Mitä rasvoja käytän ja mikä siinä kookosöljyssä on? (Arvonta)

Kaupallinen yhteistyö Nu3 lisäravinteet

20150913_080548

Suoraan sanottuna mun on vaikea kookosöljyä mainostaa, mutta arpoa voin 😀 Vaikeaa mainostaminen on, koska en voi itse käyttää kyseistä tuotetta allergioideni takia, mutta jotain voin silti kertoa. Itselläni käytössä on sekä oliivi- että rypsiöljy sekä ihan voita käytän myös joskus, jopa näin maidottomallakin olen käyttänyt paistamiseen. Hyvien rasvojen, öljyjen käytöllä olen huomannut ihooni positiivisia vaikutuksia ja onhan niillä muitakin terveydellisiä vaikutuksia ja kyllä niitä rasvojakin meistä jokainen tarvitsee!

Mikäs siinä kookosöljyssä sitten on?

kookosoljy_245x245_4720618301444651510Kuvalähde Nu3

Kookoksessa on jotain jännää, vaikka se on kookospähkinä niin se ei ole pähkinä, kuten olen luullut. Kookos joissain muodoissa aiheuttaa mulle allergisia oireita. Kookosöljy tai kookosvoi ei missään nimessä minulle sovi, huulet alkavat kutisemaan jo pienestä määrästä. Kuitenkin kookoshiutaleita siedän ainakin pienissä määrin, että en tiedä mistä siinä kookoksessa oikein minun kohdallani on kyse (?).

Monet on kehuneet kookosöljyn todella hyvää iholle ja tuovan hyvää makua ruuan laitossa. Nu3:n neitsytkookosöljy valmistetaan kookospähkinöistä, jotka kasvavat valvotusti luonnonmukaisesti kasvatetuissa kookospalmuissa Sri Lankassa. Kookospähkinän ravinteikas hedelmäliha jalostetaan kookosöljyksi luomusertifioiduissa tuotantolaitoksissa tiukkojen laatuvaatimusten mukaisesti, jolloin arvokkaat ravintoaineet ja eksoottinen maku säilyvät.

LUOMUPUURO KOOKOSÖLJYLLÄ
(lähde Nu3)

kookospuuro_245x245_5163116641444652581

Kuvalähde Nu3

Tarvitset:
luomu kaurahiutaleita
vettä
ripaus suolaa
1tl nu3 luomu kookosöljyä
luomu manteleita
luomu mustikoita
nu3 luomu gojimarjoja

Valmistusohje:

Keitä puuro.
Lisää kookosöljy ja sekoita.
Koristele manteleilla, mustikoilla ja gojimarjoilla.

Sain Nu3:lta yhden kookosöljy purnukan arvottavaksi teille lukijoille!

20151031_124747

Osallistumisaikaa arvontaan on tämä viikonloppu, eli 1.11.2015 klo 23.59 asti!
Kerro mitä rasvoja itse käytät ruuanlaitossa / lisärasvana ravinnossa ja olet mukana arvonnassa!
Jätä kommentoidessasi sähköposti osoitteesi sitä pyydettävään kenttään ja nimimerkki!
Arvonnan voittajan julkaisen alkuviikosta!

Outi Karita

56 vastausta artikkeliin “Mitä rasvoja käytän ja mikä siinä kookosöljyssä on? (Arvonta)”

  1. Käytän poikkeuksetta ruuanlaitossa oliiviöljyä, laadukasta sellaista! Kookosöljyllä on tullut paisteltua banaanipannareita ja hyödynnettyä raakaleivonnaisissa!

  2. Rasvanlähteinä käytän neitsyt oliiviöljyä, kookosöljyä, avocadoa ja kananmunankeltuaisia 🙂

  3. Käytän lähes ainoastaan oliiviöljyä ruoanlaitossa, naudanpihvit täytyy kuitenkin paistaa voissa! Kookosöljyä en ole koskaan testannut.

  4. Mulla on päivittäisessä käytössä salaatin joukossa pellavasiemenöljy, koska yritän pitää omega3-saannin hyvällä mallilla. Seuraavaksi kyllä ajattelin siirtyä kalaöljyihin (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/10/26/muodikas-ja-hyodyllinen-omega-3). Leivällä (eli riisikakulla 😀 ) mulla on käytössä voimariinien sijaan maapähkinävoi ja se on ihan sitä itteään ilman mitään lisättyä. Ruuanlaitossa taas luotan enemmän rypsiöljyn omegasisältöön kuin oliiviöljyn. Lisäksi päivittäin menee erilaisia siemeniä n. 50 grammaa ja avocadoa usein, vaikka se ei tainnut ollakaan vastaus kysymykseen ;).

  5. Oliiviöljyä kuluu ruuanlaitossa ja tykkään syödä myös manteli- ja maapähkinävoita riisikakkujen/ hapankorppujen päällä ja kookosöljyä sekä lesitiiniä puuron seassa 🙂

  6. Arkena käytän ruuanlaitossa pääasiassa laadukasta oliiviöljyä ja kookosöljyä, viikonloppuisin tulee satunnaisesti leivottua, jolloin rasvana käytän voita. Avokadoa ja pähkinöitä käytän myös säännöllisesti.

  7. Oliiviöljyä käytän ruuanlaitossa ja avokado- sekä kookosöljyä iholle. 🙂

  8. Käytän rypsiöljyä ja voita.. kookosöljyä en ole ikinä kokeillut ja oliiviöljyllekkään en ole lämmennyt 😉

  9. käytän monipuolisesti erilaisia rasvanlähteitä niin ruoanlaitossa kuin sellaisenaan: oliiviöljyä, kookosöljyä, avokadoja ja avokadoöljyä, erilaisa pähkinöitä ja voita 🙂

  10. Käytän pellavansiemenöljyä puurossa. Kasvikset paistan rypsiöljyssä ja tonnikala menee oliiviöljyssä. Pellavansiemeniä ja hampunsiemeniä puuron sekaan 🙂

  11. Mä käytän oikeastaan vain kookosöljyä ruoanlaitossa, muuten voita ja avokadoa. Kookosöljy vaan nappaa niin hyvin kaikkeen! 😀

  12. Oliiviöljyä paistamiseen, salaatteihin, marinaadeihin, kookosöljyä smoothieisiin, raakasuklaaseen, paistamiseen, ihovoiteeksi, hamppuöljyä sellaisenaan lusikoituna talvisin (auttaa paremmin kuin mikään voide kuivaan ihoon).

  13. Itse käytän ruokavaliossani rypsiöljyä, oliiviöljyä, avokadoa ja silloin tällöin pähkinöitä, maapähkinävoita ja Floraa.

  14. ruuanlaitossa käytän rypsiöljyä ja oliiviöljyä. myös avocado, pähkinät ja siemenet ovat osa ruokavaliotani 🙂

  15. Meillä kuluu eniten kylmäpuristettua oliiviöljyä ja pähkinöitä (: Lisäksi jossain määrin kookosöljyä ja luomuvoita.

  16. Käytössä ovat oliiviöljy, saksanpähkinäöljy ja kookosöljy, muita rasvan lähteitä avokado ja pähkinkät, sekä herkutteluun maapähkinävoita.. 🙂

  17. Käytän ruoanlaitossa monipuolisesti eri rasvoja. Voita leivonnassa, neitsytoliiviöljyä salaatinkastikkeena ja leivonnassa sekä levitteessä, jota valmistan itse voi-öljyseoksesta. Kookosöljyä käytän pääasiassa raakaherkkujen teossa. Kookosöljyn makuun olen ihan hullaantunut.

  18. Käytän rasvanlähteiä kananmunan keltuaista, oliiviöljyä, pähkinöitä, kookosöljyä ja avokadoa. Ruoanlaitossa käytän oliiviöljyä ja kookosöljyä! ☺️

  19. Oliiviöljy, avocado, (leivän päällä, salaateissa..) pähkinät, kookosöljyt (-ja kermat).. Hankinta-listalla sokeriton maapähkinävoi jäätelökokeiluihin :).

  20. Ruuanlaitossa käytän seesamiöljyä(sopii loistavasti esim. seitin paistamiseen), kookosöljyä, sekä oliiviöljyä. Muutoin ruokavaliossa rasvanlähteinä avokado, siemeniä, ja (paljon) pähkinöitä! 😛 Viime aikoina olen lisännyt aamupuuron sekaan vähän kookosöljyä – toimii loistavasti.

  21. Mulla riippuu ihan siitä mitä olen tekemässä ruuaksi mitä milloinkin käytän. Pääasiassa käytössä on kuitenkin oliiviöljy, kookosöljy, rypsiöljy ja voi. Muualla sitten tulee käytettyö jotain kasvirasvalevitettä. Välillä herkuttelen maapähkinävoilla.

  22. Käytän ruoanlaitossa useimmiten oliiviöljyä, puuron sekaan ruokalusikallinen kookosöljyä ja leivän päälle voita 🙂

  23. Käytän kookosöljyä erilaisten lättyjen paistoon ja leivonnaisiin. Luomuvoita satunnaisesti puurossa, oliiviöljyä pastan kanssa ja paistamiseen sekä rypsiöljyä milloin missäkin 🙂 myös seesamiöljy sopii mielestäni hyvin pienenä määränä, lähinnä mausteena vaikka bataattiranuihin!!

  24. Kookosrasvaa, oliiviöljyä, rypsiöljyä..joskus harvoin myös suolatonta voita..

  25. En käytä muita öljyjä kuin kookosöljyä – se nyt vain on parasta melkein tarkoitukseen kuin tarkoitukseen! 🙂

  26. Itse käytän aika luontaisia rasvanlähteitä. Lähinnä pähkinöitä, siemeniä, lohta (😍) ja avokadoa. Lohta menee ihan miltei päivittäin. Jos paistan jotakin niin käytän siihen useimmiten ihan voita, oliiviöljyä tai sitten kookosöljyä. Myös kirkastettua voita löytyy jääkaapista ja joskus vetelenkin sitä sulatettuna, johon sekoitan joukkoon macaa, heraproteiinia, hieman suolaa ja vaniljaa, sekä jäädytettyä banaania. Hitsi mitä herkkua 😛 Joskus leipoessa menee myös kaakaovoita, sillä pidän sen mausta.

  27. Käytän kookosöljyä puurossa ja välillä paistamiseen. Usein myös oliiviöljyä tai Flora culinessea, koska muut perheenjäsenet ovat hyvin epäileväisiä kaikkien ”superfoodien” suhteen. 😀

  28. Oikeastaan pelkkää kookosöljyä. ✌️😃 käy kaikkeen hyvin; leivontaan, paistamiseen ja smoothieen.

  29. Käytän kookosöljyä aamupuuroon, cashew-pähkinöitä lounaalla ja soijalesitiiniä iltapalalla

  30. Oliiviöljyä käytän paistamiseen ja avokadoöljyä eri makuparien kanssa salaatinkastikkeena ! 🙂

  31. Kookosöljyä ja rypsiöljyä 🙂 ja joskus Keiju 70% kasvirasvalevitettä leivällä

  32. Mä lättöl rasvanlähteinä pääosin rypsäriä ja avokadoa, myös pellavansiemenrouhetta on aina aamupuuron seassa. Lisäks välillä otan rasvoja kananmunankeltuaisista ja pähkinöistä, lohta yritän syödä kerran-pari viikossa😊

  33. Oliivi- ja rypsiöljyä sekä kookosöljyä erityisesti leivonnassa ja banskupannareiden valmistuksessa 🙂

  34. Oliiviöljyä paistamiseen ja kastikkeisiin, kookosöljyä en ole jostain syystä vielä kokeillut!

  35. Rakastan kalaa ja erityisesti lohta, sitä tulee syötyä melkein päivittäin (en tiedä onko jo sitten liikaa!). Pähkinöistä syön cashewpähkinöitä, ne ovat herkkua aamurahkan joukossa. Oliivi- ja kookosöljyä paistamiseen, voita leivontaan 😀

  36. Meillä käytetään paistamiseen yleensä rypsi- tai oliiviöljyä. Voita suosin leivonnassa: kun herkutellaan niin herkutellaan kunnolla 🙂

  37. Pähkinöistä, siemenistä ja lohesta ns. luonnolliset rasvat. Oliiviöljyä sitten paistamiseen.

  38. Ruuanlaitossa käytän oliiviöljyä, melko harvoin voita, vaikka en sitä mitenkään erityisesti välttele 🙂

  39. Itsehän käytän vain rypsiöljyä paistossa ja voita leivonnassa 🙂 Kookosöljyä en ole omistanut ikinä :))

  40. Ruoanlaitossa käytän yleensä rypsiöljyä, lisäksi muina rasvanlähteinä esimerkiksi pähkinöitä ja avokadoa 🙂

  41. Mulle kookosöljy on vielä suhteellisen uusi tuttavuus, joten tää purkki sopis kyllä kuin nenä päähän! 😀 Lähinnä mun käyttämät rasvat ovat oliivi- ja rypsiöljy, mut melko paljon hyödynnän myös esim. kananmunan keltuaista sekä siemeniä rasvanlähteinä.

  42. Käytän kookosöljyä, oliiviöljyä, puuroon lisäilen maapähkinä/cashew/mantelivoita 🙂

  43. Oliivi- ja rypsiöljyä käytän , kookosöljystä ei vielä kokemusta. Mukaan kivaan arvontaan siis! 🙂

  44. Käytän vaihtelevasti kookosöljyä, avokadoa ja oliiviöljyä sekä myös siemeniä ja pähkinöitä 🙂

  45. Kookosöljyä mahdollisimman moneen, koska se maistuu niin hyvälle. Siitä tulee myös parhaat kattilapopcornit 😊

  46. Kookosöljy se on jota pääasiassa käytän. Oivariinia pistän vain leivän päälle ja tosi harvoin paistamiseen. Leivonnassa voita ei voita mikään. 🙂

  47. Rasvanlähteenä kookos, oliivi ja rypsiöljyä sekä avokadoa ja keltuaisia. Pasitamiseen kookosöljyä (:!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta