Uuden vuoden kireä korsetti

Milloin mikäkin lihasryhmä, useimmiten peppu on erityisen huomionkohteena treenivinkeissä. Tällä kertaa mulla onkin teemana kireä korsetti. Kireä kosrestti niminen tunti alkoi meidän salilla syksyllä, itse hieman sellaista tuntia ehdotin lukkariin vaikka tiesinkin, että tunti menee toiselle ohjaajalle. Tykkään itse treenata vatsoja ja ajattelin, että tämäntyyliselle teematunnille voisi olla tilausta, tunti kestää tosiaan tunnin joten ei siinä ihan pelkkää vatsaa hinkata ja onhan kireässä korsetissa muustakin kyse kuin vatsalihaksista 😉 Nyt joululukkarissa pääsen kuitenkin itsekin kokeilemaan kyseisen tunnin ohjaamista. Otettiin salimme työntekijän Amandan kanssa vähän kuvia kun kokeilin joitakin liikkeitä ja ajattelin teille nyt jakaa muutaman liikkeen kireän korsetin tavoitteluun 🙂

Heti alkuun napa selkärankaan ja korsetti piukaksi!
😉

davKropan lämmittelynäkin toimii hyvin nämä ensimmäiset liikkeet.
Kiekon tai kahvakuulan pyörittämistä kropan ympäri ja etuheilautuksia.

korsetti9Hyvä liikepari on mittarimato ja askelkyykky kierrolla, kumpaakin vaikka huone/sali päästäpäähän.

korsetti1davTaivutus vaakaan niin että vastakkainen käsi nousee suorana ylös ja tekee ylhäällä vaakatasossa soudun. Tähän riittää hyvin pienikin painoa. Alkuun voi tehdä pelkkiä vaakaan menoja 8 toistoa ja sitten yhden toiston jossa jää tekemään vaaka-asennosta soutuja 8 toistoa. Esim. 2 tälläistä settiä kummallekin puolelle. Perään voi tehdä vielä vähän kulmasoutua ottaen nojan eteen, mutta ei haetakaan tukea kädellä jalasta, kummallekin puolelle 16 toistoa.

korsetti2korsetti3Punnerrus – kierto kylkilankkuun – punnerrus – kierto toiselle kyljelle. Toistoina esim. 8 punnerrusta jolloin kylkilankkuun kääntymisiä tulee kummallekin puolelle 4. Setin perään etunojasta vielä pakaraläpsyjä niin monta kun menee. Punnerrukset ja pakaraläpsyt voi tehdä myös polvet lattiassa.

korsetti5Kyykkyliikkeitä muutama, joihin kehonhalintaa mukaan…

Ensimmäinen liikesarja peruskyykky – tähtikurkotus ja rutistus kiekko ja polvi yhteen – palautus tähtikurkotukseen ja alas – kyykky – ….. Ensin voi tehdä esim. 4 kyykky ja kurkotusta oikealle puolella ja sitten yhden toiston niin että jää rutistelemaan 8 toistoa kurkotuksesta, jonka jälkeen vaihtaa puolta.

Toinen liikesarja luistelukyykkyjä vipunostoilla esim. 8 toistoa kummallekin puolelle.

Kun kummatkin liikesarjat on tehnyt läpi voi tehdä vielä toisen kierroksen 😉

korsetti4korsetti6Vielä vähän vatsoja ja pakaraa muutamalla eri liikkeellä.

Selinmakuulta lavat ylös lattiasta ja vuorotellen kurkotellen kantapäätä, lavat kokoajan ilmassa, 8 toistoa per puoli. Jalat kohti kattoa – aukaisu auki – vuorotellen jalka kohti lattiaa suorana (alaselkä pysyy lattiassa!) –  ja taas jalat auki – …..Näitä jalkojen siksakkeja 8 toistoa.

Lantionnostot toisen jalan nilkka toisen jalan päällä ja toistoja 8 kummallekin puolelle.

Nämä setit voi rullata myöskin pari kertaa läpi!

korsetti7korsetti8

Koko tunnin mun ohjaamana pääsee kokemaan sopivasti ennen vuoden vaihdetta, keskiviikkona klo 19.00 Porin Piukoissa Paikoissa! Tässä siis vain pieni kurkistus tuntiin ja muutamat liikevinkit siihen kireään korsettiin 😉

Kuinkas monella on uuden vuoden tavoitteena kireä korsetti?
Itsellä olisi tarkoitus hieman yrittää kiristää vaikkei joulukiloja tullutkaan, pari-kolme kiloa riittäis hyvinkin. Ja hei , niinhän sitä sanotaan, että se kireä korsetti tehdään keittiössä, joten muistetaan sekin puoli kun vuodenvaihteessa rynnätään saleille ja lenkkipouluille 😉

dav

Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “Uuden vuoden kireä korsetti”

    • Kiva kuulla että sait uusia liikevinkkejä! 🙂
      Hyvää uutta vuotta myös sinulle <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta