Treeniviikko ilman peruspunttia

Viime viikolla treenasin ahkerasti, mutta ihan peruspunttia ei tullut kuntosalilla tehtyä lainkaan. Sain kuitenkin koko kroppaa todella hyvin treenattua, ihan lihakset kipeiksi asti. Mites tämä sitten on mahdollista?

burst

MA

Maanantaina työmatkat taittui fillarilla eli pyöräilyä n. 10 km / 40 min.
Illalla suuntasin crossfit circuit tunnille, mutta tuntia ei ollutkaan. Olin missannut ilmoituksen, että maanantai tunnit menevät kesätauollajo kesäkuusta. Äh, ja torstain tunneille en pääse, että elokuussa seuraavan kerran. Sain kuitenkin jäädä siihen salille treenailemaan ja todella hyvän tunnin mittaisen toiminnallisen treenin sain koko kropalle tehtyä! Päätinkin, että käyn kesäaikaan ihan säännöllisesti treenailmassa tällaista toiminnallisempaa treeniä, koska tästä mä tällä hetkellä tykkään hirmuisesti.

dav

TI

Aamulla kävin herättyäni puolen tunnin reippailulla ulkona. Työmatkat taittui pyörällä eli se n. 10 km/40 min yhteensä.
Illalla oli pumppitunnin ohjaus ja uudella ohjelmalla sai koko kroppa taas uudenlaista ärsykettä.

kesäpumppi

KE

Olikin treenitön päivä ja työmatkatkin taittui autolla.

TO

Torstaina vedettiinkin elämäni ensimmäinen KUNNON porrastreeni! Portaita tuli noustua sellainen 600 ja risat. Olin Harjavallassa käymässä isäni luona j kotimatkalla pysähdyin Harjavallasta löytyville portaille ja rupesin niitä ravaamaan. Portaita oli pyöreästi sata, ehkä 105. Ensin vedin neljä kertaa portaat ylös spurtteina niin että alas hölkyttelin. Neljän kierroksen jälkeen keuhkot meinasi räjähtää ja pidin pientä taukoa. Siinä hengitystä ja sykettä palauteltuani päätin viekä lähteä kokeilemaan montako kierrosta vielä menee ja koska auto oli ylhäälläniin ylös oli aina tultava 😛 Kaksi kierrosta pystyin menemään ja viimeisestä kiepistä meni ehkä about 30 porrasta kävellen (melkeinpä kontaten). Kuulostaa rajulta, mutta olo oli niiiin hyvä, ne on ne endorfiinit!!! 🙂 Jalat kyllä tärräsi ja varsinkin kytkimen painaminen pohjaan kun auton rattiin istuin tuntui hieman pahalta, mutta kotiin selvittiin 😛 Ja voin sanoa, että oudokseltaan tuli varsinki pohkeet melko kipeiksi, mutta kyllä koko jalkojen lihaksisto sai todella hyvän treenin!
Illalla sitten ohjailin Kireä korsetti jumppatunnin, jossa etenkin keskivartalo sai mojovaa treeniä!

PhotoGrid_1465477812822

PE

Aamulla puolentunnin aamureippailu sauvakävellen. Hyvä oli jalkojen saada vähän liikettä porrastreenin jäljiltä 😛
Illalla olin lämpöjoogassa, joka kesti 75 min. Ihanaa kehonhuoltoa ja liikkuvuustreeniä!

LA

Lauantai – zumbapäivä ja fiilikset katossa!

outizumba

SU

Aamupäivästä puolen tunnin rullaluistelulenkki, jonka perään n. puolen tunnin kotitreeni lähinnä yläkropalle. Mietein mitkä lihakset jääneet ehkä vähimmälle treenille ja niinpä keskityin olkapäihin ja käsiin eniten. Vaikka vatsaa olikin tullut jo viikon aikana treenailtua niin kyllä myös aina pienet vatsarullailut mahtuu treeniin. Tykkään treenat vatsoja!!!
Illalla vielä huolsin kehoa n. 45 min, rullailin putkirullalla ja hierontapallolla kroppaa läpi ja venyttelin hyvin. Lopuksi vielä vähän päälläseisontaharjoittelua, josko joskus menisi vielä ilman seinääkin… 🙂

PhotoGrid_1465755580568

Kehonhuoltoa tuli tällä kertaa mukavasti viikkoon, mutta kyllä huomasin, että olisin varmasti hierojankin tarpeessa 😛 Perus salitreeneistä en ole suinkaan luopunut, viime viikkoon ne ei vaan istuneet aikataulullisesti. Myönnän kyllä, että viehätys peruspunttiin on myös hieman laskenut ja aikansa kutakin. Liikuntaa on niin monenlaista ja liikkua kannattaa juuri niinkuin mieli tekee! Tällä viikolla luultavasti on peruspunttiakin tulossa, mutta eletään ja treenaillaan päivä kerrallaan 😉

dav

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta