Pienet painot vs. Isot painot

Nyt on kahden viikon jakso hieman erilaista treeniä takana. Treenin ajatus oli hermotus ja nivelten mukaiset liikeradat. Liikeradat todella pienenivät, joissakin liikkeissä hyvinkin pieniksi. Lihakset oli tarkoitus pitää jokaisessa sarjassa koko sarjan ajan jännittyneenä ja toistot tehdä hy-vin hi-taas-ti. Treenipainot tipahtivat paljonkin, niin myös toistomäärät, mutta hermotus toteutui, lihaksissa tuntui ja tärinää koettiin! Tekniikka en pysty selittämään näin täysin, se pitää kokea ja tässä oli hyvänä opettajana itselle Pauliina Talus, joka salillamme viime kuussa vieraili. Mikäli tällä tekniikalla olisi pystynyt vetämään samoilla painoilla/toistomäärillä, olisi jäänyt hoksaamatta tekniikka. Kaksi viikkoa oli hyvä jakso, sillä ensimmäisellä viikolla oli hakusessa liikeradat ja jännityksetkin hieman. Toisella viikolla treeni luisti paljon paremmin ja joissakin liikkeissä sai jopa isompaa painoa laittaa tai pidempiä sarjoja aikaiseksi. Toisissa liikkeissä taas toisella viikolla saattoi käydä päinvastoin, mutta tuntuma parani! 
Treeni kiihdytti luvatusti myös aineenvaihduntaa ja aivan kauhea hiilarinälkä tässä on meitiä vaivannutkin 😀 Hieman kuitenkin volyymiä treeneihin olen kaivannut ja sitä taas ensi viikolla luvassa. Edessä taas isompia painoja ja pidempiä liikeratoja, hieman erilaista puskemista 🙂 Kahta viikkoa pidempään pääkoppa ei välttämättä olisi jaksanut tätä treenailua, mutta ei tämä silti tähän jää. Treeniviikkojakoni tulee nyt olemaan 5 viikkoinen ja ensimmäinen viikko on aina tämä ns. hermotsutreeniviikko. Erilaisia tekniikoita on hyvä käyttää hyödyksi, mikäli niistä huomaa olevan hyötyä. Itselle mielekäs ja toimiva treeni on paras treeni!
Lihas tietää ärsykkeen, jonka se saa, aina ei siis vaadita isoja painoja eikä välttämättä isoja liikeratojakaan. Meikäläisen lihakset saivat ainakin ihan kunnon ärsykkeet näiden kahden viikon aikana ja nyt kun edessä on taas vanhaan tapaan tehtyjä treenejä onkin mielenkiintoista nähdä miten tämän hermottelujakson jälkeen ”vanhat” treenit luistavat 🙂 Liikkeet olenkin aina pyrkinyt muutenkin tekemään mahdollisimman puhtaasti keskittyen treenattavaan lihakseen, sortumatta egoilupainoihin 😀 Kauheaa katseltavaa kun toisilla kroppa heiluu sinne tänne treenatessa, auts!… Silti täytyy myöntää että kyllä se vähän naista söi kun painot näiden kahden viikon aikana oli huomattavasti pienemmät kuin ennen 😛
 Tänään treenailin aamusalla olkapäät, ojantajat ja vatsaa ja voi veljet mitkä tuntumat ja tärinät sainkaan aikaiseksi!

Ps. Päivittelin tänään toistakin blogiani postauksella 
Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta