PUSH! Kesän uutuustunti testattuna

Nyt on kyllä viikko lähtenyt hyvin liikunnallisesti käyntiin. Loppupostauksesta kerronkin mitä kaikkea on jo huhkittu liikunnan saralla, mutta ensin esittelyyn salimme uutuustunti, Push. Tunti ilmestyi kesälukkariimme ja itse pääsin nyt vasta testaamaan tunnin, sillä tunti on ainoastaan tiistaiaamuisin tällähetekellä tarjolla, lomalainen pääsee nyt aamuisinkin treeneille 🙂

IMG_1651

Tunnilla vastuksena toimii oma kroppa ja mieli 😉

Tiesin että tunti tulee olemaan kova, hiit -tyylinen treeni! Tehokkaan treenin todellakin sain koko kropalle ja hapenottokykykin sai mukavasti treeniä. Tunti varmasti vahvistaakin säännöllisesti käytynä hapenottokykyä, sillä tunnilla on aika isossa roolissa hengitys ja hapenottokyky. Push kesti 45 minuuttia, ensin otettiin alkulämpöä kymmenisen minuuttia, eikä mitään monimutakaisia askelkuvioita tehty, kroppa liikkeelle ja lämpimäksi. Sitten alkoikin kunnon treeni! 5 liikettä, joita jokaista tehtiin minuutti ja liikkeiden välissä puolenminuutin palauttelu liikkeellä pysyen itsekseen, pientä askellusta/kävelyä/hölkyttelyä ja hien kuivailua ja vettä tarvittaessa…. Näitä kierroksia tehtiin neljä. Kivasti sai aineenvaihduntakin heti aamusta boostia! Ohjaajana oli rautanainen Marjaana  😉 loistotunti!

Tunti ei nyt ehkä ole ihan vasta-alkajalle paras mahdollinen aloittaa jumppailuja, mutta muuten todellakin suosittelen. Eikä turhaan kannata pelätä tunnin kovuutta, itsehän siinä jokainen säätelee tahtinsa 😉 Täysillä ei kannata heti alkaa painamaan, nimittäin sitten voipi voimat loppua kesken. Itse näkisin että kannattaa keskittyä niihin liikeratoihin varsinkin alkuun enemmän kunnes liikkeet tulevat tutuiksi ja tietysti myös lihastuntumaan. Joissain  liikkeissä huomasin että jos pyrkii vain tekemään mahdollisimman monta liikettä mahdollisimman nopeasti niin menee liike helposti sähellykseksi eikä lihastuntumaa niinkään tule, toiset liikkeet ei taas vaatineet niin paljoa keskittymistä ja silloin pystyi paahtamaan kunnon vauhdilla. Toki sen verran vauhtia että syke pysyy korkealla, nimittäin se on yksi tunnin ajatus.  Itselläkin syke huiteli varmastikin maksimeissa. Siispä vauhtia sekä lihastuntumaa hakien 🙂

Miltäs näytin tunnin jälkeen?
Vaatteet ei ehkä kerro koko totuutta, mutta olivat aivan litimärät! 😛

IMG_1654

Kauhean paljoa en viitsi ohjatuilla tunneilla käydä, koska ajatellen lajiani Body Fitnesstä sekä haluani muokata kroppaani lihaksilla kannattaa keskittyä salitreeneihin pääasiassa, tämä todettu! Tämän keskittymisen pääasiassa salitreeneihin huomaa kehityksessä. Lisäksi omissakin ohjauksissa tulee kivasti huhkittua 😉 Kuitenkin sillointällöin ohjatuilla tunneilla käynti piristää ja toisten tunneista voi saada ideoita omiinkin tunteihin. Nyt kesällä ei itsellä ole niin paljoa jumppaohjauksia kuin mitä on aiemmin ollut, joten nyt on oivaa aikaa käydä itsekin ohjatussa jumpassa. Push:n luultavasti menen lomallani toistekin 🙂

Tämä viikko on startannut todella liikunnallisesti ja vaikka ”laiska töitänsä luettelee” niin luettelenpa nyt liikkumisiani parilta päivältä 😛

IMG_1667

Eilen tuli päivä startattu pienellä rullistelulenkillä. Aamupäivästä pyörällä keskustaan (n. 20 min suuntaansa) ja tietty takaisinkin 😀 Illalla uudestaan samanlainen pyöräilymatka salille ja takaisin. Salilla tuli vedettyä pumppitreeniä rinnalle ja ohjattua 2 pacea. Vaikkei pacen ohjaus ohjaajalta vaadi sinäänsä huhkimista niin kyllä siellä mukana tuli huhkittua ja pompittua, oli hyvä draivi päällä 😉

Kaupungissa tuli muuten treffattua Henna, ihana oli ehtiä treffaamaan muuallakin kuin salilla! <3 Henna on siis myös Piukkiksissa töissä 🙂

IMG_1645

Tänään on liikuttu autolla menojen sanelemana. Aamulla tuli huhkittua tosiaan tuolla Push -tunnilla. Illalla oli taas paceohjauksia kaksin kappalein, mutta tällä kertaa otin itse iisimmin ja vain pientä askellusta toisia tsempatessa, säästelin treeniin voimiani 😉 Illan päätteeksi vedin sitten pitkien sarjojen selkätreenin ja meni kyllä treeni todella hyvin, niin hyvin että edistystä taas treenipainojen ja toistojen suhteen 🙂

Ei mulla kaikki viikon päivät tule ihan näin liikunnallisesti aktiivisia olemaan, mutta aika paljon liikuntasuorituksia tälle viikolle kertyy, tänään kun iski vielä tälle viikolle vähän tuuraustuntejakin. Voipahan hyvällä omallatunnolla chillailla ensiviikolla kun ollaan reissun päällä 😉

Ja kyllä täällä on auringossakin makoiltu omalla kotiterdellä, vielä jos Yyterin dyyneille suuntais tällä viikolla 😉

IMG_1649IMG_1647Huomenna taas sykitään!
Muistakaapa juoda vettä, paljon VETTÄ!!!
😎

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta