Ruoan, alkoholin ja treenien päivitystä

Viikon takainen postaus, joss kerroin hyvästelleeni punaviinin aiheutti hieman spekulointia siellä. Näin vähän arvelinkin käyvän ja ehkä vähän tarkoituksellisesti kirjoitinkin hieman salamyhkäisesti. Tähänkin tässä postauksessa tulossa selvennystä 😉

Viime kevään kisojen jälkeen paino mukavasti tasaantui tuohon 57-58 paikkeille, eikä sen siinä pitäminen oikeasti vaadi ihmeempiä, normi treenimäärät ja paljon laadukasta ruokaa, kohtuullisesti herkuttelua ja paino pysyy noissa lukemissa, peilikuva omaa silmää mielyttävältä ja mielikin virkeänä 🙂

PhotoGrid_1411796802018
Syyskuun masukuva oli aikas jees ja masukuvaa luvassa taas kun näyttää tältä! 😉 Nyt pömpöttää 😛

Kuitenkin nyt on käynyt välillä niin, että herkkuja on tullut syötyä hieman enemmän kuin tuo kohtuullisesti tarkottaisi. Tarkoitus on ollut pitää herkuttelut yhdessä päivässä viikossa ja taas on tullut todistettua että jos yritän muun laista tapaa, kuten herkutella silloin tällöin kun mieli tekee ja ja vähän jotain jos tarjolla on…. Ei toimi tuollainen mulla ja sokerikoukku on taattu! Vatsa turvottaa, peppu leviää eikä olokaan ole niin virkeä ja nälkä on olevinaan kokoajan. Lauantaiherkuttelut on helposti levinneet koko viikonloppuun ja töissäkin tullut kahvipöydästä jotain välillä napsittua… Nyt siis on ryhtiliikkeen paikka!

Myös syksyiset silmien allergiaoireet ovat olleet todella pahana ja myös atooppinen iho kiukutellut oikein kunnolla. Nämäkin antaa osviittaa siihen että jotain tarvitsee tehdä! Syömiset ovat muuten kunnossa, mutta herkutteluille nyt takaisin se tiukkalinja! Se mitä ruokailuihin aion puuttua on hyvien rasvoihin huomion kiinnittäminen, sillä atooppinen iho tarvitsee kyllä ulkoisen rasvauksen lisäksi sisäistä öljyämistä 🙂 Viherjauheet on myös hetken olleet pois käytöstä yksinkertaiseksi siksi, etten ole vain tehnyt hetkeen smoothieita joihin nuo sopisivat mielestäni. Nyt on asia kuitenkin niin, että jos ei mihinkään smoothien mene niin sitten kulautetaan aamusta vihreää kurkusta alas, sillä noilla viherjauheilla on selkeästi kroppaa puhdistava ja virkistävä vaikutus 🙂 Marjoja ja kasviksia kyllä on ollut ruokavaliossa kokoajan hyvin, mutta vihreän lisäämistä lautaselle aloittelin tehostetusti ja tuttu parsakaali koristaa taas vähintää kerran päivässä lautasta 🙂

20141023_113924

Viinille ja siis alkoholille heitin hyvästit ainakin toistaiseksi. Absolutisti minusta ei tule, eikä se nyt suurissa määrin ole elämässäni ollutkaan. Tykkään nauttia vaikkapa sitä viiniä sillointällöin varsinkin hyvän ruoan kanssa. Pientä hiprakkaa enempää en halua juoda ja harvoin edes siihen hiprakkaan asti viimeaikoina olen sitä viiniä nauttinut 😉 Vähän tälläkin puhdistelen nyt kroppaa ja saattaa olla että joissain pikkujouluissa tai jouluna ja uutena vuotena kilistelen lasillisella jotain hyvää viiniä 🙂

IMG_20141019_211034

Treenit tuli päivitettyä uuden salitreeniohjelman sekä uuden treenivihon myötä 😀 Vihdoin siirryin nelijakoisesta ohjelmasta takaisin viisijakoiseen ohjelmaan. Kyllä oli jo ikäväkin omaa olkapää sekä omaa käsitreenipäivää, nämä kun on olleet yhdistettynä samaan treenipäivään. Nyt on vedetty uusi ohjelma läpi kerran kevyesti ja kerran kovempaa. Tuntuu toimivan uudet treenit varsin hyvin!

20141025_132319

Nyt treeniviikkoni näyttää seuraavanlaiselta
(päivät saattaa joskus hieman vaihtua, mutta pääpiiretin tältä)

20141025_203213

Maanantaina: Selkätreeni
Tiistaina: Rintatreeni ja pumppitunninohjaus
Keskiviikkona: Hauis-Ojentajatreeni ja 2 pace -tunnin ohjausta

Torstai: Lepopäivä
Perjantai: Jalkatreeni ja 1 pace -tunnin ohjaus
Lauantai: Olkapäätreeni
Sunnuntai: Kiinteät Kurvit -tunninohajus ja 1 pace tunninohjaus

20141022_201501
Viimeksi postailin melkoisen henkilökohtaisen postauksen: Se hiljainen tyttö täällä, hei…
Seuraava postaus käsittelee kuluvaa viikonloppua 😉

LATERS!

Outi Karita

6 vastausta artikkeliin “Ruoan, alkoholin ja treenien päivitystä”

  1. Ompa jotenki ihana lukee, että niin fitti-fitti ihmisellä kuin siulla tulee joskus tollasia sokerihiiri-oloja 🙂 :D!

  2. Tsemppistä ryhtiliikkeeseen! Niinhän se on, että itse sen tietää, missä painossa on hyvä olla. Kiristävät vaatteet ovat yksi ärsyttävimmistä tunteista, minkä tiedän.

    Hih, toi punaviinijuttu 🙂 Itsekin myönnän katselleeni täältä vastausta siihen, että MIKSI SE NYT EI JUO 🙂 Turhia kaloreitahan ne on, mutta jospa pikkujouluissa lasillinen (tai kaksi) kuitenkin?

    Ei ole tullut paljon kommentoitua, mutta pyrin aina suunnilleen lukemaan postauksesi, niin tiedän missä mennään 🙂 Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    • Kiitos tsempeistä j akommentista! ♡
      Kiristävät vaatteet ei ole yhtään kivajuttu, kuten ei ähky ja nuutunut olokaan…
      Hihhih 🙂 Kyllä mä varmaan sit pikkujouluissa kilisyttelen, punaviini varsinkin on niin hyvää 😀

      Ja samoin, mäkin pyrin lukemaan sun blogis kyllä säännöllisesti 🙂
      Ihanat viikonlopun jatkot sinnekin ♡

  3. No, minäkinhän sitä ehdin jo päästää mielikuvitukseni valloilleen tuon punaviinin jättämisen suhteen… 😉
    Ihanaa sunnuntaipäivää ja tsemppiä sokerin vähentämiseen! 🙂

    • Hih, niinhän moni taisi, voi minkä tein 😀
      Kiitos ja ihanaa sunnuntaipäivää sinullekin Tanja ♡

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta