Mitä se vaaka nyt näyttää ja mitä haluan ”ulkomuodoltani”?

LOKAKUU 2013 64 KG

WP_004271WP_004269WP_004268
13.4.2014 49,7 KG

IMG_0060Kultsa studio II_-016 BKultsa studio II_-017 B
TODAY 24.4.2014 52,5 KG
IMG_0317IMG_0318IMG_0323

Valmentajan kanssa puhuttu, että hyvä paino johon kilomäärät voisi nousta olisi about 56. Aika samoilla linjoilla olin, kun olin itse arvioinut että siinä 55-58 vois olla hyvä. Dietillä ollessani tuossa painohaarukassa olomuoto mielytti silmää. Kunto pysyis vielä nätin sporttisena ja muutenkaan tarvi niitä rasvakiloja tuhottomasti kerätä, kyllä lihaskasvua saa ilman mieletöntä bulkkiakin! Nytkin oli aika urakka kun pudottamaan lähdettiin tuolta 64 ja totta puhuakseni vaikka paino kuinka olisi vain numeroita, niin en halua yli 60 kiloa painaa, sillä se kunto ei ole oma ihannekuntoni. Myös kroppa voi ja jaksaa paremmin kun ei turhia kiloja liiaksi ole.

Myöskään ei ole mikään kiire saada sitä painoa tuonne 56 vaan sen voi antaa rauhassa ja siististi nousta sinne, sillä nopea nousu voi olla vaikea hallitakin ja myöskin vaikeampaa stopata. Kroppa tuntuu tällähetkellä hyvin toimivankin, siinäkin mielessä että käyttää tehokkaasti hyödykseen ravintoa eikä kerää myöskään kovastikaan ylimääräistä nestettä. Paino siis ei ole lähtenyt huimaan nousuun, mistä olen hyvin tyytyväinen. Toki tuossa pääsiäisenä turvotti, kun tuli aika hyvin chillailtua, mutta tiistaina taas palattiin ruotuun ja nuo turvotukset lähti heti, tilalle tosin tuli naisten kuukausittaiset turvotukset 🙄 Mikäli olisi näyttänyt pääsiäisenä siltä että kroppa kerää liiaksi herkutteluja varastoon, olisin toki hillinnyt, mutta nyt sain antaa palaa mielen mukaan 🙂 On muistettava, että eri ihmisillä kisojen jälkeenkin toimii kropat eri tavoila ja myös palauttaminen ns. normiin ei mene kaikilla saman kaavan mukaan 😉

IMG_0312
23.4. 🙂

Hormoonitoiminta check!
Kaikkia tämä ei välttämättä kiinnosta, joten tämän kappaleen voi skipatakin. Menee myös vähän off topic, mutta tiedän kuitenkin, että toisia kiinnostaa ja toisia aihe huolestuttaakin, joten tässä siitäkin vähän. Ja siis, no worries, mun kroppa tuntuu toimivan hormoonitoiminnankin osalta oikein hyvin. Kisadietin aikana ei jäänyt kuukautiset pois. Tosin viimeiset kuukautiset ennen kisoja antoivat kyllä odotuttaa ja olivat melkoisen lyhyet ja niukat, mutta tulivat. Nyt taas tällä viikolla kuukautiset alkoivat aivan ajallaan hormoonimigreeneineen tuttuun tapaan. Eli kärsitty on tuosta kirotusta kuukausittaisesta vaivasta kipuineen… 
Ja se siitä aiheesta, piste.
Green Check Mark Symbol
Mitä muuta haluaisin kunnoltani kuin omaa silmää miellyttävän ulkomuodon, jota yhä rakennetaan kohti parempaa fysiikkaa…

Haluaisin että voin siirtää vihkisormukseni takaisin kihlasormuksen eteen, niin ettei se vain pyörisi sormessa eikä tarvisi sen pelätä putoavan.
IMG_0337
Haluasin että edes jotkut housut ei pruhjottaisi päälläni.

IMG_0329
Koon 26 farkutakaan ei istu, hyvä farkkupeppu mulle, kiitos 😉

 

IMG_0332
Ja entäs nää kollarit, joita olis kiva käyttää….

Haluasin ettei hameet vaan roikkuisi vyötäröltä alaspäin vaan kaartuisivat nätisti pepun muotojen mukaan.
IMG_0340
Haluaisin että kovilla tuoleilla istuminen ei sattuisi niin paljoa.

IMG_0341
Onneks kotona on pehmeät tuolit 😀

Haluasin että rintaliivini ei ammottaisi tyhjyyttä ja ois kiva että paidatkin istuis paremmin

IMG_0335

Että semmoisia pienen tytön toiveita
😆 😆 😆

Mihin fysiikkaani haluasin kehittää?
Tuossa pääsiäisenä, tässä postauksessa vilahti Päkkilän Marin kuvaa, jolla on yksi ihannoimani fysiikka. Nyt luvassa toinen suomalainen figurekilpailija, jota olen ihaillut. En tiedä saavutanko koskaan heidän fysiikkaansa ja kropan mallikin on erilainen luustoltaan, mutta tavoitteita ja ihanteita pitää olla!
Heidi Sorsa!

Heidi!
Anteeksi epätarkka kuva

Tiedän ettei paino ja ulkonäkö tuo onnea tai ole yksinään hyvinvoinnin avaimia, en ole ollut onneton 64 kiloisena, en tarkoita tätä sillä, joten ne ajatukset voi heti unohtaa 😉

IMG_0313

IMG_0315IMG_0316

do what makes you happy

Outi Karita

8 vastausta artikkeliin “Mitä se vaaka nyt näyttää ja mitä haluan ”ulkomuodoltani”?”

  1. Olipas hauska muistuttaa mieleen dietin alkua mikä oli lähtötilanne! Sivussa kun seurasi rouvan kutistumista dietillä tottui jo siihen kuinka pikkuinen olet. <3 Pikkuhiljaa keräilet rintsikoihin ja paidan sisään sopivasti täytettä takaisin, niin ja siihen vasempaa nimettömään! 😀

  2. Kauniita kuvia susta 🙂
    Mä olin katsomassa tänään fitnessnaisten näytöstreenejä ja mua mietitytti se massan kerääminen ennen dieettiä. Siis onko sitä pakko oikeasti niin paljon kerätä, että sitä lihasta saisi? No, onneksi itsellä ei ole kisahaaveita ja toivottavasti kroppahaaveet täyttyvät ilman uusien massojen keräilyä *kunhan nyt näistä entisistäkin pääsis eroon* 🙂

    iive
    http://voimaahoitsulle.blogspot.fi/

    • Makuasioita varmastikin ja riippuu valmentajastakin varmasti. En nyt tiedä minkänäköisiä tai kokoisia siellä oli, mutta kuten kirjoitin, mun mielestä lihaskasvu ei vaadi kauheaa bulkkia eikä valmentajanikaan sellaista suosi. Kisakuntoon ei nyt tietty kannata pyrkiä jäämään… 😉

  3. Löysin jostain sun blogin ja tiedän ettei vinkkejä jaella ilmaseks mut mua inspiroi noi sun kuvat lokakuu 2013 ha huhtikuu 2014. Olisko vinkkejä miten saavuttais tuloksia paremmin kun käy töissä ja koulussa ja on hankala ehtiä salille.. Aiemmin kävin 5x viikossa kun olin työtön mutta nyt tuntuu ettei pysty tehdä mitään ja lenkit ei riitä.. Kotona ehdin olla päivässä 2h jossa tapahtuu suihku ja syöminen :/ Mikä avuksi? Painan itse 65kg ja samanlainen vartalo kun sinulla lokakuun kuvassa. Epätoivo virtaa. Haluaisin päästä edes alle 60kg vielä kerran elämässä.. Pystyisikö siihen kiireellinenkin ihminen?

    • No tietty täytyy todeta että aikansa kutakin ja tunteja on rajoitettu määrä. Joskus elämä on niin kiireistä ettei siihen saa mahdutettua kaikkea mitä haluaisi. Ruokavaliolla on todella suuri merkitys ja sen pystyy pitämään kyllä kuosissa kiireemmälläkin tahdilla. Ajanlöytymiseen ja hallintaan suosittelen kyllä kalenteria ja itse suosin perinteistä 😉 aikaa pitää jättää myös itselle!

      Hienoa kuulla että olen voinut motivoida, kaikkihan lähtee itsestä. Tietty minulla on ollut myös ammattitaitoinen pt ja tuo muutos viime huhtikuulle oli kisakuntoon saavuttaminen, sellaista kuntoa en suosittele noin muuten vaan tavoittelemaan, siis ihan noin kireää. Kisakuntoon on kisoja varten 😉

      Vähän tämä vastaus tuli ehkä sekavasti ja toivottavasti tästä edes jotain apua. Alle 60 saavuttamisen uskon olevan mahdollista. Ruokavaliolla on tosiaan suuri merkitys, mutta liikunnalla ja levolla myös merkityksensä, joten suosittelen päivien / viikkojen suunnittelua ja ajanhallintaa 🙂

      Tsemppiä ja muistathan nauttia Joulusta! <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta