Viikko 8 – Rehellinen laskiaispulla, ruoat ja jumpat

Viikolla 8 täällä vietettiin Hiihtolomaviikko ja itsekin lomailin alkuviikosta. Vaikka lomapäivinä söin aika myöhäiseen, niin heräilin kyllä jo aiemmin, käytin vain ensiksi aikaani sängyssä lueskeluun. Siinä lomallani innostuin salaattilounaista. Salaatin lisäksi maittoi pulla, kunnon täysmaitoon, voihin ja vehnäjauhoihin leivottu laskiaispulla kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Kun kerran vuodessa tulee tehtyä pullaa niin tehdään se sitten kunnolla, eks vaan? 😀

MA

Lomapäivä

Klo 10 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 12.30 Kanaceasar salaatti Cafe Elbassa ja teetä

Klo 15 smoothie, jossa banaania, selleriä, puolukkaa, pinaattia, vaniljaheraa, ananasta, inkivääriä ja öljyä

Klo 17.30 Katkarapu-riisinuudeliwok (riisinuudeleita, katkarapuja, kesäkurpitsaa, aurinkokuivattua tomaattia, fetaa, chiliä, valkosipulia, inkivääriä)

Klo 18.30-19.45 Kiinteät kurvit jumpan ohjaus, jumppaa koko kropalle
Klo 20 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, kalkkunaa, kurkkua ja tyrniglögiä (tyrniä, vettä, hunajaa, inkivääriä ja kanelia)

TI

Lomapäivä

Klo 9.30 aamupalana kaurapuuroa, vaniljaheraa, mustikoita, vadelmia, macaa, chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Aamupäivästä suolahuoneella

Klo 13.30 kanasalaatti Cafe Solossa ja jälkkäriksi Cafe Mocha

Klo 16.45 tonnikalapastaa maissipastaan tehtynä (maissipasta, tonnikala, lehtikaali, tomaattimurska) ja jälkkäriksi rusinoita

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana protskujädeä (jäinen banaani, tyrniä, puolukkaa, inkivääriä, kauramaitoa, heraa, öljyä), veriappelsiini ja teetä.

KE

Töissä 9-16.30

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 11.40 lounaana kanasalaattia + siemennäkkäri (kanaa, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia)

Klo 15 välipalana smoothie, jossa banaani, mansikoita, punaherukoita, kaurahiutaleita, kauramaitoa, heraa ja öljyä

Klo 17 päivälliseksi tonnikalapastaa maissipastasta ja rusinoita (sama kuin tiistaina)

Klo 18.15-19.15 piukat pakarat jumpan ohjaus
Klo 19.30-20.30 pumppitunnin ohjausKlo 20.45 palkkari + banaani

Klo 21 iltapalana riisikakkuja, tonnikalaa, tomaattia, persiljaa. Veriappelsiini ja teetä.

TO

Töissä 7.30-15.15

Klo 6.45 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 9.00 välipalana maissikakkuja, tonnikalaa ja tomaattia, teetä

Klo 12 lounaana kanaa, kasviksia, riisiä ja öljyä

Klo 15 välipalasmoothie, jossa banskua, punaherukoita, ananasta, inkivääriä, vaniljaheraa, kauramaitoa

Klo 17 kasvissosekeitto, jossa perunaa, porkkanaa, selleriä, sipulia, valkosipulia, chiliä, punaisia linssejä ja vuohenjuustoa. Keiton lisäksi siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä n. klo 17.30-20

Klo 21 iltapala riisikakkuja eri päälisillä, veriappelsiinia ja teetä

PE

Töissä 8-16

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa, banskua, mustikoita, macaa, chiasimeniä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe, teetä.

Klo 10 välipalana maissikakkuja ja kanamuna

Klo 11.30 lounaana kanaa, kasviksia, riisä, öljyä.

Klo 14.30 välipalana smoothie, jossa banaania, mansikkaa, tyrniä, kaurahiutaleita, kauramaitoa, vaniljaheraa, macaa ja öljyä)

Klo 17 päivällisenä kasvissosekeitto ja siemennäkkäriä juustolla

Party Lite töissä klo 17.30-20

Klo 21 iltapalana riisikakkuja kalkkunalla, juustolla ja kurkulla. Veriappelsiini, suklaata ja teetä.

LA

Heräilin jo joskus puol seiska, mutta lueskelin taas ja rentoilin

Klo 8.45 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, vadelmia, macaa ja chiasiemeniä. Smoothie, jossa jäinen banaani, tyrniä, veriappelsiinia, inkivääriä, vaniljaheraa ja vettä. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä.

