Hittiä hitin perään, ihan huippu pumppiohjelma!

Nyt on paras pumppiohjelma ikinäkään, mitä oon suunnitellut, vaikka ite sanonkin. Biisilista on hyvä ja treeni vasta hyvä onkin!

20150310_204410

Pumppiohjelmien biisien etsiminen on kivaa ja työlästäkin puuhaa. Pumpissa tehdään aina yksi biisi yhtä lihasryhmää ja näin käydäämn koko kroppa läpi, hyvä lihaskuntotunti! On kiva kun saa itse valita omissa jumppaohjauksissa käytettävät biisit ja on kiva myös suunnitella tunnit itse. Niistä saa omanlaiset ja niiden ohjaaminenkin on helpompaa ja persoonallisempaa kun on saanut itse suunnitella. Kommenttia on kuulunut jumppaajiltakin, että tykkäävät kun ohjelmissa on jo suunnitteluasteella mukana ohjaajan persoonallisuutta ja omaa käden jälkeä suunniittelussa. Viikonloppuna sain uuden pumppiohjelmani biisit kasaan ja eilen työstin pari tuntia, jotta sain biiisit suunniteltua, tänään vedettiin sitten ohjelmalla ensi kertaa ja tunti sai jälleen hyvän vastaanoton. Ihan parasta palautetta kun jumppaajat kehuu ja tykkää! 🙂

20150310_204416

Mulla on onneksi monipuolinen musamaku, niin ei tarvi väkisin yrittää saada monipuolista musalistaa tunnille. Monipuolisuus on musta tärkeää, joihinkin tunteihin sopii tietynlainen musiikki, mutta pumppi ei ole niin musatyylisidonnainen ja jumppaajia ajatellen, on mukava että musiikkia on monipuolisesti. Itsellä on jokatapauksessa tiettyihin lihasryhmiin heti ajatus millaista musaa tarvitaan. En osaa ihan kaikkien lihasryhmien kohdalla selittää millainen biisi on itsellä ajatuksissa heti, mutta koitetaan…

Lämppäribiisin täytyy heti sytyttää ja pistää porukka tekemisen fiilikseen. Tällä kertaa mulla oli jo valmiina kyykkybiisi ja ajattelin, ettei lämppäri ehkä voi olla ihan eri tyyliä. Lämppäriksi valikoitui sitten Otto Knows:n Parachute ja se kyykkybiissi, se on ihan mun lemppareita tästä uudesta pumppiohjelmasta ja tykkäs kyllä muutkin, ainakin jokusen kommentin tuosta biisistä sain tunin jälkeen. Ja biisihän on The Prodigyn The day is my enemy.

Toimii niiiiin hyvin kyykkyihin! Jalkabiisi on on pumpin raskaimpia vetoja, kropan isot lihakset töihin. Siihen siis valkkaantuu jokin kunnon asenne biisi, ehkä vähän raskaampaa musiikkia. Rintabiisiin haenkin jo usein erilaista fiilistä ja jostain syystä siihen yleensä valikoituu joku naisartisti ja tällä kertaa se oli Taylor Swiftin Blank Space. Suomalaista musiikkia on kiva pumppiin ottaa myös ja tällä erää suomalaisia biisejä tuli kolme kappaletta jopa, oli vaan niin iskeviä kerrankin useampi tarjolla. Selkä biisinä on mun yhden lempparibändin biisi, Apulannan Sun kohdalla.

Ojentajat jatkettiin suomalaisella musalla ja täällä blogissakin mun hehkuttama Haloo Helsingin  Kiitos ei ole kirosana pääsi pumppiin ja toimi hyvin! Kaverilta sitten bongasin hyvän biisin askelkyykkyihin, niihinkin tarvitaan kyykkybiisin tavoin ”asennemusaa” ja tuota ”asennemusaa” tarjosi Thirty seconds to mars biisilläään Up in the air. Kiitos Henna!

Haboihin vaaditaan hyvä habafiilistelybiisi, en osaa selittää millainen, mutta Elastisen Eteen ja ylös on sellainen, vähän vaan nopeutta biisin lisää. Elastisesta näppärä siirtyminen Pitbulliin ja Pitbullia tai vastaavaa mulla on tosi usein olkapääbiisinä, nyt tuli Pitbull ft. G.R.L ja biisi Wild Wild Love. Vatsoihin mulla on usein kaksi biisiä, jotain lyhyempiä biisejä niin saa kaksi biisiä, toisessa usein tehdään jotain pitoja ja eka biisi on enemmön eri rutisteluja vatsalle. Vatsabiisit on usein menevää ja hyväntuulista poppia. Tähän ohjelmaan tuli R.I.O – Miss Sunshine sekä Röyksopp & Robyn – Do it again.

Sellaisia biisejä ohjelmassa ja sitten tietty venybiisejä. Venyttelyihin löytyi muuten tosi hyviä biisi-ideoitaa Fifty Shades of Greyn Soundtrackiltä 😉

Pst. Vielä ehtii käydäheittämässä mulle kysymyksiä kysymys-vatsauspostaukseen 😉

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta