Käsiin pumppitreeniä

Hauisposettelut on myös aina ihan pakollisia. Kaikki on vaan niin ”peppu on pop” tällä hetkellä, mutta mulle ne pop on aina hauikset, vaikka on se peppukin .

20150513_203228

Viime viikolla tein pitkästä aikaa vähän perusteellisemman treenipostauksen ja silloin kerroin jalkatreenistäni, nyt vuoron saa käsitreeni. Ihan mun lempparia, varsinkin hauisten treenaaminen, ojentajat ei niinkään, siinä ne menee samassa treenissä…. Hauisposettelut on myös aina ihan pakollisia 😉 Kaikki on vaan niin ”peppu on pop” tällä hetkellä, mutta mulle ne pop on aina hauikset, vaikka on se peppukin 😀

Tällä viikolla treeneissä on menossa ns. pumppiviikko, jolloin treenaan lyhyillä palautuksilla 3-4 sarjaa 12-8 toistoa ja supersarjoja jonkun verran myös hyväksi käyttäen. Treenit meneekin suht nopsaan, varsinkin kun käyttää noita supersettejä. Pienet lämmöt olin jo saanut, kun ohjailin ennen treenejä pace -tunteja ja treenin alkuun otin sitten vähän keppijumppailua vielä. Treeni kun treeni pyritään vetämään mahdollisimman hyvillä ja puhtailla tekniikoilla ja niin käsitreenikin, ilman siis ylimääräisiä heilumisia, kroppa pysyy paikallaan kun kädet tekee työn 😉

käsipumppi

Ensimmäisenä supersettinä vedin hausikäännön tangolla ja dipit. Hauiskäännöissä painoa oli 17,5kg ja dipit tein penkin reunalta. Dipit ei oikein kulkeneet hyvin…. Toistomäärät hauis/ojentajat olivat 12/10, 9/9 ja 6/7.

Toisena supersettina oli hauiskääntö käsipainoilla vuorotahtiin ja ojentajapunnerrus taljassa ja nyt ne ojentajatkin heräsivät treeniin! Haukkareissa oli 9 kg:n käsipainot heilumassa joka sarjassa ja ojentajiin lähdin 22,5 kg:llä, mutta painoa sai nostaa seuraaviin sarjoihin. Hauis/ojentaja toistomäärät 12/15, 10/12 (ojentajissa 25 kg), 10/12 (samat painot) ja 8/9 (ojentajissa 27,5kg).

20150513_195955

Sitten teinkin keskitettyä hauiskääntöä niin, että tein ensin sarjan oikealle kädelle, siitä ilman taukoa sarja vasemmalla ja taas ilman taukoa vaihtui oikea käsi…. kummallekin kädelle aina samat toistomäärät ja tässä heilui 6 kg:n käppäri ja toistot  oli 13, 10 ja 6, kolme sarjaa siis kummallekin kädelle. Tämän jälkeen tauko ja ojentajille tein samalla systeemillä kick back:ä, painona oli 5 kg:n käppäri ja sarjat 12, 10 ja 6.

Kädet sai kunnon pumpin ja loppuun vedin sitten vatsalaudalla vatsoja, rullausta ja suoralla jalalla näpäytystä, 3 sarjaa ja niin monta toistoa kun meni. Alla lyhykäinen videopätkä noista vatsoista, jos siitä nyt selkoa saa, kun insta rajaa videon, enkä alkanut nyt youtubeen latailemaan enään…

Vatsatreeniä käsitreenin perään #vatsatreeni #abs #gym #training #toimii #fitness #bodyfitness #outinfitness #fitfashionfi

A video posted by Outi Vehmaskangas Os Saksa (@outikarita) on

Ihan lopuksi vedin sitten viekä 15 minuutin HIIT:n krossarilla E-Type pauhaten korvissa 😀 ja pakkohan noita peiliselfieitä ja habaposeja sekä ojentajaposeyrityksiä oli räpsiä kun aikaa oli 😉

20150513_203344

Huomenna kannattaa olla myös blogissa kuulolla, mulla ois teille jotain kivaa ja samalla vähän filosofisempaa juttua 😉

Outi Karita

5 vastausta artikkeliin “Käsiin pumppitreeniä”

    • Voi kiitos Seidi, tää piristi mua heti aamusti <3 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta