Praha Outin silmin ja Helsingin viikonlopun jammailut samassa paketissa

Ahoj!

Suomessa ollaan!
Maailmaa nähty, muistoja kerätty, chillattu ja eletty….

Mennänpä aluksi pienelle matkalle Prahaan matkapäiväkirjan myötä, jonka jälkeen vielä pienet Prahavinkit ennen Helsingin rientoihin siirtymistä 😉

PRAHA

Tiistai 15.7.

Saavuimme Prahaan paikallista aikaa klo 11.30. Tsekeissä kello oli tunnin vähemmän mitä Suomessa. Lämmin sää ja taksikuski otti meidät vastaan. Olimme tilanneet hotellilta taksikuljetuksen, sen olemme kaupunkilomilla käteväksi todenneet. Taksi kyyditsi meidät Best Western Pav Hotellille aivan ydinkeskustan kylkeen. Olimme hotellilla jo ennen puoltapäivää, emmekä ihan vielä siihen aikaan saaneet hotellihuonetta, mutta tähän oltiin varauduttikin että näin luultavasti olisi.

Saimme matkatavarat säilytykseen ja hipseimme ensimmäisille euron tuopeille.

Siitä jatkoimme käppäilyä ydinkeskustaan ja  kävimme kurkkaamassa olisiko eräs räsymatoilla sisustettu ihana, halpa ja hyvä ravintola vielä pystyssä. Kolme vuotta takaisella paikallaan ravintola ei ainakaan ollut, joten jatkoimme käppäilyä takaisin hotellille ja matkalla pysähdyimme syömään. Oi, miten hyvältä pizza piiiiitkästä aikaa maistui 😉

Ruoan jälkeen hotellille ja saimme huoneemme. Hotelli oli aivan perushotelli, mutta miten meiltä oli jäänyt huomaamatta ettei huoneissa ollut ilmastointia 😯 No, pärjättiin silti 🙂

Hotellilla pientä huilia, siistiytymistä, laukkujen purkua ja illanviettoon laittautumista. Ajatuksena oli käydä ensimmäisenä iltana syömässä ja ehkä jollain jazz-klubilla. Syömässä kävimme, mutta jazz-klubilla emme. Hyvän ravintolan löysimme Prahan keskustasta eräältä monista aukioista…

IMG_1820IMG_1819IMG_1826IMG_1822

Prahasta löytyy jazz-klubeja paljon! Varmasti edullinenkin paikka olisi löytynyt, mutta kun se ei ollut nyt mikään main thing niin emme kuluttaneet aikaa sopivan löytämiseen. Viime reissulla kävimme yhdellä jazz-klubilla ja siellä oli aivan jäätävä tupakansavu… Yhden suositun ja vanhan jazz-klubin paikkeilla kävimme ja se olikin esiintyjäkaartiltaan ilmeisen tasokas emmekä olleet valmiit maksamaan niin paljoa sisään mitä pyydettiin, vaikkei hinta sinäänsä kova ollut, mutta ei jazz ollut niin meidän juttu tällä kertaa kuitenkaan… Jatkettiin muuten sitten kuljeskelua pitkin Prahan pimeneviä katuja….

IMG_1831IMG_1855IMG_1842

Saimme taas muistutuksen että Prahassa on paljon hämähäkkejä ja niitä näkyi iltaisin lampuissa itikoiden houkuttelemina, paljon – isoja – hämähäkkejä aterioimassa!!!

Keskiviikko 16.7.

Ja hotellin aamiainen 😉 Ensimmäinen aamu siis Prahassa ja hotellissa. Ravintolaa hotellissa ei ollut, mutta aamupalaa tarjolla oli ja hyvää olikin. Aamupalahuone oli kovin pieni, mutta kyllä sieltä paikka sitten löytyi joka aamu. Aamupala oli monipuolinen ja hyvä! Pientä vaihtelevuutta päivittäin.

IMG_2189IMG_2190IMG_2192IMG_2188IMG_2193

Aamupäivää menimme viettämään Vlatvajoessa olevalle pienelle saarelle kera viltin ja kirjojen….

IMG_1863IMG_1868IMG_1869
Löytyi sieltä puistosta apinointimahdollisuuksiakin 😀

Keskiviikon agenda oli kierrellä vanhassa kaupungissa ja katsastaa muutama ”nähtävyys” vanhan kaupungin puolelta, sinne siis suunta! Matkan varrella hieman taidetta ja Prahan kauneuden ihastelua… Aika korkealle ja hikihän siinä tuli.

IMG_1876IMG_1886IMG_1883

Itse halusin nähdä Kultaisen kujan, joka viime reissulla jätettiin väliin. Tuonne kun osti lipun pääsi kolmeen muuhunkin paikkaan. Kultainen kuja oli näkemisen arvoinen paikka. Pieni kuja täynnä pieniä taloja, jotka olivat vanhoja asumuksia. Talojen ovissa kerrotiin keitä niissä oli asunut ja löytyipä sieltä Kafkankin vanha koti. Osa taloista oli sisustettu sen ajan asukkaiden mukaan, osassa oli putiikkeja ja löytyipä haarniskamuseokin. Kultainen kuja on ilmeisesti saanut nimensä sen mukaan että taloissa  on asunut paljon kultaseppiä, mutta kierrellessä noita taloja, löytyi ovista monenlaisia tarinoita.

IMG_1887IMG_1892IMG_1893IMG_1927IMG_1930
Marionettinukkeja Prahassa myytiin paljon ja itselle matkamuistoksi yhden ostin Kultaiselta kujalta 🙂

pinokkio

Kultaisen kujan jälkeen kävimme Pyhän Vituksen katedraalissa, jonne pääsimme samalla lipukkeella. Viimeksikin kävimme paikkaa kurkaamassa, alkuosaan pääsee ilman maksuakin, mutta nyt pääsimme kiertämään katedraalia enemmänkin. Aikamoisia rakennuksia uskonto on saanut kyllä ihmiset rakentamaan.  Kirkko on Tsekin suurin goottilainen kirkko. Katedraalia nytkin kokoajan kunnostettiin, upeahan tuo oli ja nyt enää ilmeisesti vain ”nähtävyys” ja suojelukohde. Kuvia sisältä ei saanut kummosia, sillä salamaa ei saanut käyttää, mutta kultaa ja kimallusta riitti…

Kova kipuaminen oli tuonne vanhaan kaupunkiin noille paikoille jossa kävimme ja ei se alamäkikään kevyeltä tuntunut. Pohkeet ja penikat ottivat osumaa ihan kunnolla, hotellilla sai nostaa jalkoja kohti kattoa. Ennen hotellille menoa kävimme tottakai syömässä ja söimme jänistä, joka oli aikaslailla mautonta, mutta minua kutsuttiin kokoajan Madameksi 😀

IMG_1985IMG_1986IMG_1989IMG_1992

Illalla suuntaa jälleen ydinkeskustaan ja nyt pieni rock-look, nimittäin suuntaa oli Hard Rock Cafe:seen. HRC ei ikinä, missään päin maailmaa petä palvelussa eikä ruoassa. Monen paikan olisikin hyvä ottaa mallia palvelusta 😉 Emme edes valittaneet että ruoan tulo kestää, emme edes huomanneet että olisi kestänyt ja silti meille tultiin pahoittelamaan ja sanoimmekin ettei meillä ole kiire. Vähän ajan päästä tarjoilija tulee kertomaan että saamme alennusta kun joudumme odottamaan ja kyllähän meille alennus kelpasi 😀

IMG_2011IMG_2019IMG_2030IMG_2036

Ruoan jälkeen kävimme vielä shoppaamassa niinkuin asiaan kuuluu 😉

altAjJtS-zlPjMFg6_xkIoMwA93mKH43-pt8ilxqV3RqWx8 (2)IMG_2047

Torstai 17.7.

altAgwo04JdrFsg2DXZawByR5oQEUHK1JmjJiGU1Twez8G-

Neljäs hääpäivä….

Ostimme jo edellisenä iltana pullon kuohuvaa hotellihuoneelle ja aamupaalan jälkeen korkattiin kuoharipullo. Tein Rikulle yllärinä kasvohoidon ja oli vähän lahjaakin. Riku yllätti mut totaalissesti, sillä että oli tuonut lahjan minulle mukanaan Suomesta, en käsitä miten oli onnistunut sen minulta salakuljettamaan ja piilottelemaan lahjaa hotellilla. Meikäläinen kuitenkin pakkasi ja purki laukut…. Aivan mieleettömän kauniin kaulakorun oli vieläpä ostanut, on tolla miekkosella vaan hyvä maku! 🙂

Puoliltapäivin kuoharipullon juotuamme lähdimme kohti vanha kaupunkia ja ihmekyllä ei tuo kuohari pahemmin päähän noussut, mutta hiki virtasi, tiedä sitten johtuiko kuoharista 😛 Matkan varrella tuli taas kuvailtua taidetta…

Tällä kertaa ei kivuttu jalkaisin ylös vaan käytettiin junahissiä tai mikä ikinä olikaan, joka vei meidät Petrinin kukkuloille, mini Eiffeltornin kupeeseen ja ruusutarhojen kauneuteen 🙂

IMG_2070IMG_2071IMG_2078IMG_2077

Petrinin kukkuloilta käppäilimme sitten jopa hieman alaspäin ja välillä taas ylös päästäksemme vanhan kaupungin ytimeen ja vielä kiertämään muutama paikka johon keskiviikkona ostetuilla lipuilla pääsi. Matkan varrella oli viiniköynnöksiä ja päärynäpuita.

Kävimme Vanhassa kuninkaanpalatsissa ja Pyhän Yrjön luostarissa sekä nauteimme vanhan kaupungin tunnelmasta ja pikkukuppiloista 🙂

IMG_2092IMG_2093IMG_2095IMG_1948IMG_2116

Vanhastaa kaupungista kun lähdettiin takaisin hotellille, poikkesimme hotellin viereisessä ravintolassa syömässä, jonne saimme hotellilta pienen alennuslipukkeen. Itselläni ei ollut suuria odotuksia, mutta ruoka oli ehdottomasti  reissun parhaimpia!!!

Iltaa kun lähdettiin veittämääm kaupunkiin, päätimme pysähtyä jo niin usein ohittamaamme Havana Club:iin juomaan drinksut. Tämä oli vähän arvokkaampi paikka, vaikka vähän sivussa keskustasta olikin, mutta oli kyllä sitten drinksut vimpan päälle 🙂

Illalla halusimme myös syömään hyvin hääpäivänkunniaksi ja matkalla ravintolalle halusin pysähtyä edellispäivänä bongaamaani Desigual liikkeeseen. Desigual on niin mun vaatemerkki, toinen toistaan ihanampia vaatteita, joita ei kuitenkaan hintansa puolesta raaski ostaa kaappia täyteen. Liikkeessä oli alennusmyynnit ja mekkoni sain ihan kivaan hintaan. Mekko pääsee  pian käyttön, joten toisessa postauksessa näette siitä kuvaa 😉

Kaupungissa oli myös yhtä sun toista tapahtumaa. Eräällä aukiolla oli joku bändi soittamassa ja siinä keskellä aukioita jengi pössytteli pilveä kaikessa rauhassa. Meksikolaisia breikkaajapoikia jäätiin sitten katsomaan, heistä lisää myöhemmin tässä postauksessa.

Samaltaa aukiolta kuin HRC löysimme itsemme syömästä erään hyvin hienon oloisen hotellin terassilta. Ulkomaanmatkailun pakollinen Tiramisukin tuli taas testattua. Mun lempparijälkkäri joka ulkomaailla on aina parempaa kuin Suomessa. Nytkään Tiramisu ei pettänyt, mutta ykkössijaa pitelee edelleen Budapest Tiramisun suhteen, mutta Praha on kyllä ykkösenä kaupunkilomakohteissa 😀

IMG_2142IMG_2147IMG_2158

Illallisen jälkeen kävimme viemässä Rikun kaivertaman lukon erääseen pieneen siltaan , joka on aivan Kaarlen sillan kupeessa. 3 vuotta sitten tuossa sillassa oli muutama lukko, nyt niitä oli vähän enemmän. Löytyypä Prahasta myös silta joka on aivan täynnä lukkoja, oli jo 3 vuotta sitten 😉 Nyt meillä on lukko sekä Prahassa että Porissa…

IMG_2178IMG_2177IMG_2175IMG_2179

Perjantai 18.7.

WP_006937

Viimeinen päivä Prahassa, mutta vasta illalla lento… Tilasimme hotellilta taksin lentokentälle ja taksi tuli meitä hakemaan viideltä, sitä ennen ehdittiin vielä viimeiset Praha kierrokset ja chillailut vetämään…

Aamupäivää menimme jällen viettämään viltin ja kirjojen kera samaiselle saarelle, millä olimme keskiviikkona.

Saarelta suuntasimme taas kohti ydinkeskustaa ja halusin käydä ostamassa Kommunistisesta museosta, jossa viime reissulla kävimme muutaman mukin. Tällä kertaa jätime museon kiertelyn väliin ja kävimme vain museon shop:ssa. Nyt meillä on kolme kommunistimukia, eiku…. 😛 (toivottavasti tekstit näkyy kun klikkaa kuvaa isommaksi)

mukit

Käytiin syömässä Hard Rock Cafella toastit ja vaikka jo tuota palvelutasoa hehkutin niin nyt kyllä saimme sählätarjoilijan, jota alkoi sitten käymään ihan sääli, kun yksi sähläys oli vasta katastrofin alkua… Ruoan saimme ja se oli hyvää, mutta nuori, toista päivää töissä oleva tarjoilijaneiti onnistui usemapaan oteeseen sähläämään ja unohtamaan juomatilaksemme ja säheli vielä laskunkin kanssa…. Nooh, oppia ikä kaikki ja saimme me kuitenkin vatsamme täyteen 😉

Kävimmepä vielä ihanassa Cafe Louvressakin kahvilla / cappuchinolla 😉

KIITOS PRAHA!!!

Pst. Olen rakastunut tähän kaupunkiin 😉

Praha on kaunis ja siisti kaupunki, eikä ihme sillä siivousmäärällä mitä näimme 😀 Kaupunki on kokenut ja nähnyt paljon, historia huokuu rakennuksissa… Joitakin paikkoja voisi kuvailla kommunismin aikaisiksi ja niihin puitteisiin jääneiksi. Kaupungissa on paljon upeita rakennuksia, kaikkia ei ole pystytty pitämään kunnossa, mutta niin paljon kulttuurillisesti arvokkaita asioita kaupungissa on ja niiden kunnossapito on nähty tärkeänä. Praha on täynnä taidetta ja kulttuuria sekä siellä myös huokuu uskonnollisuus.

Tupakointi Prahassa on sallittua sisätiloissakin, monissa paikoissa on savuton puoli ja löytyy täysin savuttomiakin paikkoja, mutta niin myös täysin savullisia. Ravintoloiden vessoissa oli eroja 😀 Pakko nostaa tämä esiin. Vessojen ovia ei välttämättä saanut lukkoon ja olipa yhdessä paikassa miesten vessaa toimittamassa reikä lattiassa…. Ydinkeskustan hienoissa ravintoloissa vessat kyllä oli vimpan päälle, ainakin naisten vessat.

Tarjoilu pelaa yleensä hyvin ravintoloissa, varsinkin hienommissa. Pienemmissä paikoissa sekä kaupoissa ja liikkeissä saattaa törmätä vähän töksähtelevään palveluun. Joko paikalliset ei ole yhtään small talk väkeä, heitä ei kiinnosta puhua toisten kanssa tai he eivät osaa englantia… No, mutta eipäole tuputtamistakaan 😉

Praha valaistaan öisin ja kaupunki näyttää silloinkin todella kauniilta. Pimeyskään ei siis pääse piilottamaan kaupungin kauneutta 🙂

Prahassa on jo paikallisia asukkaita paljon ja kun kaupunki on tiheään rakennettua ja kadut ovat pieniä tuntuu jo tämä ihmismäärä paljolta ja siihen kun lisätään turistit, niin ihmisiä kyllä piisaa ympärillä kun kulkee ydinkeskustassa ja vanhan kaupungin ytimessä. Turistirysäksi en missään nimessä kaupunkia kutsuisi. Turistirysiä ovat mielestäni Kanariansaaret ja Alanya ja niihin en rinnastaisi Keski-Euroopan pääkaupunkeja. On mielestäni selvää että varsinkin kesäaikaan Keski-Euroopna suuren kaupungit, pääkaupungit keräävät matkailijoita niin muusta Euroopasta kuten myös Euroopan ulkopuolelta. Se miksi Praha varmasti viehättää monia on sen kauneuden, kulttuurin ja taiteen lisäksi halpa hintataso. Hotellit eivät ole kalliita, ruoka ja juoma eivät ole kalliita. Shoppailija saa kyllä rahaa kulumaan, sillä Prahassa on paljon merkkiliikeittä, on Pradaa, Bossia, Guessiä… you name it….

Niin Prahassa kuten muuallakin näkyy katukuvassa monen sortin kerjäläisiä ja rahankeruuta. On selkeästi mafian tms. uhreja kerjäämässä. On myös tilanteen pakosta roskiksista ruokaa etsiviä. Paljon myös nuoria ja vanhempiakin muusikoita ja esiintyjiä. Monet nuoret katuesiintyjät ovat kenties reilaajia tai opiskelijoita, kuka tietää, mutta maailmaa näkemässä olevia nuoria. Kahdelle ryhmälle heitimme muutaman kolikon. Siltabändille, jolle taisimme muutaman kolikon heittää kolme vuotta sittenkin sekä Meksikolaisille breikkaajapojille.

Prahassa tarvitsee hyvät kävelykengät ehdottomasti, pieni matkoja pärjää korkkareillakin, mutta piikkareita en suosittele missään nimessä edes pienille matkoille. Prahassa on käytetty varmastikin kaikkia mahdollisia katumateriaaleja, joista asfaltin määrä on minimaalinen. Kaupunki on myös hyvin mäkinen, mikäli ydinkeskustassa pysyttelee niin mäkiä ei tarvitse kokea, mutta jos haluaa nähdä muutakin Prahaa niin ylä- ja alamäkiin saa varautua ja hyvinkin isoihin matkoihin kun ylös lähtee kipuamaan tai alaspäin menemään…. Ratikka kulkee osassa kaupunkia ja se on ihan näppärä käyttää, jos tietää menevänsä vaikkapa johonkin pidemmälle niin suosittelen hyppäämään ratikan kyytiin tai sitten kävelymatkan suunnittelemaan niin että välillä on aina paikkoja joissa pysähtyä, Prahasa kuitenkin nähtävää riittää vähän väliä…

Tärppejä

Muutama suosikkipaikkani Prahasta ja kaikkea en ole minäkään nähnyt, eikä tääs ole kaikki näkemänikään paikat, mutta top 10 tähän astisten kokemusteni mukaan kahden matkan varrelta…

Kaarlen silta

No enpä tiedä voiko tältä edes säästyä Prahassa käydessä. Leveä kävelysilta Vlatva -joen yli. Sillalta löytyy jos jonkinmoista kaupustelijaa ja soittajaa, mutta ennen kaikkea silta on upaa arkkitehturia ja historiallisesti hyvvin arvokas.

Kultainen Kuja

Tänne maksaa sisään, mutta ihanan idylinen kuja, josta kerroinkin matkapäiväkirjani  keskiviikkopäivänä.

Pyhän Vituksen katedraali

Tänne pääsee samalla lipuilla kuin Kultaisele Kujallekin, osan katedraalista näkee myös ilman maksua. Jos jotain uskonnolista monumenttia Prahassa käy katsomassa, niin tämä on niistä kentis upeimpia. Katedraalia alettiin rakentamaan 1344 ja se saatiin valmiiksi vasta 1929, joten siinä näkyy monet vuosikymmenet.

Kuninkaallinen puutarha

Löytyy läheltä kahta edellä mainittua paikkaa. Kuninkaalliseen puutarhaan on ilmainen pääsy ja on täynnä ihania puistoalueita.

Petrinin kukkulat

Täältä, kuten monelta muultakin kukkulalta aukeaa upeat näköalat kaupunkiin. Kukkuloilta löytyy upeat ruusutahat ja Eiffeltorin idyllinen pienoisversio. Petrinin kukkuloille pääsee niin jalkaisin kuin junahissilläkin.

Komunistinen museo

Museoita Prahasta löytyy paljon ja kannataa varmasti katsastaa vähän etukäteen mihin menee eikä vain sokkona mene museoon kuin museoon. Yksi käymisen arvoisista muuseoista on Kommunistinen museo, jossa esitellään Komunismin aikaista Prahaa. Itse tykkäsin museosta ja mikäli tällainen historia kiinnostaa niin suosittelen.

Astronominen kello

Prahan yksi suurista nähtävyyksistä, jossa aina tasatunnein tietyllä aikavälillä päivisin myös tapahtuu pieni näytös soitto-orkestereineen.

Franz Kafka museo

Mikäli Kafkamaisuus kiinnostaa 😉

Hard Rock Cafe

Tämä nyt kuuluu aina ulkomailla matkatessa meidän käyntikohteisiimme, mikäli lähistöltä HRC löytyy 😉 Prahan HRC on Euroopan suurin ja suuri se tottavie on!

Cafe Louvre

Hienostunut kahvila-ravintola Prahan keskustassa, joka kuitenkaan ei ole hinnalla pilattu. Hyvää ruokaa ja toinen toistaan ihanampia jäliruokia. Paikka, jossa Franz Kafka vietti paljon aikaansa…

———————–

HELSINKI

Prahasta palasimme Suomeen perjantaina 18.7. klo 22.30 Suomen aikaa. Helsingissä suuntasimme Scandic Park -hotellille, jossa yövyimme kaksi yötä. Yöllä herätessä jouduin oikein katsomaan olenko kotona vai en… Aina ennen ulkomailta palatessa on suunta ollut kotiin, niin yöllä herätessä olin hyvin hämmentynyt unen pöpperöissäni 😀

Hotellissa on kerrassaan upeat puitteet ja aamupalakaan ei lauantaiaamuna tuottanut pettymystä. Tulipa tuossa hotellissa yövyttyä myös kevään kisojen aikana ja nyt pääsi hieman eritavalla nauttimaan hotellin antimista 😉 Aamupalasta valitettavasti ei ole kuvia, jonkinlainen kuvausähky taisi iskeä 😛

Aamupalan jälkeen vain löhöilimme hotellihuoneessa ja meiti ahmi kirjaa Tuhannen auringon alla (tästä lisää toisessa postauksessa). Kahdeksi oltiin sovittu treffit vanhan ystäväni Suvin kanssa, joka asustelee Helsingissä. Blogissa olin saanut hyviä ravintolasuosituksia ja yksi niistä oli Virgin Oil, se kun oli myös Suvin suosituslistalla niin sinnepä suuntasimme kolmisin syömään. Terassi oli aivan täynnä, eikä ihme, keli oli niin upea. Sisältä kuitenkin löysimme tilaa ja saimme oikein maittavaa ruokaa ja hyvää palvelua. Juttua olisi vaikka kuinka riittänyt, Suvin kanssa kun ei olla pitkiin aikoihin nähty. Kun tarjoilija tuli kyselemään ruokatilauksia, emme olleet niitä edes ehtineet vielä miettimään 😀

Syömisten jälkeen Suvi jatkoi omiin menoihinsa ja me mentiin vielä hotellille aloittelemaan kera Sangrian iltaa 😉 Illalla vielä vetäistiin hotellin ravintolalla salaatit ja Scandic-jäsenenä saadut edut kivasti alensivat hintaa 🙂 Salaattien jälkeen suunta kohti Messukeskusta ja kun koko viikko oltiin jo paljon kävelty, niin milläs muullakaan kuin jalkaisin tuonne suunnattiin 😀 No, matka ei ollut pitkä…

WP_006946

Messukeskuksella oli siis menossa elektronisen musiikin festarit, Summer Sound 2014, jonne meillä oli lauantaipäivän liput. Tuolla sitten jammattiin ilta yhdeksästä yö kahteen noin suurinpiirtein. Välillä oli kuuma, mutta ulkona taas vilpoinen, ei ole Suomen yöt yhtä lämpimiä kuin Prahan 😉

WP_006950IMG_2234

Blogikollegaan, Treenikengissä blogin Millaankin tuli törmättyä Messukeskuksella ja eikun kamera räpsimään 😉 Kiitos Milla kuvasta 🙂

altAi0YuM69J3z7G8gW-3_kg5ynN9R2nr-bdtCTDQVaKTAC

Kunnon jammailumusiikkia oli tarjolla kyllä koko illan / yön ja jammailutilaa paljon vaikka oli väkeäkin 🙂

Summer Sound:sta muistoksi ostin uuden napakorun 😉

Sunnuntai 20.7.

Home sweet Home…

Ajatuksissa oli vielä ennen reissailua että sunnuntaina voisi käydä Suomenlinnassa, Sea Life:ssa tms., mutta kyllä tuossa loppuviikosta jo valkeni, että taitaapa jäädä sunnuntairiennot väliin. Jalat olleet aika kovilla, paljon oli jo nähtynä ja lisäksi la-su yöunet jäivät melko lyhyiksi, ei ole vanhaksi tulemista, mutta hotellihuoneen luovutuksen jälkeen puoliltapäivin otimme suunnan kohti Poria 🙂

Kiitos anopille ja appiukolle, jotka olivat pitäneet kotimme pystyssä, katsoneet postin ja siivoilleet pihaa ja vähän muutakin, KIITOS!!! 🙂

altAp-xOF5K4WbkVtGG7BYVgZ0NGydMow9Zh60jLLL771rN

Outi Karita

8 vastausta artikkeliin “Praha Outin silmin ja Helsingin viikonlopun jammailut samassa paketissa”

1. Oioi, kun tuli Prahaa ikävä!! Kiitos tästä, tosi kiva postaus ja ihana oli lukea teidän onnistuneesta reissusta 🙂 Mä asuin hetken Prahassa, ja opiskelin Charles University:ssa urheilu/liikuntalaitoksella. Pala sydäntä jäi Prahaan, mutta vielä en ole toista reissua heittänyt. Vielä 😉

• Uskon kyllä että pala sydäntä on jäänyt jos vielä noin pidemmän aikaa tuolla on viettänyt. Itsekin kun olen ihan rakastunut kaupunkiin 🙂

2. Summersound ♡♡ Ai sä hankit uuden napakorun muistoks! Hitsi olis pitäny iteki tajuu ku on kaikki timantit tippunu vanhasta ja oon kriiseilly sitä koko kesän 😀

• Juuh, mul on ollu niin kuan jo sama, että välillä vähän vaihtelua 🙂

• Ja mä haluan uudelleen ja uudelleen 😀
      Kyllä tuo kaupunki taitaa ihastuttaa aika monen itseensä 🙂

3. Ihanan kattava reissuraportti! Loistavia matkakuvia joista näkee että lomasta on nautittu! *hali*