Viikko 10 – hyvä ruokaa ja paljon treeniä

Viime viikko oli hyvin liikunnallinen, just sellainen mihin oon tottunut ja mistä tykkään silloin kun olen terve ja ehtiväinen 😊 Liikuntaa tuli tosi monipuolisesti ja energiat oli huipussaan, toisin kuin tällä viikolla, liekö siitepölyä alkaneet kiusata ja viemään energiaa… Anyway, tästä kuluvasta viikosta ei ole tulossa koostetta, en oo toimeentunut pistämään ylhäälle mitään ja muisti ei ole niin hyvä 😛 Kait sitä taukoviikotkin koosteista sallitaan? Nyt kuitenkin viime viikko 😊

MA

Työpäivä 7-14.30

Klo 6.15 aamupalana kaurapuuroa, pellavasiemenrouhetta, kuivattuja luumuja ja mansikkamehukeittoa. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 9.00 ”riisifrutti itse riisimaitoon tehdystä riisipuurosta boysenmarjahillolla

Klo 11.40 Lounaana lohipastaa

Klo 14.00 välipalana smoothie, jossa banaania, mansikkaa, ananasta, tyrniä, vaniljaheraa, öljyä ja vettä

Klo 17.00 täytetyt kanafileet (pinaatilla, aurinkokuivatulla tomaatilla ja parmesanilla) ja villiriisiä

Klo 18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus
Klo 19.45 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana kauraleipää, salaattia, kanamunaa, tomaattia, kalkkunaa. Veriappelsiini ja teetä.

TI

Työpäivä 8.30-17.15

Klo 7.45 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, banaanibonnella, macalla ja chiasiemenillä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 11.30 lounaana parmesankanasalaatti ja siemennäkkäriä

Klo 15.30 päivällisenä täytetyt kanafileet ja villiriisiä, sama kuin maanantaina

 

Klo 17.30 välipalana smoothie, jossa banaania, mansikkaa, ananasta, tyrniä, vaniljaheraa, öljyä ja vettä

Klo 18.15-19.15 Zumbailemassa

Klo 20.00 maissikakkuja ja kalkkunaa

Klo 21 iltapalana banskulettua, mustikoita, vadelmia ja banaanibonnea. Veriappelsiini ja teetä.

KE

Työpäivä 8-16

Oon kirjoittanut itselleni vain naistenpäiväsuklaata, mutta katsotaan mitämuuta kuvista löytyy

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikaa, punaherukkaa, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 10 välipalana jotain töissä + muutamat naistenpäiväkarkit

Klo 12.00 Lounas kuten tiistaina parmesankanasalaatti

Klo 15 välipalasmoothie

Klo 17.00 välipalana katkarapu-riisinuudeliwokkia (ohje tulossa myöhemmin blogiin 😉 )

Klo 18.15-19.15 pakarajumpan ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus
Palkkaria + banaania

Klo 21 iltapalana maissikakkuja kalkkunalla, tomaatilla ja kanamunalla

TO

Työpäivä 7-12.35
Ja taas puuttu itseltä merkinnät…

Klo 6.15 aamupalana kaurapuuroa, mustikkaa, vadelmaa, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 9.00 välipalana jotain… (?)

Klo 11.30 lounaana salaattia, jossa mm. kalkkunaleikkelettä, kanamunaa, halloumia, siemeniä ja öljyä +  siemennäkkäri

Välipala ???

Klo 17 päivällisenä tomaattinen lohikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 17.30-19.30 Party Lite töissä

Klo 21 iltapalana protskujäätelöä (mustikka-banaani) ja maissikakkuja kalkkunalla + teetä

PE

Työpäivä 9-17.15

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, banaanibonnea, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 11.30 lounaana salaatti, jossa mm. kalkkunaleikkelettä, kanamunaa, halloumia, siemeniä ja öljyä +  siemennäkkäri

Klo 14.45 välipalana smoothie, jossa banaania, mustikkaa, kauramaitoa, vaniljaheraa ja öljyä

Klo 17.30 tomaattista lohikeittoa ja siemennäkkäriä

Naistenpäivän jämäsuklaat 🙂

Klo 21 iltapalana maissikakkuja kalkkunalla ja veriappelsiini

LA

Klo 9.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikkaa, vedelmaa, banaanibonnea, macaa ja chiasiemeniä. Tuoremehu + tyrnimehu. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 10.30-11 lenkillä
Klo 11-11.30 kotitreeni käsille ja olkapäille

Klo 12 lounaana kalakeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 15.00 coffee housen bbq-possubagel ja kaakao

Klo 15.30 -> Leffailemassa poppareita, käytiin katsomassa Logan

Illalla itsetehtyä pizzaa

SU

Klo 8.30 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, banaanibonnea, macaa ja chiasiemeniä. Tuoremehu + tyrnimehu. C-vitamiini poretabletti + viherjauhe ja teetä.

Klo 10.30-11.30 salilla selkä-rintatreeni
Klo 11.30 palkkari + banaani

Klo 13 itsetehtyä pizzaa

Klo 16 smoothie, jossa banaania, mustikoita, vadelmia, vaniljaheraa, kauramaitoa ja öljyä

Klo 16.30-18.30 Party Lite töitä

Klo 19.30 illallisena bbq-lihapullavartaita ja uunikasviksia
(valion ohje)

 

Ihan vesi herahtaa kielelle näitä ruokia katsellessa, tuli tehtyä montaa hyvää ruokaa. Katkarapu-nuudeliwokista tulossa ohje tosiaan. Herkullinen tomaattinen lohikeitto syntyy kun käyttää liemenä tomaattimehua ja puristaa sekaanvähän sitruunaa. Nuo lihapullavartaat oli todella hyviä, mutta en vain löytänyt tuota Valion ohjetta enää,johtuneeko siitä, että ohjetta tarvitsi vähän soveltaa, jotta se onnistuisi… ainiin ja nuo täyteyt kanafileet alkuviikolta, mmmm…

Liikunnallisesti viikko oli myös ihan mun näköinen, monipuolisesti kaikkea, noh, se pidempi kehonuoltotreeni jäi, HUPS!

Outi Karita

14 vastausta artikkeliin “Viikko 10 – hyvä ruokaa ja paljon treeniä”

  1. noi sun puurot näyttää nii herkullisilta 🙂 mitä toi jauheelta näyttävä siinä puuron päällä on?

    • Se on macajauhetta, tykkään laittaa sitä aamupuuron 😊

  2. Hei paljon yleensä laitat kaurahiutaleita puuroon? Keitätkö puuron veteen vai maitoon? Itse tykkään syödä aamuisin puuroa, mutta jotenkin tuntuu ettei sillä pysy nälkä poissa paria tuntia kauempaa eikä itselläni ole mahdollisuutta syödä ennen lounasta ”välipalaa”.

    • Hei Anna!
      Joskus mittasin niin tuo mun puurokauha, joka hiutale purkistani löytyy on mahduttaa itseensä n. 40 g hiutaleita, lisäksi laitan leseitä sekaan. Keitän puuron veteen ja päälle aina joko chiasiemeniä tai pellavarouhetta, macaa ja reilusti marjoja. Itsellä on tuo välipalan mahdollisuus, niin arkisin riittää tuo puuro annos. Helpostihan tuohon saa protskuakin lisättyä kanamunalla, raejuustolla tai heralla esimerkiksi 🙂 Joskus teinkin ns. valkuaispuuroa eli keitettyyn puuroon sekoitin munan valkuaisen.

  3. Ihanan monipuolisen ja herkullisen näköistä! 🙂 Miten teet proteiinijäätelön?

    • Kiva kuulla 🙂
      Multa löytyy yleensä aina pakasteesta jäistä banaania ja laitankin protskujäätelöön jäisen banaanin, jäisiä marjoja, jotain herajauhetta, joskus raakakaakaojauhetta, öljyä lorauksen, kaurajugurtia ja pienen tilkan kauramaitoa. Nestettä kannattaa kuitenkin lisätä vähitellen ettei tule liian nesteistä.
      Tosi hyvää ja mieskin tykkää 🙂

  4. Moikka! Toivottavasti jatkat näiden ruokapäiväkirjojen tekoa. Näistä saa hyviä ideoita omiin ruokailuihin esim. noi lounassalaatit. Miltä toi maca muuten maistuu? Ite oon käyttänyt superfoodeista vain msm jauhetta, niin en tiedä ton macan mausta:)

    • Heippa iidan!
      Kyllä näitä varmasti jatkossakin tulee, nyt ei vaan viime viikolla jaksanut pitää kirjaa, mutta vaikkavälillä tulisi vähän taukoviikkoa niin kyllä näitä täältä jatkossakin on vielä tulossa 🙂
      Kiva kuulla, että näistä on tykätty!
      Monet alkuun karsastavat macan makua, mutta mä jotenkin tykkään ja oon niin tottunutkin sen makuun puurossa, smoothieissa en oikein edes makua huomaa. En osaa oikein kuvailla makua, mutta kannattaa testata, siitä saa hyvin virtaa 🙂

  5. Ihana ja mielenkiitoinen viikkokatsaus taas 🙂 .
    Hyviä ideoita tosiaan saa. Iltapalaa meinaan kokeilla noihin riisikakkuihin ja leikkeleisiin.
    *puuro pitää kyllä mahtavan hyvin nälän lounaaseen asti , kun syö puuron kanssa proteiiniakin . Sekä marjoja, hedelmiä 🙂 Vaikka ja mitä voi tuunailla puuroon. Kananmuna mm on oiva.

    • Kiva kuulla 🙂
      Riisikakkuja kuluu täällä kullä reilusti leikkeleellä tai munalla on tosi hyviäja muuten myös banaanilla 😀
      Puuroaamiaisesta saa kyllä tehtyä kevyemmän tai täyttävämmän 🙂

  6. Huomaan sulla olevan iltapala hiilaripainotteinen, sisältäen kuitenkin myös rasvaa ja proteiinia. ei pelkästään proteiinia tyyliin munakas tai rahkaa. Monet vannoo pelkän proteiinin nimeen ja ettei hiilareita tarvita yöksi mitä mieltä olet tästä väittämästä? Riisikakuista pidän kuten sinäkin mutta ei meinaa vaan nälkä pysyä loitolla niillä siksi en kauheasti niitä suosi koska sitten pitäisi vetäistä koko paketti. Vinkkejä kylläisyyteen tai tuotemerkkiin?

    • Heippa Ninna!
      Hyvä kysymys iltapalasta!
      Mun neuvo on yleisesti kaikille, että omaa kropaa kuunnellen kannattaa syödä! Itsellä on aamuisin hirmu nälkä jos on ollut liian pieni iltapala tai hiilarit vähissa, mulla siis toimii hiilarit ja kroppa niitä tuntuu iltaisinkin tarvitsevan. Mulla on tietty illat melko aktiivisia ja se varmasti vaikuttaakin tuohon energiatarpeeseen.
      Riisikakut tarvitsee kunnon pääliset ja joskus kun laiskotuttaa panostaaniin menee vähän liian kevyilla päälisillä 😛 Mulla on riisikakut Friggsin kakkuja, smaoin maissikakut ja niissä onkin tosi hyviä ne chiansiemenet ja merisuola maissikakut 😉 Päälle mä laitan usein mm. kalkkunaa, munaa, tomaattia, kurkkua….

  7. voisitko ottaa haasteeksi tehdä 10 000 calorie challenge eli 10tonni kaloreita 24h ajan youtuben tapaan? Jenkkejä on paljon muttei Suomalaisia eikä yhtään naista. Sä voisit onnistua ja olla ensimmäinen nainen Suomessa?

    • Hehheh, vaikka ruoka hyvin uppooakin, niin ei ihan tuo määrä eikä taida olla oikeen mun juttu… 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 10
Tykkää jutusta