Kunto, jossa haluan pysyä!? InBody mittailua ja tämän hetkisiä kaloreita…

 IMG_0834

Olin tällä viikolla InBody:ssä salillamme ja olen hyvin tyytyväinen mittauksen tulokseen, kuten facebookista on voinut jo lueskella 😉 Inbody:han on kehonkoostumusmittaus, joka kertoo painon lisäksi sen mistä paino koostuu. Kehoaan muokkaava ihminen saa tästä mittauksesta hyvää osviittaa ja kone antaa tulosteen, jossa on kerrottuna mm. lihasmassa, rasvamassa, painoindeksi, rasvaprosentti, lihastasapaino (eri alueiden lihasmäärä), sekä ravitsemustila-arvio, terveysarvio ja painokontrolli. Tässä en nyt koko mittaustulostani koko kansakunnalle jaa, mutta laitteen mukaan mun kehossa kaikki on oikein hyvin. Olen itse sitä mieltä, että nyt ollaan kunnossa, jossa keho ja mieli voi hyvin ja joka mielyttää omaa silmää ja InBody mittari oli samaa mieltä 😉

IMG_0833IMG_0832Olipa kiva kyllä saada tällainen tuloste mittauksesta, ihannepainossa just eikä melkein 🙂  Aamupaino pyörii siinä 55-56 paikkeilla. Rasvaprosentti oli nyt 22,5. Lihasta olisi tarkoitus saada nyt taottua lisää ja esimerkiksi tulosteen kohdissa lihakset ja kehonrakenne kohdissa tila oli ”normaali”, nämä olisi tarkoitus nostaa  kohtaan ”hyvä” 🙂

IMG_0814IMG_0812

Tavallaan tämä on kunto, jossa haluan pysyä. Lausehan sisältää pienen ”mutta” ajatuksen ja se ”mutta” tulee siitä, että haluan lisää lihasta!!!! 😀 Treeni kulkeekin hyvin ja kroppa ottaa hyvin vastaan treeniä, joten eikun taotaan sitä lihaa lisää!!!

IMG_0808
Ota jo se kuva, ei pysty jännittää enää yhtään!!! Siis hauis sanoi, AUTS treenin jälkeen! 😀

Näihin painomääriin olisi nyt tarkoitus saada painonnousu stoppaamaan ja se on oma haasteensa. Haastetta helpottaa se, että kisojen jälkeen paino on noussut maltillisesti ja hidastunut kokoajan. Toki lihaskasvu saattaa painoa nostaa, mutta hei, sillä verukkeella ei voi sitten kesän jälkeen selitellä vaikkapa + 5 kiloa. Ei se lihas ihan niin nopsaan kasva 😆 Nyt pientä painontarkkailua säännöllisesti, jotta nähdään että painon nousu on tosiaan saatu stopattua, uusia InBody -mittauksia otetaan sitten kesän lopussa/jälkeen.

Ottakaa muut vaan niitä ”belfietä”, mä keskistyn näihin hauisposeihin 😆

IMG_0815IMG_0816

Kisojen jälkeen nälkähän on valtava, eikä se lähde syömällä ainakaan ihan vähällä. Sitä voisi syödä vaikka kuinka paljon ja hiilarit varsinkin tuntuvat maittavan. Pikkuhiljaa tuo nälkä on alkanut helpottamaan, mutta välillä se pirulainen pääsee yllättämään ja tulee napsittua ”ylimääräisä” kalkkunasiivuja, viinirypäleitä tms…. 🙄

Olikin hyvä tsekata onko kaikilla aterioilla tarpeeksi syötävää kun nälkä kerran pääsee yllättämään ja onko ruokapuolella kenties jotain fiksatttavaa vaikka InBodyn tulokset olivat hyvät. Tässä kohtaa oli myös hyvä ja mielenkiintoista tsekata kuinka paljon sitä oikein tulee syötyä. Melkolailla saman kaavan mukaan tulee arkena syötyä ja tiettyä ”runkoa” noudattaen. Viikonloput on ollut mulla tuota rentoiluaikaa syöminkien suhteen, mutta viikonlopuissakin pyritty pitämään jokin roti 😉 En ihan pilkun tarkkaan laskenut kaikkea syömistäni, mutta noin suurinpiirtein tsekkailin nyt. Se mikä lähinnä vaihtelee arkena on päivällinen, jonka syön yleensä kotona Rikun kanssa ja arkena se on jotain melko perus kotiruokaa. Välipaloja on myös kiva välillä vaihdella, mutta nyt on löytyneet hetkeksi ainakin kestosuosikit. Kalorit varmasti hieman heittelee päiväkohtaisesti, mutta noin suurinpiirtein samoissa lukemissa pyöritään päivittäin.

Kalorit siis pyörii tuolla 2500 paikkeilla. Tästä kun katsoi sitten jakauman niin huomasin että korjattavaa on hieman, sillä protskut pamahtikin tuonne lähelle 200 mikä on aivan liikaa. Näillä kalorimäärillä ne vaan helposti tuntuvat paukahtavan aika korkealle, mutta nyt alankin niitä vähän (enkä ihan vähääkään) karsimaan ja lisäilemään hiilaripuolta, joka taas pyöri jossain 230 tuntumassa. Rasvaakin voi vähän lisäillä, nyt ne  pyöri 50 paikkeilla ja uskaltaa kyllä nostaa niitäkin. Ihan hyvä siis oli tsekata, vaikka InBodyssä kaikki oli hyvin. 🙂 Voisin tänne rustailla jonkin esimerkkipäivänikin syömisten osalta. Nytkin sellainen piti tehdä, mutta en tiedä koska tän postauksen olisin valmiiksi saanut jos olisin sen tähän lisännyt ja kuinka pitkä tästä postauksesta olisi tullut 😛 Saatte sitten lueskella protskujärkeistetyn ruokavalioni joku kerta 😀

IMG_0807
Alkuviikosta tehtiin kotona ihan perinteistä jauhelihakastiketta ja keitettiin perunoita 🙂

IMG_0803
Tästä on tullut yksi mun lemppari välipaloista, banaaninkin paloittelen tuonne marjojen ja raejuuston sekaan 🙂

Tämän hetkinen tavoite onkin siis saada stopattua painon nousu, saada paino pidettyä näissä lukemissa ja saada taottua lihasta lisää kroppaan!

Tällä viikolla on todellakin saanut nauttia KESÄSTÄ!!!
Ihanaa lämpöä ja aurinkoa.
Oon ihan fiiliksissä, toivottavasti tekin! 😎

IMG_0821IMG_0826

Outi Karita

9 vastausta artikkeliin “Kunto, jossa haluan pysyä!? InBody mittailua ja tämän hetkisiä kaloreita…”

  1. Upealta näyttää, toi välipala raejuusto hässäkkä myös ihan ehdoton suosikki tällä hetkellä!!

    • Kiitos 🙂
      Kokeilin vähän epäileväisenä tuota raejuustohässäkkää ja ihan ylätyin kuinka hyvää se onkaan 🙂

  2. Jos tästä kirjotuksesta vois tykätä niinku facebookissa, ni mä tykkäisin. Nyt siis näin kommentin muodossa tää tykkäys! 😀

  3. Hyvältä näyttää! Olisit nyt vaan raottanut Inbodyn tuloksia enemmänkin? 🙂 No, tyydyn kyllä tähänkin 🙂 Nuo makrojakaumat olivat mielenkiintoiset. Minkä verran ajattelit protskuja vähentää? Mielelläni katselen ruokakuvia siitä hiilarimodatusta ruokavaliostasi 🙂

    • Kiitos Sisu 🙂 Voin raottaa sitten joskus seuraavan mittauksen myötä kun voi vertailla ja arvioida saatuja tuloksia. Nyt ei ollut kunnon vertailumittausta kun viimeksi tehty mittaus kisadietillä…. Vähennän protskuja melko reippaasti, ainakin 50 g, niin että protskuja tulis n. 2,5g/ painokilo… Yritän saada tällä viikolla tuon postauksen aikaiseksi 🙂

  4. […] Kunto, jossa haluan pysyä!? InBody mittailua ja tämän hetkisiä kaloreita…. oli ylivoimaisesti suosituin postaus toukokuulta. Postauksessa kerron InBody -mittauksen tuloksia sekä pohdin kuntoani ja mitä siltä haluan. Postauksessa myös totean että syön aivan liikaa proteiinia ja odottamassa onkin postaus proteiinijärkestetystä ruokavaliostani […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta