Drinkki vs. Smoothie

Yhteistyössä NU3

Aamuisin tulee vetäistyä sitrus-viherdrinkkiä, mutta taittuu ne ainekset myös smoothieen.
Kummin parempi?

dav

Paikkansa kummallekin, samoin smoothiekulhollekin on paikkansa. Drinksu sopii mulle aamuihin, smoothiet iltapäivän välipaloiksi töiden lomassa ja smoothiekulho taas toimii välipalana silloin kun ehtii kunnolla istahtamaan ja pysähtymään välipalalle, myös aamupalaksi smoothiekulhot on oivia, voi tehdä jo illasta valmiiksi aamua varten.

dav

Sitrushedelmistä sekä vihreistä saa hyvin vitamiineja, kuituja, ravintoaineita, energiaa ja boostia aineenvaihduntaan! Drinksuihin ja smoothieihin näitä saa helposti upotettua reilun satsin! Viherjauheet on todella kätevä tapa lisätä vihreää juomiin, NU3:n Matcha jauhe on ollut pitkään mun suosikki ja nyt onkin purkki tyhjänä ja lisää haluan! Matcha sisältää paljon kofeiinia, joten se virkistää hyvin, puhumattakaan vihreän teen monista hyödyistä sekä antioksidanttimääristä. Vehnänorasjauhetta olen saanut myös NU3:lta testiin ja se sekoittuu oikein mukavasti drinksuihin sekä smoothiehin. Vehnänorasjauhe onkin varsinainen runsaasti lehtivihreää sisältävä ravintopommi sen sisältäen paljon mineraaleja sekä muita hyviä ravinteita, A-, K- ja E-vitamiinien pitoisuudet ovat korkeat. Vehnänorasjauhe on myös gluteenitonta vaikka vehnää onkin, joten sopii gluteenia välttävällekin!

dav

DRINKSU

Kuvat kertovat puolestaan ja kyllä sitruspuristimeni on suoraan 80 -luvulta jos ei kauempaakin 😀 Matchavispilä on hyvin kätevä sekoittamaan viherjauheet nesteeseen, ei aina tarvi surautella tehosekoittimella ja lusikalla kun helposti jää paakkuja eikä ne ole kivoja 😛

Viherjauheita käytän puolesta teelusikallisesta 2 teelusikalliseen. Matchaa laitan yleensä puolikkaan teelusikallisen ja vehnänorasta taas reilu teelusikallisen. Verigreipistä sekä sitruunasta puristuu puolikkaat lasiin ja sitten lähes puolen litran lasi täytetään loppuun raikkaalla kraanavedellä 😉

davdav

SMOOTHIE

Vaikka lähes samoilla aineksillakin saisi smoothien, lisäten vain esim. banaania tuomaan paksuutta juomaan, niin jaetaan nyt smoothievinkki hieman eri aineksilla 😉

Samat viherjauheet kuin drinksussakin ja niiden lisäksi vihreää myös kourallisesta tuoretta pinaattia. 1 banaani tuomaan sitä paksuutta ja smoothien rakennetta, puolikas verigreippi sekä 1 veriappelsiini. niin ja vähän vettäkin sekaan, mutta jos haluaa tehdä sen trendikkään smoothiekulhon niin voi jättää veden poiskin, jolloin smoothiesta jää paksumpi ja lusikoitavampi. Ai että, oli muuten maukas smoothie! 😉

dav

dav

Maistuisko sulle Drinksu vai Smoothie,
vai oletko kenties Smoothiekulhojen ystävä?

NU3
Matchatee ja Matchavispilä
Vehnänorasjauhe

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta