Viikko 5 – Ruoka- ja treenipäiväkirja

Tällä kertaa ajattelin säästää hieman omaa aikaani ja vaivaani, mennä vähän helpomman kautta kuvien suhteen. Nyt kokeillaan ainakin tää yksi kooste hieman eri tyyliin ja nyt ei ole luvassa kollaaseja joka päivälle vaan muutamia kuvia jokaisesta päivästä ja niitä usein toistuvia ja jo vähintään kerran näkyneitä aterioita jätetty pois. Aamupuuro on kyllä joka päivältä, koska aamupuuro kuvasta on tykätty 😀

Viime postaukseen sain kommenttia kyllä, että kollaaseista on tykätty ja kyllähän ne havainnollistavat paremmin, joten ehkä palaan niihin takaisinkin. Nyt kuitenkin mennään näin ja kommenttia saa tyylistä jättää ja toki muutoinkin taas koosteesta. Kiva kun olette olleetkin aktiivisia kommenttien suhteen 🙂

MA

Työpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa, mustikkaa, punaherukkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana maissikakkuja, 1 kanamuna ja teetä

Klo 12.10 lounaana villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.40 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, herajauhetta, banaani, punaherukoita, rypsiöljyä ja macaa

Klo 17 Päivällisenä chili-valkosipulilohta, uunikasviksia ja tomaatti

Klo 18.30-19.45 jumppaohjaus, kiinteät kurvit, koko kropan aerobinen ja lihaskunnollinen tunti

Klo 19.45 palkkari

Klo 20.45 iltapalana gluteeniton karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, verigreippi, kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, teetä

TI

Työpäivä 6.20-14.20 ja illalla Party Lite töitä 17.30-20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa, vadelmia. mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.15 välipalana karjalanpiirakka kalkkunalla ja munalla, teetä

Klo 12.00 lounaana sama setti kuin maanantaina, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 14.30 välipalana  banskujädeä, jäinen banaani, vadelmia, punaherukoita, herajauhetta, lakritsijauhetta (mauste, ei mitään karkkijauhetta!), kauramaito

Klo 17 Päivällisenä pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 21.30 NÄLKÄ!!! Iltapalana kaurajugurttia sokeroimattomalla sitruuna-vanilja mehukeitolla ja pinjansiemenillä, riisikakkuja kalkkunalla ja munalla

KE

Töissä 8.45-16.45

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa, punaherukoita, mustikkaa, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 11.30 lounanaana edelleen samaa settiä, villiriisiä, kanaa, kasviksia ja öljyä

Klo 15.30 välipalana smoothie, jossa kauramaito, kauralese, mansikkaa, punaherukkaa, herajauhetta, macaa ja rypsiöljyä

Klo 17 Päivällisenä sama kuin tiistaina, pekonilinssikeittoa ja siemennäkkäriä

Klo 18.15-19.15 jumppaohjaus, piukat pakarat, alakroppaan painootuva lihaskuntotunti + aerobista treeniä
Klo 19.15 puolikas banaani
Klo 19.30-20.30 pumppitunninohjaus, koko kropan lihaskuntotunti

Klo 20.30 palkkari + puolikas banaani

Klo 21.30 iltapalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, veriappelsiini ja teetä

TO

Töissä 8-16

Klo 7 aamupalana kaurapuuro mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 9.40 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, teetä

Klo 12.15 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, mansikoita, punaherukoita, macaa, rypsiöljyä, vadelma-jugurtti heraa

Klo 17.30 päivällisenä pekonilinssikeittoa, kuten ti ja ke sekä maissikakkuja

Klo 19.30 Fastin pieni lakun makuinen protskupatukka

Klo 21 kauraleipää kalkkunalla, tomaatilla ja kurkulla, veriappelsiini

PE

Töissä 6.20-12.20

Klo 5.50 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 10 välipalana riisikakkuja tonnikalalla, tomaatilla ja salaatilla, mandariini

Klo 11.40 lounaana maissipastaan tehtyä liha-makaroonilaatikkoa, ketsuppia, tomaattia ja salaattisekoitusta

Klo 15 parturissa vanilja.cappuchino, 2 x marianne karkki, Fastin nix proteiinipatukka

Klo 18.30 päivällisenä salaattia Steinerilta haettuna, lohta, vuohenjuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, viinirypäleitä, moniviljapatonkia

Klo 19.40-20.20 kotitreeninä olkapäät, kädet ja vatsa

Klo 20.30 palkkari

Klo 21.30 banskujädeä, jossa jäistä banaania, punaherukoita, kauramaitoa, suklaaheraa, rypsiöljyä. Sarpin runebergin torttu, josta nyhdin mantelin paloja pois 😛 (pienesti allerginen)

LA

Varsinainen välipalojen päivä! Mut haettiin seiskalta aamusti auton kyytiin ja kohti Tamperetta, jossa päivä Winter war:ssa eli Crossfit kisojen katsomossa. Illalla kasin jälkeen joskus kotona… Kisoista juttua postauksessa Crossfitin maailmassa

Klo 6.30 aamupalana kaurapuuroa, mustikoita, macaa ja chiasiemeniä. Teetä ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 8.30 välipalana smoothie, jossa kauramaitoa, banaani, punaherukoita, suklaaheraa, macaa ja rypsiöljyä

Klo 10.30 välipalana Fastin protskujuoma ja mandariini

Klo 12.30 (?) lounasbuffet

Klo 16.00 Fastin max protskupatukka

Pitkin päivää raakasuklaa kuorrutettuja inkiväärinpaloja, niin hyviä, että koko pussi tyhjeni päivässä 😛

Klo 21 iltapalana lämpimät voileivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa ja veriappelsiini sekä teetä

SU

Heräsin tosi myöhään kurkku kipeänä ja pienesti flunssaisena, koko päivän oli vähän vetämätön olo… Suunniteltu salitreeni sai jäädä väliin 🙁

Klo 11 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, vadelmilla, macalla ja chiasiemenillä. Finrexin ja c-vitamiini pore viherjauheella.

Klo 13.15 smoothie, jossa kaurajugurttia, vaniljaheraa, ananasta, tyrniä ja banaani sekä mandariini

Klo 15.45 päivällisenä karitsan jauhelihasta tehdyt pihvit, joissa myös fetaa, uunivihanneksia ja tzatzikia

Klo 17.30 Rikun vanhemmat tuli kahville ja tarjolla mun tekemää Runebergin kakkua (ilman mantelia)

Klo 21 iltapalana lämpimät leivät, kauraleipää, tonnikalaa, olterman juustoa. Veriappelsiini ja finrexiniä

Viime viikko oli musta oiekin hyvä, ainoana harmian tuo sunnuntaina iskenyt flunssa, joka on kiusannut mua sitten jo viikon. Ensi koosteessa tää flunssa näkyykin aika vahvasti ja voin snaoa, että kropassa ja pääkopassa tuntuu vaikkei olekaan kuin pikkuflunssa…

Kommenttikenttä auki ja muistelkaa painella yläosan sydäntäkin, jos postaukset on mieleen 🙂
Niin ja kertokaa, tykkäsittekö enemmän aiemmista koko päivän kuvakollaaseista vai voisko nää isot kuvat korvata kollaasit?

Outi Karita

10 vastausta artikkeliin “Viikko 5 – Ruoka- ja treenipäiväkirja”

  1. Terveellistä ja vähän erikoistakin pekonilinssikeitto. Käytätkö kotimaisia marjoja? Puuroon ei näköjään koskaan kyllästy? Kiva tuo rypsiöljy smoothiessa ja muutenkin loistotuote. Lohtakin oli hyväjuttu. Vähän herkuttelua. Joten ei pahaa sanottavaa. Aika usein syöt mutta jokaiselle sopii erilaiset rytmit. lounanaana pieni kirjoitusvirhe keskiviikolla.

    • Hei Ninna!
      Kiitos pitkästä ja kattavasta kommentista!
      Linssikeitto on yks ihan mun suosikkikeitoista ja pekoni sopii sekaan hyvin 🙂
      Käytän kotimaisia marjoja kyllä eikä puuroon kyllästy 😀 Kyllähän sitä joskus joku hotla aamupalakin maittaa ja parina viikkona jo pitänyt tehdä riisipuuroa eli välillä jotain muutakin 😀
      Rypsiöljy on kyllä hyvä rasvanlähde ja kotimainen 😉 Käytän kyllä oliiviöljyäkin ,mutta tuo sopii smoothieihin paremmin 😀 Ja täytyy joku rasvan lähde niissäkin olla, kätevä lisätä.
      Kalaa voisi syödä useamminkin mitä tulee syötyä, mutta yritän ainakin kerta viikkoon.
      Mä syön noin 3 h välein, joskus se väli on 2h, joskus 4, mutta se alkaakin olee jo ihan maksimi mulle 😛

  2. Olitkos päiväkodissa töissä? Otat omat eväät mukaan? Pitäisi itsekin tehdä niin että pääsisin tavoitteeseen mutta jostain syystä koen sen hankalana ja meillä menee ruuasta jokatapauksessa maksu 🙁

    • Ei se ole hankalaa kun siihen tottuu 🙂 Ite kuljettanut aina omia eväitä, ja mielummin niitä syönkin kun niitä päiväkodin ruokia.. Mutta miksi ihmeessä teillä menee maksu vaikka ruokaa ei söisi :O

    • Mä oon ollut päiväkodissa pian 8 vuotta töissä ja koko ajan kulkenut omat eväät, oikeastaan jo ennen päiväkotitöitäkin kuljin töissä omilla eväillä. Oon niin tottunut niiden tekoon ja kanniskeluun, etten koe sitä hankalaksi, varmasti tottumiskysymyskin 🙂
      Mutta ei kai tosiaan maksua mene, jollei ruokaa syö? 😮

  3. Hyvän näköistä jälleen ja mie taas tykkään tästä että on enemmän kuvia kuin kollaasien kans on. 🙂 Oon sellainen kausittainen syöjä että aiemmin söin kans aina aamulla puuroa mutta nyt on smoothievaihe. En tiedä miten ekan kommentin kirjoittaja jaksoi kiinnittää huomiota kirjoitusvirheisiin.

    • Samaa mieltä! Tykkäsin kyllä kollaaseistakin mutta toisaalta tässä oli kiva kun kuvat olivat isompia 😄 Ja samaa mietin minäkin 😂

    • Kiitos Maare ja Hertta palautteesta kuvien suhteen, ehkäpä siis jatketaan isoilla kuvilla 🙂
      Mä oon jumahtanut puuroaamupaloihini 😀 Vois vaihteluksi välillä itekin surauttaa smoothien, mutta toisaalta kun niitä tulee yleensä päivällä kiskottua välipalaksi…

    • Kiva kuullaa, näillä kenties myös jatketaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 19
Tykkää jutusta