Klo 12 Kanavuohenjuustofoccacia + cappuchino

Klo 16 kauraleipää, salaattia, juustoa, kalkkunaa ja kurkkua

Klo 20 dinneri, paistettua lohta, uunipunajuurta fetalla ja valkosipulilla, salaattia, valkkarilasillinen

Suklaata…

Klo 21.30 veriappelsiini ja teetä

SU

Heräilin taas jo seiskan aikaan, ehkä puol kasi…?

Klo 9.30 aamupalana riisipuuroa, boysenmarjahilloa, kauraleipää, kalkkunaa, kanamunaa ja tomaattia. C-vitamiiniporetabletti + viherjauhe ja jättimukillinen teetä. Raakaa pullataikinaa 😛

Klo 12 smoothie, jossa banaania, vaniljaheraa, kaurahiutaleita, kauramaitoa, ananasta, tyrniä, macaa ja öljyä. Yksi uunituore pulla.

12.30-14 laskiaisriehaa, luistelua ja pulkkailua

 

Klo 14.30 laskiaispullaa kermavaahdolla ja mansikkahillolla, kaakaota.

Klo 17.30 paistettua lohta, uunipunajuuria fetalla ja valkosipulilla, salaattia. Jälkkäriksi vielä laskiaispulla kaikilla herkuilla 😉

Illalla kehonhuoltotreeniä

Klo 21 iltapalana maissikakkuja, lehtikaalivalkuaisia, veriappelsiini ja teetä

Viikonloppuaamujen aamupalat vähän tuhdimpia, mutta hieman eri ruokarytmikin viikonlopuissa. Liikunta jäi vielä viime viikollakin vähäiselle vaikkakin loppuviikkoa kohden jo flunssailutkin alkoi olla päihitettyjä. Kuitenkin arki-illat hurahti ohjauksissa, joista kertyi liikuntaa itellekin ja sitten hoideltiin kuitenkin vielä itseä suolahuoneella. Sunnuntaina tuli myös vedettyä viikon kehonhuoltotreeni/-tuokio. Parempi se on ottaa varovaisesti 🙂

Nyt maaliskuussa oonkin startannut Motiviren kyykkyhaasteen, jossa 31.3. tehdään hasteen viimeiset kyykyt ja niitä on sitten luvassa 250. Onko joku muu kyykkäilyissä mukana? Vielä voi varmasti haasteeseen tarttua ja aloittaa sitten vaikka vähän isommista määristä 😉 Haasteen löytää mm. facesta!

dav
Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “Viikko 8 – Rehellinen laskiaispulla, ruoat ja jumpat”

  1. Ilahdutti kasvissosekeitto ja paljon kalaa. Herkulliset kuvat. Aamupalasi ei mielestäni ollut mitenkään tuhti, toki miten itselle sopii. Eikä sitä tarvitse heti herättyä syödä? Pullaa voi kai syödä useamminkin kuin kerran vuodessa? Ja nimenomaan kunnon taikinaan. Kivasti oli treeniäkin mukana ja ulkoilua. Jäi kiinnostamaan tuo suolahuone, mikä se oikein on? Olisiko vinkkejä macan käyttöön muuta kuin puurossa?

    • Kiitos kivasta kommentista!

      Kasvissosekeitot on kyllä tosi hyviä!!! Ja kalaa pyrin syömään viikottain, oon vaan hieman kalaronkeli ja useimmiten se on tonnikalaa tai lohta 😀

      Eihän nuo viikonlopun aamupalat kovin tuhteja olleetkaan, mutta isompia kuin arkena. Omaa kroppaa kuunnellen, mutta ite pystyn ainakin aamuisin viettämään aikaa lueskelen ennen aamiaista 😊

      Voi pullaa syödä useamminkin ja syönkin, mutta itse oon leiponut kerran vuodessa, juuri laskiaiseksi. Toisten tekemää pullaa tulee muulloinkin syötyä. Hyvä kun kysyit, niin tuli tarkennettua 😅

      Suolahuoneelle on huone vuorattu suolalla ja vielä puhallin puhaltaa hienon hienoa suolapölyä hengitysilmaan. Tekee hyvää kuivalle iholle ja limakalvoille hengitysteitä, auttaa flunssaan, astmaan ja hengitysteiden allergisoivia. Näin lyhykäisesti 🙂

      Macaa laitan myös smoothieissa joukkoon usein 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 11
Tykkää jutusta