Viikonlopun ruokapäiväkirja

Mä oon aika rento syöjä, mutta arkena tulee vaan automaattisestikin herkuteltua vähemmän. Arkena on enemmän menoja, työt ym. jotka rytmittää päiviä ja osaltaan myös syömisiä. Viikonloppuisin on enemmän vapaata ja aikaa, niin sille herkuttelullekin ja jotenkin sitä mieltää ne herkut vapaaseen 😉 Mulle se toimii ja tuntuu hyvältä, että pääsääntöisesti viikonloppuna herkkuja ja ehkä jotain spesiaalimpaa ruokaakin, sekä muutoinkin ikäänkuin rennompi ote.

dav

LAUANTAI

Lauantai oli hyvin typillinen rytmitykseltään. Usein syödään lauantaina vähän myöhäisempi illallinen ja usein se on jotain spesiaalimpaa ruokaa, ei niin arkista. Lauantaisin on kiva käydä kahvilassa yhdessä Rikun kanssa, kahvi oli tällä kertaa vaan vähän överi. En tiennyt kanelicappuchinon ssisältävän kermavaahtoa… Riku oli myös kätkenyt meidän parisuhdejoulukalenteriin lapun, jossa luoki ”Jälkiruokaa?” ja minä vastasin ”Kyllä” melkein jo arvaten mitä olisi luvassa. Illan päätteeksi oli kyllä melko täysi olo, mutta ei sentään ähkyä.

dav
Aamupalana sitruuna-viherdrinksu ja kaurapuuroa marjoilla, macalla, chiasiemenillä ja baanibonnella sekä jätti mukillinen teetä!
dav
Lounaaksi Riksa teki meille munakasta pekonilla, tomaatilla, pinaatilla ja juustolla. Lasissa cola zeroa.
dav
Välipalana kauraleipää kinkulla ja juustolla. Smoothie jäisestä banaanista, pinaatista, lorauksesta tyrnimehua ja appelsiinimehua.
dav
Herkkukahvi, jonka olisin ottanut ilman kermavaahtoa jos olisin tiennyt…. Mistä lähtien cappuchino on sisältänyt kermavaahtoa? Noh, tämä kanelicappuchino sisälsi.
dav
Leffaeväitä Eput-elokuvaan, joka oli muuten hyvä!
dav
Dinnerinä Kreikkalaisia paahtotaskuja ja yksi spesiaaliolut puoliksi Riksan kanssa.
dav
Ja se luvattu jälkiruoka, Arnoldsia ja glögiä…

Kreikkalaisten paahtotaskujen reseptin löydät Valiolta

SUNNUNTAI

Flunssa jonka luulin jo selättäneeni iski ostaain takavasemmata salakavalasti takaisin ja meni enemmän huilaten tämä päivä. Aamulla jaksoin vielä panostaa ja halusin jotain muuta kuin kaurapuuroa. Aamupala meni sen verran myöhäiseksi ihan vaan notkumisen takia, että päätin syödä vähän normaalia tuhdimmin, lounas kun tulisi jäämään välistä. Syömiset jäi normaalia vähemmälle, mutta niin jäi päivän aktiivisuustasokin. Päivä meni paljolti huilaillessa. Extravitskuja syöty purkista ja lisäksi extrapaljon tyrniä ja pinaattia!

dav
Aamupalana sitruuna-viherdrinksu, mannapuuroa puolukoilla, kauraleipää kanamunalla, kinkulla, juustolla ym. Teetä ja appelsiini-tyrnimehua.
dav
Välillä vähän finrexiniä
dav
Kreikkalaisten paahtotaskujen aineksia oli vielä sunnuntaillekin ja cola zeron kanssa.
dav
Välipalana teetä, pari palaa tummaa suklaata ja smoothie jäisestä banaanista, puolukoista, pinaatista, tyrnimehusta sekä appelsiinimehusta, macasta ja öljystä.
dav
Iltapalaksi riisikakkuja kinkulla, juustolla, kanamunalla ym. Rikulta nappasin yhden pekoniviipaleen. Glögiä ja appelsiini-tyrnimehua.

Tää ooli kenties hyvin tyypillinen viikonloppu vaikkakin ruuat vaihtelee kyllä. En tosiaan kovin tiukkaa linjaa arkisinkaan pidä. En halua stressata liikaa, kyllä keho kertoo saako se riitävästi vai liikaa ravintoa, on sitä tässä vuosien varrella aika hyvin opittu kuuntelemaan 😉

Ensi viikolla voisin pitää hieman arjen ruokapäiväkirjaa.. Gluteenia ja lehmänmaitoa olen tosiaan rajoittanut, mutta viikonloppuisin en ole niidenkään suhteen niin tarkka. Kuitenkin tuo vähentäminen on tuonut mulle niin paljon positiivisia vaikutuksia, että jonkin verran haluan näitä rajoittaa varsinkin arjessa.

Tsekkaa myös postaukset:

Sokeri, gluteeni, maito – nyt riitti!

Viikon ruokapäiväkirja

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta