Boostia aineenvaihduntaan

On sitten syönyt jouluruokaa ähkyyn asti tai kohtuudella, niin jokatapauksessa se usein vaikuttaa olotilaan. Ruoka on jokatapauksessa helposti raskaampaa ja erilaista kuin perusarkena, sitä syö enemmän, syö myös herkkuja… Usein joulunajan syöminen poikkeaa normista ja se melko varmasti tuntuu kropassa. Itse en vetänyt jouluna ähkyjä, mitä nyt joulupäivänä en saanut enää suklaakakun palaani kokonaan syötyä, mutta hei, en syönyt väkisinkään 😀 Ruokailut on kuitenkin poikennut aika reippaanlaisesti normista, herkut on olleet läsnä, maitoa ja gluteenia ei ole vältelty ja ruoka on ollut raskaampaa.

Sen lisäksi että palailee pikkuhiljaa siihen omaan normiin niin pikku boostaus aineenvaihduntaan voi tehdä terää. Tänään teinkin raikkaan smoothien aamulla. Smoothiet on muutenkin kätevä tapa nauttia paljon ravinteita. Välipalasmoothiet on olleet pitkään mun arkea, ne on kätsyjä töissä ja matkaeväänä ja nyt taidan ottaa toistaiseksi tavakseni myös jonkinlaisen aamusmoothien tai aamudrinksun, teki niin terää tänään! Viikon päästä voisin postailla teille smoothiet viikonajalta ja tänään saatte nyt sitten yhden hyvän smoothieohjeen 🙂

dav

Viherjauheista matcha virkistää hyvin sen sisältäessä reilusti kofeiinia, chlorella puolestaan sisältää paljon lehtivihreää ja puhdistaa tehokkaasti kehoa, pinaattiahan Kippari Kallekin käytti ja se onkin hyvin ravintorikasta, ananas ja sitruuna boostaavat hyvin aineenvaihduntaa ja ovat hyviä vitamiinien lähteitä. Chiasta ja baananista kuitua ja energiaa mukaan, chiasta myös hyviä rasvoja ja banaanista pehmeää koostumusta ja makua!

Toki reseptejä voi myös aina soveltaa 😉

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta