No nyt on olkapäät ja hauiksetkin tulessa, viidenkympin treeniviikko….

YEAH! Viime viikolla kirjoittelinkin kun ei oikein tuo olkapää-käsitreeni aiheuta mitään jälkipoltteita seuraavina päivinä treeneistä, toisin kun kaikki muut treenit. Sehän ei silti tarkoita etteikö treeni olisi mennyt hyvin ja etteikö lihas kasvaisi, ehkäpä niissä on vaan niin pirun hyvä kestävyys 😉 Kirjoitin myös ettei olkapää-käsitreenissä tule tällä hetkellä ns. raja vastaan vaan treenin jälkeen voisi vielä jatkaa vähän niiden olkapäiden ja käsien, etenkin hauisten pumppaamista. No eilen en olisi enää jatkanut, raja tuli vastaan ja jälipoltteetkin hankittuna 😀

IMG_1121

Mulla on ollut nyt semmoisen vuoden verran treenikierron vika viikko ennen kevyttä viikkoa se rankin treeniviikko, jolloin pääaisassa käytän erikoistekniikoita. Erikoistekniikkana itselläni on tällä hetkellä tehdä osa liikkeistä hyvin pitkillä, jopa 50 toiston sarjoilla ja yksi sarja riittää per liike, jonka jälkeen pumpataan pienen tauon jälkeen liikettä vielä muutama lyhyt sarja hyvin lyhyillä tauoilla samaista liikettä. Pitkää sarjaa ei tehdä yhdellä ja samalla painolla vaan käyttäen ikäänkuin pudotussarjoja. Tämän tarkemmin tähän en nyt tätä systeemiä selittele, kuten en tarkkoja treeniohjelmianikaan jaa, vaikea selittääkään tarkasti, sillä riippuu paljolti myös liikkeestä miten sen teen. Systeemi toimii mulla ja huomannut että kehitys lähti näiden treenien myötä uuteen nosteeseen. Samat tekniikat ei kaikilla kuitenkaan toimi samalla tavalla. Tärkeää on löytää omiin tarpeisiin sopiva ja kehittävä tapa treenata 🙂

IMG_1107

Tämä viikko starttasi sunnuntaina pitkästä aikaa ja todellakin pitkästä aikaa. Kisojen jälkeen en vielä ole ehtinyt treenikierrossa tähän asti ja teinkin nyt tavallista useamman kovan viikon ennen kevyttä viikkoa, sillä halusin ajoittaa tämän viikon juuri tähän kohtaan ja kevyen viikon juuri ensi viikkoon, syy selvinnee ensi viikolla 😉 Ennen kisojakin oli pitkä tauko ja kun treenivihkoani selailin niin viimeksi tälläisen treeniviikon olen treenannut tammikuussa, siitä seuraavan esti influenssa ja siinä meni pitkään ennenkuin uskalsi kovia treenejä ottaa… Ennen kisoja piti vielä vetää tällainen viikko, mutta maaliskuun miniflunssan myötä todettiin valkun kanssa ettei enää todella kovia treeniviikkoja ennen kisoja, ei riskeerattu… Olikin siis pitkästä aikaa kiva päästä tekemään näitä pitkiä settejä, jotka todella tuntuvat ja buustaavat treenejä! 🙂

IMG_1105

Sunnuntaina vedin selkätreenin ja aliarvioin lähes kaikissa liikkeissä voimani ja lähdin turhan pienillä painoilla liikkeelle. Tuntuma oli kuitenkin taattu! Ja ihan fiiliksissähän mä siitä olin että painomäärät meni alakanttiin, saa lykätä jatkossa enemmän rautaa selkätreeniin 😉

IMG_1111IMG_1108

Eilen sitten vetäisin tuo olkapää-käsitreenin ja nyt oli sarjojen lähtöpainotkin kohdillaan ja todella tuntui! Sarjojen jälkeen sai itseään kokoilla lattian rajassa  😈 Ja nyt vähän enemmän kuvia 😉

IMG_1099
Melko nätin näköstä 😛

 

IMG_1100
Takaa ei näytä lainkaan yhtä pahalta…

 

IMG_1112
Riittäskö nää pystypunnerrussettiin, no just ja just 😉

IMG_1119 IMG_1123

Jonkun mielestä kuulostaa ehkä ihan pähkähullulta kun innoissani kirjoitan kovaakin kovemmista treeneistä, joista nautin samalla kun kokoilen itseäni lattia rajasta, mutta Toni Wirtasen sanoin, ”Kivusta nautintoon on matkaa pelottavan vähän, jos edes sitäkään”. Enhän mä näin treenaisi jos en siitä jotain kiksejä ja hyvää oloa saisi, nauttisi ja samalla kehittyisi 😉

IMG_1127

Tänään oli sitten ihan jumppapäivä. Ensin pacetunnin ohjaus ja perään pakarajumpan ohjaus. Huomenna taas salitreenit jatkukoon!
😈

PS. Kaikki kuvat tiistailta, kiitos Noora! 🙂

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta