Ristus, mikä jalkareeni ja kuukauden kehitys

Nyt on peppu pinkeenä ja reidet pumpissa, tuntuu ihan hitokseen lihoissa jo nyt, eikä treenistä ole kuin pari tuntia kulunut….

20150508_173010

Pitkästä aika vähän perusteellisempi treenipostaus! Tänään oli jalkatreenipäivä ja kiskottiin sitten ihan kunnon tulokset treenivihkoon. Nyt on menossa eka viikko taas treenikierrosta ja kun vertaan kuukauden takaiseen, samaiseen viikon jalkatreeniin, niin en voi kun tuulettaa!!! Yleensä en jaa tarkkoja treeniohjelmiani, mutta nyt saatte lukea mun jalkatreenistä 😉

Treenikierron ekalla viikolla on tarkoitus treenata pyramiditreeninä ja pitkillä palautuksilla. Sarjojen toistomäärät n. 15, 12, 10 ja 8, joka sarjaan painoja nostaen, jos vain pystyy ja sarjatauot n. 1-1,5min.

Treenin alkuun teen askelkyykkyjä käsipainot käsissä vuorotahtiin askeltaen kyykyt eteen. Otan tämän liikkeen vähän vielä lämittelynäkin. Kuukausi sitten aloitin 6 kilon käppärit käsissä ja vikan sarjan, 6 toistoa tein 9 kilon käppäreillä. Varmasti olisin pystynyt tuolloinkin isompiin apinoihin, jos olisin vaan puskenut menemään… No nyt vedettiin eka sarja 8 kilon käppäreillä ja vika sarja 7 toistoa 15 kilon käppäreillä. Vikassa sarjassa olis luultavasti mennyt ainakin yhdet toistot enemmän, mikäli ois ollut versat käytössä, nyt tuntui, että pian pitää pudottaa painot käsistä vaikka jalat liikkuu…

20150508_172857

Kyykkyjä teen smithissä ja tästä se isoin hehkutus nyt! Kuukausi sitten ekan sarjan paino tanko mukaan laskettuna 42,5 kg ja vika sarja 4o kg ja 8 toistoa. NYT ekassa sarjassa 52,5 kiloa ja vikassa sarjassa 67,5 kiloa ja 6 toistoa, tosin vajaalla liikeradalla, mutta toisteksi viimeinen sarja kunnon liikeradalla 62,5 kg ja 10 toistoa!!!! Tuon vikan sarjan kanssa kävi niin, että kun lähdin sarjaa ensin koittamaan niin en päässytkään ylös kyykystä ja päätin kokeilla uudelleen ja jätin toistot vajaaksi, halusin vaan kokeilla saanko edes vajaita aikaiseksi ja sainhan mä. Ehkäpä ensi kerralla menee jo alemmas 😉 Ja tän kyykkysetin jälkeen tiesin, että tänään kulkee!!! :mrgreen:

Hackissa kyykyt kulki samaan malliin! Kuukausi sitten vedetty 25 kilolla eka sarja ja vika sarja 40 kilolla. Nyt eka sarja 30 kilolla ja vika sarja 45 kilolla. Hackia teen kapealla asennolla, meen salin hacki on vaan siitä paha, että siinä pitää saada liike lähtemään alhaalta, josksu tartee kaveria auttamaan sen ekan toiston, jotta saa kelkan ylös, mutta onnksi apua on kyllä saatavilla, kun tarvitsee 🙂

Eristävissä liikkeissä ei ihan samaan malliin enää treenipainot kasvaneet, mutta niissäkin kasvoi toistomäärät, sarjoja on riittänyt kolme sarjaa. Reisikoukistuksessa on aloitettu kuukausi sitten 10 kilolla ja vikan sarjan 8 toistoa vedetty 15 kilolla. Nytkin mentiin kolmella sarjalla, mutta ekassa sarjassa 12,5 kiloa, toka ja kolmas sarja sitten 15 kilolla. Reisokoukistuksessa se peppu muuten pyritään pitämään siinä penkissä kiinni, eikä niin kun väliilä näkee, kun peppu kohoaa kohti kattoa. Tehdään puhtaasti takareisillä toistot!

Reisiojennus, jossa mun etureidet huutaa heti ekassa toistossa armoa ja jossa en saa varsinkaan tässä kohtaa treeniä enää isoja painoja todellakaan liikkeelle, niin eka sarja 18 kilolla on jäänyt 13 toistoon, nyt tehtiin se 15 toistoa ja vikat sarjat 22,6 kilolla. Reisikoukistuksessa ja ojennuksessa näiden kolmen sarjan lisäksi teen loppuun pienet kikkailusarjat vielä 😉

20150508_175548

Viimeisenä jalkatreeniliikkeenä mulla on Glute -pakarakoneella tehtävät taaksepotkut. Kuukausi sitten vedin 3 sarjaa ja ekassa sarjassa 25 kiloa, kuten nytkin. Vikassa sarjassa on ollut painoa 35 kiloa, nyt kuitenkin tein neljännenkin sarjan, 6 toistoa 40 kilolla.Toistomäärät kasvoi tämän liikkeen muissa sarjoissa niin hyvin 🙂

Tänään päätin käydä vielä vähän hyppelemässä tyhjässä pacesalissa ja vedin pari sarjaa askelkyykkyhyppyjä failureen asti ja kyllä hapotti!

Jalkatreenin peräänkin treenaan hieman vatsoja. Usein tulee vedettyä myös vähän aerobista, mutta tänään sai kyllä jäädä, oli jalat sen verran soosina ja kroppa alkoi jo huutaa energiatankkaustakin 😀 Toisinaan mulla käy niin kovien jalkatreenien jälkeen, ettei ruoka laske vaikka nälkä onkin, tänään kyllä on laskenut ruoka hyvin ja puuskutus melkeinpä käy vieläkin! 🙂

Tossa valkun kanssa juteltiin tällä viikolla, että jos treeniohjelmaa päivittelisi pikkuhiljaa. Sovittiin että ei uusita kertaheitolla treeniohjelmaa vaan tyyliin vaikka pari treeniä kuussa uusitaan. En nyt ihan heti ole ainakaan halukas tätä jalkatreeniä uusimaan, tää on niin hyvä ja toimiva setti! 🙂

Ja päässä soi, ”ei mun jalkani kanna” 😉

Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Ristus, mikä jalkareeni ja kuukauden kehitys”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta