Miksi Muutos100 ja 100 kyykkyä

Ajattelin teille kirjoitella vielä tuosta lähdöstäni MT Personal Trainingin Muutos100 valmennusryhmään mukaan täysin omin sanoin. Kirjoittelin tästä 100 päivän projektista jo viime viikonloppuna postauksessa Vaakaan katsomisen paikka ja muutos edessä. Mulla jäi kuitenkin olo etten kertonut kaikkea ja nyt halusin vielä avata syyt miksi lähteä mukaan Muutos100:aan ja miksi minä lähden.

dav

Mähän halusin alkuvuodesta startata pienen timmiytymisen ja hyvän startin se saikin. Helmikkuussa paino sitten pysyikin aikalailla paikallaan eli voisi ajatella että kulutus ja energiansaanti olivat balanssissa. Kuitenkin haluan vielä timmiytyä ja onhan mulla kokemusta diettaamisesta ym., mutta koin tarvitsevani vähän tukea, painetta ja persiille potkimista. Itseni tuntien olisin hetken päästä ollut sitä mieltä, että kun hyvä olo ja hyvässä kuosissa oon kuitenkin niin antaa olla. Nyt en anna olla, en tyydy kun haluan enemään! Kun ei ole mitään suoranaista tavoitetta, kuten kisakunto niin tarvitsen ehkäpä jonkin haasteen, vähän eteenpäin potkimista. Olen myös tässä alkuvuodesta ollut aika paljon poissa salitreenien puolelta, pari pikkuflunssaa kun on tullut saatua. Harvinaista ollut ettei flunssat ole äityneet pahemmiksi ja nyt äkkiä koputtamaan puuta! Vähällä olen kuitenkin selvinnyt edellisiin talviin verrattuna. Kova halu saada treenit potkaistua kunnolla käyntiin on, mutta ei tällä hetkellä keskittyen pelkkään saliin vaan kaikkeen mikä tuntuu hyvältä, sali, zumba, crossi, lämpöjooga, lenkkeily….

Alkuvuodesta kirjoitin haluavani ottaa timmiytymisen rennosti ja aion edelleenkin ottaa, Muutos100:ssa ei ole kyse tiukkaakin tiukemmasta kurista vaan rennosta otteesta ja hyvistä valinnoista. Hyvinvointiin kuuluu myös joskus herkuttelu ja sitä ei olla kieltämässä. Mä aion pääsiäisenä herkutella perinteiset pääsiäisherkut, mä aion huhtikuun viikonloppuureissuillani ottaa rennosti, mä aion lomailla toukokuussa Gdanskissa ilman joka suu palan laskemista. Mä aion myös 100 päivän päästä olla timmimpi! Ruokaohjelma ei ole pelkkiä määriä vaan luvassa on paljon reseptejä ravintoarvoineen ja ne on oikein tervetulleita!

muutos2a
Muutos100

Muutos100:ssa räätälöidään jokaiselle yksilöllisesti ruoka- ja treeniohjelma, vaikka kyseessä onkin valmennusryhmä. Se on hienoa! Vaatii paljon hommaa valmentajilta, joten hatunnosto, että ovat tällaisen ryhmävalmennuksen tehneet. Ryhmä kuitenkin tuen lisäksi tuo lisäpotkua, kannustusta ja toisille myös pientä painettakin, joka tietyissä määrin voi potkia sinua hyvällä eteenpäin! Lisäksi tulee lisähaasteita tuomaan potkua vielä lisää, näitä odotan innolla!

Muutos100:ssa ei ole kysymys mistään kikkakolmosista, ei tarvitse valmistautua mitä ihmeellisimillä ravintoaineilla projektiin. Kunhan perusjuttuja löytyy, hiilarin lähteitä kuten riisiä, perunaa yms., protskun lähteitä kuten lihaa, kalaa, kanaa tms., hedelmiä, vihanneksia… Ainoa ”erikoisuus” mikä ei itselleni ole erikoisuus on herajauhe, sitä suositeltiin löytyvän kaapeista kun infon sain.

Kun mulle tarjoutui mahdollisuus testata tämä Muutos100 niin olin heti innoissani! Vaikka pystyisin jo itsekin suunnitelemaan itselleni ruokavaliota ja treenijuttuja niin joskus tarvii ulkopuolista. Kotisalillani on myös hyviä ryhmävalmennuksia, jotka koen kuitenkin olevan liian ”lähellä” ja etten ehkä kuulu ihan kohderyhmään 😛 Olen saanut kotisalillani Piukoissa Paikoissa hyvää yksilövalmennusta, mutta nyt mä halusin ja ehkäpä koin tarvettakin testata jotain muuta kuin perinteistä pt valmennusta, pois tutusta ja turvallisesta, jotain uutta ja erilaista, vaikea selittää… Ja onhan toinen valmentajista, Monna ollut pitkään jo yksi mun motivaattoreista 😉

Nyt sitten odotellaan starttia ja mitä tuleman pitää 🙂
Valmennushan starttaa ensi maanantaista.
Tutustu tarkemmin ->
http://www.tuukkapursiainen.com/…/Muutos100_14.03.2016_.html
Valmentajina jo itsessään hyvin motivoivat Monna Pursiainen (Monna treenaa) sekä Tuukka Pursiainen

dav

Eilen tuli tehtyä sitten 100 kyykkyä. Kirjoittelin teille tuossa maaliskuun alussa, miten päätin tarttua Motiviren kuukauden kyykkyhaasteeseen. Mähän olin ajatellut kyykkääväni kyykyt aina aamuisin, mutta toisin on käynyt, joskus kyykätään aamusti, joskus kyykätään kesken päivää ja eilen kyykättiin ennen jumppaohjausta illalla. Tänään valitettavasti skippasin kyykyt, sillä kurkku oli jo eilen kipeä ja tänään jo ihan selkeä flunssanpoikanen on päällä, mälsää 😛

Tuntuuko susta koskaan että kaipaat vähän persiille potkimista niin sanotusti, haastetta/tavoitetta, jotain uutta?

Outi Karita

3 vastausta artikkeliin “Miksi Muutos100 ja 100 kyykkyä”

  1. Kyllä jonkin tavoitteen tai ohjelman laatiminen kummasti motivoi. Varsinkin jos vanhat treenitavat ja rutiinit alkavat kyllästyttää. Eli vaihtelu todellakin virkistää 🙂

    Tehdäänkö tuossa kyykkyhaasteessa joka päivä 100 kyykkyä? 😀

    • Juurikin noin itse nyt ajattelen 🙂
      Joka päivä on eri määrä kyykkyjä eli määrä nousee kuukauden ajan ja lopuksi muistaakseni on edessä 250 kyykkyä, välillä on kyllä lepopäiviä. Googlaappa ”motivire kyykkyhaaste” 😉

  2. […] Sadan kyykyn kohdilla vielä kuvailin kyykkyvideotakin blogiin ja se on nähtävissä postauksessa ”Miksi Muutos100 ja 100 kyykkyä”. Eilen tajusin, että nyt elellään maaliskuun viimeisiä päiviä ja mä oon jo tervehtynyt […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta