Rannevammaisen viikon treenit

Ranne kiukuttelee kuin kiukutteleekin yhä. Ei se jokapäivä tunnu, mutta jännetuppi on edelleen ärtynyt ja rasittaessa ranne alkaa jomottelemaan. Pahin kipu ja napsuminen on kuitenkin selätetty. Jumppia ohjatessa olen tehnyt jo yläkroppaakin kevyesti, mutta salin puolella itse treenatessa jätän kaikki rannetta rasittavat liikkeet väliin… Mitäs sitten on treenattu tällä viikolla?

20150206_200359

MAANANTAI

Kävin aamulla lyhyellä, noin puolentunnin aamureippailulla ulkona. Illalla vedin kotitreeniä, kyykkyhiittiä, askelkyykkyä ja vähän yläkroppaa supermanin ja vatsaliikkeiden muodossa.

20150202_07273720150202_201456

TIISTAI

Ohjailin pumppitunnin ja kaikki biist mukana tehden. Painot tosin ei olleet kovinkaan isot, jotta mahdollisimman vähän rasittaisi rannetta. Kyykyt kyllä vedettiin kunnon painoilla.

KESKIVIIKKO

Ohjailin pacetunnit ja niiden perään tein lyhyen yläkropan treenin, vähän jotain mitä pystyin tekemään. Yläselan / takaolkapäiden liike koneessa, peck deck ja selänojennukset sekä vatsatreeniä.

20150204_193650

TORSTAI

Treenivapaa

PERJANTAI

Jalkatreeniä oman treeniohjelman mukaisesti. Kyykkyjä askelkyykkyjen, peruskyykyn ja hackin muodossa, reisien ojennuksia ja koukistuksia, viimeistely pakarapotkuilla ja ihan lopuksi vielä vatsarääkkiä. Meni niin hyvin treeni perille että salilta lähtiessä oli rappusissa otettava kaiteesta tukea.

IMG_20150206_204733

LAUANTAI

Treenivapaa

SUNNUNTAI

Kiinteät Kurvit -tunnin ohjaus ja mukana vedettiin. Huomasin kuitenkin hauiskäännöissä ja punnerruksissa, ettei ranne tykkää hyvää ja jätinkin ne sitten välistä…

20150208_110538

Aika onnellinen treenailija näyttää kuvissa olevan vaikka ranteen kanssa on siis edelleen otettavakin iisisti. En halua siihen mitään ikuista vaivaa vaan parannella sen nyt kuntoon. Salilla treenaillaan normisti yläkroppaa vasta kun jumppaohjauksissakaan ei ranne kiukuttele. Kylmäpakettia on hyvä sillointällöin pitää ranteelle, etenkin kun on saanut rasitusta enemmän… Treenitavoitteista pyydettiin postausta, mutta ehkäpä sitten kun pääsen taas kunnolla treeniohjelmaani kiinni tuon yläkropankin osalta, toivottavasti jo pian! Vedetään nyt sitten kunnon jalkojen ja vatsalihasten kehityskautta! 😉

20150206_200930TOIVOTAANPA HYVÄÄ TREENIVIIKKOA ENSIVIIKOSTA NIIN SULLE KUIN MULLEKIN!

Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “Rannevammaisen viikon treenit”

  1. Mulla ranne kipeytyi niin pahasti vuosi sitten joogatessa, että neljän (vai viiden) viikon kärvistelyn jälkeen hain siihen kortisonipistoksen ja siihen parani sitten lopulta, eikä ole uusiutunut. Tsemppiä, toivottavasti pääset pian vaivasta eroon!

    • Mulla on kaksi kortisoonipiikkiä tuohon lykätty parin päivän välillä ja parani huomattavasti piikkien ansiosta, vei kivun, mutta tulehdus vie aikansa sieltä parantua. Kokoajan on onneksi mennyt parempaan, joten eiköhän se tuosta parane 🙂 Kiitos tsempeistä! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta