Kevyen viikon treenit ja hyötyliikunta kunniaan

Tällä viikolla on treenailtu kevyemmin. Yleensä kevyelläkin viikolla treenaan ihan kaikki 5 treeniä ja kaikki liikkeet, mutta tällä viikolla oli pakko sovellella, sillä en päässyt torstaina enkä perjantaina salille. Niimpä tuli vähän treenejä yhdisteltyä niin, että treenasin kyllä koko kropna läpi, mutta kolmessa treenissä, käyttäen samoja liikkeitä kuin normiohjelmassakin, mutta joidenkin lihasryhmien kohdalla osan liikkeistä karsien pois.

MA

Maanantaina treenailin selän, takaolkapäät ja rinnan kevyesti. Normaalisti selkä ja rinta on omina päivinään ja olkapäillekin on oma treenipäivänsä, nyt otin olkapäätreenistä mukaan selän kanssa takaolkapäät.

 TI

Tiistaina tuttuun tapaan pumppitunninohjaus ja siinähän tulee treenattua koko kroppaa monipuolisesti.

KE

Kevyt olkapää-käsitreeni, jota ennen ohjasin kaksi pacetuntia ja sain siinä hyvät alkulämmöt. Hauis-Ojentaja on normisti yksi treenipäivä ja sitten taas olkapäät on oma treenipäivänsä.

TO & PE

Vappuaatto ja-päivä olivat treenittömiä päiviä, mutta hyötyliikuntaa tuli kyllä harrastettua pyöräilyn muodossa 😉 Torstaina pyöräiltiin Rikun kanssa kavereiden luokse parin-kolmen kilsan päähän ja sieltä sitten kotiinkin. Perjantaina pyöräiltiin kaupunkiin vapputorille ja sinne matkaa kertyy suuntaansa noin 5 kilsaa.

LA

Kävin salilla treenaamassa jalta, nyt ihan normitreenin mukaan kevyesti, mutta voiko jalkatreeni olla ikinä kevyt? 😛 Jalkatreenin jälkeen vedin parinkymmenen minuutin HIIT:n krossarilla. Kaiken vappuherkuttelun jälkeen todella kaipasin HIITtiä ja täytyy sanoa, että ainakin sai kunnolla hien. Hiki nyt tuli jo jalkatreenistäkin, kun kaikki hiilarimätöt pistettiin töihin 😀

SU

Jumppapäivä! Sunnuntainen Kiinteät Kurvit -tunnin ohjaus aamupäivästä ja salille suuntasin pyörällä eli tuli jumpan lisäksi pyöräiltyä yhteensä sellainen 10 kilsaa. Lämmin tuli jo pyöräillessä, mä en osaa pyöräillä rauhallisesti vissiinkään ja kunnon hikivaihde oli taas jumppaaohjatessakin päällä. Tosi hyvällä flowlla meni jumppatunti! Sunnuntain jumppatunnin jälkeen mulla on ollut tapana vetää tuollainen FAST:n trippi, kunnon hikijumpan jälkeen se on niin hyvää kylmänä!

 

Kevyt viikko on ihan tervetullut sen raskaimman treeniviikon jälkeen, mutta niin on tervetulleita myös kovat treenit taas kevyenkin viikon jälkeen. Kevyen viikon jälkeen koviin treeneihin lähtee taas aivan uudella draivilla ja oikein odottaa, että pääsee kunnolla hommiin rautojen kanssa! Huomenna startataan heti uusi treeniviikko ja hei, huomenna taas luvassa motivaatiomaanantaipostaus, luultavasti vasta iltaselle tosin, mutta tulossa on 🙂

Pst. Oothan tsekannut mun viime postauksen, jossa videolla vastaan teidän lukijoiden kysymyksiin. Jos et niin käy tsekkaamassa  tästä 😉

Onko teillä tapana pitää kevyita treeniviikkoja?
Osaako joku pyöräillä rauhallisesti?

OIKEIN HYVÄÄ TULEVAA TREENIVIIKKOA!

 

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta