Jumppaohjaajan flow

Mä oikeasti rakastan jumppatuntien ohjaamista ja usein saankin kovan flown päälle ja sit mennään. Jumppatunnilla ei tunnu väsymystä vaan energiaa tulee vaan kokoajan lisää. Pumppituntien ohjaus on hieman eri kuin esim. Kiinteät kurvit -tunnin ohjaus, jota ohjailen. Pumpissa ihanaa on kun saa itse valita ja suunnitella biisit, mutta tunnin aikana ei hirveästi pysty muokkamaan fiiliksen mukaan ohjelmaa, yksi biisi aina yhdelle lihasryhmälle periaatteessa. Kurvitunnilla taas voi vaihtaa lennosta jotain juttua, vaikka suunnitelma on paperilla, ei liikkeitä tai sarjoja tehdä juuri tiettyihin biiseihin, vaan sarjojen pituutta ja liikkeitä on helppo muokata tuntien aikana vähän fiiliksenkin (oman ja jumppaajien) mukaan 🙂 Usein tulee seurattua miten jumppaajat jaksavat ja kysäistyäkin mielipidettä, esim. että tehdäänkö vielä lisää? 😉
 
Eilen olin ohjailemassa tuttuun sunnuntaiseen tapaan Kiinteät Kurvit tuntia. Lihaskuntotuntia koko kropalle, jossa alkuun lämmitellään askelsarjalla kroppaa. Sali oli täynnä jumppaajia, ihana nähdä salillinen ihmisä liikkumassa 🙂 Toivottavasti alkuvuodeninto pysyy! Mulla on mukana myös tunnin puolenvälin kieppeillä pieni sykkeennosto ja vaikka hiki virtasi täydessä salissa niin energiaa taas vaan riitti ja riitti. Sykkeennosto on lyhyt rykäisy ja jossain vaiheessa rauhoiteltiin jo painonsiirroilla, mut sitten biisissä tuli kertsi, eikä vaan tää jumppapirkko voinut lopettaa ja sit mentiin! 😀 
 
Biisinä oli…
 
 
Tästä tietty sellainen ”aerobic” versio, löytyy muuten Aeromix 98 levyltä 🙂
Tää sali oli hetki sitten ihan täynnä! 🙂
Jotain jumppaliikkeitä Nooran kanssa kuvailtiin 🙂
 Lantionnostoihin haastetta…

Ja pysyyyyyyy….
Ennen jumppaa treenailin olkapäitä pumppiin
 
 
Illalla olin vielä hieronnassa ja pähkein kovasti annanko yläkropan vai alakropan käsiteltäväksi. Aamulla olin jo hieman kokeillut putkirullata jalkoja ja ne olivat niin kipeät lauantaisesta treenistä, että en vain pystynyt niitä antamaan käsiteltäväksi. Vaikkakin jalat enemmän tukossa ovat, mutta tuskin olisi ollut kovin järkevääkään, sen verran tulessa varsinkin etureiskat olivat ja ovat vieläkin 😛 Kevääseen asti sovittu nyt seuraavat hieronnat 🙂
Etureidet käsittelyssä
Kalvot, auts!
Kehonhuolto hieronnalla ja venyttelyllä on tärkeää. Hieronnasta oli tullut paussia muuttokiireiden ja sen jälkeisen sairastelun takia :/ Ennen joulua ehdein käymään LPG:ssä. Viimevuoden puolella, syksyllä oli vielä tapana kerran viikossa huoltaa kehoa putkirullaillen ja venytellen joka sunnuntai-ilta 30-60 min. Tämä tapa on pahasti jäänyt ja nyt yritän saada tavasta taas uudelleen kiinni. Nuo treenien ja jumppaohjausten yhteydessä tehtävät venyttelyt eivät oikein riitä… Lämpöjoogassa en ole hetkeen käynyt, mutta se on myös loistavaa kehonhuoltoa! Tänään illalla sitten venyttely ja rullailusetti ainakin tuolle jalkaosastolle luvassa!

HYVÄÄ LOPPIAISTA JA ALKANUTTA VIIKKOA!
Hei, ei tää niin vakavaa (aina) oo 😀
Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta