Viikko 4 – Ruoka- ja treenipäiväkirja

Ruoka- ja treenipäiväkirjaa jälleen pukkaa… Oon miettinyt, että kun tää aina menee tänne loppuviikkoon ja vie kuvien suhteen ihan hitokseen paljon aikaa, että mitä jos mä vähän alkaisin säästää aikaa näiden koosteiden teossa enkä tekiskään noita kuvakollaaseja, vaan laittaisin vaan yhden tai kahden kuvan / päivä näihin koosteisiin. Miltä kuulostaisi? Kkaipaisitteko te kuitenkin koko päivän syömiset kuvina? Toisaalta  niitä on kiva katsella ja ne havainnollistaa päivän syömisiä hyvin. Monet ruuat kun kuitenkin toistuu niin ei tarvis välttis olla kuvaa joka päivältä kaikesta? Nyt siis mielipiteitä jatkoa varten, kiitos! 😀

dav

Tässä postauksessa siis vielä kuvakollaasit, mutta ensi viikolle vakavasti harkinnassa toisen tyyppinen kokeilu… Kannattaa jälleen muistaa, ettei näissä kuvakollaaseissa ihan kaikki näy, tekstissä sitten perammin 😉

MA

ma

Työpäivä 7-15

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.15 välipalana maissikakkuja pinaattivalkuaisilla, klementtiini ja teetä
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.00 välipalana smoothie; kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.15 päivällisenä tomaattinen lohikeitto ja siemennäkkäriä
Klo 18.30-19.45 jumppaohjaus, kiinteät kurvit eli koko kropan treeniä
Klo 19.45 palkkari + banaani
Klo 21.00 iltapalana kaurajugurttia, protskujauhetta, vadelmia, pinjansiemeniä ja veriappelsiini

TI

tiTyöpäivä klo 8.45-16.45

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa vadelmilla, muistikoilla, macalla ja chiasiemenillä, teetä.
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.30 välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.00 päivällisenä tomaattinen lohikeitto ja siemennäkkäriä
Klo 17.30-20 Party Lite töitä
Klo 21 Riisikakkuja, juustoa, kalkkunaa, munaa, kurkkua, paprikaa. Veriappelsiini ja teetä.

KE

keTyöpäivä 8-16

Klo 7.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.40 Välipalana maissikakkuja ja kanamunaa, klementtiini ja teetä
Klo 11.30 lounaana villiriisiä, kanaa, lehtikaalisilppua, paprikaa, valkosipulia, öljyä
Klo 14.30 välipalana smoothie välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 16.30 päivällisenä tomaattista lohikeittoa, jossa enää ehkä kaksi lohipalaa 😛 ja siemennäkkäriä

Ilta Party Lite koulutuksessa ja vähäkalaisesta keitosta jäi nälkä, niimpä ABC:llä, jossa koulutus oli, niin…
Klo 20.15 hesen kebaplautanen, ei häävi ollut…

TO

toTöissä 7-13.15

Klo 6.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 9.15 välipalana kaurajugurttia heralla, punaherukoita, mustikoita ja pinjansiemeniä, mandariini ja teetä
Klo 11.30 lounaanan maissipastaan tehtyä jauheliha-makaroonilaatikkoa, jossa myös porkkanaa raastettuna ja ketsupilla

Välipala ???? ei muistikuvaa eikä kuvia…
Klo 17.00 tonnikalapastaa maissipastasta, pinaattia, fetaa, oliiveja ja tomaattimurskaa

Klo 17.30-20 Party Lite töitä
Klo 21.00 suurinpiirtein iltapalaksi jotain taas mistä ei minkäänlaista mielikuvaa 😀

PE

peTöissä 9.15-17.15

Klo 8.00 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä. Teetä.
Klo 11.30 tonnikalapastaa maissipastasta, pinaattia, fetaa, oliiveja ja tomaattimurskaa
Klo 15.30 välipalana smoothie smoothie välipalana smoothie kauramaito, bansku, marjoja, macaa, heraa, öljyä

Klo 17.30 lyhyt kotitreeni jaloille ja vatsalle

Klo 18.00 maissipastaan tehtyä jauheliha-makaroonilaatikkoa, jossa myös porkkanaa raastettuna ja ketsupilla, salaattia ja paprikaa

Klo 19.00 n. puolen tunnin lenkki kyläilemään

Klo 19.30-21.30 tee-iltaa viettämässä ja syöminkinä tacosipsejä jiilihalla ja juustolla, tummaa suklaata. Kuvan kääretortut meni paikalle vilahtaneiden lasten ja teinien suihin 😀
Klo 22 iltapalana riisikakkuja tonnikala-pinaatti-paprikatäytteellä

LA

laVapaapäivä!
Iltareissu Tampereelle ja se näkyy ruokapäiväkirjassa…

Klo 9.30 aamupalana kaurapuuroa mustikoilla, punaherukoilla, macalla ja chiasiemenillä, teetä.
Klo 10.45-11.45 lenkillä
Klo 13.00 lounaana gluteenitona piirakkaa, jossa mm. pinaattia, paprikaa, kanntarellia, juustoa, pinjansiemeniä. Frozen suklaa-protskusmoothie (kauaramaito, jäinen banaani, ananasta, heraa, kaakaojauhetta)

Klo 15.00 vaniljacappuchino
Klo ?? joskus illalla kuuden ja kahdeksan välimaastossa tortilloja ja tacoja Tampereella + vähän suklaata
Klo 00.00 about kotona pari riisikakkua tonnikala-pinaatti-paprikatäytteellä

SU

su

Klo 10.00 aamupalana kauramaitoon tehtyä kaurapuuroa, raakakaakaojauhetta, vadelmaa, macaa ja chiasiemeniä. Jättimukillinen teetä.
Klo 13.00 lounaana gluteenitona piirakkaa, jossa mm. pinaattia, paprikaa, kanntarellia, juustoa, pinjansiemeniä. Marjainen frozen protskusmoothie (kauaramaito, jäinen banaani, mansikka, punaherukka, heraa)

Klo 14.30-15.30 salitreenillä yläkroppaa
Klo 15.30 palkkari + banaani

Klo 17.00 uunilohta chilillä ja valkosipulilla, uunikasviksia
Klo 20.30 iltapalana riisikakkuja kalkkunalla, pinaatilla, munalla. Veriappelsiini ja teetä

PST. tuosta piirakasta on tulossa reseptiä!!!

dav

Lupa kommentoida!
Kivasti onkin näihin ruoka- ja treenipäiväkirjoihin tullut kommentteja. Mukava saada keskustelua aikaiseksi ja aina on parempi kysellä kuin itsekseen ihmetellä.

Painakaahan myös sydäntä jos haluatte jatkoa näille koosteille 😉

Ensi viikolle tulossa vielä hieman tarkemmin sisältöjä aterioista 😉
Kuvien suhteen jättäkää kommenttia, 1-2 ateriakuvaa/päivä vai ehdottomasti kaikkien aterioiden kuvakollaasi?

Outi Karita

12 vastausta artikkeliin “Viikko 4 – Ruoka- ja treenipäiväkirja”

  1. Kivoja nää treeni- ruokapäiväkirjat! On ollut kiva kyllä katsella koko päivän aterioiden kuvakollaaseja, kun siun annokset on aina jotenkin niin nättejä! 😀 johtuuko sitten kuvista tai muokkauksista, en tiedä.. mutta siun aamupuurokuva on ihan miun lemppari! Mutta summarum, ehkä kuvat smoothiepulloista ja esim. Hedelmä-riisikakku-kananmuna välipaloista voi jättää pois? 🙂 kun varmaan meistä jokainen tietää miltä näyttää banaani ja kananmuna 😀

    Kivaa helmikuuta siulle Outi! 🙂

    • Voi kiitos ja mä kun aattelin että mun ruokailuvälineet ei nyt niin kummoisia ole. Puurolautanen onkin tärkeä juttu aamuissani 😀
      Mukavaa helmikuuta myös sinulle ja kiva kun jätit kommenttia 🙂

  2. Pinjansiemenet ovat uutta, niitä ei usein näy. Kuvat kertoo enemmän kun 1000sanaa, joten kuvat ehdottomasti edelleen! vaikea hahmottaa tekstistä kokonaisuus. Tosin jos hankalaksi menee ehkä jotain samoja ruokia kuten välipaloja voi jättää kuvaamatta tai käyttää samaa kuvaa, esim aamupalan kuvat samanlaisia. Aika vähäiseltä näytti treenimäärät. Hyvä että kirjoitat nekin ylös.

    • Pinjansiemenet onkin melko kalliita, mutta hyviä ja ite kun oon allerginen pähkinöillä ja mantelille..
      Viime viikon treenit jäi tosiaan normaalia vähemmäksi, jumppaohjauksiakin oli normaalia vähemmän. Tosin syy löytyy noista työaikatauluista kun niitä katsoo, paljon iltatöitä ja koulutusta kuului viime viikkoon… Joskus näin 🙂

  3. Moikka! Näitä ruokapäiväkirjoja on kiva lukea ja kiva, että treenitkin näkyy. Jatka ehdottomasti näiden tekoa ja olisi kiva, että koko viikko olis aina. 🙂 kiitos mukavasta blogista!

    • Kiitos mukavasta palautteesta, jatkoa luvassa 🙂
      Kiva kuulla, että viihdyttävä blogini parissa!

  4. Nä on ihan parhaita 😄 Ja jos vaan jaksat/ ehdit niin jatka ihmeessä kuvakollaasien tekemistä, ne ovat hienoja ja niistä saa paremman kokonaiskuvan kuin pelkästä tekstistä 😊 Hyvää viikonloppua!

    • No noin mäkin aattelen kun lukijan vinkkelistä asiaa mietin 🙂
      Mukavaa viikonloppua sinullekin 🙂

  5. Moi táas!:)
    Niin kuin oon aikasemminkin sanonut, niin tykkään ihan älyttömästi just näistä sun ruokapäiväkirjoista! Nää on jotenkin ihanan selkeitä. Tosi kivasti ja selkeesti laitat aina noi tekstit ja kellonajat ja tykkään juurikin siitä, että tässä on tää kollaasit, helpompi hahmottaa 🙂 Ymmärrän kyllä myös sen, että nää kollaasit vaatii tosi paljon enemmän näitä tehdessä. Kannatan siis jatkossakin näitä kollaaseja, mutta jos se käy liian hankaaks sulle niin mulle riittää esim. ihan hyvin just ruokakuvat vaan lounaasta ja päivällisestä tai jos oot tehny jotain erilaista mistä ei oo kuvaa ni olis kiva nähdä 🙂 Saa niin paljon ideoita omiin ruokailuihin!
    Mutta teet toki, niin kuin itse parhaaksi näet 🙂

    • Kiitos, todella kiva saada palautetta! 🙂
      Jospa uuden koneen myötä kollaasin teko nopeutuisi, nyt kuvankäsittelyohjelma ja vanha kone raastaa välillä mun hermoja 😛
      Kiva kuulla, että näistä saa ideoita!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 17
Tykkää jutusta