikaiseen verensokerin nostooon välillä. Mulla oli jo raskausaikana melkein aina laukussa mukana rusinarasia. Myös muutkin kuivatut hedelmät ja pähkinät on oivia välipaloja, mutta itselläni tosiaan allergiat rajoittaa nuo pähkinätkin pois. Vanhakunnon rahka vaikkapa ananasmurskalla, muilla hedelmillä tai marjoilla on hyvä jahelppo valinta. Itse syön rahkan yleensä ananasmurskalla ja chiasiemenillä. Pieniä määriä chiasiemeniä olen uskaltanut syödä ihan liottamatta, kun tulevat pienissä määrin suuhun muun syömisen yhteydessä. Eri asia olisi laittaa kerralla lusikallinen suuhun, koska tosiaan turpoavat nesteessä. Pakko oli tämä nyt mainita, kun välilläsaan noista chiasiemenistä kommenttia.

helpot välipalat

Leipä hyvillä päälisillä toimii aina mainiosti. Tällä hetkellä myös rouskin usein hapankorppuja tai riisikakkuja. Jääkaapista välillä löytyy valmiiksi keitettyjä kananmunia, jotka on helppo napata syötäväksi vaikka ihan sellaisenaankin. Aamuihini kuuluu smoothie, jonka joko itse teen illalla valmiiksi tai sitten Riku surauttaa aamulla ennen töihin lähtöään. Tää on hyvä napata aamulla ensimmäiseksi kun täyttä varmuutta ei ikinä ole milloin pääsee kunnolla aamupalan äärelle. Meillä smoothiesta löytyy  vaihtelevasti hedelmiä ja marjoja, heraa, öljyä ja joko maitoa, jugurttia tai tuoremehua. Luonnonjugurttia syön paljon ja hyvänä kombona itse tykkään laittaa sekaan banaanibonnea ja mysliä.

Sitten on eri proteiinivalmisteet.Nuo Skyrit ei ole itseasiassa mun makuun, mutta laitoin tähän mukaan kun mies ottaa välipalaevääksi töihin sellaisen tällä hetkellä. Mies sis tykkää, mutta mun makuun liian makeutusaineenmakuinen. Mä taas tykkään noista tehojuomista ja nimenomaan tuosta banaani-suklaasta, aika arvokkaita, mutta näpsä napata mukaan. Välillä kun ollaan vauhdilla lähdetty vaunulenkille ja ollut pieni nälkä valmiiksi niin oon lenkillekin mukaan ottanut ja usein kulkee hätävaraeväänä mulla tuollainen. Mun makuun on myös Ehrmannin proteiinivanukkaat, ProPudit oli ihan no no, mutta Ehrmanin suklaavanukas maistuu ihan semmoselta jackymakupalalta ja on kuitenkin terveellisempi ja täyttävämpi, kaveriksi muuten sopisi oikein hyvin tuoreet marjat, että kesää odotellessa! Tuoreet marjat olisi myös niin hyvä rahkan ja jugurtinkin kaveri….

helpot välipalat

Tämmöisiä välipaloja täällä tällä hetkellä napsitaan.

Jaa säkin vinkit ja ideat välipaloihin!

Mitkä sun lempparivalipaloja on?

Pst. Paljon muuten instastoryssakin jaan ruoka ja välipalajuttuja, kannattaa seurata 😉
@outikarita

Ja tsekkaa myös viime postaus
Äiti-vauvajumppa kotona

Outi Karita

7 vastausta artikkeliin “Helpot välipalat”

  1. Näitä on tullut paljon itsekin viime aikoina mietittyä eli kiitos postauksesta☺ Odotan tällä hetkellä meidän esikoista ja työskentelen myös lto:na päiväkodissa. Nyt raskausaikana oon jo joutunut miettimään välipaloja aiempaa enemmän kun heikotus iskee aika herkästi jos ei säännöllisesti saa jotain pientä syötyä. Mulla kulkee töissä mukana yleensä maustamatonta kreikkalaista jogurttia ja mysliä mitkä sitten sotkotan yhteen mössöksi, hyvää on 😀 Lidlistä saa sellasen kätevän pakkauksen missä on neljä pientä yksittäispakattua purkkia jogurttia, sellanen on töihinkin helppo napata mukaan☺ Hedelmiä kulkee myös mukana, yleensä banaania tai omenaa. Smoothie kuuluu myös mulla jokaiseen aamuun👌Sitten kun tästä kevään myötä jään kotiin täytyykin alkaa panostaa siihen että kotoa löytyisi aina helppoja ja terveellisiä välipaloja ettei käsi alkais käymään karkkipussilla tai keksipaketilla kiireessä ja väsymyksessä!

    • Välipalat oli kyllä raskausaikana mullekin hirmu tärkeitä, kassissa oli aina jotain hätävaravälipalaa.
      Lapsen synnyttyä, varsinkin sitten kun on yksin kotona niin kannattaa olla ihan ruokaakin valmiina itselle ja niitä välipaloja 🙂

  2. Ihan parhaita välipaloja töissä on hedelmät, Alpro Go on rahkat, pähkinät ja sen tyyliset mitä on helppo ottaa mukaan. 🙂

    • Noi välipalakeksit on itelläkin välillä matkassa. Eipä oo tullut pitkään aikaan ostettua, mutta vois taas joku kerta ostaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 19
Tykkää jutusta