Hevipuolen suosikit, kan du hjälpa mig!?

Oikeastaan kaipailisin hieman apujakin tuon hevipuolen suhteen jumppatunneille, mutta pääosassa tässä postauksessa on nuo hedelmät ja vihannekset 😉 Loppupostauksesta sitten siitä musiikillisesta hevipuolesta, johon kaipailisin apuja 😀

outi rock

Kauppakärrystä suuri osa täyttyy kauppakäynneillä paljolti heti tuosta heviosastosta, eli hedelmistä ja vihanneksista. Aina pitää löytyä perus salaattitarpeita, hedelmiä pitää löytyä ja jotkin tietyt ruuan lisukkeet löytävät aika usein tiensä ostoskärryyn.

dav

Perunaa ei meillä ihan kauhea usein syödä, keitetty peruna on musta tylsää syötävää 😛 mutta saahan perunasta toki tehtyä muutakin ja hyvää. Suosikki ruokalisuke ”hevipuolelta” on bataatti. Bataatti on vain todella hyvää! Myös bataateista ja perunoista tehty muusi on hyvää, pelkkä bataattimuusi on hyvää ja bataatti uunissa tehtynä, hyvää 😀 Kesäkurpitsaa tulee myös paljon ostettua ja nyt olen ihastunut myös varsiselleriin ruuan valmistuksessa. Mun perus salaattitarpeet on jäävuori, kirsikkatomskut, kurkku, paprika, rucola, pinaattia…. Kotoa pitää löytyä myös aina sipulia ja valkosipulia!

hdrhdr

Hedelmä puoli onkin sitten vähän suppeampi, mutta nyt kun on appelsiinien satokausi niin on ihan mehuissa 😀 Mulla on todella paljon hedelmäallergioita ja mun on helpompaa luetella hedelmät, joita saan syödä kuin hedelmät joita en saa syödä. Saan syödä banskuja, viinirypäleitä, vesimeloonia ja sitrushedelmiä, tosin sitrushedelmät taitavat kuivattaa mun ihoa, mutta kun hedelmäkavalkaadi on jo vaalmiksi melkoisen suppea niin kyllä niitä sitrushedelmiäkin kuluu. Aamuisin puristan lähes poikkeuksetta puolikkaan verigreipin ja puolikkaan sitruunaa mun aamudrinksun sekaan, joten niitä tarvitsee löytyä. Appelsiinit ja veriappelsiinit kuuluvat myös tällä hetkellä kauppakärryn vakiosisältöön ja niitä tulee syötyä myös joka päivä tällähetkellä, ne on vaan niiiiiin hyviä!!! Banskuja meiltä löytyy aina, treenin jälkeen tulee bansku vetäistyä ja banskua menee myös smoothieen lähes päivittäin. Banskuletut on myös mun herkkua, joten banskuja kuluu…… Alkoi kuulostaa mun banskujen syönti aika runsaalta, mutta loppujen lopuksi 1-2 banskua päivässä menee, ei kuitenkaan sen enempää ja kuulemma avaan banaanin väärästä päästä 😀

davdavmde

Mitäs heviosaston suosikkeja teillä on?

Niin ja sitten siihen musiikkipuoleen 😀 Uuteen pumppituntiin oon koonnut biisilistaa ja kyykkyihin kaipaan aina vähän hevimpää, raskaampaa tai rockimpaa musiikkia. Mä voisin kaivaa jonkun biisin vanhoistakin ohjelmista välillä uusiokäyttöön, mutta jotenkin kaipaan aina sellaisia biisejä, joita en ole aiemmin käyttänyt. Biiseissä on ne haasteet, että biitti pitää olla sopiva jumppaan ja mittaa biiseillä saisi olla se 4-5 minsaa mieluusti. Tällä hetkellä mulla on ollut kyykyissä Poets of the fall:n Choice Millionaire ja askelkyykyissä Five finger death punch:n Wrong side of heaven. Nää on olleet tosi hyvät biisit, mutta nyt jotain muuta ja saa auttaa!!! Ja biisien ei välttis tartte olla just tän sortin musiikkia, kunhan asennetta biisista löytyy 😀

Kan du hjälpa mig!?!?!

Outi Karita

10 vastausta artikkeliin “Hevipuolen suosikit, kan du hjälpa mig!?”

  1. Itselle ei oikee sitrushedelmät uppoo, en oo koskaan tykänny ees mandariineista xD mun suosikit on omena, banaani, päärynä, luumu, kiivi, tummat viinirypäleet, vesimeloni, ananas, taateli. Sitruunaa kyllä ostan usein, mutta vain mausteeksi ruokaan, leivontaan, juomiin. vihanneksista; kurkku, punasipuli, kirsikkatomaatti, herkkusieni, avokado, porkkana, parsakaali, punainen paprika, jäävuorisalaatti, kaali. noi on ne perus:D oon yrittäny vielä lisätä jtn, mutta en tiedä oikein mitä? ehkä toi bataatti pitäs laittaa kokeiluun, koska oon ainkin mummoni tekemää bataattikeittoa syönyt ja herkkusienikeiton lisäksi en mtn parempaa tiedäkkään:P pakasteena ostan vielä kukkakaalia ja pinaattia. (mango, vihreät rypäleet, karvanen persikka, persimon, verkkomeloni, cantaloupemeloni ei uppoo) mutta jos vielä jtn muuta keksit niin kerro ihmeessä! 😀

    • Ehdottomasti kannattaa sitä bataattia testata ja suosittelen myös tuota varsiselleriä ruuan joukkoon, ite en niinkään raakana välitä, mutta kypsennettynä toimii 🙂 ja hei punajuuret on hyviä, nyt kun tuli mieleen niin voisinpa itekin tehdä pitkästäaikaa uunipunajuuria 🙂

  2. Nää ei nyt taida olla heviä, mutta ehdotan kuitenkin:

    Papa Roach: Kick in the Teeth
    Disturbed: Another way to die

    Tohon Disturbediin saa kivat hidastukset alkuun 😀

    • Tosi hyvät vinkit Petra, toimii! Kiitos! 🙂

  3. Vähän vähemmän tunnetuista, mutta oikein hyvin toimivista hevibiiseistä esimerkkejä voisi olla Kamelot – When the light are down, Halestorm – Love bites [so do I] ja lähes mikä vaan Stam1nan, Mokoman tai System of a downin biisi. Ylipäätään vähän progempi hevi tai metalli toimii itsestä oikein hyvin, kun temmonvaihteluja musiikissa on paljon.

    • Hyviä treenibiisivinkkejä, jumppaan tosin aikas nopeita kun tehdään musiikin tahtiin toistot 😀 paljon uusia treenimusavinkkejä kyllä, aerobista tehdessä usein omat musat ja System of down on kyllä ollut tosi toimiva 🙂

  4. Moi! Kommentoin harvoin blogeja, mutta nyt haluan tarjota kollega-apua ohjaajalta toiselle. Mm. siksi, että tiedän tasan tarkkaan mitä tuntisuunnittelu ja biisietsimiset vaativat, ja välillä hyvät ideat ovat todella kullanarvoisia. Omat kyykkybiiisisuosikkini ovat lähes kaikki Rage Against the Machinea. mm. biisit Killing in the Name, Renegades of Funk, Take the Power Back, Know Your Enemy. Tyylilajillisesti ei (mielestäni onneksi!) ole puhdasta heviä, vaan enemminkin vaihtoehtoista metallimusiikkia funk- ja rapmaustein. Kuuntele ja testaa!

    • Kiitos tosi paljon! Näistä vinkeistä oli apua, toimii! 🙂

  5. Pantera – Walk
    Cradle of filth – temptation.
    Itsellä molemmat toimii reenatessa erittäin hyvin 🙂

    • Nää oli myös hyviä vinkkejä, kiitos! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta