Onnistunut varaslähtö

Otin tänään pienen varaslähdön ensiviikkoon ja kävin korkkaamassa uuden treeniviikon kunnon jalkarääkillä. Semmonen peruskova treeniviikko on nyt siis korkattu, pitkillä palautuksilla pyramidityylisesti treenaten mennään. Hieman jännitti että miten treeni luistaa nyt tuon hermotusjakson jälkeen, meneekö samoilla painoilla, pieneneekö painot /toistomäärät vai kasvavatko entisiin verrattuna…. Noh, lykkäsin sitten ihan kunnon painot ja jokaisessa jalkatreenin liikkeessä lukuunottamatta reisikoukistusta nousi sarjapainot ensimmäisestä sarjasta lähtien. Tein pienen mokan miettiessäni aloituspainoja, mutta se ei haitannut yhtään koska niillä sai vedettyä hyvin aloitussarjat 😀
Ennen tuota kahden viikon hermotusperiodia olin treenaillut tämän samaisen peruskovan treeniviikon jonka nyt aloitin ja olin merkannut jo seuraavaa pumppitreeniä varten aloituspainot jokaiseen liikkeeseen. Peruskovalla viikolla ensimmäinen sarja on 15 toistoa ja pumppiviikolla 12 toistoa. Lykkäsin siis tänään ne painot liikkeelle ekoissa sarjoissa millä olin kuvitellut muutama viikko sitten tekeväni tuon 12 toiston sarjan. Lähdin siis ihan vahingossa isommilla painoilla liikkeelle, mutta se ei tosiaan haitannut yhtään ja olinkin aivan fiiliksissä tämän päiväisestä treenistä ja olen vieläkin. 🙂 Kyykännytkään en ole ikinä niin paljoa kuin tänään! Olen tavoitellut sitä että vielä kyykkäisin oman tämänhetkiseni painoni verran rojua niskassa ihan kunnon sarjan (ykkösiä en ole edes testannut) ja tänään kyykkäsin ja peräti 8 toistoa! Big smile! 🙂
Reisikoukistus maaten on kyllä painomäärän kasvussa hyvin epäkiitollinen liike 😀 mutta sillä saa hyvät tuntumat takareiskoihin kun pitää sen lantion vaan kiinni siinä penkissä ;D Takareiskoihinkin on kivasti tullut mallia treenivuosien varrella. Reidenojennus on ollut taas mulle ihan tuskaa kun tuntuu että etureiskat alkaa heti huutamaan armoa, mutta kivasti on kehitystä tässäkin tullut ja tässä liikkeessä sää edes joskus ne treenipainotkin nousemaan 😀 Reidenojennuksessa älkää rakkaat treenaajat pomppiko siinä penkissä vaan kroppa piukaksi takamusta myöten ja tuntumat etureisissä kasvavat ;D
Välillä on ollut vähän ikävä crossfit circuit tunteja, joilla kävin vuoden verran, mutta lopetin viime talvena kun päätin täysillä panostaa nyt saliin ja treeniohjelmastakin tehtiin 5 päiväinen, joten aikaa crossitreenille ei enää ollut. Haastoinpa kerran yhden ystävän tekemään salilla crossissa paljon tehtyä toes to bar liikettä ja hänhän innostui, tänään hän haastoi minut 😀 Piiiitkään aikaan en ole liikettä tehnyt ja hieman jännitti, mutta jokusen toiston siinä putkeen vedin. Toes to bar siis tarkoittaa sitä että roikut tangossa ja siitä olisi sitten saatava varpaat tankoon. Tätä voisikin joskus vatsatreeninä tehdä ja ruveta toistomääriä kasvattamaan ja josko ne jalat nousisi joskus vaikka ihan suorina….
Treenin jälkeen vähän kuvailua jumppasalin peilin kautta 😀

Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta