Loppudietin tehokeinot ja kuvamaratooni

Monella kisadiettiläisellä ja muillakin painoa pudotavilla  on usein käytössä ruokavalion ja liikunnan lisäksi muitakin keinoja kiristellä kroppaa ja tiristellä rasvaa. Hypoxi on monen huulilla tänäpäivänä ja hypoxihoitola on Poriinkin avattu, mutta meitin tehokeinot, jotka otin käyttöön tällä viikolla on esteettinen LPG-hoito sekä SPA-sukkulahoito. Näissä hoidoissa kummassakin voi samalla rentoutua ja varsinkin tuossa SPA-sukkulassa, kun saa olla ihan yksikseen 🙂

ESTEETTINEN LPG

WP_006190Tätä hoitoa minulle antaa Tuire Friitalan fysioterapiasta, joka on aivan ihana ihminen. LPG:ssä olen käynyt aiemminkin, mutta enemmänkin huoltamassa lihaksia ja availemassa jumeja. Nyt vedettiin LPG-sukkahousuhaalaripuku päälle ja alettiin hoitamaan esteettisesti tuota alakroppaa. Pakara ja reidet kun on nyt ongelmakohdat kiristymisen osalta.

WP_006195
Uusinta muotia 😀

WP_006243 WP_006244Lipomassage-hoidossa motorisoidut rullat ja alipaine aktivoivat lipolyysiä stimuloivalla rasvasolun ß-reseptoreita, jolloin rasvan poistuminen soluista paranee ja sen seurauksena kudos silenee. Selluliitti-iho tasoittuu, kun sidekudoksesta tulee elastinen ja joustava.

WP_006191Lipomassage:

  • vilkastuttaa kudosten aineenvaihduntaa
  • vähentää paikallisia rasvakertymiä
  • vähentää muhkuraista selluliitti-ihoa ja ennaltaehkäistä sen syntyä
  • kiinteyttää veltostunutta ihoa
  • pehmentää ja tasoittaa ihoa
  • vähentää turvotusta
  • tehostaa ennalta suunniteltua rasvaimua ja nopeuttaa siitä toipumista

Ja ei, en ole menossa rasvaimuun 😀

Samalla kun hoitoa annettaan, makoilen Bemer-patjan päällä ja mikäs se sitten on?

WP_006242Bemer teknologian perustuu moniulotteiseen signaalistoon, joka stimuloi tehokkaasti mikroverenkiertoa.

Bemerin hyötyjä mm.

  • Parantaa elinten ja kudosteen ravinteiden saantia ja edistäå kuonaa-aineiden eritystä elimistöstä.
  • Vähentää stressiä ja rentouttaa
  • Parantaa suorituskykyä ja nostaa kestävyyttä
  • Lyhentää palautumisaikaa urheilusuorituksen jälkeen
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää ja vähentää tulehdusalttiutta
  • Parantaa elinten ja kudosten ravinteiden saantia ja edistää kuona-aineiden eritystä elimistöstä
  • Tukee haavojen ja urheiluvammojen parantumista
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää
  • Vähentää tulehdusalttiutta
  • Suojaa paremmin vapailta radikaaleilta
  • Vähentää stressin seurauksia
  • Parantaa suorituskykyä ja nostaa kestävyyttä
  • Lyhentää palautumisaikaa urheilusuoritusten jälkeen
  • Tehostaa harjoittelua ja vähentää riskiä urheiluvammojen syntymiseen

– See more at: http://www.bemer.fi/bemerGroup/miksi-bemer/mika-bemer-on/#sthash.Y9XPT2nD.dpuf

BEMER-teknologian ytimen muodostaa moniulotteinen signaalisto, joka stimuloi tehokkaasti heikentynyttä tai häiriintynyttä mikroverenkiertoa. Se siis tukee yhtä ihmiselimistön tärkeintä säätelymekanismia kehon tervehtymis- ja uusiutumisprosesseissa.  – See more at: http://www.bemer.fi/bemerGroup/miksi-bemer/mika-bemer-on/#sthash.Y9XPT2nD.dpuf

BEMER-teknologian ytimen muodostaa moniulotteinen signaalisto, joka stimuloi tehokkaasti heikentynyttä tai häiriintynyttä mikroverenkiertoa. Se siis tukee yhtä ihmiselimistön tärkeintä säätelymekanismia kehon tervehtymis- ja uusiutumisprosesseissa. 

  • Parantaa elinten ja kudosten ravinteiden saantia ja edistää kuona-aineiden eritystä elimistöstä
  • Tukee haavojen ja urheiluvammojen parantumista
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää
  • Vähentää tulehdusalttiutta
  • Suojaa paremmin vapailta radikaaleilta
  • Vähentää stressin seurauksia
  • Parantaa suorituskykyä ja nostaa kestävyyttä
  • Lyhentää palautumisaikaa urheilusuoritusten jälkeen
  • Tehostaa harjoittelua ja vähentää riskiä urheiluvammojen syntymiseen

– See more at: http://www.bemer.fi/bemerGroup/miksi-bemer/mika-bemer-on/#sthash.Y9XPT2nD.dpuf

BEMER-teknologian ytimen muodostaa moniulotteinen signaalisto, joka stimuloi tehokkaasti heikentynyttä tai häiriintynyttä mikroverenkiertoa. Se siis tukee yhtä ihmiselimistön tärkeintä säätelymekanismia kehon tervehtymis- ja uusiutumisprosesseissa. 

  • Parantaa elinten ja kudosten ravinteiden saantia ja edistää kuona-aineiden eritystä elimistöstä
  • Tukee haavojen ja urheiluvammojen parantumista
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää
  • Vähentää tulehdusalttiutta
  • Suojaa paremmin vapailta radikaaleilta
  • Vähentää stressin seurauksia
  • Parantaa suorituskykyä ja nostaa kestävyyttä
  • Lyhentää palautumisaikaa urheilusuoritusten jälkeen
  • Tehostaa harjoittelua ja vähentää riskiä urheiluvammojen syntymiseen

– See more at: http://www.bemer.fi/bemerGroup/miksi-bemer/mika-bemer-on/#sthash.Y9XPT2nD.dpuf

SPA-SUKKULA

WP_006247SPA-sukkulassa käyn Porin Hyvinvointicenterillä.

SPA -sukkulassa olevat terapiamuodot: infrapunasauna, höyrysauna,väriterapia, vichy suihku, värinähieronta.

Spa -sukkulahoidon hyödyt:

  • Puhdistaa, kosteuttaa ja kiinteyttää ihoa.
  • Stimuloi verenkiertoa sekä lymfaattisen järjestelmän toimintaa.
  • Vähentää selluliittia ja kuluttaa kaloreita. (30 min perushoidolla n. 600 kaloria)
  • Lievittää stressiä.
  • Puhdistaa ja stimuloi hengitysteitä ja -elimiä.
  • Rentouttaa ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.
  • Lievittää tehokkaasti kipuja nivelissä, lihaksissa ja pehmytkudoksissa.
WP_006246
SPA-sukkuloinnin jälkeen olo rentoutunut 🙂

Yhteistyötä teen kummankin paikan kanssa.

Onkos siellä kenelläkään käytössä tehokeinoja ja minkälaisia? Oletteko edellä mainittuja kokeilleet? Vai pidättekö täytenä huuhaana? Ainakin voin suositella kokeilemaan!!!

Kaloreista en sitten halua edes tällä hetkellä puhua, niin vähäiset ne nyt ovat. Tällä viikolla ”hieman” vähenneltiin. Dietin esdistymiseen kisakunnon saavuttamiseksi on vaan nyt lujaa potkittava lisää vauhtia! Välillä multa kysytän, että mitä saan syödä ja kyllä mä  edelleen syön ihan tavallista ruokaa enkä elä vain maitorahkalla ja raejuustolla, mutta ne määrät… 😛 Teen päivänä jonaina kuvapostauksen teille päivän aterioistani niin uskotte että ihan normiruokaa monipuolisesti tässä vedellään 😀

Treenit on sujuneet tällä viikolla hyvin! Eka kova treeniviikko helmikuun alun sairastelun jälkeen, eikä treenipainot ole yhtään puddonneet! Treenit kulkee siis hyvin, vähistä energioista ja ajoittaisesta väsymyksestä huolimatta 🙂 

Lopuksi vielä kuvamaratoonia viikonvarrelta 😀

WP_006229
Alkutreeniin tarvitsee lämpimämpää vaatetta tätänykyä…

WP_006234
Pakollista habaposettelua käsitreenin perään 😉

WP_006248
Masukuvaa tältä aamulta 😉

WP_006259
Oliks tää nyt se peppuposeeee 😀

WP_006251
No mutta etureiskaa jalkatreenin päätteeksi 😉

WP_006252

WP_006262
Joskus tää kuvailu lähtee vaan ihan käsistä 😛

WP_006263
Kyllä mä tolla mamo-pallollakin jotain tein 😀

WP_006260
Ja lopuksi tämä kuva! Tää oli pakko ottaa kun huomasin peilissä jotain silmää miellyttävää 😉 Näillä näkymin näkemään unia vaikkapa kiristyvästä kropasta 😉

Huomenna onkin suunta Tampereella nääs kisabiksuja sovittelemaan. Mulla saattaapi olla teille lukijoille myös tuolta Tampereelta tuliaisina jotain 😉 Jotain veikkaus/arvontaahan lupailin viimereissuni jälkeen liittyen biksujeni väriin, jota en halunnut vielä viime reissun jälkeen paljastaa….

HYVÄT VIIKONLOPUT!!

Outi Karita

2 vastausta artikkeliin “Loppudietin tehokeinot ja kuvamaratooni”

  1. ON kyllä hurjaa hommaa tuo kisadieettaminen! Tuo mainitsemasi kuvapostaus syömistäsi ruoista olisi tosi mielenkiintoinen. Ruokaa on varmasti vähän, ja samoin hiilareita, mutta kiinnostaisi tietää, miten vähän ihan konkreettisella tasolla! Ei sillä, että itse olisin minnekään kisoihin menossa vaan ihan sillä, että itse en itkisi omien vähien hiilareiden kanssa (kun niitä tulee olemaan vielä paljon) 😀

    Tsemppiä loppuristukseen, näen sinut sitten varmaan lavalla!

    http://www.sisublogg.blogspot.fi

    • No juu, kyllä tämä veronsa vaatii, mutta niin palkitsevaa, jos tuosta lavailusta ja kisakireästä kropasta osaa nauttia. Siinä kisakunnossakin on oma viehättävyytensä, näistä ajatuksista olisi tarkoitus myös kirjoitella vielä 🙂 Mä en itseasiassa tiedä tän hetkistä kalorijaukaumaa, tiedän vain suurinpiirteisen kokonaiskalorimäärän, mutta vähiin käy hiilaritkin, ei kuitenkaan ketoosin puolelle mennä 🙂

      Kiitos kovasti tsempeistä! Ja juu, tarkoitus olisi sinne lavalle, KÄÄK!, neljän viikon päästä nousta 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta