Painonseurantaa

Timmityminen jatkuu vai jatkuuko?

PhotoGrid_1459672109435

Ihan ensiksi sanottava, että todellakaan se paino ei kerro kaikkea, eikä sitä pitäisi turhan tarkkaan syynätä. Tärkeää on miltä omassa kehossa tuntuu. Peilikuva on hyvä mittari ulkoiselle olemukselle, joskin sitä tulee sokeaksi helposti itselleen ja kehitykselleen/muutokselleen. Kehonkoostumuksen mittaukset kuten mittanauha kertovat sitten enemmänkin.  Kuitenkin olen sitä mieltä, että voi sen painonkin seurannan kautta saada osviittaa timmitymisestään.

Vaakaan katsomisen paikka ja muutos edessä

Mullahan on tässä käynnissä tämä pieni timmitymisprojektini, josta kerroin ylläolevan otsikeen takana olevassa postauksessa. Olotila on tietysti ykkösjuttuna ja olotila on jo hyvä. Kuitenkin haluan hieman timmimmäksi itseäni ja se sallittakoon myös. Peilikuva, valokuvat ja vaaka on mittareinani. ”Ongelmakohtani” jos niin voi sanoa, on alakroppa, vyötärön seutu on ihan hyvässä kuosissa, mutta pientä kiristymistä ylökroppaankin voisi tulla. Eniten kuitenkin kaipaan timmiytymistä alakropan suhteeen.

Kuvat nyt

Outikaritapaino

Kuvat Muutos100 alussa

outimaaliskuu

Suuria muutoksia ei kuvissa vielä näy, tarkkaan syynäämällä jotain, mutta ei tässä suuria muutoksia vielä ole tapahtunutkaan. Tosin jos tuohon löisi tammikuun alun kuvat niin muutos olisi jo selkeämpi. Tuossahan nyt ei ole kuin kolme viikko eroa kuvissa.

Itselläni on siis tässä myös painotavoite lyötynä ja se on saada paino Muutos100 valmennuksen aikana alle 60. Muutos100 antoi lisäpotkua alkuvuodesta startanneelle timmitymisprojektille, hitaasti, mutta varmasti paino on lähtenyt hivuttautumaan alaspäin ja eihän tässä tosiaan hevosen selässä olla. Muutos100 valmennusta on takana kuitenkin vasta 3 viikkoa.

Ensimmäisellä viikolla paino ei juurikaan liikahtanut, mutta sillä viikolla sairastelin ja makoilin paljon. Toisella viikolla paino sitten lähti vähän mukavammin alaspäin. Sitten tulikin pääsiäinen ja kahtena päivänä otettiin rennosti herkuttelujen suhteen eikä tällä viikolla sittenpaino ole liikahtanut alaspäin, mutta ei myöskään ylöspäin. Tämä viikko en eka viikko valmennuksen aikana kun sain täyden treeniviikonkin, JES! Tästä homma jatkuu ja suunta on oikea. Juhannukseen asti aikaa tässä vielä on 🙂

Paino oli Muutos100 alussa 63,5, alkuvuodesta se oli siellä 65 paikkeilla ja nyt…

dav

Onkos teillä lukijoilla menossa minkäänlaisia timmiytymisprojekteja tässä alkuvuodesta?

Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Painonseurantaa”

  1. Mielenkiintoista seurata sun projektia täällä ja snapchatin puolella myös! 🙂 Itsellä kans jo kolme kuukautta takana pientä dieettiprojektia, mutta nyt huomisesta alkaen kiristellään vielä lisää niin katsotaan mitä saadaan kesään mennessä aikaiseksi. Tsemppiä sullekin, jatka samaan malliin!

    • Heippa Maare!
      Kiva kuulla!
      Tsemppiä myös sinun projektiisi! 🙂

  2. Tosi kiva kyllä seurata sun timmiytymistä 🙂 Ja tsemppiä projektiin! Itellä on se hetki, kun pitäis yrittää vähän tsillata urheilujen ja syömisten saralla, mutta… Se on vaan tuo kun vihaamani talvi ja ne inhat jäät ovat poistuneet. Kokoajan tekis mieli olla lenkillä tai punttien kanssa pihalla. Samoten ruokavalio siistyityy kuin automaattisesti talven jälkeen. Vähän sivuraiteelta, mutta monesti asiakkaat kysyy multa miten voin elää ilman pullaa ja leipää, kun on tämä gluteeniyliherkkyys. Se on hassu kysymys, koska pulla on vain pulla ja herkku on vain herkku. Kysymys olisi relevantimpi, jos se käsittelisi onnea, rakkautta, terveyttä!

    • Kiva kuulla Susan ja tosi kiva kun kommentoit usein 🙂
      Jos liikunta houkuttaa ja tuntuu hyvältä niin antaa painaa vaan. Liikunnan määrä kuitenkin vaikuttaa miten paljon syödä ja syöminen on aina kivaa ja puhdasta ruokaahan saa aina syödä määrällisesti enemmän 😉
      Kyllä sitä tottuu olemaan ilman joitakin syömisiä ja jos on joitakin allergioita / sairauksia tms. niin eihän siinä paljon vaihtoehtoja ole. Toiset ihmettelee aina toisten syömisiä, minäkin joskus omassa päässäni, mutta se on kuitenkin jokaisen oma asia miten itse syö…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta