Toiminnallisella treenillä tehot irti!

Nyt luvaassa treenihehkutusta, on meinaan ihan sairaan siisti treeni takana ja kun kotiin pääsin, niin maltoin laittaa ostokset kaappiin ja kynttilät palaamaan ennenkuin istahdin tähän koneelle hikisenä kirjoittamaan. Suihkuun en siis malttanut, heti pakko päästä hehkuttamaan teille mun treeniä! 😀

20151102_193635

En ookkaan ollut aikoihin näin hikinen, eikä aikoihin oo paikat hakannut niin paljoa treenin jälkeen kun tänään. Mä luulen että meitiin uppoaa ihan kunnon kokonen iltapalakin tänään, niin kova setti takana, ruokakin maistuu ihan eri tavalla! Kovaa treenaaminen on ihan mun juttu, siitä saa niin hyvät fiilikset, että huhhuh!

No mitäs mä nyt oon sitten tehny? Nopeimmat instastalkkaajat senhän jo tietää 😉 Olin Crossfit Circuit -tunnilla yli kahden vuoden tauon jälkeen. Välillä oon muistellut, että kuinka paljon tykkäsin noista tunneista, mutta en ole toimeentunut aloittamaan uudestaan, kunnes viime viikolla treffasin Sonjan, joka kertoi edelleen käyvänsä kyseisillä tunneilla, kiitos siis Sonja! 🙂 Miksi mulla on ollut taukoa, johtuu 2014 kevään body fitness kisoista. Kun löin kisatavoitteen lukkoon 2013 alkuvuonna, niin jätin siinä kevään aikana kaiken ns. ylimääräisen treenin pois ja keskityin sata lasissa salitreeniin ja kyllähän se lajia  ajatellen kannnattikin, kehitystä sain mukavasti aikaan. Nyt ei kuitenakaan ole kisatavoitetta ja haluan treenata monipuolisesti juuri niitä juttuja mistä tykkään, fiilistreenailla…

Täytyy saoa, että ennen tuntia jännitti, mitäköhän tästä tulee ja onkohan musta tähän… Karkuun en kuitenkaan lähtenyt vaan innolla kiinni treeniin! Taululla oli päivän treeni kirjoitettuna ja nuori ohjaajamiekkonen kävi ensin liikket läpi ja veti pienen alkulämmittelyn meille. Koko tunnin ajan ohjaaja tsemppasi tosi hyvin ja kävi antamassa vinkkejä ja tsekkasi tekniikoita! 🙂 4 osiota, jokaista tehtiin 5 minuttia, minuutti kutakin liikettä, paitsi b-osio meni hieman eri kaavalla ja settien väleissä minuutin tauot.

20151102_193608

Aloitin c osiosta ja päätin tarttua heti köysiin, sanoin kyllä Sonjallekin, että mahdanko saada köysiä edes liikkeelle. Siinä köydet käsissä odottelin kellon pärähtävän ja kun se pärähti niin yllättävän hyvin sainkin köydet liikkelle, tosin vuorotahtin en edes kokeillut, mutta kuitenkin 🙂 Toisena liikkenä polvi-istunnasta hyppy ylös ja siitä hyppy boxille, tässäkin liikkeessä yllätin itseni! Sitten soutukonetta, tää on tuttuahuttua aattelin ja sitten mulle tullaan sanomaan, että toi luku pitää saada alle kahden ja niimpä tempoa ylös ja kiskomaan, sainhan mä sen luvun alle kahden, jes! 🙂 Purbeet pompittiin ja sitten vatsoja niin, että istuttiin seinän vieressä ja pallo iskettiin seinään sivusuunnasta ikäänkuin, tää oli uutta. Kun 5 minuuttia oli kulunut, totesin itsekseni, että hapenottokyky on kovilla ja hiki on jo pinnassa…

D-osion aloitin lekalla hakaten traktorin rengasta, tää oli joskus ihan mun suosikkia ja hyvältä renkaan hakkaaminen nytkin tuntui 😀 Voimapyörällä rullailua, lantionnostoa toinen jalka ojennettuna, linkkaria jumppapallolla ja vielä kierrot kulmatangolla,  kyllä oli vatsan seutu töissä tän 5 minuuttisen aikana!

A-osion aloitin leuanvedoilla ja enhän mä nyt minuuttia putkeen pystynyt leukaa vetämään, en ees kummparin kanssa, taukoa oli pakko pitää. TRX-nauhojen kanssa meinasin mennä solmuun, mutta meinasin vaan ja sain vatsat rutisteltua 😀 Steppi eli penkillä puolelta toiselle hypyt nosti kivasti sykettä. Dipit onnistui kumpparin kanssa, mutta kuten leuanvedoissakin, niin tässäkin tarvittiin taukoja. Setin viimeisenä etuheilaautuksiin yritin katsella kahvakuulien painoja, mutta kun en nähnyt valmiiksi laitettujen kuulien painolukuja, niin siitä vaan oranssi kuula käteen ja heiluttelemaan. Happea…. ja hiki  oli enemmänkin kuin pinnassa 😀

B-osio oli sinäänsä haastavin, että rannetta piti hieman varoa, enkä uskaltanut vaan vetää ihan täysii…. Tnagon kanssa siis tehtiin neljää eri liikettä ja tässä setissä oli toistomäärät joiden mukaan 5 minuuttia kierrettiin mavea, riveä, työntöä ja etukyykkyä….

Ja eihän tässä ollut vielä kaikki, ei suinkaan 😛 Sitten vedettiin lankkuhaastetta. Ensin oli puhetta, että neljä minuuttia lankutetaan ja saa vaihtaa lankkuasentoa ja jos tarvii niin sitten huilia välillä. Mä päätin pysyä niin kauan kun vain ikänäkään pysyn ja ihankunnon lankussa eikä takapuolta ylös. Kahden minuutin jälkeen päätin, että mähän pysyn koko neljä minuuttia, kolmen minuutin kohdalla totesin ääneenkin, että loppuun asti pyssyn! Ja mä psysyin ja sitten neljän minuutin kohdalla sanottiin että pysytään sitten vielä minutti, 5 on niin kiva luku kuulemma, aaargh, mutta mä pysyin. MÄ PYSYIN SEN VIISI MINUUTTIA!!!! Välillä vaihdoin kylkilankkuun, välillä leveempään asentoon ja pysyin!

20151102_193626

Hitsi, että olo hyvä fiilis! Mä voitin ja ylitin luuloni monta kertaa ja niin hyvä olo! Kädet tärräs ja thank god, mulla oli plakkari ja banaani mukana! Jäin heti koukkuun ja haluan uudestaan!!! Harmi vaan ettebn ensi viikolla pääse, että kahden viikon päästä seuraavaksi, mutta se varataan jo  kalenteriin! Nyt painelen suihkuun ja teen iltapalan!

TREENI-ILOA VIIKKOON SULLEKIN!

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta