Aamu- vai iltaihminen, mitä päälle salille ja mitäs sitä söisi?

Ihana pitkää viikonloppua vietetty jälleen, miten sitä osaakaan taas tehdä 5 päiväistä työviikkoa 😛 Sellainen nyt jokatapauksessa olisi edessä 🙂

Oottekos aamuvirkkuja vai iltakukkujia?

Meiti ainakaan juuri pidempään ole vapailla nukkunut kuin arkenakaan, seiskan aikaan oon kömpinyt joka aamu ylös. Mä en siis myöskään ole mikään yökukkuja, mä en tiedä miks mä valvoisin kauheen myöhään, mitä silloin iltamyöhällä sitten tehdään  😆 Aamuisin oon paljon energisempi ja usein aikaansaavampi. Iltaisin usein katotaan telkkua ja mulla on ainakin paha tapa nukahtaa kun kello menee lähenee 11:sta (joskus jo kympiltäkin) vaikka olis kuinka hyvä leffa pyörimässä 😆

Valkkaako kukaan muuten ikinä fíiliksen tai mielitekojen mukaan treenivaatteita kun lähtee treenille?

IMG_0443
Housut Rush Couture (merkkiä löytyy Gazozilta), toppi Sonisphere

 

Mä yleensä nappaan ne pinon päälimmäiset housut (pistän aina pyykistä tulleet alimmiksi) ja valkkaan niihin sopivan topin. Kuitenkin joskus, joskus on joku erityinen treenivaatefiilis ja täähän ei oo siis mitään tekstiiliurheilua, eeei  🙄 No, kuten muitakin päivän vaatteita valkkaan fiiliksen ja päivän ohjelman mukaan, niin miks en myös treenivaatteita 😉 Perjantaina pääsin pitkästä aikaa arkena aamusalille (mä tykkään aamutreeneistä eniten, aamuihminen siis tosiaan) ja päätin vetäistä kunnon jalkarääkin je varsinkin tonne perberiosastoon kunnon poltteet. Tähän treeniin vaadittiin asennetta prkl ja RockRock!  Päädyinkin valitsemaan tähän asenteeseen sopivat treenivaatteet 😉

IMG_0455
RockRock!

 

Treenin viimeiset liikkeet Nooran kanssa kuvailtiin. Jalkatreenin aloitin ns. isoilla liikeillä, tuli askelkyykkyjä, hackia, prässiä… loppupoltteet hankein tälläkertaa sitten Bosupallon avulla 😉

Kyykky + jalanloitonnus

IMG_0452
Kyykky toinen jalka bosupallon päällä

 

IMG_0447
Kyykystä noustessa jalan loitonnus

Lantionnostot bosupallon ja lisäpainon kanssa 😉

IMG_0440Ja vielä vatsarääkkiä

IMG_0450
Mountainclimberiä vieden polvea kohti vastakkaista kyynärpäätä, tää tulee muuten vielä joskus johonkin jumppaan ilman vaan tota bosua 😉

 

IMG_0442
Yeah!

Lauantaina olin Zumbaamassa ja Zumbatunnillehan on ehdottomasti puettava erityiset Zumbavaatteet, muuten ei mistään tuu mitään, eikö näin ole? 😆

IMG_0486
Vähän eroa vaatteiden fiiliksessä edellisiin treenivatteisiin 😉

Oli siis toinen zumbailukertani yli vuoden tauon jälkeen ja kyllä ne moovit sieltä pikkuhiljaa alkaa taas löytymään 😉 On se vaan niin kivaa päästä irroittelemaan ja keikuttelemaan ja moovit alkaa sujumaan paremmin, alkaa saamaan tunneistakin paljon paremmin tehoja irti. Katsotaan koska taas next time 🙂

Tänään oli sitten Kiinteät Kurvit -tunnin ohjaus ja viime ohjauksesta oli ehtinyt kulumaan 4 viikkoa!!! 😯 Ihan sikapitkä tauko, mutta kyllä oli kiva päästä taas tuota tuntia ohjailemaan, hiki virtasi ja sykkeetkin paukku katon tuntumassa 🙂 Tänään otin sitten ne pinon päälimmäiset housut jalkaan ja sorry, tän päivän treenioutfit kuvaamatta 😉

Viime postauksessani kerroinkin että toukokuussa meillä starttaa 4 pariskunnan kesken neljän tähden illalliset. Kyseessä onkin 8 aikuista + muutama lapsi kaupan päälisiksi, Rikun vanhemmat ja Rikun kummatkin veljet puolisoineen mukana. Haastetta hommaan tuo myös aikataulut, eli nämä illalliset ei tule luultavastikaan olemaan kovinkaan tiivisti vaan miten saadaan kaikille sopimaan. Eilen oli tosiaan ensimmäiset illalliset, jotka Rikun vanhemmat järjestivät. Heti tuli mutkia matkaan kun Rikun veljen puoliso oli kipeänä, eikä päässyt mukaan ja Rikun toisen veljen lapsi oli kipeä ja vanhemmat vuorottelivat illallisilla. Illalliset kuitenkin pidettiin ja mukavaa oli 🙂

IMG_0493
Illalliselle suunta ja viemisinä kukkia 🙂

 

IMG_0498
Lasit kuohuvaa alkuun

 

IMG_0500
Alkuruokana katkarapukeittoa

 

IMG_0502
Merimiespihviä pääruuaksi

 

IMG_0506
Vadelmasacherkakkua mansikoilla

Hyvää oli!
Ohjelmaakin illallisilla täytyy toki olla vaikka juttuakin riitti 😉

IMG_0510
Tikkaa ja meiti on kyllä niin huono kaikessa tähtäämistä vaativissa lajeissa että huhhuh, mutta sain mä pari tikkaa tauluunkin osumaan 😀

IMG_0494

Vähän muitakin syömisiäni viikonloppuna kuvailin. Itse ainakin syynään toisten blogeista ideoita ruokiin, välipaloihin ja iltapaloihin…. En sitten tiedä syynääkö muut (?) 😉 Mutta tässä nyt pieni kuvamaraton joistakin viikonlopun syömingeistä…

IMG_0456
Tomaatti-tonnikalapastaa ja kasviksia

 

IMG_0457
Jättikatkarapusalaattia

 

IMG_0521
Jauhelihatomaattipastaa tuli tehtyä niin että riittää alkuviikon lounaiksikin

 

IMG_0522
Jauhelihatomaattipastan kylkeen vähän tuoretta salaattia

 

IMG_0436
Aamupaloihin en kyllä kaipaa vinkkejä, koska kyllä puuro on puuroa!!! 😉 Eri asia sitten spessuherkutteluaamiaiset 😉

 

IMG_0473
Valkosuklaa-appelsiinipuddingia, NAM! Fastin reseptivihosta idea. 30 g puddingjauhetta, yhden appelsiinin mehu puristettuna loppuneste maitoa (nestettä yhteensä 200g)

 

IMG_0487
Mun aurinkosmoothie 🙂 Purkki rahkaa, yksi säilykeananasrengas, 1 banaani, 50 g appelsiinituoremehua ja chiasiemen”limaa”. Chiasiemenien kokeiluun oonkin saanut ideaa toisten blogeista 🙂

 

IMG_0515
Luumurahkaa… Ihan vaan liottelin vedessä ensin pehmeämmiksi 40 g kuivattuja luumuja jotka soseutin sitten rahkan sekaan. Piti laittaa steviaa makeuttamaan, mutta koska se olikin loppu, lorautin joukkoon vähän hunajaa ja hyvää tuli 🙂

Ja vielä lopuksi kanakeitto ohjeella 🙂

IMG_0520Tulinen kanakeitto

0,5-1 litra vettä
Kanaliemikuutio
1,5 dl täysjyväriisiä
Chili-tommaattimurskaa
400 g kanasuikaleita
1 paprika
1 punasipuli
1-3 kynttä (siis maun mukaan) valkosipulia
Öljyä
Ja päälle ranskankermaa

Kuullota öljyssä paprika ja sipulit. Paista kanat (itse maustoin kanaa vielä chiliexplosion maustemyllyllä). Keitetä puolessa litraa vettä, jossa kanaliemikuutio riisi. Kun riisi on kypsää lisää tomaattimurska sekä muut aineet. Lisää vettä sen mukaan kuinka keittomaista haluat ruuasta. Lautaselle nokare ranskankermaa sopii oikein hyvin 😉 nopeaa, hyvää ja suht kevyttäkin sekä pitää flunssan poissa ja aineenvaihdunnan käynnissä 😉

Ensi viikolla starttaakin sitten uusi treeniohjelma ja oman pään mukaan treenailut saavat jäädä. Alkuviikko menee kuitenkin vielä jumppia ohjaillessa, kun tuli vähän tuurauksia, niin ei noihin alkuviikon päiviin saanut sitten enää treenejä sopimaan. Maanantaina pitksätä aikaa ohjailen pakarajumpan ja tiistaina ennen pumppiohjausta armybicin, jota varmaan viime kesänä viimeksi ohjaillut. Suunnittelin tänään noihin tunteihin ohjelmatkin ja testasin tuon armybicin, odotan että päästään tositoimiin 😉 Keskiviikkona startaan valkun kanssa mun uus ohjelma, JEE!!! 😀

IMG_0476Ostin sitten itsellekin kotiin piristykseksi kukkia samalla kuin hain tuon aiemmin kuvatun illalliskukan. Annan blogista innostuin haluamaan gerberoita, leikkokukat oli vaan vähissä, joten päädyin ostamaan söpön pienen ruukkugerberan. Saas nähdä kuinka kauan saan pidettyä elossa 😉

IMG_0525HYVÄÄ ALKAVAA VIIKKOA!

Outi Karita

4 vastausta artikkeliin “Aamu- vai iltaihminen, mitä päälle salille ja mitäs sitä söisi?”

  1. Zumbassa on pakko olla aina Zumbavaatteet! Muuten ei tunnista tuu mitään. 😀 Oon kyllä muutenkin niin välineurheilija, treeni kulkee paremmin kivat vaatteet päällä. 😀

  2. Oleks vähän nätti?!?!?! 😀 Ihania ja pirteitä kuvia ja näytät niiiiiiiiiiiin nätiltä! <3 Mahtava idea tuo illalliset! Pitääkin ottaa idea talteen ja loppuvuodesta innostaa muutamaa ystäväpariskuntaa mukaan! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta