Viikon ruokapäiväkirja

En laske kaloreita, enkä punnitse ruokaa. Omaa kroppaa kuunnellen arvioin ruuan määrää. Fitneksen sekä sen aikaisten kalorien laskemisten ja ruuan punnitsemisten kautta tunnen korppani energiatarpeen melko hyvin ja osaan arvioida suurpiirteisesti omia annoskokojanikin. Viime viikon pyrein kuvaamaan ja pistämään mieleen, että mitä on tullut syötyä. Ei ihan helppo juttu kuvailla kaikkia syömisiä viikon varrelta. Sitä unohtaa välillä ja töissä taas kun oma kännykkä ei kulje kokoaikaa mukana, niin ei edes pysty kaikkea kuvaamaan. Jotkin kuvat siis useampaan kertaan kun samoja ruokia kuitenkin jonkun verran syöty. Joistain kollaaseista puuttuu myös joku kuva, mutta kannattaa lukea tekstit, sillä niissä kerrottu sitten kaikki syömingit 😉

dav

Joka päivä alkaa ylläolevalla sitruuna-viherdrinksulla, jossa puolikas sitruunaa, 1 tl öljyä ja 1-2 tl viherjauhetta.

MA

dav

Aamupala klo 5.30 veteen keitetty kaurapuuro, voilla, marjoilla, macajauheella ja chiasiemenillä sekä teetä hunajalla.
Välipala klo 9.00 Gluteeniton kaura-siemennäkkäri munalla ja kurkulla sekä teetä.
Lounas klo 11.30 jauheliha-qvuinoasekoitusta, parsaa ja kirsikkatomaatteja
Välipala Klo 14.00 2 riisikakkua kalkkunaleikkeleellä ja kasviksilla, lasi sokeroimatonta mehua
Päivällinen klo 18.00 tandoorikanaa, villiriisiä sekä kasviksia
Palkkari klo 20.30 jumpan jälkeen, n. 30 g heraa
Iltapala 21.30 2 riisikakkua munalla ja kasviksilla sekä iltateetä hunajalla

TI

ruokapaivakirja1Aamupala klo 6.00  Kaurapuuro voilla, kuivatuilla luumuilla, pellavarouheella, macalla, kanelilla ja sokeroimattomalla mansikkakeitolla sekä teetä hunajalla.
Välipala klo 9.30 banaani ja teetä
Lounas klo 12.00 seisovasta pöydästä possua, perunoita ja kasviksia
Välipala klo 15.00 Fastin Nix patukka
Päivällinen klo 18.00 Tandoorikanaa, villiriisiä, parsa- ja kukkakaalia
Iltapala klo 21.00 banaaniprotskuvohveleita marjoilla ja banaanibonnella sekä iltateetä hunajalla

KE

ruokapaivakirja2

Aamupala klo 6.45 Kaurapuuro voilla, kuivatuilla luumuilla, macalla, kanelilla ja sokeroimattomalla mansikkakeitolla sekä teetä hunajalla
Välipala klo 9.00 banaaniprodevohveli marjoilla ja banaanibonnella sekä teetä
Lounas klo 11.30 Kana-qvinoa-kasvis-fetapaistos
Välipala klo 15.00 Smoothie
Päivällinen klo 18.00 Tandoorikanaa, villiriisiä, parsa- ja kukkakaalia
Palkkari klo 20.30 jumpan jälkeen, n. 30 g heraa
Iltapala 21.30 riisikakkuja kalkkunaleikkeleellä sekä kasviksilla ja iltateetä huajalla

TO

dav

Aamupala klo 5.30  Kaurapuuro voilla, kuivatuilla luumuilla, pellavarouheella, macalla, kanelilla ja sokeroimattomalla mansikkakeitolla sekä teetä hunajalla.
Välipala klo 9.00 kaurajugurtti heralla, banaanibonnella, siemenmixillä ja marjoilla
Lounas 11.30 Kana-qvinoa-kasvis-fetapaistos
Teehetki klo 13.00 teetä hunajalla
Välipala klo 14.00 smoothie
Lounas klo 17.00 Pekoni-sienikeitto kauramatitoon ja -kermaan tehtynä
Iltapala klo 21.00 riisikakkujamunalla ja kasviksilla sekä iltateetä hunajalla

PE

ruokapaivakirja4Aamupala klo 7.45 kaurapuuro voilla, marjoilla, macalla ja chiasiemenillä sekä teetä hunajalla
Lounas klo 11.30 pekoni-sienikeittoa (gluteeniton/maidoton) ja gluteenitonta kaura-siemennäkkäriä
Välipala klo 15.30 smoothie
Lounas klo 17.30 Salaatti kanalla, aurinkokuivatulla tomaatilla, fetalla, pekonilla ja moniviljapatongilla
Iltapala klo 21.00 mansikkainen frozen smoothiebowl

LA
(synttäripäivä)

ruokapaivakirja5Aamupala klo 9.00 Kaurapuuro voilla, kuivatuilla luumuilla, macalla, kanelilla ja sokeroimattomalla mansikkakeitolla sekä teetä hunajalla
Karkkia aamupäivän aikana enemmän tai vähemmän
Välipala klo 12.00 vadelma-lakusorbetti (ohje tulossa myöhemmin)
Burgertime klo 15.30 gluteeniton burgeri mm. pihvillä, halloumilla, tzatzikilla
Jälkiruoka klo 16.30 tiramisujäätelöä
Illallinen klo 21.00 tacoja ja roseeviiniä sekä vadelma-lakusorbettia

SU

ruokapaivakirja6

Aamupala klo 9.00 Aamupala klo 9.00 Kaurapuuro voilla, kuivatuilla luumuilla, macalla, kanelilla ja sokeroimattomalla mansikkakeitolla sekä teetä hunajalla
Omarkonvehteja pitkin päivää, HYVIÄ!!!
Brunssi klo 12.30, santsiannoksella mm. katkarapu-qvinoasalaattia, täytettyjä valkuaisia, kurpitsapiirakkaa, vadelma-lakusorbettia, appelsiinimehua (brunssista tulossa postaus)
Kahvittelua klo 14.30 cappuchino sekä kurpitsapiirakkaa
Päivällinen klo 18.00 tonnikala sub 15 cm
Iltapala brunssijäminä katkarapu-qvinoasalaattia, täytettyjä munanvalkuaisia, iltateetä hunajalla

———————–

Yritän sitten tässä joku kerta tehdä yhdestä päivästä oikein tarkan ruokapäiväkirjan. Onhan se kiinnostavaa joskus laskeskella ne päivän kalorit ja makrot.

Outi Karita

8 vastausta artikkeliin “Viikon ruokapäiväkirja”

  1. Hyvän näköinen ruokaviikko ! Terveellistä arkena mutta viikonloppuna herkuttelua sopivasti 😄 Ihanan näköisiä kuvia, nälkähän tässä tuli niitä katsellessa 😜 Mitä muuten noissa banaaniprodevohveleissa on; näyttää ja kuulostaa hyvältä 😉

    • Pahoittelut, että vastaaminen on kestänyt.
      Siihen mä pyrinkin, kun perusta on kunnossa niin voi ottaa välillä rennomminkin ja itse haluan sen näyttää myös täällä blogissakin 🙂
      Nuo vohvelit on tehty aikalailla banaanilettujen ohjetta mukaillen lisäten proteiinijauhetta, mutta voisin tehdä noista vohveleista postauksen viimeistään alkuviikkoon 🙂

    • Ei se mitään! 😊 Ja oon kyllä ihan samoilla linjoilla! Postausta odotellen 😉

  2. Näitä ruokapäiväkirja postauksiaon kiva lueskella, saa aina joskus jotain uusia ideoita omiinkin syömisiin 🙂 joten laita vaan tarkempaakin ruokapäiväkirjaa tulemaan 🙂

  3. Nää on kyllä ihan parhaita nää sun ruokapäiväkirjat! Olin iha innoissani kun huomasin, että oot taas jaksanu värkätä tämmösen. Saa tosi paljon ideoita omiin ruokailuihin, kiitos siis! 🙂

    • Voi kun kiva kuulla! Ihan huippua jos näistä saa ideoita! Laitetaan siis useamminkin tulemaan ruokapostauksia 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta