Aseta tavoitteet ja Kehity muutoksilla

Tänään oli viikon viimeinen treeni ja vuorossa oli olkapäät ja ojentajat. Treenivihko on osa treeniäni, seuraan siitä kehitystä ja tiedän mitä tavoitella aina seuraavassa treenissä. Kirjaan ennen salille menoa jo valmiiksi liikkeet ja lähtöpainot vihkoon, tavoite asetetaan joka treeniin. Tällä viikolla tavoitteet on monessa liikkeessä ollut 50 toistoa pudotusten avulla ja sen lisäksi vähän pumppisettiä. Tavoitteet eivät ole ainoastaan saavutettu tällä viikolla vaan myös ylitetty! Tänään taas ylitettiin tavoitteita ja viime kertaisia tuloksia. Ensin oli olkapäiden vuoro ja niille tuli pystypunnerrusta, pystysoutua ja vipereita eteen sekä takaolkapäille. Takaolkapäille tehtäessä selän oikean puolen jumitila hieman häiritsi, lapa kun ei liiku normaalilla tavalla ja nyt sen oikein tunsi. Hyvän setin sain silti tehtyä, mutta jumitilalle täytyy saada jotain tehtyä ja ensi viikolla olenkin lekurille menossa, josko saisin apua ja vaikkapa fyssärilähetettä…. Ojentajat rullasi todella hyvin, tuli tehtyä dippejä, punnerrusta taljassa ja ranskista tangolla.
Treenin jälkeen ohjailin sitten vielä pumppitunnin ja lihat huusi vähän armoa 😀 Ensi viikon jälkeen meillä salilla vaihtuukin kesälukkari ja jumppaohjauksiin meitin osaltakin tulossa hieman muutoksia, mikä on ihan piristävää! Pumppia ohjaan kesälläkin ja sitten ohjailen teema tuntina välillä armybic:ä ja välillä pakarajumppaa, myös pacetuntien ohjailu säilyy 🙂
Jotain peiliposettelua
 
Pitkään kun treenaa samalla tavalla, saattaa alkaa kehitys junnaamaan. Lihakset saattavat vaatia erilaista ja uutta ärsykettä välillä, vaihtelevuus pitää myös treeniä mielekkäänä. Kehitys tekee treenistä motivoivaa ja palkitsevaa! Pitkään treenasin melko samalla tavalla, toki ohjelmaa välillä muutettiin niin että liikkeet vaihtuivat, mutta viikkojako pysyi melko samanlaisena kauan. Nyt on tehty muutoksia treeneihin ja saatu aivan erilaista ärsykettä lihaksiin. Ensi viikko on kevyt viikko ja sitten onkin kaksi kertaa jo kierretty ohjelma läpi 4 viikon jaolla. Jokainen viikko on erilainen toistomääriltä ja palautusajoiltaan, jokaisella viikolla kroppa saa erilaista ärsykettä. Muutokset ovat todella tehneet hyvää, voimataso on kasvanut ja sarjakestävyys parantunut, toivottavasti ja eiköhän tämä näy myös lihaskasvussa 🙂 Mittauksia tässä piakkoin valkun kanssa varmaankin tehdään 🙂

Ensi viikolla kevyen viikon vuoro 😀 mutta sekin on tarpeen ja auttaa kehittymään!

Pitkästä aikaa tuli tänään otettua masukuvia
Aamumasu
Treenin jälkeen illalla

Viikonloppu on täällä treenivapaa, ehkä sunnuntaina jotain aerobista, mutta fiiliksen mukaan. Viikonloppu tulee vietettyä tosiaan JHL-nuorten kanssa yyterissä kurssilla. 
Ihanaa viikonloppua kaikille ja toivotaan hyviä kelejä! 🙂
Outi Karita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta